A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hét elején egy csokorba fűzve.
Február 8-án az Altus légibázis lett a második, amely megkapta a KC-46A típust. A 97. légi mozgékonysági ezred a hajózók, karbantartók és a kiszolgáló személyzet képzésére használja majd saját gépeit.
Oroszországott aggasztja Japán Aegis Ashore rendszerének telepítése. A külügyi miniszter, Szergej Lavrov hangoztatta, hogy a légvédelmi fegyverek bevetésére szolgáló rendszer Tomahawk manőverező robotrepülőgépek indítására is alkalmas, és ezzel Tokió megsérti a „közepes hatótávolságú nukleáris erők szerződését” (Intermediate-Range Nuclear Forces Treaty). A japán védelmi miniszter természetesen visszautasította a vádakat, ugyan beismerte, hogy az Aegis Ashore alkalmas a Tomahawk indítására, de szándékaik között ezen képesség megteremtése nem szerepel.
240 millió dollár értékű szerződést zsebelt be a Bell Helicopters, melynek keretében Bahrein vásárolt 12 darab AH-1Z harci helikoptert a 16-os gyártási szériából. A vállalat 2022 augusztusáig szállítja le a forgószárnyasokat.
5 típus maradt talpon a Dél-Koreai Tengerészgyalogság harci helikopter beszerzésre kiírt tenderén. A versenyt az AH-1Z, az AH-64E, a T129, a S-70i és a MUH-1 folytathatja, utóbbi kettő felfegyverzett verziójával pályáznak. A tervek szerint 24 példányt szereznek be a tengerészgyalogság újonnan felállításra kerülő légiereje számára.
Az AGM-154 JSOW megnövelt hatótávolságú verziójának kifejlesztésére kapott megrendelést a Raytheon. A NAVAIR jelentette be, hogy megkötötték a szerződést a technológiai kockázat elemzésről, a tervezésről, fejlesztésről és a gyártásról. A tervek szerint egy Hamilton Sundstrand TJ-150 turbojet sugárhajtóművet kap a fegyver, ezzel 300 tengeri mérföldre, azaz 555 kilométerre növelve az indítási távolságot.
Az Amerikai Hadsereg megerősítette azon szándékát, hogy Iron Dome-ot vásárol a harctéren állomásozó egységei légvédelmének megerősítése érdekében. Az izraeli fejlesztésű, és 2011-óta a képességeit bizonyító rendszer a levegőből érkező fenyegetések széles skálája ellen nyújt védelmet.
Február 6-án hivatalos ceremónia keretében átadta az első Rafale-t a Katari Légierőnek a Dassault Systems. Az ünnepségre a Merignac-ban, Franciaországban került sor. Az öböl menti állam 24 példányt rendelt a vadászbombázóból 2015 májusában, majd ez fejelték meg további egy tucattal 2017 decemberében. Az első gép átadása az időtervnek megfelelően, csúszás nélkül zajlott.
Egy Avro Lancaster FM104 felújításán és repülőképes állapotba hozásán dolgoznak a Brit Kolumbiai Repülési Múzeum munkatársai. A munkálatokban több tucat önkéntes vesz részt, közöttük több olyan személy is található, akinek édesapja a háborúban a bombázók karbantartásán dolgozott. Akik szeretnék a levegőben is látni a legendás bombázót, azoknak azonban még egy évtizedet várniuk kell, a tervek szerint ennyi időt vesz igénybe a felújítás.
A Draken International 4 darab L-159-ese költözött az Eglin légibázisra, hogy agresszor szerepben részt vegyenek az F-35A pilóták képzésében. A bázison települő 58. vadász század az 5. generációs pilóták képzéséért felelős, és azzal, hogy az oktatóknak kevesebb alkalommal kell eljátszaniuk a rosszfiúk szerepét, több idejük marad a tanulók oktatására.
Az ASRAAM légiharc rakéta Szu-30MKI fedélzetére való integrálásáról tárgyal Hindustan Aeronautics Limited (HAL) és az MBDA, és a tervek szerint még idén 2 tesztindítást végrehajtanak. Közben a Python 5 integrációs munkái elakadtak a Tejas vadászbombázón, ott is felmerült a brit fejlesztésű levegő-levegő fegyver bevezetése. Utóbbi már nem ismeretlen az indiaiak számára, a légierő felújított Jaguar vadászbombázói már bevethetik az eszközt.