|

Levegőben a második Gripen E

November 26-án végrehajtotta szűzrepülését a Saab AB linköpingi üzeme mellett található repülőtérről a JAS-39E/F Gripen NG második prototípusa, a 39-9 jelzésű tesztgép.

Fórum hozzászólások

  • Terminator
    Egy kis néznivaló szerdára:

    Saab’s Annual Gripen Seminar 2019

    "The live webcast will start at 08.30 CET on 27 March 2019"


    http://saab-seminar.creo.se/190327/saabs_annual_gripen_seminar_2019

    (Ne felejtsétek el lementeni az érdekesebb részeket/ábrákat.)

    Addig is itt a 2018-as rendezvény videója:

    http://saab-seminar.creo.se/180516/annual_gripen_seminar_2018

    Chapters
    • Introduction and welcome - Ann Wolgers, Press Officer
    • Jonas Hjelm, head of business area Aeronautics
    • Gripen Highlights Film
    • Richard Smith, head of Gripen marketing and sales
    • Mikael Olsson, acting Wing Commander Flying, Gripen test pilot
    • Inga Bergström, sales director Gripen Electronic Warfare
    • Questions and answers
  • An Advanced Combat System For A Rapidly Changing World

    "An air battle is all about getting inside your enemy's OODA (Observe, Orient, Decide, Act) loop," says Stefan Engstrom, former Gripen Pilot and Director, Sales & Marketing, Gripen, Business Area Aeronautics.

    During the Gripen seminar held on 14th Feb, 2019, New Delhi, India, Stefan explains how Gripen’s combat capability supports the OODA loop concept. The OODA loop is a cycle that was developed by military strategist and United States Air Force Colonel, John Boyd.

    Observe

    “Gripen is packed with the latest technologies. With AESA radar, IRST and new EW sensors, a Gripen pilot will most likely be the first to detect an enemy. But you don’t work alone, you work together with other Gripens or other units. This allows you to form a network, leading to effective combat synergies. With all these systems together, you can see the unseen. After all, everything has a signature. Advanced sensors from air, ground, navy, and other systems can all be collaborated, making physical stealth irrelevant,” says Stefan.

    Orient

    Once the pilot has all the information, the next step is to be able to understand and use that information to win the battle. “All the accumulated information is of no use to me if I can't understand it. While operating a legacy aircraft, you will find that the information you have received, is all over the place. It's very difficult for the pilot to assimilate so much information in one single picture. But with Gripen’s smart HMI, we can do that,” he says.

    Decide

    With a superior situational awareness, you get a base time to take the right decision. The automated decision support further helps the pilot to act promptly. “Gripen E will help the pilot to make correct decisions faster and still be in control of the fighter intuitively. Fighter intelligence will help in assessing maneuvers or prioritizing targets, which will decrease the workload of the pilot,” says Stefan.

    Act

    Gripen has an onboard integrated EW system. It doesn't interfere with the dynamics of the fighter or takes up space meant for weapon systems. This means a Gripen operator has freedom to integrate weapons of their choice. “With the latest weapon systems and the advanced EW system onboard, Gripen E will kill and survive, and not kill or survive,” Stefan says.
  • Gripen szeminár: nyomulás Svájcban, hol tart Erik?
    Kelecsényi István


    A fő európai célpont ismét Svájc, a korábbi negatív népszavazás nem a típusról szólt. A bolgár üzlet elesett, nagy kérdés India. Az E/F nagy kérdése az energiamenedzselés és a hűtés.
    A 2019. évi Saab Gripen Szemináriumot március 27-én tartották Stockholmban. A mai trendnek megfelelően minden érdeklődő láthatta az interneten keresztül, sőt kérdésekeit is tehetett fel. Az előadások prezentációját külön képernyőn is meg lehetett tekinteni.

    Jonas Hjelm, a cégcsoport repülési ágának üzleti igazgatója a kereskedelmi területről mutatta be a Saab katonai repülőipari tevékenységét. Marginálisan érintette, létezik a C/D változat, és azt jelenleg hány országban repülik. A Charlie és Delta változatokat a gyártón túl Európában továbbra is Csehország és Magyarország lízingeli, valamint a Brit Birodalmi Repülőakadémia is egy-két géppel végzi a nagysebességű oktatást. Ázsiában a Thai Királyi Légierő, Afrikában a Dél-Afrikai Köztársaság tartja hadrendben a típust.

