Fárad a Varacskos disznók szárnya

A ’80-as évek óta az A-10-ek minden jelentős konfliktusban vigyázták az amerikai erők bőrét a levegőből. A hűséges szolgálat miatt azonban megjelentek a gépeken az öregedés jelei.

a-10wing_kicsi.JPG
(Nagyítható)

A típus futóművei a szárnyban lettek elhelyezve, az aktív használat miatt azonban a kelleténél előbb jelentek meg az anyagfáradás jelei a futómű bekötési csomópontjainál, valamint a futómű és a törzs közötti részen, a szárny alsó felén, így a 356 A-10-esből az öregebbnek számító gépeket elküldték átvizsgálásra. A munka 145 gépet érint, ha szükséges, a gépeken kijavítják, illetve megerősítik az „elfáradt” elemeket.

a-10wing_2_kicsi.JPG
(Nagyítható)

A 12000 repült órára tervezett sárkányszerkezetükből eddig átlagosan 8800 órát repültek ki, a maradék több mint 3000 repült óra kidobása könnyelmű pocsékolás lenne még a gazdag Egyesült Államoktól is, mivel a jelen konfliktusaiban is égető szükség lenne a gépekre, így váltótípus híján nem nyugdíjazhatják őket.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Repülési tilalom az F-35-ösökre

Repülési tilalom az F-35-ösökre

Boeingra cseréli E-3 Sentry flottáját az USAF

Boeingra cseréli E-3 Sentry flottáját az USAF

Polcra rakja az F-35-öt az USAF?

Polcra rakja az F-35-öt az USAF?

HTKA Hírhalom 2019. 18. hét

HTKA Hírhalom 2019. 18. hét