Sikeres a SELEX radarral felszerelt Gripen Demo

A közelmúltban levegőbe emelkedett a SELEX Galileo Raven ES-05 AESA (Active Electronically Scanned Array) radarjának prototípusa, a Raven 1000P mégpedig a Gripen Demonstrator fedélzetén.

A SELEX Galileo (mely a Finmeccanica cégcsoport része) és a Saab együttműködése gyümölcsözően alakul, ezt koronázta a most sikerrel végrehajtott tesztsorozat. A jelentések szerint a Raven ES-05 kitűnően hozta az előzetesen elvárt és a laboratóriumi körülmények között már alkalmazott képességeket. A tesztek során mind levegő-levegő, mind levegő-föld üzemmódban működtették a berendezést, sőt a „SAR mapping”* során meglepően jó felbontású képeket készítettek még a radar hatótávolságának közelében lévő célpontokról is.

Bár még szükség van némi nyüstölésre a „szolgálatba állítható” szint igazolására, a meglehetősen pozitív integrációs folyamatnak köszönhetően erre a vártnál korábban sor kerülhet.

Ám itt nem áll meg az együttműködés a két cég között, ugyanis az olasz elektronikai vállalat szállítja az újgenerációs Gripen orrára, a kabin elé beépíteni kívánt IRST (InfraRed Search & Track) berendezést is. A SKYWARD-G elnevezésű eszköz a magyar MiG-29 Fulcrumokon is látható KOLS eszközhöz hasonló infravörös tartományban dolgozó optikai keresőrendszer, mely lehetővé teszi a közeli célpont(ok) észlelését, követését és megsemmisítését radarjel-kisugárzás nélkül. Az új eszköz előnyt jelenthet a csökkentett radarkeresztmetszetű típusok ellen, melyet radarral jóval nehezebb észlelni, azonban a gép hajtóművének forró gázsugara látható az IRST számára.

* = “SAR mapping” üzemmódban az AESA radar számítógépei fotóminőségű képet alkotnak a visszavert jelekből. (SAR – synthetic aperture radar)

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

HTKA Hírhalom 2018. 49. hét

HTKA Hírhalom 2018. 49. hét

Levegőben a második Gripen E

Levegőben a második Gripen E

HTKA Hírhalom 2018. 46. hét

HTKA Hírhalom 2018. 46. hét

Megkezdődtek a Gripen E rakétatesztjei

Megkezdődtek a Gripen E rakétatesztjei