    Az eladási fő cél Európában: Svájc, elsősorban, hiszen itt már egyszer megnyerte a tendert a Gripen, de a korábbi népszavazás végül is elvetette új harci repülőgépek beszerzését. Az új tender viszont már nemcsak az F-5 költséghatékony leváltására, hanem az F-18-as (Svájcban nem E/F, mert nincs a gépágyún kívül csapásmérő fegyverzete) utódtípusának beszerzésére is szolgál. A Gripennek ismét meg kell mérkőznie a negyedik generációs Super Hornet, Rafale, Eurofighter harci gépekkel, és az ötödik generációs F-35A Villám2-vel is. Az előző tendergyőzelmet sem a kiemelkedő harci-technikai paraméterek hozták (ott a típus az utolsók között végzett), hanem az elégséges paraméterek mellett gazdaságos üzemeltetés és barátságos ár.

    [​IMG]

    Finnország szintén célkeresztben van, több kérdés is érkezett Finnországból, de saját véleményem szerint a F-35 lesz a nyerő az északi államnak. A prezentáción szerepelt még Ausztria, de ők végül az Eurofighter GbmH-val megegyeztek a költséghatékonyabb üzemeltetésről és számlázásról. Horvátország, amely használt, de felújított izraeli F-16A/B harci gépekkel váltaná le matuzsálemi korú MiG-21 vadászait, szintén szerepelt a célok között, de valljuk meg, kevés esély van arra, hogy visszatérnének a Saab üdvöskéjéhez. Valószínűleg – kis huzavona után – az Egyesült Államok és Izrael megállapodnak, és zöld utat kap szomszédainknak a Netz eladása.

    A bolgárok felé – Jonas Hjelm szavaival – a legjobb harci repülőgépre a legjobb pénzügyi konstrukciót ajánlották fel, de ilyen az üzlet: a balkáni ország az amerikai F-16V-t választotta. Hozzáteszem, hogy a nyolc Falcon teljesen felesleges kapacitással, és élettartammal rendelkezik, ráadásul bár teljes élettartamra viszonyított üzemeltetési költsége alacsonyabb, mint a Gripené, de a szokásos kelet-európai NATO átlaggal számolva, majd 100 évig lehetne üzemeltetni, ami irreális. Kisebb intervallumra viszont már a Gripen a költséghatékonyabb repülőgép és még mindig több mint elégséges képességgel rendelkezik. De ilyen az üzlet (és a politikai nyomásgyakorlás).

    A svédek a többi földrészen is megtették ajánlatukat. Az afrikai Botswana néhány darabos C/D beszerzése azonban pénzügyi és politikai okok miatt húzódik.

    Az új Gripen E/F-re is vannak már célcsoportok.

    Svédország és Brazília már biztos üzemeltető és gyártó. Kanada más tészta. Ott a Saab megtette ajánlatát, de közben az ausztráloktól is beszereztek használt F/A-18 repülőgépeket. A típusváltásra pedig az F/A-18E/F Block III és az F-35A közül az utóbbi még kimagaslóan esélyes, a Gripen és a többi európai gyártó pedig valószínűleg csak a díszlet.

    [​IMG]

    India nagy tenderére ismét jelentkezett a Saab, gyártópartner is lenne. Elnézve azonban, hogy a Lockheed mit ajánl fel, és hogyan nyomul, mögöttük a Boeing is, a francia Rafale pedig már kis számban, de hadrendbe is kerül, az idő nem a svéd ajánlatnak kedvez. Aktív marketinget nem nagyon látni India irányába.

    Amennyiben Brazíliában sikeres lesz a típus, akkor Paraguay is esélyes a típus rendszeresítésére.

