|

Elrepült az utolsó F-4 a Boneyardból

A napokban lezajlott az az esemény, amire több alkalommal már nem fog sor kerülni: az arizonai Boneyard-ban lekonzervált F-4 Phantom repült el a Davis-Monthan Légibázisról. És hogy erre miért nem kerül már többé sor? Nos, mert az említett vén csataló az utolsó olyan Phantom, amit QF-4 drónná építenek át.

A „Last One” (Az utolsó) névre hallgató RF-4C változatú Phantomot még a tavalyi év márciusában vitték át a géptemetőből az AMARG illetékesei és a napokban, április 17-én intett búcsút a Davis-Monthan légibázisnak Tucson egét hasítva.

Az Arizonából utolsóként elrepülő Phantom azonosítója a 68-0599, azaz egy 1968-ban megrendelt gépről van szó. Említett vasmadár 1989-ben érkezett meg a Tucson melletti géptemetőbe, ahol az azóta eltelt majd negyed évszázadot töltötte. A fenti fotó a Davis-Monthan légibázisról való elrepülés előtt készült - a háttérben a bázis aktív lakói figyelik az utolsó útjai egyikére készülődő öreg masinát. | Fotó: USAF

Az Arizonából utolsóként elrepülő Phantom azonosítója a 68-0599, azaz egy 1968-ban megrendelt gépről van szó. Említett vasmadár 1989-ben érkezett meg a Tucson melletti géptemetőbe, ahol az azóta eltelt majd negyed évszázadot töltötte. A fenti fotó a Davis-Monthan légibázisról való elrepülés előtt készült – a háttérben a bázis aktív lakói figyelik az utolsó útjai egyikére készülődő öreg masinát. | Fotó: USAF ,

„Nagyszerű érzés egy ilyen csodálatos gépet újra repülni látni. Biztos vagyok benne, hogy jól fog teljesíteni, mint célpont.” – nyilatkozta a Last One repképes állapotba hozásáért felelős műszakiak vezetője, bizonyos Eddie Caro. „Az AMARG műszakisok több ezer munkaórát öltek ebbe a gépbe, nem beszélve némi vérről, izzadtságról és könnycseppről.” (Az USAF kapcsolódó oldalán olvashatóak szerint 1-1 Phantom helyrepofozása nagyjából 9 000 munkaórát és átlagosan 861 000 dollárt igényel.)

A Last One sorsa nem lesz más, mint egy amerikai rakétával való találkozás. Persze ezt megelőzően a BAE Systems távirányítású drónná építi át. A szóban forgó utolsó Phantom amúgy a 316. a sorban.

A Last One indul Klaiforniába: a repképes állapotba visszahozott Phantomoknak drónná történő átépítése a BAE Systems kaliforniai Mojave-ban található üzemében valósul meg. A gépek ezt követően a floridai Tyndall légibázisra kerülnek felhasználásukig. A mojavei üzemegység tavaly decemberben adta át amúgy a 300. Phantom drónt. | Fotó: USAF

A Last One indul Klaiforniába: a repképes állapotba visszahozott Phantomoknak drónná történő átépítése a BAE Systems kaliforniai Mojave-ban található üzemében valósul meg. A gépek ezt követően a floridai Tyndall légibázisra kerülnek felhasználásukig. A mojavei üzemegység tavaly decemberben adta át amúgy a 300. Phantom drónt. | Fotó: USAF ,

Ezzel tehát az AMARG-nál lezárult a QF-4 korszak, innentől teljes kapacitással a fejlesztés alatt álló QF-16 drónok előkészítési munkálatait végzik majd.

Hóesésben lapító Falconok. Ritka esemény a hó az arizonai Boneyard területén - de mint az AMARG facebook oldalára az idei év február 20-án feltöltött fotón látható, néha megesik. | Fotó: 309th Aerospace Maintenance And Regeneration Group

Hóesésben lapító Falconok. Ritka esemény a hó az arizonai Boneyard területén – de mint az AMARG facebook oldalára az idei év február 20-án feltöltött fotón látható, néha megesik. | Fotó: 309th Aerospace Maintenance And Regeneration Group ,

7 hozzászólás “Elrepült az utolsó F-4 a Boneyardból”