|

Földi indítású bombát tesztelt a Saab és a Boeing

A Saab és a Boeing sikeres, nagy ható-távolságú lövészeti tesztet hajtott végre a földről indítható, kis átmérőjű bombájukkal (GLSDB – Ground-Launched Small Diameter Bomb) Norvégiában.

A tesztlövészetre 2019. szeptember 26-án került sor az Andøya Test Centerben, a norvégiai Andenesben. A tesztelés célja egy előre meghatározott célpont megsemmisítése volt a tengeren, 130 kilométer távolságra az indítás helyétől. A kilövéshez egyedi kialakítású, 20 lábas, teljesen autonóm konténert alkalmaztak.

Forrás: Saab/Boeing ,

 „A Boeinggel közösen olyan magas szakmai színvonalú rendszert fejlesztettünk ki, amely hosszú hatótávon is nagyfokú precizitást kínál. Sok lehetőséget látunk a GLSDB-ben, miután a termék hosszú lőtávolságon alkalmazható tüzérségi képességet kínál világszerte a fegyveres erők számára, amelyre manapság nagy igény mutatkozik” – mondta Görgen Johansson, a Saab Dynamics üzletágának vezetője.

”A Boeing és a Saab egyesítették komoly precíziós fegyverrendszer vonatkozó szaktudásukat, valamint a megoldások gyors integrációjában és tesztelésében meglévő képességeiket”, mondta Cindy Gruensfelder, a Boeing Weapons elnök vezérigazgatója. “Összekapcsolva a két vállalat szaktudását, tapasztalatát és erőforrásait magas szintű, költséghatékony, egyszerűen karbantartható, átfogó rakéta tüzérségi megoldást fejlesztettünk. Ez lehetővé teszi, hogy a katonák olyan harcászati képességekkel rendelkezzenek, amelyekkel a háborús fenyegetettségekre akár ma, akár a jövőben reagálni tudnak az egyesített fegyvernemek stratégiájába illesztve. 

A GLSDB a szárazföldi és tengeri erők számára mobil, organikus képességet biztosít olyan célpontok leküzdésére, amelyeket eddig nem értek el. Ez a kis átmérőjű bomba manőverezési képességének és pontosságának köszönhető. A GLSDB egyedülálló, hosszú hatótávú megoldás, amely egyaránt megfizethető és kiváló teljesítményű, így kielégíti napjaink és jövő fegyveres erőinek igényeit.

A GLSDB Saab és a Boeing közötti partneri viszony eredménye. A rendszer egyedülálló abban, hogy nagy hatótávolságon is nagy pontossággal képes komplex röppályák berepülésére, továbbá olyan manőverezésre, amelyek segítségével eléri azokat a célpontokat, amelyeket a megszokott direkt és indirekt fegyverek használatával nem lehetne befogni. A GLSDB kilövőplatformtól független, ami azt jelenti, hogy akár konténerbe is telepíthető, vagy bármilyen olyan indítóállással kompatibilis, amely az M26 töltet használatára is képes, így például a HIMARS, M270 és a ChunMoo rakétavetőkkel. A konténeres megoldás hajófedélzeten is alkalmazható, amely lehetővé teszi, hogy a GLSDB-t szárazföldről és tengerről egyaránt bevessék.

Forrás: Saab AB

Fórum hozzászólások

  • LMzek 2.0
    Utána "gugliztam", a Namer ára 3-5 millió között mozog kb., még a Lynx alatt is van az ára, nincs elszállva.
    ...és csendesen, minden ünneprontás nélkül megjegyzem, hogy a Lynx-nél azért jobb védettséget is ad.
    ... jó-pár plusz tonnából "jön ki" a "brutális"(-an jó ! ! ! ) passzív védelem(ami az acél-/kompzit-/Era-/Nera/-páncél) "ára!"
    Azt nem néztem, hogy a talajnyomás értékek -ami a terepen-mozgás egyik kulcs-paramétere- hogy viszonyulnak a két jármú esetében, összehasonlítva.
    (Valaki esetleg ??? )






    A zsidó kategória-etalon (Achzarit), -mint sok más kiemelkedő képességű jármű- kilóg a szokásos kategória meghatározások szerint
    Azonban nem ez a róla szóló hsz.-eim lényege, hanem, hogy harckocsi kategória szintű védelemmel rendelkezik, ami a hozzájuk hasonlóan nálunk, (és általam) is kiemelkedően kezelt védelem követendő példája miatt kerül emlegetésre.
    Ebből a szempontból mindegy, hogy az IFV vagy APC, bármelyik kategóriánál nagyságrendekkel jobb a védettsége.
    Az pedig, hogy melyik kategória fegyverzetével rendelkezik, egy ilyen súlyú és védettségű eszköz esetén katonai doktrína és ebből fakadó megrendelés kérdése, lásd Pl.: Samson távvezérelt tornyok, szinte bármivel (is :cool: ) , => "gugli" ???