    A jövő azonban a JAS-39E/F, de szintén fontos értékesítése terület az Észak-Amerikában rendszeresítendő T-X (amely a Boeing és a Saab közös gyermeke, bár az újvilágban a mai Egyesült Államokbeli politikának megfelelően a svéd cég a csendestárs) és az Erieye légtérellenőrző, és repülő harcálláspont rendszere, amelyet több típusú repülőgépre is rá lehet építeni.

    A Gripen Erik változata köszöni szépen jól van, ezt már Eddy De La Motte, a Gripen E/F kereskedelmi részlegének vezetője eladásában hallottuk, ütemezetten folynak a tesztelések, két példány már a levegőben, és több további repülőgép az összeszerelés különböző fázisban. A prezentáción is fellelhető volt egy felirat: Full Speed ahead – Teljes sebességgel előre. Az első közelharc-rakétaindítások is lezajlottak. Az új Gripen képességei közül az integrált elektronikai felderítő és harcrendszert bonyolultságát emelte ki, amelyeknél a új generációs harcászati rendszerek és érzékelők beépítése, és tesztelése során az energia és a hűtésmenedzselés az egyik kulcstényező. Az AESA lokátornak nagyobb a hűtésszükséglete a régebbi doppler-impulzus radarokénál, és a különféle szenzorok, érzékelők is komoly teljesítményt és hűtést igényelnek. A Gripen E változatból négy prototípus készül – a 39-7,8,9 és 10-es –, amelyek gyártása és tesztelése után a svéd-brazil gyártás kezdődik, összesen huszonnégy gép/év kapacitással. A kétüléses változatot, amelyet elsősorban brazil igényre fejlesztenek, 2020 utánra ígérik.

    [​IMG]

    Lisa Ábom, a technológiai fejlesztés vezetője, kiemelte előadásában, hogy a repülőgép gyártásához is új technológiákat kellett kifejleszteni, illetve elsajátítani a Saab-nál, és ez a tervezési fázis mellett például a mesterséges intelligencia, a különféle kompozit anyagok gyártása, a mixed, vagyis félig virtuális valóság, félig hagyományos szerelés elsajátítása terén. A Google szemüvegéhez hasonlóan, a repülőgépgyártás során több szakember olyan technikát használ, hogy védőszemüvegének egyik lencséjére rávetítenek különféle adatokat, ábrákat, és közben végzi a munkafolyamatot. A virtuális valóság szemüveggel történő kiterjesztése például a repülőgépek tesztelésénél segíti új generációs szimulátorok mellett a pilótákat.

    Utóbbi a JAS-39E/F alkalmazásánál is már szerepet kap, a gép már nem csak a HUD és a képernyős műszerfal, amelyen információkat, adatokat szolgáltat a pilótának, hanem valószínűsíthetően az „okos” sisakkal is rendelkezni fog.

    A Gripen szeminárium végén kérdéseket is feltettek a nézők, hallgatók. A Gripen Agresszor, amelynek teljes léptékű makettjét például Fairfordban is bemutatták, jelenleg nincs fejlesztés alatt. A Saabosok virágnyelven úgy írták körül a helyzetet, hogy az amerikai a T-X győzelem után, lehetséges, hogy más országok is rendelnek belőle, illetve, hogy nagysebességű kiképző repülőgépre szükség van, és a Gripen Agresszor igény szerint kifejleszthető.

    [​IMG]

    Hasonló az álláspont a repülőgép-fedélzeti, navalizált Gripennel kapcsolatban: amennyiben India igényli, akkor kifejlesztik. Nem szabad elfelejteni, hogy a tengerész Griff C/D alapú elképzelés volt, amelybe például jelenleg AESA lokátor beépítése nem lehetséges, hatótávolsága és fegyverterhelése is viszonylag korlátozott. A Erik viszont még a prototípusok szintjén és a légierős szárazföldi változat fejlesztésénél tart, tehát ebből tengerészeti változat kifejlesztése csak a jövő opciója lehet. Kérdés volt még a Gripen elektronikai harcrendszeréhez konténer fejlesztése, erre az a válasz, hogy a JAS-39 olyan harci repülőgép, amelyben integrálva került beépítésre a harcrendszer és önvédelmi rendszer. Ez egyben azt is jelentheti, hogy a néhány éve kifejlesztett ETSL önvédelmi konténer, ha nem is került süllyesztőbe, de jegelik.

