|

Lezárult a viszgálat a Hornet szerkezeti gondjai ügyében

Lezárult a vizsgálat az F/A-18 Horneteknél fellépő szerkezeti gondok ügyében. A vizsgálat eredményeként tíz lódarázs ideiglenesen reptilalom alatt áll, míg további húsz gép csak meghatározott korlátok betartásával repülhet.

F/A-18 Hornet Olcsón megúszták a Lódarazsak

Az első lépésben átvizsgált 112 harci bevetéseket teljesítő Hornetek közül kettőt reptilalom alá vontak, további nyolc pedig a problémás alkatrészek cseréjéig csak szigorú korlátok betartásával repülhet. Ezeket egyébként minden parancsnok külön szabja meg, és többekközt a gép sebességét illetve túlterhelését érintik. Hogy ezesetben mekkora értékekről van szó, arra az Egyesült államok haditengerészetének sajtóreferense, Clay Doss nem tért ki.

A haditengerészet szerencséjére az említett gépek problematikus alkatrészei helyben, meglévő készletekből cserélhetőek, így nem kell kivonni a gépeket a hadszintérről.

F/A-18 Hornet
A közelmúlt katonai akciói miatt nagyságrendekkel megnőtt a Hornetek igénybevétele

Ugyanakkor a vizsgálat lezárta után sem ismert a csűrőlapok környékén megjelenő repedések pontos oka, de a Hornet „forró pont” (a potenciális problematikus részek) eddig százötvenkilencet számláló listája mindenesetre egyel bővült, azaz az említett rész eddig nem számított problematikusnak.

Olcsón megúszta az öregedő Hornet-flotta a szerkezeti gondok kalamajkáját. De vajon az egyre lestrapáltabb gépek, amelyek egy része már túlszárnyalta a gyártás elején meghatározott 6000 órás repült élettartamot, amelyet egy közbenső, 8000 órás lépcsővel immár tízezer repült órára emeltek, tényleg képesek lesznek ennek teljesítésére?