Szeptember 13. Dover légibázis, Delaware, Egyesül Államok. Egy C-5M Super Galaxy száll fel a hajnali félhomályban a bázis futópályájáról. A gép emlékezetes repülésre indul: világrekorder lesz, ráadásul nem csak egy rekordot dönt meg!
A Nemzeti Légügyi Hatóság (NAA-National Aeronautic Association) ellenőreinek átvizsgálása után 178 ezer fonttal (~80 740 kg) megpakolva kevesebb mint 24 perc alatt kapaszkodott 12 kilométer magasba, ezzel megdöntve mind a magassági, mind a súly és az emelkedési rekordot is (Tu-160, 1989.) saját kategóriájában, valamint kisebb súlykategóriákban is (40000, 45000, 50000, 60000, 70000 font), így a közel másfél órás repülés alatt 41 (!) világrekordot jegyezhetett a személyzet (bár az eredmény nem hivatalos). Ezek közé tartozik hét olyan rekord is, melyet a C-17-es tartott (például a legnehezebb teher emelése 2000 méterre).
Azonban a hírek szerint a gépben még több is van, ha sikerül kiaknázni ezt a potenciált, akkor további rekorddöntés várható.
A C-5M program két részből áll: AMP és RERP. A gépek az AMP (Avionics Modernization Program) keretében vadi új avionikai rendszereket kaptak, pilótafülkéjük teljesen megújult, 21. századi kialakításúvá tették. A RERP csak most kezdődik, a program tartalmazza az önvédelmi rendszerek modernizálását, illetve továbbiak beépítését, a hajtóművek teljes cseréjét és a szerkezeti elemek átvizsgálását és szükség esetén megerősítését, cseréjét is. A konkrétan megfogalmazott cél az üzembiztonság javítása és a 21. századi technológiai színvonal elérése. Az átalakítás során 52 C-5M (49db C-5B, 2db C-5Cs és egy C-5A) készül el 2016-ig (ebben benne van a már kész 3 prototípus is).
Eme rekordok mar a legujabb GE hajtomuvekkel szulettek meg ?
Igen, ha jól tudom az egyik prototípus teljesítette őket