    A következő Saab Gripen szeminárium valamikor 2020-ban várható.

    http://iho.hu/hir/gripen-szeminar-nyomulas-svajcban-hol-tart-erik-190328
  • anonim999
    Gripen szeminár: nyomulás Svájcban, hol tart Erik?
    Kelecsényi István


    A fő európai célpont ismét Svájc, a korábbi negatív népszavazás nem a típusról szólt. A bolgár üzlet elesett, nagy kérdés India. Az E/F nagy kérdése az energiamenedzselés és a hűtés.
    A 2019. évi Saab Gripen Szemináriumot március 27-én tartották Stockholmban. A mai trendnek megfelelően minden érdeklődő láthatta az interneten keresztül, sőt kérdésekeit is tehetett fel. Az előadások prezentációját külön képernyőn is meg lehetett tekinteni.

    Jonas Hjelm, a cégcsoport repülési ágának üzleti igazgatója a kereskedelmi területről mutatta be a Saab katonai repülőipari tevékenységét. Marginálisan érintette, létezik a C/D változat, és azt jelenleg hány országban repülik. A Charlie és Delta változatokat a gyártón túl Európában továbbra is Csehország és Magyarország lízingeli, valamint a Brit Birodalmi Repülőakadémia is egy-két géppel végzi a nagysebességű oktatást. Ázsiában a Thai Királyi Légierő, Afrikában a Dél-Afrikai Köztársaság tartja hadrendben a típust.

    Az eladási fő cél Európában: Svájc, elsősorban, hiszen itt már egyszer megnyerte a tendert a Gripen, de a korábbi népszavazás végül is elvetette új harci repülőgépek beszerzését. Az új tender viszont már nemcsak az F-5 költséghatékony leváltására, hanem az F-18-as (Svájcban nem E/F, mert nincs a gépágyún kívül csapásmérő fegyverzete) utódtípusának beszerzésére is szolgál. A Gripennek ismét meg kell mérkőznie a negyedik generációs Super Hornet, Rafale, Eurofighter harci gépekkel, és az ötödik generációs F-35A Villám2-vel is. Az előző tendergyőzelmet sem a kiemelkedő harci-technikai paraméterek hozták (ott a típus az utolsók között végzett), hanem az elégséges paraméterek mellett gazdaságos üzemeltetés és barátságos ár.

    [​IMG]

    Finnország szintén célkeresztben van, több kérdés is érkezett Finnországból, de saját véleményem szerint a F-35 lesz a nyerő az északi államnak. A prezentáción szerepelt még Ausztria, de ők végül az Eurofighter GbmH-val megegyeztek a költséghatékonyabb üzemeltetésről és számlázásról. Horvátország, amely használt, de felújított izraeli F-16A/B harci gépekkel váltaná le matuzsálemi korú MiG-21 vadászait, szintén szerepelt a célok között, de valljuk meg, kevés esély van arra, hogy visszatérnének a Saab üdvöskéjéhez. Valószínűleg – kis huzavona után – az Egyesült Államok és Izrael megállapodnak, és zöld utat kap szomszédainknak a Netz eladása.

    A bolgárok felé – Jonas Hjelm szavaival – a legjobb harci repülőgépre a legjobb pénzügyi konstrukciót ajánlották fel, de ilyen az üzlet: a balkáni ország az amerikai F-16V-t választotta. Hozzáteszem, hogy a nyolc Falcon teljesen felesleges kapacitással, és élettartammal rendelkezik, ráadásul bár teljes élettartamra viszonyított üzemeltetési költsége alacsonyabb, mint a Gripené, de a szokásos kelet-európai NATO átlaggal számolva, majd 100 évig lehetne üzemeltetni, ami irreális. Kisebb intervallumra viszont már a Gripen a költséghatékonyabb repülőgép és még mindig több mint elégséges képességgel rendelkezik. De ilyen az üzlet (és a politikai nyomásgyakorlás).

