|

Levegőben a második Gripen E

November 26-án végrehajtotta szűzrepülését a Saab AB linköpingi üzeme mellett található repülőtérről a JAS-39E/F Gripen NG második prototípusa, a 39-9 jelzésű tesztgép.

Fórum hozzászólások

  • molnibalage
    Ez már eleve nem igaz így. Az egyik gép megsemmisült, a másik meg nem, javítható maradt.


    Pontosan.

    A fentiekből igen erős hasalás, hogy kb. 30M USD-be fájt.
    Gyakorlatilag a magyar igényekre átalakitott használt svéd D gép hardware-ára ennyi. Azaz a vas ára tisztán ennyi.
  • Saab Offers Gripen to Finland

    Supported by Sweden, Saab has today submitted its proposal for the Finnish HX fighter procurement to the Finnish defence procurement agency, the Logistics Command of the Finnish Defence Forces. The proposal comprises 64 Gripen aircraft, both single-seat Gripen E and dual-seat Gripen F, and is the formal response to the customer’s Request for Quotation (RFQ) issued in April 2018.

    According to the customer’s planning, a procurement decision is anticipated in 2021.
  • "The Gripen E: A viable alternative to stealth ?

    Saab is advertising its new multirole jet Gripen-E as a viable low cost alternative to stealth aircraft.

    To do so, the Gripen E relies on powerful sensor and communication suites. The pilot can use his passive sensors and the data provided by its "battle cloud" (data fusion provided by his own aircraft as well as other nearby Gripen-E and various other sensor platform, airborne and land based) to detect his enemies before he is detected himself. He can also take a more proactive approach and use his powerful radar and Electronic Warfare suite to jam nearby enemy platforms and proceed undetected or with enemies having difficulties having a positive ID and lock on him.

    The Gripen is a true multi-role platform. it is a fighter that can be equipped with a variety of pods, from ground attack targeting pods to reconnaissance pods. The E variant also has a longer range than its predecessors thanks to larger fuel tanks.

    Furthermore, the open architecture of the Gripen-E's avionics enables it to be adaptable: Its onboard computers and software suites can be easily adapted and upgraded making them future proof.

    Saab has enough confidence in its new baby that it openly markets it as the best platform to take on Russia's Flankers and Anti Access/Area Denial (A2/AD) bubbles.
    "
  • arcas
    Pontosan így kell(ene) kinéznie majd a magyar gripennek.
    Jó lenne, de persze az is jó lenne ha a magyar gazdaság/gazdagság is pontosan úgy nézne ki mint a svéd!
  • Terminator
    [​IMG]

    (Biztosan volt már, de jól néz ki.)
    Svédek vajon mennyit repülnek Meteorral? Náluk állt ugye először rendszerbe, bő egy éve. Azóta "megérkeztek" az angolok is, decemberben adtak vele először keszit Eurofighterrel
  • Én beszéltem egy svéd pilótával a RIATon tavaly, ő azt mondta, hogy inkább csak taktikai rugalmasság szempontjából jobb a Meteor, halálos fegyver az Aim-120al együtt. A nagyobb hatótávot majd csak az új Gripenekkel tudják igazán kihasználni a radar miatt, de többet bem mondhatott.
  • Új Gripen: indul a sorozatgyártás!

    A Saab szokásos évi prezentécióján Hakan Buskhe vezérigazgató bejelentette, még januárban beindította az új széria elkészítését. A Magyarországon is szolgáló svéd többfeladatú harci gép új változatára egyelőre hatvan példányban tart igényt a svéd légierő, 36 kerül majd az együléses E és a kétüléses F verzióból a brazil hadsereghez, ezek legyártása az Embraerrel partnerségben történik.
    A legelső példány a tervek szerint még az idén elkészül, de a jelek szerint még bőven kell tesztelni az alaposan átalakított Griff-változatot. A kezdeti hadrafoghatóságot a típus 2023-ra éri el.

    További gépekről is zajlanak tárgyalások, egyrészt a brazilokkal, a többletmegrendelések 2021-22-ben realizálódhatnak. A gyártó ugyancsak jelezte, hogy a már fixen lekötötteken kívül a svéd légierő további hatvan Gripen E beszerzésében érdekelt.

    [​IMG]

    És persze a nagy kérdés, hogyan alakulnak a további exportesélyek. Buskhe elmondta, eljuttatták javaslatukat Finnországba és Svájcba – mint emlékezetes, utóbbi már közel állt a megrendeléshez, de aztán egy népszavazás a teljes harcigép-programot blokkolta. Ugyancsak tárgyal a Saab Kanadával a lehetséges Gripen-vásárlásáról, az észak-amerikai óriásállam jónéhány éve készül – az ilyenkor már szinte mindenütt szokásos nagy politikai-szakmai viták közepette – F-18-asai leváltására.

    A lehetséges vásárlók sorába ismét bekerült Horvátország, azután, hogy – amint erről beszámoltunk – amerikai adminisztráció leállította a használt izraeli F-16-osok leszállítását szomszédunknak, ugyanakkor tegyük hozzá, a folyamat blokkolása sok forrás szerint csak ideiglenes.

    A Saab 64 Gripen E/F finnországi exportját reméli, ők szintén F-18-asaikat szeretnék leváltani, a svájciaknak 30-40 új gép kellene.

