|

Újabb probléma a Hornetekkel

Tavaly évvége közeledtével lezárult a Hornetek anyagfáradás miatti vizsgálata. A közelmúlt katonai akciói miatt nagyságrendekkel megnőtt a gépek igénybevétele, így számos korrózió és anyagfáradás okozta sérülés jelentkezett a gépeken.

Most újabb két gép átvizsgálására kötelezték a műszakiakat, ugyanis az egyik gépről repülés közben eltűnt (leszakadt?) egy gyorszáras rögzítő. Ugyan a vizsgálat csak a géppár két tagját érinti, a többi 620 gépet is fokozott figyelemmel kísérik. A megnövekedett terhelés, valamint a hajófedélzeti üzem kihívásai bizony rendesen igénybe veszik a korosodó flottát, így bármikor újabb és újabb repedések jelenhetnek meg, ami egy váratlan pillanatban katasztrófába torkollhat.

F-18F Super Hornet landing

Más miatt is vakarhatják a fejüket a Haditengerészet emberei, ugyanis úgy tűnik, hogy a kelleténél nagyobb lesz az űr a kényszerűségből korábban kivont F/A-18A/B/C/D Hornetek és az előzetes tervek szerint 2015-től szolgálatba álló F-35C Lightning II között. Az öregedő Hornet-flotta a gépenkent eredetileg 8000 órásra kalkulált élettartamot elérő gépeinek lehetséges üzemidő-hosszabbítására keresnek módokat. Azonban a legtöbb gépnél az anyagfáradás miatt ez nem engedélyezhető, emiatt több repülőeszközt kell kivonni. Az előre kalkulált 125 darabos hiány helyett 243-mal számolnak, ez több mint a teljes flotta 20%-a. A váratlan hiánynövekedés miatt elképzelhetők újabb Super Hornet-beszerzések, a legénység repidejének redukálása is, valamint a legjobban preferált lépés az F-35C gyártásütemének felgyorsítása. A Super Hornetek vásárlása olcsóbb lenne, de ezt a típust is utolérték a szerkezeti problémák.

httpv://www.youtube.com/watch?v=wOyI2lgQ8ww