    A svédek a többi földrészen is megtették ajánlatukat. Az afrikai Botswana néhány darabos C/D beszerzése azonban pénzügyi és politikai okok miatt húzódik.

    Az új Gripen E/F-re is vannak már célcsoportok.

    Svédország és Brazília már biztos üzemeltető és gyártó. Kanada más tészta. Ott a Saab megtette ajánlatát, de közben az ausztráloktól is beszereztek használt F/A-18 repülőgépeket. A típusváltásra pedig az F/A-18E/F Block III és az F-35A közül az utóbbi még kimagaslóan esélyes, a Gripen és a többi európai gyártó pedig valószínűleg csak a díszlet.

    [​IMG]

    India nagy tenderére ismét jelentkezett a Saab, gyártópartner is lenne. Elnézve azonban, hogy a Lockheed mit ajánl fel, és hogyan nyomul, mögöttük a Boeing is, a francia Rafale pedig már kis számban, de hadrendbe is kerül, az idő nem a svéd ajánlatnak kedvez. Aktív marketinget nem nagyon látni India irányába.

    Amennyiben Brazíliában sikeres lesz a típus, akkor Paraguay is esélyes a típus rendszeresítésére.

    A jövő azonban a JAS-39E/F, de szintén fontos értékesítése terület az Észak-Amerikában rendszeresítendő T-X (amely a Boeing és a Saab közös gyermeke, bár az újvilágban a mai Egyesült Államokbeli politikának megfelelően a svéd cég a csendestárs) és az Erieye légtérellenőrző, és repülő harcálláspont rendszere, amelyet több típusú repülőgépre is rá lehet építeni.

    A Gripen Erik változata köszöni szépen jól van, ezt már Eddy De La Motte, a Gripen E/F kereskedelmi részlegének vezetője eladásában hallottuk, ütemezetten folynak a tesztelések, két példány már a levegőben, és több további repülőgép az összeszerelés különböző fázisban. A prezentáción is fellelhető volt egy felirat: Full Speed ahead – Teljes sebességgel előre. Az első közelharc-rakétaindítások is lezajlottak. Az új Gripen képességei közül az integrált elektronikai felderítő és harcrendszert bonyolultságát emelte ki, amelyeknél a új generációs harcászati rendszerek és érzékelők beépítése, és tesztelése során az energia és a hűtésmenedzselés az egyik kulcstényező. Az AESA lokátornak nagyobb a hűtésszükséglete a régebbi doppler-impulzus radarokénál, és a különféle szenzorok, érzékelők is komoly teljesítményt és hűtést igényelnek. A Gripen E változatból négy prototípus készül – a 39-7,8,9 és 10-es –, amelyek gyártása és tesztelése után a svéd-brazil gyártás kezdődik, összesen huszonnégy gép/év kapacitással. A kétüléses változatot, amelyet elsősorban brazil igényre fejlesztenek, 2020 utánra ígérik.

    [​IMG]

    Lisa Ábom, a technológiai fejlesztés vezetője, kiemelte előadásában, hogy a repülőgép gyártásához is új technológiákat kellett kifejleszteni, illetve elsajátítani a Saab-nál, és ez a tervezési fázis mellett például a mesterséges intelligencia, a különféle kompozit anyagok gyártása, a mixed, vagyis félig virtuális valóság, félig hagyományos szerelés elsajátítása terén. A Google szemüvegéhez hasonlóan, a repülőgépgyártás során több szakember olyan technikát használ, hogy védőszemüvegének egyik lencséjére rávetítenek különféle adatokat, ábrákat, és közben végzi a munkafolyamatot. A virtuális valóság szemüveggel történő kiterjesztése például a repülőgépek tesztelésénél segíti új generációs szimulátorok mellett a pilótákat.

    Utóbbi a JAS-39E/F alkalmazásánál is már szerepet kap, a gép már nem csak a HUD és a képernyős műszerfal, amelyen információkat, adatokat szolgáltat a pilótának, hanem valószínűsíthetően az „okos” sisakkal is rendelkezni fog.

