Az EADS még 2011 májusában mutatta be a sokoldalú C-295 teherszállító repülőgép újabb, légtérellenőrzővé avanzsált változatát, mely június óta szeli a levegőt. Sikerrel.
Július 7-i szűzrepülése óta aktívan tesztelik a C-295-ös AEW változatát, ám a tányérantennás masináról azóta nem sok hír látott napvilágot, azonban a gyártó a hétvégén megtörte a csendet és közleményben tudatta, hogy minden a tervek szerint alakul az altípus berepülési programjával, már befejezték a repülési tesztek első fázisát, melyben azt vizsgálták, hogyan viselkedik a gép egy méretes, 6 méter átmérőjű, 360°-os látószöget biztosító radardómmal a hátán.
A közzétett adatokból kiderül, hogy a típus több mint 8 órás őrjáratozási idővel bír, amennyiben 6100 és 7300 méter közötti magasságtartományban tartózkodik a bevetés során. A gép teherterében 6 operátorállást alakítottak ki az Elta Systems által szállított radarrendszer kezelésére. A gyártó fontosnak tartja kihangsúlyozni, hogy a C-295-ös rendelkezik a legnagyobb beltérrel a rivális típusokkal (Gulfstream G550, Saab 2000) összevetve. Ennek ellenére még nem született rá megrendelés, de az EADS illetékesei nagyon bíznak az újdonság exportsikerében.
Képek még a gépről:
Mondjuk arra azért kíváncsi leszek, hogy ki fog rendelni belőle…Nekem egyenlőre nem tűnik valami nagy biznisznek ez az egész.
Gondolom végeztek piackutatást elötte és még előtárgyalásokat is folytattak bizonyos helyeken. Szerintem nemsokára lesznek bejelentések az eladásról.
Elég sok minden úgy indult, hogy bár beszerezhető amiktól, de jobb lenne saját is.
Hát arra én is kíváncsi vagyok, hogy mekkora lesz rá a kereslet. De egy dolog biztos, mégpedig az, hogy gyönyörű gép :-)
Ha tippelnem kéne, az első aki eszembe jut, az Líbia:)
Nem sok az a nyolc óra egy ekkora gombával a törzsén? A Sentry tud annyit, és nem pont egy méret a kettő.
Nem a méret a lényeg… ;)
Különben is, az egyik turboprop, a másik meg jet, és az etetendő hajtóművek száma sem egyenlő… :)
http://www.aviationnews.eu/2012/01/23/lockheed-martin-delivers-fourth-upgraded-cbp-p-3-orion-in-record-time/
A B52es 8 jettel kb ugyanolyan 6ótávú, mint az uganolyan Tu95ös 4 turboproppal.
http://www.reuters.com/article/2012/01/27/czech-planes-casa-idUSL5E8CR26J20120127
Ez még mindig nem oldódott meg vagy már a következő parlamenti választásra készülnek a cseh politikusok? :)