    U.i: ez a "te felfogtad" irány nem szokott jó lenni hosszú távon. Köszönöm :)
    Szerintem egyszerűsítsük a dolgot!
    Ha az aláírásodba beteszed az Achzarit szót, akkor sokkal könnyebb dolgod lenne.
    Ha benne vagy valami Achzarit keresőoptimalizáló baráti társaságban, akkor ne fáradj tovább! Legalább nem kell minden hozzászólásodba beleírni.
    A Google keresőrendszere úgy is megtalálja.
    :mad:
    De az is megoldás, hogy vagy megkéred a Fórum üzemeltetőit, hogy hagy változtasd már át az accountodat Achzaritra.
    Ha meg nem mennek bele/nem támogatja a fórummotor, akkor meg szimplán reggelj újra.
    Nem is kell jelezned a dolgot, mindenki rád fog ismerni.:cool:
  • Negan
    Mostani ár.Merkava árát nem én irtam,mert én nem találtam rá árat.Viszont a Namer tényleg 3,5milka alapkivitelben,és 5milka a Samson toronnyal,APS-sel.
    Nem sokkal olcsóbb az Eitan,elsősorban a jobb hadműveleti mozgékonyság,és a sokkal olcsóbb fenntartási költség miatt rendszeresitik.Vagyis egy harcászati,és egy fentartási anyagi ok van az Eitan rendszeresitésére.
    Különben meg az IDF a legjobb példa,hogy mennyire fals a merev APC-IFV elkülönités.A harcmodort nem a jármű beskatulyázott osztályozása,hanem a harchelyzet és az ellenség képességei határozzák meg.
    Dehogy mostani. A Globalsecurity szerint az alap Namer APC volt 3M USD. Felpáncélozva 5M. És akkor még nincs rajta torony. Hja és évekkel ezelőtti az ár maga is!
  • pöcshuszár
    Dehogy mostani. A Globalsecurity szerint az alap Namer APC volt 3M USD. Felpáncélozva 5M. És akkor még nincs rajta torony. Hja és évekkel ezelőtti az ár maga is!
    Legyen meg itt is (a globalsecurity is hibás alapfeltevésből indul ki):

    Tegin
    Megint én leszek az ünneprontó. :cool::hadonaszos:

    Már megszámolni sem tudom, hányszor jöttél itt az Achzarittal, vagy más hozzászólásodban a Namerrel.
    Az Achzarittal 2020-ban talán ne foglalkozzunk, az Izraeliek sem teszik.
    A namerre megadtál egy 3 millió dolláros árat, kétségtelen, ha beírod a google-be, vagy megnézed a wikipédián, az első találato között ezt dobja ki.
    Viszont a Namert, meg más mókolt HIFV-jüket soha nem exportálták, a kérdés az lenne, hogy mennyi az exportáruk, nem az, hogy az izraelik maguknak mit milyen áron számolnak el, mit hoznak nyilvánosságra.

    Szóval keresgéltem, és találtam egy amerikai kongresszus számára készült dokumentumot, amiben az a Bradley leváltásának alternatíváját mérlegelik:
    THE ARMY’S GROUND COMBAT VEHICLE PROGRAM AND ALTERNATIVES
    https://www.cbo.gov/sites/default/files/113th-congress-2013-2014/reports/44044-GCV.pdf

    A doksi 2013-ban készült, és a Namer egységárát 11.000.000 $-ra teszi. Mégegyszer, tizenegymillió dollár.
    A 6. oldalnál lehet nézegetni.

    Ugyanebben a dokumentumban a Puma ára 6.9 millió dollár. Tehát folyó árak mellett kijelenthető, a Namer egységára több mnt másfélszerese a Pumáénak.
    Ja, várjunk, itt még mindig az APC változatról van szó, rakjunk rá tornyot, mondjuk 1.5 millió dollárért.
    Aztán nem 2013 van, számolgassunk tovább, a 12.5 millió $, ha kizárólag az inflációval számolunk (https://www.in2013dollars.com/us/inflation/2013?amount=1) ma 14.000.000 $. (ha a puma árának növekedéséből indulunk ki, a valóság valószínűleg még kiábrándítóbb)

    Szóval a jövőben abból tessék kiindulni, hogy egy modern HIFV ára minimum 14-15 millió USD.

    Ha más hiteles forrást találsz, ami cáfolja ezt, ne tartsd vissza magad, de a ködevést a "házi munkacsoport" meg a wikipedia alapján hagyjuk már.
  • pöcshuszár
    Dehogy mostani. A Globalsecurity szerint az alap Namer APC volt 3M USD. Felpáncélozva 5M. És akkor még nincs rajta torony. Hja és évekkel ezelőtti az ár maga is!
    Egy mostani izraeli oldalon irták ezeket az árakat az Eitan jövőre induló sorozatgyártása kapcsán.
    De ezek sem hivatalos árak (forditó a mintegy szót ferditette eléjük),és főleg nem export árak.Nem részletezték azt sem,hogy milyen felszerelést tartalmaznak.Mert a Samson toronynak is több verziója van,benne van é az APS,fedélzeti REH,milyen a kommunikációs rendszer,stb,stb,stb....Ezek mind erősdve befolyásolják az árat.
    Vagyis igen kevés kivételtöl eltekintve,mi itt csak irányadó árakrol diskurálhatunk,nem pontos pénztári cehről.
  • Negan
    Egy mostani izraeli oldalon irták ezeket az árakat az Eitan jövőre induló sorozatgyártása kapcsán.
    De ezek sem hivatalos árak (forditó a mintegy szót ferditette eléjük),és főleg nem export árak.Nem részletezték azt sem,hogy milyen felszerelést tartalmaznak.Mert a Samson toronynak is több verziója van,benne van é az APS,fedélzeti REH,milyen a kommunikációs rendszer,stb,stb,stb....Ezek mind erősdve befolyásolják az árat.
    Vagyis igen kevés kivételtöl eltekintve,mi itt csak irányadó árakrol diskurálhatunk,nem pontos pénztári cehről.
    Az Eitan alapkiviteli árát irták 3milkának,Sámson tornyosat 4,5milkának.Elvileg az IDF Samson tornya az Eitanon tartalmazza az Iron Fist APS rendszert.A Namer Samson tornya viszont nem.Az a Trophy rendszert használja a testen-legalábbis az APC verzió.Az sem tudható,hogy a Namer új gyártású e,vagy Merkava III-bol átépitett változat,amit alapkivitelben 3milkának irtak.Szerintem új gyártású,mert sima átépitésnek a 3milka alighanem sok.Azonkivűl a Namer egy enyhén modositott Merkava test,amiröl lehagytak egy csomó drága dolgot a hk torony képében.
  • krisss
    Ez az ár ugyan az mint negan ára merkavára 2004-ből? Vsgy mikori?
    A források nem adnak meg dátumot, leírást, forrást (3-3,5-4 közöttiek voltak), azért átlagoltam és"rábecsültem" egy 4-5 éves inflációt és egy átlagos torony (bő) átlagos árát. Az amerikai kongresszusi anyagban csillagászati ár szerepel. Ezzel a trükkel már az oktatógép tenderben -az egyébként szerintem esélytelen Izraeli-Aero Vodochody-s SuperAlca-val indulva- is találkozhattunk, hogy esélytelenül magas árral "segítették" elfogadtatni a hazai gyártó szintén csillagászati -de "olcsóbb- pályázatát. Terjedő "módszer" az üzleti életben. :rolleyes:


