|

A KC-767 első éjszakai tankolása

Január 26-án este nagy előrelépés történt a Boeing KC-767 projektjében: a gép elvégezte első éjszakai utántöltési feladatát. Az „alany” egy F-15E Strike Eagle vadászbombázó volt.

A 767-es pedig egy volt a Japán számára idén kézbesítendők közül. A 3 óra és 9 perc hosszúságú repülés végén került sor az utántöltésre, mely után az F-15E visszatérhetett bázisára.

A személyzet a feladathoz az éjszakai látókészülékeket használta, sikerrel. A teszt során hiba nem történt, az összes résztvevő személy dicséretét fejezte ki.

KC-767
Egy KC-767 F-15E-t tankol

Rickey Kahler szerint, aki a KC-767-es fedélzetén tartózkodott, a látókészülékek képe lenyűgöző minőségű volt, alig hitték el, hogy éjszakai utántöltésre készülődnek.

„Ez egy újabb mérföldkő, mely bebizonyítja a KC-767-es lenyűgöző képességeit, és kihangsúlyozza: tényleg egy sokoldalú, minden körülmények között használható gépről beszélünk. Pontosan olyanról, amit Japánnak ígértünk!”-mondta George Hildebrand, a Japán KC-767-ek projektjének vezetője-„ A következő lépés a fennmaradó FAA engedély megszerzése, és idén év elején már két új gépet kézbesíthetünk az ügyfélnek.”

A távol-keleti ország négy KC-767 típusú gépet rendelt. Céljuk egy többfeladatú tartálygép beszerzése volt, mivel nem csak eredeti feladatkörükben kívánják alkalmazni a típust, hanem teher- és személyszállításra is.

A másik külhoni megrendelő, Olaszország is négyet rendelt a típusból.

Mindeközben a KC-X program végső eredményhirdetésére idén tavasszal lehet számítani. A KC-767 a külföldi megrendelések bezsebelésével jó pontokat szerezhet, bár a fő konkurensből, a Northrop-Grumman KC-30(alias Airbus A-330 MRTT)-ből is vásároltak már.