    [​IMG]

    Érdekes válaszokat adott Bushke arra a kérdésre, vajon a Saab – nyilván mint egyike az európai negyedik generációs harci gépek gyártóinak – szándékozik-e kooperálni a most indulófélben lévő programokkal, amelyek ötödik generációs harci gépek fejlesztésével próbálkoznak. A diplomatikus válasz egyik fele úgy hangzott, hogy a francia–angol projekt részletei még nem ismeretesek, viszont a Saab máris sikeres tárgyalásokat folytatott az Egyesült Királysággal és a partnerekkel a brit Tempest harci gépről és annak koncepciójáról. Emlékezetes, hogy a Saabnak egy időben elég komoly partnere volt az akkori British Aerospace a Gripen projektben, és Gripeneket használ az Empire Test Pilots' School is.

    Az eredetihez képest megnövelt hatótávolságú, átalakított, modernizált harci gép 2017-ben szállt fel először, akkor magyar katonai vezetők arról nyilatkoztak, hogy lehetséges további Gripenek beszerzése a honi légierőnek, ha a svéd légierő fokozatosan átáll az E/F-ek használatára, és ezzel C/D változatok szabadulnak fel.

    http://iho.hu/hir/uj-gripen-indul-a-sorozatgyartas-190217
  • Dél-afrikai Gripen éjszaka, utánégetővel infrázva egy helikopter (teherszállitó gép?) nyitott ajtajából nézve...



    (Kb. ezt láthatta az ukrán határnál éjszaka elfogott An-2-es pilótája is a múltkor.)
  • A Hungarian Air Force JAS-39 Gripen parked at Jagel Air Base in northern Germany as a German Air Force Tornado is taking off for a mission during the first Multinational Air Group Day exercise under NATO’s Framework Nation Concept. Photo by Lars Poetsch (NATO Allied Air Command Facebook)

    [​IMG]
  • anonim999
    Új Gripen: indul a sorozatgyártás!

    A Saab szokásos évi prezentécióján Hakan Buskhe vezérigazgató bejelentette, még januárban beindította az új széria elkészítését. A Magyarországon is szolgáló svéd többfeladatú harci gép új változatára egyelőre hatvan példányban tart igényt a svéd légierő, 36 kerül majd az együléses E és a kétüléses F verzióból a brazil hadsereghez, ezek legyártása az Embraerrel partnerségben történik.
    A legelső példány a tervek szerint még az idén elkészül, de a jelek szerint még bőven kell tesztelni az alaposan átalakított Griff-változatot. A kezdeti hadrafoghatóságot a típus 2023-ra éri el.

    További gépekről is zajlanak tárgyalások, egyrészt a brazilokkal, a többletmegrendelések 2021-22-ben realizálódhatnak. A gyártó ugyancsak jelezte, hogy a már fixen lekötötteken kívül a svéd légierő további hatvan Gripen E beszerzésében érdekelt.

    [​IMG]

    És persze a nagy kérdés, hogyan alakulnak a további exportesélyek. Buskhe elmondta, eljuttatták javaslatukat Finnországba és Svájcba – mint emlékezetes, utóbbi már közel állt a megrendeléshez, de aztán egy népszavazás a teljes harcigép-programot blokkolta. Ugyancsak tárgyal a Saab Kanadával a lehetséges Gripen-vásárlásáról, az észak-amerikai óriásállam jónéhány éve készül – az ilyenkor már szinte mindenütt szokásos nagy politikai-szakmai viták közepette – F-18-asai leváltására.

    A lehetséges vásárlók sorába ismét bekerült Horvátország, azután, hogy – amint erről beszámoltunk – amerikai adminisztráció leállította a használt izraeli F-16-osok leszállítását szomszédunknak, ugyanakkor tegyük hozzá, a folyamat blokkolása sok forrás szerint csak ideiglenes.

    A Saab 64 Gripen E/F finnországi exportját reméli, ők szintén F-18-asaikat szeretnék leváltani, a svájciaknak 30-40 új gép kellene.

    [​IMG]

    Érdekes válaszokat adott Bushke arra a kérdésre, vajon a Saab – nyilván mint egyike az európai negyedik generációs harci gépek gyártóinak – szándékozik-e kooperálni a most indulófélben lévő programokkal, amelyek ötödik generációs harci gépek fejlesztésével próbálkoznak. A diplomatikus válasz egyik fele úgy hangzott, hogy a francia–angol projekt részletei még nem ismeretesek, viszont a Saab máris sikeres tárgyalásokat folytatott az Egyesült Királysággal és a partnerekkel a brit Tempest harci gépről és annak koncepciójáról. Emlékezetes, hogy a Saabnak egy időben elég komoly partnere volt az akkori British Aerospace a Gripen projektben, és Gripeneket használ az Empire Test Pilots' School is.

    Az eredetihez képest megnövelt hatótávolságú, átalakított, modernizált harci gép 2017-ben szállt fel először, akkor magyar katonai vezetők arról nyilatkoztak, hogy lehetséges további Gripenek beszerzése a honi légierőnek, ha a svéd légierő fokozatosan átáll az E/F-ek használatára, és ezzel C/D változatok szabadulnak fel.

    http://iho.hu/hir/uj-gripen-indul-a-sorozatgyartas-190217
    És jó ez a kicsi gép hatalmas országoknak? Főleg Kanadának?
  • Terminator
    Dél-afrikai Gripen éjszaka, utánégetővel infrázva egy helikopter (teherszállitó gép?) nyitott ajtajából nézve...



    (Kb. ezt láthatta az ukrán határnál éjszaka elfogott An-2-es pilótája is a múltkor.)
    Ja. Utánégetőt kapcsolt, hogy utolérje.:)
  • gacsat
    Ja. Utánégetőt kapcsolt, hogy utolérje.:)
    Újra megnézve, most inkább a kétüléses gép hátsó ülésének tűnik, csak a hangok furcsák.

Ugrás a fórum topichoz