    Tegin
    Legyen meg itt is (a globalsecurity is hibás alapfeltevésből indul ki):
    A válasz:
    Negan
    Egy mostani izraeli oldalon irták ezeket az árakat az Eitan jövőre induló sorozatgyártása kapcsán.
    De ezek sem hivatalos árak (forditó a mintegy szót ferditette eléjük),és főleg nem export árak.Nem részletezték azt sem,hogy milyen felszerelést tartalmaznak.Mert a Samson toronynak is több verziója van,benne van é az APS,fedélzeti REH,milyen a kommunikációs rendszer,stb,stb,stb....Ezek mind erősdve befolyásolják az árat.
    Vagyis igen kevés kivételtöl eltekintve,mi itt csak irányadó árakrol diskurálhatunk,nem pontos pénztári cehről.
    ( :) )

    Az árról még:
    Nem ez az első eset, hogy mire egy külföldi technika a kongresszus elé kerül (sokszor már egy USA cég "támogatásával"( ? ! ?) átcímkézve - ) X2-3+-os szorzók jelennek meg az árban. A korábbi "nem először" az utóbbi idők tenderein rendszeressé vált: Boeing/Airbus tanker, Boeing-Saab, és szinte mindegyik induló oktatótógép tenderen, ...
    Az amerikai "lobby-erő" csodákat tud, :rolleyes:
    Kamm-nak írnia kéne egy ajánlatkérő levelet ;) (majd utána a dupláját a Wiki-be :D )
  • Figyelj, az a te dolgod, hogy hívő vagy aki magasról tesz a tényekre és kidobja az ablakon a józan észt, csak hogy "igaza" legyen, azoknak írok akik tényleg tájékozódni akarnak. :cool:

    LMzek 2.0
    Az amerikai kongresszusi anyagban csillagászati ár szerepel. Ezzel a trükkel már az oktatógép tenderben -az egyébként szerintem esélytelen Izraeli-Aero Vodochody-s SuperAlca-val indulva- is találkozhattunk, hogy esélytelenül magas árral "segítették" elfogadtatni a hazai gyártó szintén csillagászati -de "olcsóbb- pályázatát. Terjedő "módszer" az üzleti életben. :rolleyes:
    LMzek 2.0
    Az árról még:
    Nem ez az első eset, hogy mire egy külföldi technika a kongresszus elé kerül (sokszor már egy USA cég "támogatásával"( ? ! ?) átcímkézve - ) X2-3+-os szorzók jelennek meg az árban. A korábbi "nem először" az utóbbi idők tenderein rendszeressé vált: Boeing/Airbus tanker, Boeing-Saab, és szinte mindegyik induló oktatótógép tenderen, ...
    Az amerikai "lobby-erő" csodákat tud, :rolleyes:
    Az már egy egészen vicces szint, hogy nem csak mi vagyunk hülyék, hanem a teljes kongresszusi apparátus is, hogy egy hadiipari program túl magas költsége miatt születő tanulmányt annak a programnak a "lobbistájával " íratnak meg. o_O
    Igen, te vagy a helikopter.

    De azt is elemezgesd még ki, hogy ugyanabban a tanulmányban a Puma ára 6.9 millió, ráadásul mindennél jobb opciónak hozza ki. Akkor ugye nyilván az is túlárazott, és a "valós ára" nyilván nem lehet több 1-2 millió dollárnál.

