Amíg az eheti nemzetközi sajtó az A400M stratégiai teherszállító fejlesztőjének, az Airbus Militarynek adott egy hónapnyi haladékától volt hangos, addig a Lockheed Martin részéről megerősítették, hogy „számos A400M-megrendelővel tárgyalnak”.
„Számos olyan országgal folytatunk részletes tárgyalásokat, akik az Airbus megrendelői is.”- mondta Jim Grant, az C-130 program elnök-vezérigazgatója.
Korábban volt róla szó, hogy Nagy-Britannia a kiöregedő C-130K Herkulesek helyett a „J” verziójú Super Herculeseket rendel/lízingel az A400M késése miatt kialakuló űr kitöltésére, bár az angolok állnak a legközelebb ahhoz, hogy visszamondják a 25 darabos A400M-megrendelésüket. A RAF korábban már rendelt 25 darabot a legmodernebb Herculesből, melyek szállítása ‘99-ben már megkezdődött, így logisztikailag is érthető lenne a típus pár további példányának bérlése/vásárlása.
A franciák is hasonló helyzetben vannak, bár ők korábban nem üzemeltették a Super Herculest. A megrendelni kívánt darabszám nagyságrendje sem volt tiszta, most azonban nyilvánosságra került, hogy 10-15 darab amerikai turboprop szállítógépet vennének/lízingelnének.
Ezen országokon kívül mint kiderült valószínűleg több más korábbi A400M-megrendelővel folynak tárgyalások esetleges megrendelésekről. Most még sok minden homályos, de július végén eldőlhet az európai szállítógép sorsa, valamint felgyorsulhatnak az amerikai céggel folytatott tárgyalások egy esetleges törlés esetén.
httpv://www.youtube.com/watch?v=cL9T89tm2h8
Szerintem a Boeing is ugyanígy próbálja elkapni az A400M megrendelőinek grabancát… Mert a jó öreg (új) Herky nem képes teljesen kiváltani a 400-ast. Vicces lenne, ha kettévágva kéne szállítani a németek Pumáit :)