Materializálódik Wales hercege

Az angolok új üdvöskéjének számító Queen Elizabeth-osztály második tagja, a HMS Price of Wales úgy néz ki kikerült a költségvetés sötét és mindent elemésztő fellegei alól, mivel végre megkezdték építését.

Az osztályt pátyolgató BAE Systems Portsmouth-ban található hajógyárában nekiláttak a ‘Lower Block 02’ jelzésű szekció legyártásának, amely folyamat első lépéseként a Brit Királyi Haditengerészet feje, George Zambellas admirális megejtette az első vágásokat a részleg alapjául szolgáló acélon. A Lower Block 02 egyébként a hajó gépészeti részeinek, illetve némi szállásnak ad majd otthont. Az admirális nagyon megilletődött az esemény során, elmondása szerint nagyszerű érzés fogta el, hogy részt vehet Nagy-Britannia eddigi legnagyobb, 65 000 tonnás hordozóosztályának a megvalósításában. A két óriás a tervek szerint vagy 50 évig fogja őrizni a koronát és birtokait, legalábbis az optimista nyilatkozatok szerint.

„Ma hordozót építek” – George Zambellas admirális egy gombnyomással elindítja a HMS Prince of Wales építését | Forrás BAE Systems ,

Persze közben a herceg nővérkéjén, a HMS Queen Elizabeth-en is gőzerővel (bár az EMALS miatt inkább elektromágneses erővel :) ) folynak a munkálatok: megkezdődtek az elülső, a hidat is magába foglaló felépítmény munkálatai, illetve a Lower Block 02 és 05 (hajótat) szekciókon is dolgozgatnak tovább. Az utóbbi kettőn még mindig a belső munkálatok folynak, miközben a Rosyth-ba való szállításukat is készítik elő, amely várhatóan idén már megtörténhet és így egy szárazdokk béli romantikus randevú keretében egymásra találhat a két hajórész. Az egység komplex bevetésirányítási rendszerének tesztelése és integrálása is megindult a BAE Systems portsdown hilli központjában, miközben a brit vállalat és a Thales UK mérnökei a hajók fejlett kommunikációs rendszerét próbálgatják. Mindezek mellett már azt is tudni lehet, hogy a hajó- és mosókonyha felszereléseit a southamptoni Kempsafe Limited fogja szállítani, valamint hogy a Selex Communications-t bevonták a hordozók majdani IFF (Identification Friend or Foe – saját-idegen felismerő) rendszerének a fejlesztésébe.

A HMS Queen Elizabeth Lower Block 02 szekciója, amelybe éppen egy dízelgenerátort tuszkolnak be | Forrás: BAE Systems ,

Az új osztályhoz új kikötő is dukál, ennek megfelelően a britek 140 millió fontot költenek majd a portsmouth-i létesítmény fejlesztésére, amely során a tengerre vezető csatornát kimélyítik és kiszélesítik, ezenfelül a mólókat is az óriásokhoz és a Type 45-ös rombolókhoz igazítják.

A Queen Elizabeth majdani szolgálatba állításával a Royal Navy visszaszerezhet némi dicsőséget a korona seregeinek, mivel a britek így egy olyan komplex egységre tesznek szert, ami a világ bármely pontján bevethető lesz, akár az angol érdekek védelme, akár természeti katasztrófák esetén, bár meg kell hagyni, hogy érdekesen mutatna gall kakasokkal a „hátán”.

Szerző: GrGLy

—–
Jelen írás a HTKA Lapcsoport által szervezett Hír- és Cikkíró versenyre érkezett és megfelelőnek ítéltetett a publikációra. Amennyiben Te is szeretnél indulni a nyereményekért vagy csak szeretnéd megmutatni a világnak eddig rejtegetett írói vénád, akkor ne habozz, jelentkezz gyorsan! Részleteket ide kattintva olvashatsz!

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Több országgal is bővülhet a GCAP csapata

Több országgal is bővülhet a GCAP csapata

Hivatalosan is elstartolt a GCAP

Hivatalosan is elstartolt a GCAP

Szlovákia a CV90 mellett döntött

Szlovákia a CV90 mellett döntött

Eurofighter a befutó Törökországban?

Eurofighter a befutó Törökországban?