    Akkor most ideje, hogy kitörjön a parasztlázadás, hogy miért vettünk a Puma árának ötszöröséért Lynxet, ugye? :D:eek:

    Na szép napot.
  • LMzek 2.0
    A források nem adnak meg dátumot, leírást, forrást (3-3,5-4 közöttiek voltak), azért átlagoltam és"rábecsültem" egy 4-5 éves inflációt és egy átlagos torony (bő) átlagos árát. Az amerikai kongresszusi anyagban csillagászati ár szerepel. Ezzel a trükkel már az oktatógép tenderben -az egyébként szerintem esélytelen Izraeli-Aero Vodochody-s SuperAlca-val indulva- is találkozhattunk, hogy esélytelenül magas árral "segítették" elfogadtatni a hazai gyártó szintén csillagászati -de "olcsóbb- pályázatát. Terjedő "módszer" az üzleti életben. :rolleyes:




    A válasz:

    ( :) )

    Az árról még:
    Nem ez az első eset, hogy mire egy külföldi technika a kongresszus elé kerül (sokszor már egy USA cég "támogatásával"( ? ! ?) átcímkézve - ) X2-3+-os szorzók jelennek meg az árban. A korábbi "nem először" az utóbbi idők tenderein rendszeressé vált: Boeing/Airbus tanker, Boeing-Saab, és szinte mindegyik induló oktatótógép tenderen, ...
    Az amerikai "lobby-erő" csodákat tud, :rolleyes:
    Kamm-nak írnia kéne egy ajánlatkérő levelet ;) (majd utána a dupláját a Wiki-be :D )
    Ne beszélj már marhaságot!
    A Kongresszus elé a valós ajánlatok kerülnek.
    Ráadásul a Namer-t kellett volna nyomni, és nem a PUMA-t, mivel a Namerben amerikai alkatrészek vannak.
    Legalább pár forrást tegyetek már be!
    @Tegin forrásánál nem kell hitelesebb. A Globalsecurity-s forrás sem meghatározó. Mert idő és pontos forrás nélküli.
    Nem a wiki nem az, mielőtt megkérdezed.
  • pöcshuszár
    Dehogy mostani. A Globalsecurity szerint az alap Namer APC volt 3M USD. Felpáncélozva 5M. És akkor még nincs rajta torony. Hja és évekkel ezelőtti az ár maga is!


    pöcshuszár
    Ne beszélj már marhaságot!
    A Kongresszus elé a valós ajánlatok kerülnek.
    Ráadásul a Namer-t kellett volna nyomni, és nem a PUMA-t, mivel a Namerben amerikai alkatrészek vannak.
    Legalább pár forrást tegyetek már be!
    @Tegin forrásánál nem kell hitelesebb. A Globalsecurity-s forrás sem meghatározó. Mert idő és pontos forrás nélküli.
    Nem a wiki nem az, mielőtt megkérdezed.

    Tegin
    Figyelj, az a te dolgod, hogy hívő vagy aki magasról tesz a tényekre és kidobja az ablakon a józan észt, csak hogy "igaza" legyen, azoknak írok akik tényleg tájékozódni akarnak. :cool:





    Az már egy egészen vicces szint, hogy nem csak mi vagyunk hülyék, hanem a teljes kongresszusi apparátus is, hogy egy hadiipari program túl magas költsége miatt születő tanulmányt annak a programnak a "lobbistájával " íratnak meg. o_O
    Igen, te vagy a helikopter.

    De azt is elemezgesd még ki, hogy ugyanabban a tanulmányban a Puma ára 6.9 millió, ráadásul mindennél jobb opciónak hozza ki. Akkor ugye nyilván az is túlárazott, és a "valós ára" nyilván nem lehet több 1-2 millió dollárnál.

    Akkor most ideje, hogy kitörjön a parasztlázadás, hogy miért vettünk a Puma árának ötszöröséért Lynxet, ugye? :D:eek:

    Na szép napot.


    Tegin
    ... Akkor most ideje, hogy kitörjön a parasztlázadás.
    Hogy miket írsz ...

    Na szép napot.







    Ahogy leírtam, én is kb. ezt:
    Negan
    Egy mostani izraeli oldalon irták ezeket az árakat az Eitan jövőre induló sorozatgyártása kapcsán.
    De ezek sem hivatalos árak (forditó a mintegy szót ferditette eléjük),és főleg nem export árak.Nem részletezték azt sem,hogy milyen felszerelést tartalmaznak.Mert a Samson toronynak is több verziója van,benne van é az APS,fedélzeti REH,milyen a kommunikációs rendszer,stb,stb,stb....Ezek mind erősdve befolyásolják az árat.
    Vagyis igen kevés kivételtöl eltekintve,mi itt csak irányadó árakrol diskurálhatunk,nem pontos pénztári cehről.
    ...ezzel is értek egyet, ha nem sikerült volna a magyar nyelvű értelmezés.

    Van saját véleményem. Szabad ?

    Nem minősítgetek (csak magamban) másokat. Szabad?

    Tőlem lehet a leírtak a ti véleményetek. Szabad (-on) !




    Az USA Kongresszus befolyásolásáról, pártatlanságáról, "jó döntéseiről" írt anyagokkal könyvtárakat lehet megtölteni.
    Én sem a valódiságát vitattam.
    Arra az útra világítottam rá "egy kis fénnyel", hogyan szoktak eljutni az USA Kongresszus elé kerülő anyagok -időnként :rolleyes: - az ár megállapításáig.



    Jelenlegi hírek szerint csak elég nagy eltéréssel becsülhető meg a pillanatnyi ár. Nem szó szerint, de ezt is írtam.
  • LMzek 2.0
    Hogy miket írsz ...

    Na szép napot.







    Ahogy leírtam, én is kb. ezt:


    ...ezzel is értek egyet, ha nem sikerült volna a magyar nyelvű értelmezés.

    Van saját véleményem. Szabad ?

    Nem minősítgetek (csak magamban) másokat. Szabad?

    Tőlem lehet a leírtak a ti véleményetek. Szabad (-on) !




