Az Amerikai Egyesült Államok Haditengerészete a repülőgép-gyártó vállalatoknak intézett levelében felkérte őket, hogy biztosítsanak információkat a Boeing F/A-18E/F Super Hornet és EA-18G Growler típusok váltótípusának szánt koncepciójukról.
„Ezen információkérés célja, hogy minden szóba jöhető már létező vagy fejlesztés alatt álló ipari megoldást begyűjtsünk a következő, atommeghajtású repülőgép-hordozón üzemeltethető típusról, mely a légifölény biztosítása mellett képes erős légvédelemmel lefedett területen csapásmérést vagy felderítést végrehajtani.” – áll a levélben.
Főbb feladatai közé kell tartoznia az elektronikai hadviselésnek (EW), a vízfelszíni és szárazföldi célpontok elleni légicsapásnak (SUW és STW), valamint a közvetlen légitámogatásnak (CAS), emellett képesnek kell lennie légi-utántöltésre és felderítésre is. A követelmények között szerepel a Super Horneténál nagyobb kinematikai teljesítmény és nagyobb hatótáv.
A US Navy ügyesen nem kötötte ki, hogy a kívánt típusnak ember vezette vagy autonóm járműnek kell-e lennie, teljesen a gyártókra és a technológia fejlődésére bízva a döntést, annyi a kikötés, hogy együtt tudjon működni az F-35C-vel és a fedélzeten megjelenő pilóta nélküli típusokkal.
A pilótakérdést a Boeing korábban bemutatott koncepciójában úgy oldotta meg, hogy a gép fedélzetén kialakítanak pilótafülkét, azonban a veszélyesebb bevetéseket képes önállóan lerepülni és végrehajtani a masina.
A US Navy tervei szerint az F/A-XX program győztes típusa 2030-ra állhat szolgálatba. Ekkorra várhatóan már a legkorábban átadott Super Hornetek kirepülik a sárkányszerkezetük 9000 órás élettartamát.
Azonban nem csak a haditengerészet, hanem a légierő is tervezi az újabb típusváltást, ráadásul azonos időszakra datálja a saját 6. generációs típusának szolgálatba állását. Egyelőre nem született róla hivatalos nyilatkozat, de elképzelhető, hogy a Pentagonban úgy dötnenek, hogy a US Navy és az USAF közös alapszabályt fektessen le, az egyes alverziókat külön-külön specializálva a haditengerészeti és légierős igényeknek.