Bajban az A400M

Letaglózó hírrel nyitott 2010-ben az Airbus, ugyanis szóvivőik bejelentették, hogy ha hónap végéig nem sikerült megegyezni a fejlesztő országokkal, akkor lőttek a projektnek.

Úgy tűnik nem lendített sokat az A400M fejlesztési programján az MSN001 jelzésű prototípus december 11-ei szűzrepülése, valamint az utána 12 napra végzett második repülés, ugyanis tegnap a német sajtóban bombaként robbant a hír: az Airbus beszünteti a számára veszteséges A400M programot, a fejlesztés igényelt erőforrást pedig a polgári szekcióhoz, az A350XWB megalkotásához csoportosítja át, amennyiben nem sikerül megegyezniük a fejlesztő országokkal január 31-ig.

A400M first flight

Még június 22-én a hét európai megrendelő ország (Németország, Franciaország, Nagy-Britannia, Spanyolország, Törökország, Belgium és Luxembourg) képviselői a közös tárgyaláson megegyeztek, hogy további 30 napnyi haladékot adnak az EADS-nek, hogy megoldást találjon a folytonosan nyúló és ezzel együtt dráguló fejlesztési programra.
Július negyedikei találkozójukkor a négy fejlesztő és a megrendelő ország védelmi miniszterei egy emberként állak ki az A400M katonai teherszállítógép további fejlesztése és sorozatgyártása mellett. A találkozókor aláírtak egy nyilatkozatot, hogy még a 2009-es év vége előtt új alapokra helyezik a fejlesztést és egyúttal szignálják a közösen összehozott szerződést. Ezt az ígéretet azonban nem sikerült tartani, az európai konszern tájékoztatása szerint az ügy megragadt a tárgyalóasztalnál.

A400M landing

Az ügyre reagálva Franciaország egyből jelezte, hogy kész a költségvetési lyuk betöméséhez szükséges pénz ráeső részének kifizetésére. A németek reakciója pedig az volt, hogy az Airbus magának alkotta a problémát, neki kell megoldani, ehhez ők nem adnak plusz pénzt. Az angolok a franciákhoz hasonlóan hajlandók lennének a kompromisszumra, azonban az eredeti 25 darab helyett már csak 14-19 példányra tartanak igényt.

Érdekesen alakul az Airbus számára tehát az év eleje, kíváncsian várjuk mi sül ki a felgyorsított tárgyalásokból, azért megjegyeznénk, hogy Németországban jelenleg 50-50% esélyt adnak mindkét végkimenetelnek.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Franciaország is H145-ösöket rendelt

Franciaország is H145-ösöket rendelt

Komoly megrendelést kapott Németországtól az Airbus

Komoly megrendelést kapott Németországtól az Airbus

Új európai szállítógép készül

Az Airbus H145-ösökkel pályázik Németországban

Az Airbus H145-ösökkel pályázik Németországban