HTKA Hírhalom 2012. 44. hét

A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.

Az angol parlament felsőházának kérésére a Védelmi Minisztérium összeszámolta az Afganisztánban szolgáló pilóta nélküli repülőgépeinek számát. A kutatás eredményeként kiderült, hogy a távoli harcmezőkön összesen 335 brit felségjelt viselő UAV végzi dolgát nap mint nap, ám ezek közül mindössze az 5 MQ-9 Reaper képes fegyverhasználatra szükség esetén. Ez az 5 példány a Brit Királyi Légierő 39. századának kötelékében szolgál Kandaharban, immár 5 éve, mialatt 293 AGM-114 Hellfire rakétát, valamint 52 226 kg-os GBU-12 Paveway II lézerirányítású bombát használtak fel a lázadók elleni harcban.

A Boeing október 24-én leszállította a 4. és egyben utolsó Boeing 737 AEW&C (Airborne Early Warning and Control) légtérellenőrző repülőgépet Dél-Koreának. Az E-737 Peace Eye típusjelzésű gép még nincs kész, a korábbi háromhoz hasonlóan az elektronikai felderítésre és harcászatra használható berendezéseiket (radart, a barát/ellenség felismerő rendszert, továbbá az elektronikai hadviselésre szolgáló, az önvédelmi és a kommunikációs eszközöket) a Korea Aerospace Industries (KAI) sacheoni üzemében szerelik be.

—-

Megoldódni látszik az F-35-ös sisakkijelzőjével kapcsolatos probléma. Az eszköz plexije mellett oldalról bevilágítottak a pilótafülke berendezései, ami zavarta a pilótát. A Lockheed Martin tájékoztatása szerint a kellemetlenséget sikerült orvosolni, ezt a sikeresen lefolytatott éjszakai próbák is alátámasztják.

Az új sisakkijelző ,

Október 26-án került a mozikba az új James Bond film, a Skyfall. Az alkotásban nem csak Daniel Craig és a Bond-lányok vonzzák a szemet, feltűnik a vásznon több helikoptertípus is. A megtiszteltetést az AugustaWestland kapta, hisz AW101 és AW159 Lynx Wildcat típusú forgószárnyasok is szerepet játszanak a történetben.

Virít az AW101 az új James Bond filmben ,

Olaszország vezetése 5 darab NH90-est vezényelt Afganisztánba, a kompozit masinákat C-17-esek fedélzetén szállították a Közel-Keletre augusztus folyamán. A sokat kritizált forgószárnyasok Heratból üzemelve bizonyíthatnak a kételkedőknek.

—-

Csehországban találkoztak a Gripen-t üzemeltető nemzetek küldöttei október 22-e és 26-a között. A ” Conference of Gripen User’s Group” elnevezést kapott találkozót Csehországban, Olomucban tartották. A konferencián részt vett mind az 5 Gripen-t üzemeltető állam küldöttsége, hogy új lendületet adjanak az együttműködésnek valamint az üzemeltetésből származó információk cseréjének. A megvitatott területek közé tartoznak többek közt az üzemeltetési eljárások, karbantartás, logisztika és a biztonság, ám a találkozó végén kiadott „Action List” a legfontosabbnak a különböző éghajlati viszonyok közötti üzemeltetési eljárások megbeszélését nevezte meg. Másik fontos téma az úgynevezett „Aircraft Cross Servicing”, mely azt foglalja magában, hogy egy Jas-39 pilóta egy olyan reptére is leszállhat, valamint el is hagyhatja azt, ahol nincsenek meg a típus kiszolgálásához szükséges eszközök.

—-

A svéd külügyminiszter október 31-i bejelentése, mely szerint Svédország és Finnország beszáll Izland légvédelmének biztosításába, vegyes reakciókat váltott ki a a Finn Kormány pártjaiból – míg a Szociál Demokrata párt óvatosan kezelnék a döntést, addig az ellenzék erősen azon van, hogy Finnországnak továbbra is ki kell maradnia más államok légterének őrzéséből. A végső döntés azonban a parlamenten áll vagy bukik, miután minden a küldetéshez kapcsolódó részletet tisztáztak.

—-

Az Airbus Military a francia ATK csoportot választotta az A400M programjának legújabb beszállítójának. A cég csoport 100 millió dolláros szerződést kapott, hogy a típus kompozit szárnymerevítőit gyártsa.

—-

Az EMBRAER újabb beszállítót bízott meg a KC-390 részegységeinek elkészítésére. A Safran elektronikai vállalat az új szállító és légi-utántölő repülőgép elektromos elosztórendszerét, valamint a vészhelyzeti áramellátó rendszert biztosítja, melyek kifejlesztése igazi kihívást jelent a cég szakemberei számára.

Fotó: EMBRAER ,

Közreműködött: Phoenix

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Az indiai piacot is célba vette az EMBRAER

Az indiai piacot is célba vette az EMBRAER

Nem kér a hadsereg az új amerikai helikopterekből

Nem kér a hadsereg az új amerikai helikopterekből

Levegőben az első magyar KC-390

Levegőben az első magyar KC-390

Super Herculessel nyomul a Lockheed Martin Svédországban

Super Herculessel nyomul a Lockheed Martin Svédországban