Jó másfél hónappal ezelőtt került először a sajtó figyelmébe az ausztrálok által kivont DHC-4 Caribou géppark átmeneti kényszermegoldás helyetti tényleges utódlásának kérdése. A védelmi beszerzésekért felelős miniszter akkor úgy nyilatkozott, hogy az elemzéseik szerint a RAAF számára a C-27J Spartan lenne a legmegfelelőbb típus, ám ettől még az EADS C-295M is fontolóra kerül.
Nos, a közelmúltban, a LIMA 2011 szakkiállításon a RAAF parancsnok nyilvánosságra hozta, miszerint bár valóban érdeklődtek a C-295 áráról is, de csak a Spartan érdekli őket – az Alenia részére igen, az EADS részére pedig nem ment ki igénylevél (Letter of Request). Ugyanakkor nem kizárt, hogy a C-295 bekért árával akarják puhítani majd az olaszokat némi árengedmény érdekében.
[singlepic id=1006 w=584]
Geoff Brown, az Ausztrál Királyi Légierő légi marsallja a döntést egyébként azzal indokolta, hogy bizony a kengurus szárazföldi erőnek vannak olyan járműveik, amik elciplésére a C-295 alkalmatlan – konkrétan a G-osztályú Mercedes-eket hozta fel példaként.
Valóban, a spanyol gépmadárba belefér 3 Land Rover kaliberű jármű, azaz a G Merciknek elvileg be kéne férniük, ám az ausztrál haderő egy speciális Mercedes tulajdonos. Abból a szempontból, hogy a 2007-ben megrendelt 1 200 G-osztályú Mercedes között akadnak a jól ismert változatnál nagyobb, 6×6-os kerékképletű változatok is – ezen változat első megrendelője egyébként az ADF.

Az ADF arzenáljában fellelhető Mercedes-Benz G-osztály változatok ,
Brown elmondása szerint míg Európában „saját lábon” is A pontból B pontba juttathatóak ezen járművek, addig Ausztráliában a távolságok miatt ez nem kivitelezhető. Ugyanakkor azt sem akarják, hogy a RAAF C-130-asai alapvetően kihasználatlanul ingázzanak, ahogy azt sem, hogy a Chinook helikoptereik élettartama fogyjon egy ilyen feladat miatt. Nos, erre a problémára valóban optimális megoldás lehet a „Baby Hercules”.

6×6-os kerékképletű G Merci dagonyázás közben – valóban nem feltétlenül C-295 kompatibilis a jószág ,
Az Airbus Military részéről szintén nyilatkoztak a LIMA 2011 rendezvény ideje alatt – Domingo Urena-Raso igazgató a vállalat azon reményét fejezte, hogy mégiscsak versenyre kerül sor és megmérkőzhetnek meg az Alenia Aeronautica termékével.
[singlepic id=1489 w=584]