Szergej Ivanov helyettes miniszterelnök múlt heti Washingtoni útja alkalmával úgy nyilatkozott a sajtónak, hogy az Egyesült Államok fontolgatja az An-124 Ruszlan (NATO: Condor) újrainduló gyártásába történő bekapcsolódást.
„Egy olyan teljes projektről egyeztettünk, mely mely magába foglalja a gép közös gyártását, egy közös vállalat létrehozását, osztott jogokat, a gépek orosz és amerikai – civil és katonai – vevőknek történő értékesítését és szervizelési vonatkozásokat.” – nyilatkozta Ivanov amerikai újságíróknak még a múlt héten.
Ivanov egyébként úgymond azzal érvelt, hogy mivel az Egyesült Államok jelentősebb repórákat köt le Oroszország civil üzemeltetésű An-124-eseinek idejéből, így akár ezen lízing helyére is állhatna a most felajánlott teljes körű részvétel.
Az orosz An-124-esek valóban nem szokatlan vendégek az Egyesült Államok területén, hiszen a túlméretes rakományok szállításában jeleskedő Ruszlanok cipekednek a Boeing everetti üzemének, Atlas V rakétákat Denver közeléből Cape Canaveral-re a United Launch Alliance megbízásából, vagy épp műholdakat a kaliforniai Palo Alto-ból Francia Guyana-ba a Space Systems Loral részére.

A Volga-Dnepr Airlines egyik Ruszlánjából a Nemzetközi Űrállomás egyik Japánból érkezett modulját rakodják ki a Kennedy Űrközpontban | Forrás ,
Hovatovább logisztikai vonalon időnként besegítenek az USAF igáslovainak is a közel-keleti régiókba történő szállításokban. Ivanov nyilatkozata szerint a Pentagon jelenleg 2016-ig jelzett igényt az An-124 katonai szállítási feladatokra történő igénybevételére.
Mint tavaly decemberben megírtuk Oroszország és Ukrajna sikeresen megállapodott az An-124 gyártásának újraindításáról. A modernizált változat gyártása, melyre civil vonalon 10, a haderő részéről pedig 20 gépes megrendelés tűnik biztosnak 2014-15 magasságában indulhat meg a korábbi értesülések alapján.
Ruszlan érkezése, majd éjjeli távozása Pisa repteréről