|

Bajban a Kanadai Királyi Légierő

Nem tudja teljesíteni vállalásait a Kanadai Királyi Légierő munkaerő-hiány és az öregedő Hornet-flotta miatt.

Egy helyi vizsgálat megállapította, hogy a Kanadai Királyi Légierő nem képes maradéktalanul teljesíteni a NATO-nak és a NORAD-nak (North American Aerospace Defense Command – Észak-amerikai légvédelmi parancsnokság) tett vállalásait. Bár a kanadai kormány állítása szerint elegendő bevethető vadászbombázóval rendelkeznek a feladatok ellátására, a vizsgálóbizottság megállapította, hogy legalább 23 százalékkal kellene emelni a bevethető repülőgépek számára a feladatok maradéktalan ellátásához.

Kanadai F/A-18 Hornet iparkodik – a típus hivatalos kanadai jelölése a CF-188 Hornet. Corporal Pierre Habib, 3 Wing Bagotville. © 2012 DND-MDN Canada,

Azonban a CF-18-asok bevethetőségének növelése nehéz feladat, ugyanis a műszakiak 8 százaléka hiányzik, valamint az állomány 14 százaléka még nem elég tapasztalt az önálló munkavégzéshez, ami megnehezíti a karbantartások végrehajtását. (2014 óta az elvándorlás miatt nagyot csökkent a tapasztalt műszakiak száma, ami negatív hatással volt a bevethetőségre.) Az egy repült órára eső karbantartási munkaóra-igény 21 óráról 24 órára nőtt.

A statisztikák romlásának másik pillére az öregedő Hornet-flotta. A ’80-as években rendszeresített CF-18-asokból 76 darab van hadrendben, és közel 20 évvel túlrepülték az eredeti kivonási dátumukat, valamint 2008 óta nem hajtottak végre rajtuk különösebb modernizációt. A váltótípus kiválasztása tovább húzódik, ami miatt akár még 2032-ig is repülhetnek kanadai felségjellel. Az egyre öregedő gépparkkal járó magasabb meghibásodási ráta tovább csökkenti a bevethető gépek arányát, ami szintén nem segít a helyzeten. (A helyzet ideiglenes javítására 18 darab használt Hornetet vásárolnának Ausztráliából, de az átvételre kerülő gépek még korszerűtlenebbek, mint leendő kanadai társaik.)

Kanadai Hornet landol újra hazai földön, az olaszországi Trapaniból való hazatérés után, 2011. november 4-én |Fotó: MCpl Marc-Andre Gaudreault, Canadian Forces Combat Camera ,

A Hornet-pilóták helyzete sem rózsás, a jártassági minimum évi 140 óra, amit az elmúlt két évben az állomány 28 százaléka nem tudott megrepülni, köszönhetően a gépek alacsony bevethetősége által okozott kevesebb repülési lehetőségnek. Ráadásul a pilótáknál is probléma az emberhiány, a kiképzett pilóták száma csupán 64 százaléka a szükséges állománynak. (2016 áprilisa és 2018 márciusa között 40 pilóta lépett le és csak 30 főt avattak, azóta újabb 17 pilóta szerelt le vagy jelezte távozási szándékát.)

Nem könnyű tehát a helyzet, a bizottság meglátása szerint 2019 végéig döntést kéne hozni a váltótípusról, valamint szerződést kellene kötni a gyártóval, hogy tartható legyen a Hornet-flotta leváltása 2032-ig. Addig meg csak kihúzzák valahogy…

Fórum hozzászólások

  • Vagyis csak a szimulátora. Érdemes megnézni, hogy milyen állapotban van a gázkar. De talán ennél is többet mond el, hogy a táj pedig rajzolt.
  • Allesmor Obranna
    Vagyis csak a szimulátora. Érdemes megnézni, hogy milyen állapotban van a gázkar. De talán ennél is többet mond el, hogy a táj pedig rajzolt.
    De akkor tényleg ilyen lesz? Én nem mertem posztolni a gázkar miatt.
    Tegnap láttam egy repszimes fórumon, de ennél többet nem tudok róla és valahogy nem hozott lázba annyira a dolog.
  • molnibalage
    De akkor tényleg ilyen lesz? Én nem mertem posztolni a gázkar miatt.
    Tegnap láttam egy repszimes fórumon, de ennél többet nem tudok róla és valahogy nem hozott lázba annyira a dolog.
    Elvileg igen.
  • Horizon
    Elvileg igen.
    Hát nem gyenge, ha ezt látta volna egy F-111D pilóta 1974 táján szerintem sírvafakadt volna, hogy az ő moving map-e mit tud és mekkora... :)
  • molnibalage
    Hát nem gyenge, ha ezt látta volna egy F-111D pilóta 1974 táján szerintem sírvafakadt volna, hogy az ő moving map-e mit tud és mekkora... :)
    Érdekes, a térkép nem teljesen digitális vektoros, hanem scannelt papírtérképnek tűnik, ahogy forog, fejjel lefelé állnak rajta az enyhén elmosódott feliratok. Ez furcsa, mert a magassági adatbázisból és metaadatokból bármilyen sokkal fogyaszthatóbb szintetikus térképet lehet realtime generálni, ez már a civil szférában is alap, szóval ez vagy valami legacy üzemmód lehet, vagy tesztelésre hagyták bent, vagy nem akarták megmutatni mit tud a rendszer, vagy tényleg ilyen béna.
    Mert akkor ez micsoda?
    [​IMG]
  • Horizon
    Érdekes, a térkép nem teljesen digitális vektoros, hanem scannelt papírtérképnek tűnik, ahogy forog, fejjel lefelé állnak rajta az enyhén elmosódott feliratok. Ez furcsa, mert a magassági adatbázisból és metaadatokból bármilyen sokkal fogyaszthatóbb szintetikus térképet lehet realtime generálni, ez már a civil szférában is alap, szóval ez vagy valami legacy üzemmód lehet, vagy tesztelésre hagyták bent, vagy nem akarták megmutatni mit tud a rendszer, vagy tényleg ilyen béna.
    Mert akkor ez micsoda?
    [​IMG]
    Szerintem mindezt tudja. Van ahol a 2D jobb, pl. civil reptérnél az n+1 navigáció miatt, de erősen dimebesdombos terep és nagy támadó kötelékeknél az izometrikus szükséges lehet, hogy ne fejben rakja össze a térbeli helyzetképet.
  • molnibalage
    Szerintem mindezt tudja. Van ahol a 2D jobb, pl. civil reptérnél az n+1 navigáció miatt, de erősen dimebesdombos terep és nagy támadó kötelékeknél az izometrikus szükséges lehet, hogy ne fejben rakja össze a térbeli helyzetképet.
    Az első gondolatom az volt a kép alapján, hogy sokszor írják(tok), hogy a fedélzeti hadtech informatikailag 1-2 évtizeddel mindig le van maradva a civiltől (érthető okokból), na itt a Block 3-nál láthatjuk, hogy "beléptek" a 21. századba.
  • Boeing F/A-18F Super Hornet for Kuwait flies

