itt olvasható - emelkedik a nehézségi szint: a versenyzőknek ezúttal egy utánpótlási konvoj feladatot kell szimulálniuk.

A járműveknek ezúttal ugyan "csak" 60 mérföldet kell autonóm módon megtenniük, de... de már nem sivatagban, hanem egy modellezett városban. Teljes mértékben betartva a közlekedési szabályokat, beolvadva a forgalomba, leparkolást/újraindulást végrehajtva. Mindezt kevesebb, mint 6 óra leforgása alatt.

Természetesen a tavalyi nyertes a Stanford és legnagyobb riválusuk a Carneige Mellon egyetem ezúttal is indul az első díjért. Ami ezúttal is 2 millió USD lesz. A tavalyi versennyel ellentétben ezúttal lesz díjazva a 2. és 3. hely is 500 000 ill. 250 000 USD formájában. A DARPA a döntő elött két konstrukció alapján biztosít támogatást a csapatok számára:

- a csapatok részletes technológiai javaslatokat nyújthatnak be, támogatást igényelve 1 millió USD értékig. Az így kifejlesztett technikákra a kormánynak limitált licence jogai lesznek. A kiválasztott csapatok továbbjutnak a National Qualification Event (~ Nemzeti Kvalifikációs Esemény) nevezetű középdöntőbe.

- a csapatok több egymást követő válogatón vehetnek részt, ugyanúgy ahogy ez 2004 és 2005 során is történt. A National Qualification Event-re bejutó csapatok 50 000 Dolláros pénzjutalomban részesülnek, amit 100 000 Dollárral fejelnek meg, ha ott is sikersen szerepelnek. Ez egyben persze helyet is biztosít számukra a 2007-es döntőkben.


Mindkét korábban említett egyetemi csapat vezetője meg van győződve róla, hogy ezen futam ugyan sokkal keményebb lesz, de lényegesen több hasznos eredményt is fog szolgáltatni. Véleményük szerint a sivatagi terepen elbolduguló gépeik egyáltalán nem biztos megbírkóznának a városi viszonyokkal. Márcsak azért sem, mert a GPS jelek nem feltétlenül érnek le a városi "kanyonok" aljára. Meg kell oldani, hogy értelmezni tudják az út szabályait, felismerják a terelővonalakat, esetleg az útra festett jeleket. Másik nagy feladata a forgalommal történő megbírkózás lesz.

Osztják azt a véleményt is, hogy ezen versenynek nem csak a hadsereg lesz haszonélvezője, - ahol egyébként 2015-ig szállító géppark 1/3-át akarják autonóm rendszerrel felváltani - hanem a civil közlekedésben is forradalmat indíthat be idővel.">
|

Újabb nagy kihívás : Grand Challange 3