    A Gripen szeminárium végén kérdéseket is feltettek a nézők, hallgatók. A Gripen Agresszor, amelynek teljes léptékű makettjét például Fairfordban is bemutatták, jelenleg nincs fejlesztés alatt. A Saabosok virágnyelven úgy írták körül a helyzetet, hogy az amerikai a T-X győzelem után, lehetséges, hogy más országok is rendelnek belőle, illetve, hogy nagysebességű kiképző repülőgépre szükség van, és a Gripen Agresszor igény szerint kifejleszthető.

    [​IMG]

    Hasonló az álláspont a repülőgép-fedélzeti, navalizált Gripennel kapcsolatban: amennyiben India igényli, akkor kifejlesztik. Nem szabad elfelejteni, hogy a tengerész Griff C/D alapú elképzelés volt, amelybe például jelenleg AESA lokátor beépítése nem lehetséges, hatótávolsága és fegyverterhelése is viszonylag korlátozott. A Erik viszont még a prototípusok szintjén és a légierős szárazföldi változat fejlesztésénél tart, tehát ebből tengerészeti változat kifejlesztése csak a jövő opciója lehet. Kérdés volt még a Gripen elektronikai harcrendszeréhez konténer fejlesztése, erre az a válasz, hogy a JAS-39 olyan harci repülőgép, amelyben integrálva került beépítésre a harcrendszer és önvédelmi rendszer. Ez egyben azt is jelentheti, hogy a néhány éve kifejlesztett ETSL önvédelmi konténer, ha nem is került süllyesztőbe, de jegelik.

    A következő Saab Gripen szeminárium valamikor 2020-ban várható.

    http://iho.hu/hir/gripen-szeminar-nyomulas-svajcban-hol-tart-erik-190328
    Nekünk inkább abból a SAAB légtérellenőrzőből kellene.
  • "Brazil, South Africa Discuss Co-Development Of Gripen E’s BVR Missile

    As Brazil’s first Gripen E fighter moves down Saab’s assembly line, the final piece of the F-39 variant’s weapons package—a beyond-visual-range air-to-air missile—is still missing, but not forgotten. A new air-launched version of South Africa’s Umkhonto surface-to-air missile has emerged to compete over the long term to fill the long-range, radar-guided missile requirement for the Brazilian Air Force."

    Brazília nem kaphat AIM-120-at vagy Meteort?
  • A brazilok fejest ugrottak, ugy tunik, meg a naval verziobol is lesz valami a vegen: https://www.armyrecognition.com/laa...d_details_of_jas-39ng_gripen_development.html

    Mondjuk ertheto, a svedeknek ez hatalmas piac lesz, raadasul kozosen fejleszthetik tovabb, ami tovabb olcsositja, a braziloknak meg ugye nem kell nagyhatalomtol fuggeniuk, de megsem nullarol kell maguknak kifejleszteni egy modern gepet.
    Nekem tetszik, emiatt csak lefele mehet az ara addigra, mire kifutnak a magyar gepek, mikozben egyre fejlettebb lesz...
  • "Swedish taxpayers paid for 14 Gripen C/D airframes that are unused

    Svenska Dagbladet newspaper said the Swedish government paid for 14 Gripen C/D airframes that are unused in order to ensure that the production line at Saab can transition to the Gripen E. Ten of those are C models while the rest are two-seaters. The government had hopped that the fighters could be exported to overseas customers but the orders never came in. Replying to Svenska, the Swedish Defence Materiel Administration (FMV) explained that those 14 airframes were included in the Gripen E contract."
  • Sweden buying GBU-39/B

    The Pentagon has disclosed that Sweden will be buying the GBU-39/B Small Diameter Bomb Increment I in a $65 million indefinite-delivery/indefinite-quantity contract to Boeing on Apr. 15.

    The purpose of the contract will also support foreign military sales to Australia, Belgium, Canada, Denmark, Greece, Israel, South Korea, Netherlands, Spain, Turkey, Singapore and other future country with an approved letter of offer and acceptance.

