A Kongresszus múltheti döntése értelmében végleg kivonják a még szolgálatban álló 59 darab elöregedett C-5A Galaxy teherszállító repülőgépet.
A ’70-es, ’80-as években készült masinák reptetése egyre drágább az egy repült órára eső növekvő karbantartási idő miatt, így muszáj volt a gépek kivonása mellett dönteni. A C-5A verzió kivonásával párhuzamosan a korábban előkészített és megrendelt AMP (Avionics Modernization Program) és RERP (Reliability Enhancement and Re-engining Program) modernizációs programok keretében C-5B típusú gépek átalakítása zajlik C-5M változatúvá, így 52 darab C-5B újul meg két darab C változattal egyetemben. A két program tartalmazza az önvédelmi rendszerek modernizálását, illetve továbbiak beépítését, a hajtóművek teljes cseréjét és a szerkezeti elemek átvizsgálását és szükség esetén megerősítését, cseréjét is. A konkrétan megfogalmazott cél az üzembiztonság javítása és a 21. századi technológiai színvonal elérése.
Korábban gondolkodtak az A variáns modernizációján is, de ezt pénzügyi okokból elvetették. A kivont gépek helyére újabb C-17-esek megvásárlását tervezi az USAF, sőt gondolkodnak az Airbus A380F Superjumbo teherszállító speciálisan átalakított változatának rendszeresítésén is. A legvalószínűbb mégis az, hogy civil teherszállító repülőgépek bérlésére lesznek utalva, amit az Öbölháború óta rendszeresen alkalmaznak.