    Az USA Kongresszus befolyásolásáról, pártatlanságáról, "jó döntéseiről" írt anyagokkal könyvtárakat lehet megtölteni.
    Én sem a valódiságát vitattam.
    Arra az útra világítottam rá "egy kis fénnyel", hogyan szoktak eljutni az USA Kongresszus elé kerülő anyagok -időnként :rolleyes: - az ár megállapításáig.



    Jelenlegi hírek szerint csak elég nagy eltéréssel becsülhető meg a pillanatnyi ár. Nem szó szerint, de ezt is írtam.
    Igen, a hangnemért bocsánatodat kérem, nem volt szükséges.
    De amit írtam, azt tartom. Gondolkodj egy kicsit.

    Mindenki eldöntheti mi a valószínűbb a két állítás közül:
    • Az izraeliek egy "anyagárhoz" közeli számot adtak meg a saját beszerzésükhöz, és a Namer ifv változatban valójában egy modern harckocsi árához közelít, hiszen ténylegesen az is, egy modern harckocsi, még plusz páncélzattal, átalakított belső térrel és, ifv toronnyal.
    • A világ legjobban védett, modern, 70 tonnás gylogsági harcjárműve kevesebb, mint harmadannyiba kerül, mint a többi jelenleg kínált IFV.
  • Tegin
    Igen, a hangnemért bocsánatodat kérem, nem volt szükséges. De amit írtam, azt tartom. Gondolkodj egy kicsit. Mindenki eldöntheti mi a valószínűbb a két állítás közül:
    • Az izraeliek egy "anyagárhoz" közeli számot adtak meg a saját beszerzésükhöz, és a Namer ifv változatban valójában egy modern harckocsi árához közelít, hiszen ténylegesen az is, egy modern harckocsi, még plusz páncélzattal, átalakított belső térrel és, ifv toronnyal.
    • A világ legjobban védett, modern, 70 tonnás gylogsági harcjárműve kevesebb, mint harmadannyiba kerül, mint a többi jelenleg kínált IFV.
    Egyiket sem én írtam. Az én infóimat sem "véstem kőbe", sőt nagy tűréssel vettem figyelembe, "státuszukat" is jeleztem.

    A Lynx is "tank-ár" közeli.
    A Namer/Achzarit védettsége jobb, sok tonna árán. Az "virtuális" T-72 modernizálásnál -a realitásokat figyelembe véve- inkább van "sok tonnánk", mint "sok milliónk".

    Az izraeli példa mutatja, hogy a megfizethetőség kulcsa a nagyrészt saját kivitelezés !!!
  • LMzek 2.0
    Egyiket sem én írtam. Az én infóimat sem "véstem kőbe", sőt nagy tűréssel vettem figyelembe, "státuszukat" is jeleztem.

    A Lynx is "tank-ár" közeli.
    A Namer/Achzarit védettsége jobb, sok tonna árán. Az "virtuális" T-72 modernizálásnál -a realitásokat figyelembe véve- inkább van "sok tonnánk", mint "sok milliónk".

    Az izraeli példa mutatja, hogy a megfizethetőség kulcsa a nagyrészt saját kivitelezés !!!
    Bocs, de Izrael példája egyedül azt mutatja meg, hogy a csúcskategóriás haderőhöz hazaszerető és sokrétű, nagy humán tőkével rendelkező társadalom, sajt hadiipar és mérhetetlen pénz kell.
    És ha mindez megvan, az iparuknak és logisztikai hátterüknek a fenntartási költségét is beleszámolod, akkor látszik, hogy ugyan olyan fájdalmasan drága, mint bárki másnak, amin csak az exporttal tudsz valamit ellensúlyozni. (meg azzal, ha valaki kifizeti helyetted)

    Ha minden áron ezt a vasat akarod ütni, akkor a következőt tudom javasolni:

    Nézz utána a Sabra modernizációs csomagjának, hogy az pontosan milyen komponensekből állt és mennyibe került a törököknek. Ebból kiindulva lehet egy közelítő képet kapni egy Elbit technológián alapuló HK. modernizációról, nem abból, hogy maguknak milyen APC-t buheráltak T-55ből.

    Még jobb, ha utána mész annak is, hogy az Aselsan milyen harckocsi modernizációt kínál, esetleg konkrétn T-72re, mert ők a Sabra programon keresztül az izraeli know-howt nyúlták le maguknak, ha jól tudom.

    Erről szívesen olvasnék, mert ennek járnék utána az ötleteddel kapcsolatban, ha lenne még+ időm. :)

    Nem az fájt, hogy ötletelsz, hanem az, hogy úgy láttam, szándékosan ignorálod a kritikáknak azokat a részeit, sokszor tényeit, amiket én, vagy korábban mások leírtunk neked, de nem illettek a "világképedbe" az Achzarittal / Namerrel / T-72-vel kapcsolatban.

    Peace, és mégegyszer bocs a hangnemért.;)
  • Tegin
    Bocs, de Izrael példája egyedül azt mutatja meg, hogy a csúcskategóriás haderőhöz hazaszerető és sokrétű, nagy humán tőkével rendelkező társadalom, sajt hadiipar és mérhetetlen pénz kell. És ha mindez megvan, az iparuknak és logisztikai hátterüknek a fenntartási költségét is beleszámolod, akkor látszik, hogy ugyan olyan fájdalmasan drága, mint bárki másnak, amin csak az exporttal tudsz valamit ellensúlyozni. (meg azzal, ha valaki kifizeti helyetted) Ha minden áron ezt a vasat akarod ütni, akkor a következőt tudom javasolni: Nézz utána a Sabra modernizációs csomagjának, hogy az pontosan milyen komponensekből állt és mennyibe került a törököknek. Ebból kiindulva lehet egy közelítő képet kapni egy Elbit technológián alapuló HK. modernizációról, nem abból, hogy maguknak milyen APC-t buheráltak T-55ből. Még jobb, ha utána mész annak is, hogy az Aselsan milyen harckocsi modernizációt kínál, esetleg konkrétn T-72re, mert ők a Sabra programon keresztül az izraeli know-howt nyúlták le maguknak, ha jól tudom. Erről szívesen olvasnék, mert ennek járnék utána az ötleteddel kapcsolatban, ha lenne még+ időm. :) Nem az fájt, hogy ötletelsz, hanem az, hogy úgy láttam, szándékosan ignorálod a kritikáknak azokat a részeit, sokszor tényeit, amiket én, vagy korábban mások leírtunk neked, de nem illettek a "világképedbe" az Achzarittal / Namerrel / T-72-vel kapcsolatban. Peace, és mégegyszer bocs a hangnemért.;)
    Valóban ebben a múfajban vannak horror árak és el lehet donteni, hogy kiemelt technológiáknl megfizetjuk a fájdalmas osszeget, vagy ugyanezt a saját tudás-háttérre fordítjuk, ami a nehéz idókbenmegfizethetetlen segíséget tud nyújtani magunknak.

    Most van idő, a korábbiakhoz képest van pénz is, én a hazai -1.5-2%-os költségvetési résznél a hazai kutatói-/fejlesztői hátteret mindennél előbbre valónak tartom. ahol csak lehet hazai megfelelő gyártására van szükség, ami felbecsülhetetlen értékű lesz majd. Egyszer valóban el kell kezdeni, -az örökölt szinte nulla szintról- ledolgozni a hátrányt.

    A törökök -mint a többség- 30% körüli haszonkulccsal dolgoznak. Ha ezt és a hazai termelés miatti kozgazdasági hatát megbecsulve osszegzem, akkor fél-áron előállított hasonló értékű eszköz a nagyságrendi végeredmény -szerinte.
    Ez az összeg lehet jóval kevesebb is (több saját fejlesztési erőforrás áll mögötte szinte mindig ), vagy jóval drágább is (tipikusan korrupció miatt).
    Ha elegendő ideig megvan a politikai szándék egy ilyen irányhoz, annak kiemelkedő eredményei vannak, ahogy te is említetted az izraeli példát, de sok területen ez van(/volt) a svédeknél(repülés, tank, ...) is, van(főleg volt) a franciáknál(Dassault, radarok, hajtómű...) is.
    Nálunk is lehetséges =>>> horror ár-30% itthoni helyekre :hadonaszos:
    ...vagy lehetünk a (gyakorlatilag kartelező) nagy hadiipari gyártók "fejőstehene" egy semmire nem elég mikro-hadsereg felépítése "árán".
    Amíg nem lesz rá szükség, örülhetünk minden díszszemlén. (irónia)
    Amikor szükség lesz rá, nem fogunk örülni.


    Minden vitánk ellenére jó dolgokat szoktál írni.
    Peace :)
  • Tegin
    Bocs, de Izrael példája egyedül azt mutatja meg, hogy a csúcskategóriás haderőhöz hazaszerető és sokrétű, nagy humán tőkével rendelkező társadalom, sajt hadiipar és mérhetetlen pénz kell.
    És ha mindez megvan, az iparuknak és logisztikai hátterüknek a fenntartási költségét is beleszámolod, akkor látszik, hogy ugyan olyan fájdalmasan drága, mint bárki másnak, amin csak az exporttal tudsz valamit ellensúlyozni. (meg azzal, ha valaki kifizeti helyetted)

    Ha minden áron ezt a vasat akarod ütni, akkor a következőt tudom javasolni:

    Nézz utána a Sabra modernizációs csomagjának, hogy az pontosan milyen komponensekből állt és mennyibe került a törököknek. Ebból kiindulva lehet egy közelítő képet kapni egy Elbit technológián alapuló HK. modernizációról, nem abból, hogy maguknak milyen APC-t buheráltak T-55ből.

    Még jobb, ha utána mész annak is, hogy az Aselsan milyen harckocsi modernizációt kínál, esetleg konkrétn T-72re, mert ők a Sabra programon keresztül az izraeli know-howt nyúlták le maguknak, ha jól tudom.

    Erről szívesen olvasnék, mert ennek járnék utána az ötleteddel kapcsolatban, ha lenne még+ időm. :)

    Nem az fájt, hogy ötletelsz, hanem az, hogy úgy láttam, szándékosan ignorálod a kritikáknak azokat a részeit, sokszor tényeit, amiket én, vagy korábban mások leírtunk neked, de nem illettek a "világképedbe" az Achzarittal / Namerrel / T-72-vel kapcsolatban.