    ------------------------------

    "The Boeing Co., St. Louis, Missouri, has been awarded a $65,000,000 indefinite-delivery/indefinite-quantity contract for Small Diameter Bomb Increment I miniature munitions. This contract provides for integration, sustainment and support of the Small Diameter Bomb Increment I miniature munition and carriage system on various Foreign Military Sales aircraft platforms. This support includes all testing, engineering, management, technical, and logistical activities associated with Small Diameter Bomb Increment I weapon system with various aircraft and associated systems. Work will be performed in St. Louis, Missouri, various Air Force test ranges, and in each respective country. Work is expected to be complete by April 15, 2029. This contract involves foreign military sales to Australia, Belgium, Canada, Denmark, Greece, Israel, South Korea, Netherlands, Spain, Sweden, Turkey, Singapore and any other future country with an approved letter of offer and acceptance. This award is the result of a sole-source acquisition. Foreign Military Sales funds in the amount of $2,474,387 are being obligated on the first task order at the time of award. Air Force Life Cycle Management Center, Eglin Air Force Base, Florida, is the contracting activity (FA8681-19-D-0009)."
  • Terminator
    Sweden buying GBU-39/B

    The Pentagon has disclosed that Sweden will be buying the GBU-39/B Small Diameter Bomb Increment I in a $65 million indefinite-delivery/indefinite-quantity contract to Boeing on Apr. 15.

    The purpose of the contract will also support foreign military sales to Australia, Belgium, Canada, Denmark, Greece, Israel, South Korea, Netherlands, Spain, Turkey, Singapore and other future country with an approved letter of offer and acceptance.

    ------------------------------

    "The Boeing Co., St. Louis, Missouri, has been awarded a $65,000,000 indefinite-delivery/indefinite-quantity contract for Small Diameter Bomb Increment I miniature munitions. This contract provides for integration, sustainment and support of the Small Diameter Bomb Increment I miniature munition and carriage system on various Foreign Military Sales aircraft platforms. This support includes all testing, engineering, management, technical, and logistical activities associated with Small Diameter Bomb Increment I weapon system with various aircraft and associated systems. Work will be performed in St. Louis, Missouri, various Air Force test ranges, and in each respective country. Work is expected to be complete by April 15, 2029. This contract involves foreign military sales to Australia, Belgium, Canada, Denmark, Greece, Israel, South Korea, Netherlands, Spain, Sweden, Turkey, Singapore and any other future country with an approved letter of offer and acceptance. This award is the result of a sole-source acquisition. Foreign Military Sales funds in the amount of $2,474,387 are being obligated on the first task order at the time of award. Air Force Life Cycle Management Center, Eglin Air Force Base, Florida, is the contracting activity (FA8681-19-D-0009)."
    Kicsit meglep, hogy nem az SDB II-est (GBU-53B-t) választották...
  • arcas
    Kicsit meglep, hogy nem az SDB II-est (GBU-53B-t) választották...
    Masra szolgalnak. Az elso urban es close air supportra, tipikusan fix celpontok ellen van: legvedelmi rendszerek, ellencsapas, kozvetlen harcteri tamogatas, jarmuvek, kifutok,,ovohelyek, raktarak stb - minden, ami ellen meg nem kell bunker-buster. A masodik mozgo celpontok ellen, pancelozott jarmuvek stb ellen van, inkabb glidebomb.
  • molnibalage
    Gripen
    Kicsit fentebb, a "Flying & Fighting in the Gripen: Interview with a Swedish Air Force pilot"-ot olvastad? Találtál benne valami említésreméltót?
  • molnibalage
    Na várjuk csak, előbb lesz export Gripen-E, mint svéd?
    Miért ne?
    A svéd gépekben van még idő, a Braziloknak sürgős, amúgy meg onnan bejön a pénz.
  • molnibalage
    Na várjuk csak, előbb lesz export Gripen-E, mint svéd?
    Egyszerre, de amugy ez eddig is igy volt, marmint hogy egyszerre lesz ti. mar regota arrol van szo, hogy a brazilok beszalltak a fejlesztesbe is - a negy ujonnan legyartott gepbol egy megy ki, harom marad a Saabnal tesztelni, ugy olvastam a mult heten.

Ugrás a fórum topichoz