A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hét elején egy csokorba fűzve.
Sor került a Brimstone 3 rakéta első lövészetére a svédországi Vidsel lőtéren. A precíziós fegyvert földi állványról indították, a célt pedig egy pick-up teherautó jelentette. A teszt sikerrel záródott, ezzel bizonyítva a Brimstone indító platform függetlenségét, az MBDA terméke szuperszonikus vadászbombázókról, pilóta nélküli gépekről, helikopterekről, vízi és földi platformokról is indítható.
A Reuters hírügynökség forrásai szerint 1,8 milliárd dollárt különít el a CH-53G leváltására a német kormány. A tervek szerint a következő 4 év költségvetésében ez lesz az egyetlen komoly haditechnikai beszerzés. A teljes folyamat azonban 2023 után is elhúzódik, a költségek terén pedig 4,54 milliárd dollárra számítanak. Ennek fényében mindkét pályázónak megéri a versengés, Berlin a Lockheed Martin (Sikorsky) CH-53K és a Boeing CH-47F közül választja ki győztest, melyből 45-60 forgószárnyast állítanak szolgálatba.
A tajvani elnök, Tsai Ing-wen megerősítette a korábbi híreszteléseket, melyek szerint országa új F-16V Viper-ek beszerzését tervezi. További információk egyelőre nem kerültek nyilvánosságra.
20 év után dolgozik újra a B-1B Lancer bombázón az Amerikai Légierő Arnold légibázisának mérnöki fejlesztő komplexuma. Egy új célzókonténer aerodinamikai hatását vizsgálják a távolodó bombákra és rakétákra egy 10%-os modellen egy 16 lábas (4,9 méteres) szélcsatornában.
Megkezdődik az F-35 légiharc palettájának bővítése, a BAE Systems és a Lockheed Martin közös erővel látott neki a Meteor integrálásának az 5. generációs vadászbombázó fedélzetére. A levegő-levegő fegyver mellett a precíziós levegő-föld feladatokra létrehozott SPEAR rakéta integrációja is folyamatban van, valamint egy későbbi fázis során a két cég együtt dolgozik majd a Paveway IV kombinált lézeres és GPS irányítású bombák integrálásán is.
Hipoxia szerű tünetek megjelenése miatt kellett kényszerleszállást végrehajtania az Amerikai Haditengerészet egyik EA-18G Growler gépének. A személyzet egyik tagjánál léptek fel az oxigénhiány tünetei, ezért másikuk a repülés megszakítása és a Grant County nemzetközi repülőtér célbavétele mellett döntött. A géppel sikeresen leszálltak, ahol már várta őket egy mentőautó és a reptéri tűzoltóság. A személyzet szakszerű ellátást kapott, egy éjszakára élvezhették a helyi kórház vendégszeretetét. A Hornet korábbi verzióinál rendszeresen felmerülő probléma a hipoxia, 4 pilóta halálát is ennek tudják be.