    Peace, és mégegyszer bocs a hangnemért.;)
    Az örmény T-72SIM1 fejlesztést az Elbit csinálta. Akkori áron 606 061 dollár/darab áron, ez most legyen mondjuk 1 000 000-1 200 000 ha nagyon el akarok szállni. Ebben foglaltatott:
    http://www.army-guide.com/eng/product4806.html

    Illetve az azerieknek:
    https://en.topwar.ru/93457-letayuschie-t-90sa-i-t-72-aslan-udarnaya-sila-azerbaydzhana.html

    Szóval ez szerintem egy olyan csomag amit a jelen kormányunk a politikai tőkéjével Izraelben jóárasítva tudna megkapni:

    https://elbitsystems.com/media/T-72.pdf

    Aztán mehet a páncél idővel, amihez immáron lesz egy gyárunk, amiben készülhet fejlett, KE ellen is hatékony ERA.
  • Pogány
    Az örmény T-72SIM1 fejlesztést az Elbit csinálta. Akkori áron 606 061 dollár/darab áron, ez most legyen mondjuk 1 000 000-1 200 000 ha nagyon el akarok szállni. Ebben foglaltatott:
    http://www.army-guide.com/eng/product4806.html

    Illetve az azerieknek:
    https://en.topwar.ru/93457-letayuschie-t-90sa-i-t-72-aslan-udarnaya-sila-azerbaydzhana.html

    Szóval ez szerintem egy olyan csomag amit a jelen kormányunk a politikai tőkéjével Izraelben jóárasítva tudna megkapni:

    https://elbitsystems.com/media/T-72.pdf

    Aztán mehet a páncél idővel, amihez immáron lesz egy gyárunk, amiben készülhet fejlett, KE ellen is hatékony ERA.
    Nem véletlenül írtam a Sabra programot, amiről ti beszéltek, annak az felel meg.

    Ezek a linkek minimál elektronikai komponens cserék ahogy látom, nem is modernizálás, csak működőképeesé tétel lehetett a cél. A védelemhez, meghajtáshoz, fegyverzethez hozzá se szagoltak, gondolom azt megoldották hazai forrásból legalább nagyjavítás szintjén, nálunk az ilyesmi nem játszik. Ma már ezek a minimum szint alatt lennének.

    Azért rákerestem, az Aselsan tényleg csinált egy T-72 modernizációs demót, ez lenne az:
    [​IMG]
    https://www.armyrecognition.com/kad...ank_from_aselsan_and_kazakhstan_10206166.html

    Ehhez kéne egy reális árcédulát előkaparni.
    Alternatív módon a lengyelek PT-16 progiját lehet megnézni, hogy mi mennyi, vagy a mostanában kivajúdott minimál upgredejüket.

    Ezekből látszana valójában, mi mennyi, miről is beszélünk.

    Végezetül egy kis időutazás:
    Tegin
    Csak hogy világos legyen miről beszélünk:

    1. Megveszünk 100-200 T-72est, melyik államtól is? Az oroszoktól, belaruszoktól, vagy esetleg kongótól szeretnél vásárolni? (Pénzért)

    2. Összeállítunk egy fejlesztő teamet, akik kidolgoznak egy modernizációs programot T-72re. Gondolom saját programot akarsz, hiszen nem hivatkoztál egyetlen aktuális piacon kínált programra sem, hogy azt szeretnéd.
    Az Achzarit az nem tank, ha tornyot teszel rá már nem tudod felpáncélozni. 5-10+ évvel ezelőtti modernizációs csomagra ne hivatkozz, jó eséllyel a komponensek nincsek már gyártásban.

    3. Miután közölted, hogy milyen modernizációs programot is erőltetsz pontosan, már lehet azon vitatkozni, hogy egyáltalán eladnák-e nekünk, és ha igen milyen áron. (Közben szorítsunk, hogy a használtan vett 72-esek állapotuk és a verziók változatossága miatt egyáltalán alkalmasak legyenek az általad megálmodott modernizálásra.)
    Amíg arra hivatkozol, hogy mi majd a semmiből kidolgozunk egy modernizálást mindenki másnál jobb harcértékű végeredménnyel, mindenki másnál olcsóbban, addig annak annyi a súlya, mint fingnak a szélben.

    4. Kiépítjük a Currus Zrt. Karbantartási, nagyjavítási, sőt felújítási kapacitását T-72re, mert az mint tudjuk jelenleg nincs.

    5. Megvalósítod a modernizációt és imádkozol, hogy a felújítás végeredménye ténylegesen is olyan harcértékű eszköz legyen, mint amilyennek papíron látszott. Egyedi termékként tele lehet inkompatibilis elemekkel, gyermekbetegségkkel, műszaki problémákkal.

    6. Beszerzel alkatrész bázist, lehetőleg több százas nagyságrendben minden drága elektronikai komponensből is, hiszen tudjuk, ha nem így teszel, úgy járhatsz mint a csehek a saját programjukkal. Alternatív módon licenszeket vásárolsz, és valahogy kiépítesz egy teljes iparágat itthon, vagy több évtizedes supportot biztosítasz magadnak a komponensek gyártóinál. (Ezt is nyilván ingyen fogják vállalni.)

    7. Beszerzed a T-72hez való, modern lőszerekből álló készletet, mivel nekünk olyan jelenleg nincs.

    8. Felépíted a laktanyát, a harckocsi tároló épületeket, lőszer és üzemanyagraktárakat, amelyekben a több zászlóaljnyi 72-t elhelyezed, mivel már nem áll rendelkezésre használható, üresen álló laktanya épület.

    9. Kidolgozod a doktrínát, kiképzési rendszert, a modernizált 72-re. Kialakítod a katonai alakulatokat, amelyek az "új" harckocsi zászlóaljak mellett, a megnövelt méretű seregnek szükségesek (logisztikai és műszaki alakulatok plusz sallangok minimum)

    10. Ezekbe az alakulatokba minőségi embeanyagot találsz, toborzol és fizetsz. Úgy, hogy közben párhuzamosan a frissen beszerzett modern eszközökre is kell az ember, a pénz.

