Az Amerikai Egyesült Államok Légiereje (USAF) illetékesei bejelentették, hogy az F-15E Strike Eagle vadászbombázók avionikai rendszere némiképp frissítésre kerül. A Boeing máshogy is fejlesztené a gépeket.
Az F-15E-k fedélzetén jelenleg katódsugárcsöves (CRT) kijelzőkön történik az adatok megjelenítése, azonban az USAF szeretne folyadékkristályos képernyőket (LCD) látni a gépeiben. Az FA8538-F15-MPD jelzéssel illetett program során a nyertes pályázónak olyan készleteket kell leszállítania, mely a gépek műszerfalának jelenlegi strukturájába illeszthető, azaz tényleg csak a kijelzők kerülnek bolygatásra, a többi egység nem.
Lenne más megoldás is, a Boeing az F-15SE Silent Eagle és az F/A-18 Silent Hornet számára ajánlott, egyetlen érintőképernyőből álló avionika, de az USAF egyelőre nem akar ilyen mélységben belenyúlni a gépek fedélzeti rendszereibe.
A Boeing nem csak ilyen irányú frissítést kínál a duplasvancú típushoz, az AFA (Air Force Association) orlandói konferenciáján egy modernizált F-15E makettjét mutatták be a megjelenteknek.
A frissített Sason számos olyan dolog megjelenig, amit az egyik legfejlettebb verzión, a szaúdiaknak gyártott F-15SA gépeken is látható. Ilyen például a szárnyakon lévő két külső felfüggesztési pont „aktiválása”, amely ugyan a jelenlegi gépeken is rajta van, de nem használják őket. A korszerűsítésen áteső F-15E-k emellett AESA radart és General Electric F110 erőforrásokat kapnának.
További képek a makettről: