|

Célegyenesben az LCA Tejas

A hovatovább 20 (ha a kezdeményezés éveiig visszatekintünk, akkor lassan-lassan inkább már 30) meglehetősen rögös évet maga mögött tudó program – melyről már tudjuk, hogy igazi indiai sikertörténet – ugyan még mindig messze áll attól, hogy minden vonatkozásban hazai termék legyen, ám úgy tűnik, hogy a korábban beígért, 2010 decemberében megkezdeni tervezett hadrendbe állítás már […]

|

A Szovjetunió erőfeszítései a gázturbinák és a rakétahajtóművek alkalmazásának területén

A Szovjetunió nyugati szövetségeseihez képest sokkal nehezebben jutott el az első sugárhajtású repülőgépeinek tervezéséig, illetve azok rendszeresítéséig. Ez talán meglepőnek tűnhet, mivel a szovjet mérnökök már az 1930-as években komoly kutatásokat és kísérleteket végeztek sugárhajtóművekkel.

|

Gázárcsökkentés Szevasztopolért cserébe

Ismert dolog, hogy az elmúlt években mennyire napirendi ponton volt Ukrajnában az orosz Fekete-tengeri Flotta szevasztopoli bázisának, pontosabban a 2017-ben lejáró bérleti szerződés meghosszabbításának kérdése. Mindenesetre ha egyedül a NATO felé igyekvő Viktor Juscsenko-n múlott volna, még a szerződés lejárta előtt gyorsított eljárással kipenderítették volna őket. Azóta persze más szelek fújnak…

|

Gripen NG: Utolsó esély

Az indiaiak az MMRCA-tenderre nevezett típusokat alaposan letesztelik, illetve bizonyos esetben csak szeretnék… Történt ugyanis, hogy a svéd Saab gondolt egyet és a sűrű tesztprogramra hivatkozva csupán két „D” változatú JAS-39-est küldtek az ígért Gripen Demo helyett.