    Bónusz: Imádkozol, hogy az előző ponban szükséges erőforrások töredékéért a románoknak ne jusson eszébe még ezer ATGM-et rendszerbe állítani, mert ugye akkor megbukott a csodálatos ötlet, megint hátrányban leszünk.. nyilván.. :)

    Amikor pl. izrael modernizál valamit, akkor csupán az 1., 2., 4., 6., 7., 8., 9., 10. pontokkal nem kell foglalkozniuk, mivel nekik ezek eleve rendekezésre állnak.

    Ha így nézed a T-72 krempácsolás mindjárt nem töredék költségű lesz, hanem legfeljebb 10-20% megtakarítással járhat, jóval alacsonyabb harcérték, időtállóság és megbízhatóság mellett.
    Ki ne felejtsem, 1-2 év alatt megleszünk az egésszel, hiszen sietni kell.

    De persze ezt is biztos meg tudod majd magyarázni, hogy elég a saját árnékomat átlépni és mindjárt megvilágosodok, hogy nincs igazam.
    Én most ezt részemről befejeztem.
  • Tegin
    Nem véletlenül írtam a Sabra programot, amiről ti beszéltek, annak az felel meg.

    Ezek a linkek minimál elektronikai komponens cserék ahogy látom, nem is modernizálás, csak működőképeesé tétel lehetett a cél. A védelemhez, meghajtáshoz, fegyverzethez hozzá se szagoltak, gondolom azt megoldották hazai forrásból legalább nagyjavítás szintjén, nálunk az ilyesmi nem játszik. Ma már ezek a minimum szint alatt lennének.

    Azért rákerestem, az Aselsan tényleg csinált egy T-72 modernizációs demót, ez lenne az:
    [​IMG]
    https://www.armyrecognition.com/kad...ank_from_aselsan_and_kazakhstan_10206166.html

    Ehhez kéne egy reális árcédulát előkaparni.
    Alternatív módon a lengyelek PT-16 progiját lehet megnézni, hogy mi mennyi, vagy a mostanában kivajúdott minimál upgredejüket.

    Ezekből látszana valójában, mi mennyi, miről is beszélünk.

    Végezetül egy kis időutazás:
    Ami ott mögötte áll, sivatagi camoval,az az Elbit modernizált gépe:

    [​IMG]

    Szóval van komplett csomagjuk is, ha sietni akarunk és nem fejleszteni páncélt.
  • Tegin
    Nem véletlenül írtam a Sabra programot, amiről ti beszéltek, annak az felel meg.

    Ezek a linkek minimál elektronikai komponens cserék ahogy látom, nem is modernizálás, csak működőképeesé tétel lehetett a cél. A védelemhez, meghajtáshoz, fegyverzethez hozzá se szagoltak, gondolom azt megoldották hazai forrásból legalább nagyjavítás szintjén, nálunk az ilyesmi nem játszik. Ma már ezek a minimum szint alatt lennének.

    Azért rákerestem, az Aselsan tényleg csinált egy T-72 modernizációs demót, ez lenne az:
    [​IMG]
    https://www.armyrecognition.com/kad...ank_from_aselsan_and_kazakhstan_10206166.html

    Ehhez kéne egy reális árcédulát előkaparni.
    Alternatív módon a lengyelek PT-16 progiját lehet megnézni, hogy mi mennyi, vagy a mostanában kivajúdott minimál upgredejüket.

    Ezekből látszana valójában, mi mennyi, miről is beszélünk.

    Végezetül egy kis időutazás:
    A lengyel programra a lengyel fórumokon 6,5 -7 milliós darabárat írtak .
  • Pogány
    Ami ott mögötte áll, sivatagi camoval,az az Elbit modernizált gépe:

    [​IMG]

    Szóval van komplett csomagjuk is, ha sietni akarunk és nem fejleszteni páncélt.
    Van, de itt a test láthatóan védtelen, a beltartalom meg: ??
  • Tegin
    Van, de itt a test láthatóan védtelen, a beltartalom meg: ??
    A beltartalom az a csomag amit linkelgetek egy ideje. Ha páncélt akarunk, ez is az Elbit fejlesztése az M-95 protón:

    [​IMG]
  • Pogány
    A beltartalom az a csomag amit linkelgetek egy ideje. Ha páncélt akarunk, ez is az Elbit fejlesztése az M-95 protón:

    [​IMG]
    De ez megint nem az olcsó modernizáció kategória, azért is bukott a program.
  • krisss
    De ez megint nem az olcsó modernizáció kategória, azért is bukott a program.
    Igen, erre gondoltam én is mikor bemásoltam a képet, viszont ez már az a kategória, ahol nem biztos, hogy jelentős probléma hogy nem olcsó. Ezen nagyjából az m1-el egykategóriás m84-ből született ez a gép, de gyakorlatilag mindenhez hozzányúlva. Még külön lőszertárolóval is a készlet felére.
  • Pogány
    Igen, erre gondoltam én is mikor bemásoltam a képet, viszont ez már az a kategória, ahol nem biztos, hogy jelentős probléma hogy nem olcsó. Ezen nagyjából az m1-el egykategóriás m84-ből született ez a gép, de gyakorlatilag mindenhez hozzányúlva. Még külön lőszertárolóval is a készlet felére.
    Csak ha 7 millába kerül akkor inkább veszek új gyártásút, ami tovább kitart.
  • krisss
    Csak ha 7 millába kerül akkor inkább veszek új gyártásút, ami tovább kitart.
    Nekem megfelel ez az opció is(új gyártású), ha csak ennyi leót veszünk. :D

Ugrás a fórum topichoz