    This Super Hornet, with Bureau Number (BuNo) 169731, is seen flying a test flight with callsign RED55 from St. Louis on 2 July 2020. It was the first flight of this F/A-18F Block III for Kuwait, showing the now familiar primer colours. If our information is correct, this particular one is already the fifth Super Hornet for Kuwait.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
  • Allesmor Obranna
    Teljesen erőre nyomott gázkarral érkezik le, gondolom, hogy át tudjon startolni kötélszakadás esetén, de furcsa és unintuitív látni, és hallani is, ahogy üvölt a hajtómű az épp megállt gépen.
  • Fut egy hosszabb sorozat vele, ez csak egy rövid videó. Semmi egetrengető, csak amit eddig is tudtunk, de jó látni, hogy kimondja egy pilóta is.
    • Jobb radar.
    • Kiváló lassú és magas állásszögű képesség...
    • de cserébe erőtlen. ("It doesn't have the power") Ha belemegy egy nagy AoA manőverben és elveszti a sebességét, akkor ha nincs abból lelövés, akkor a gép egy erőtlen, lassú kvázi állócél.






  • Az amerikai kongresszus jóváhagyta a finn tenderen induló típusokat is...

    Terminator
    WASHINGTON, October 9, 2020 -

    The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Finland of F/A-18E/F Super Hornet and EA-18G Growler aircraft and weapons and related equipment for an estimated cost of $14.7 billion. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

    The Government of Finland has requested to buy fifty (50) F/A-18E Super Hornet aircraft; eight (8) F/A-18F Super Hornet aircraft; fourteen (14) EA-18G Growler aircraft; one hundred sixty-six (166) F414-GE-400 engines (144 installed and 22 spares);

    five hundred (500) GBU-53/B Small Diameter Bomb II (SDB II) All-Up Round (AUR); twelve (12) GBU-53/B SDB II Guided Test Vehicles (GTV); twelve (12) GBU-53/B SDB II Captive Carry Reliability Trainers;

    one hundred fifty (150) AIM-9X Block II Sidewinder Tactical Missiles; thirty-two (32) AIM-9X Block II Sidewinder Captive Air Training Missiles (CATMs); thirty (30) AIM-9X Block II Sidewinder Tactical Guidance Units; eight (8) AIM-9X Block II Sidewinder CATM Guidance Units;

    one hundred sixty (160) AGM-154C-1 Joint Stand Off Weapons (JSOW); two hundred (200) AGM-158B-2B Joint Air-to-Surface Standoff Missile Extended Range All Up Rounds (JASSM ER AUR); two (2) AGM-158B-2 JASSM Separation Test Vehicles (STV); two (2) AGM-158B-2 JASSM Instrumented Test Vehicles (ITV); two (2) AGM-158B-2 JASSM Jettison Test Vehicles (JTV); two (2) AGM-158B-2 Inert Joint Air-to-Surface Standoff Missile (JASSM) with Telemetry Instrumental Kits; two (2) AGM-158B-2 JASSM Maintenance Training Missiles (DATM);

    one hundred twenty (120) BLU-117B/B 2000LB GP Bombs; one hundred twenty (120) KMU-556F/B Bomb Tail Kits (JDAM); three hundred (300) FMU-139D/B Fuzes; two (2) KMU-556(D-2)/B Trainers (JDAM); thirty (30) BLU-109C/B 2000LB Bombs; thirty (30) KMU-557F/B Bomb Tail Kits (JDAM); two (2) BLU-109(D-1)/B 2000LB Bombs; one hundred two (102) BLU-111B/B 500LB General Purpose Bombs; one hundred two (102) KMU-572F/B JDAM Bomb Tail Kits; six (6) MK-82-0,1 500LB, General Purpose Bombs, Inert; fifty-one (51) BLU-110B/B 1000LB General Purpose Bombs; fifty (50) KMU-559F/B Bomb Tail Kits; fifty-eight (58) M61A2 20MM Gun Systems;

    thirty-two (32) Advanced Targeting Forward-Looking Infrared (ATFLIR); thirty-two (32) Sniper Targeting Pods; fourteen (14) Advanced Electronic Attack Kit for EA-18G; sixty-five (65) AN/ALR-67(V)3 Electric Warfare Countermeasures Receiving Sets; sixty-five (65) AN/ALQ-214 Integrated Countermeasures Systems; seventy-four (74) Multifunctional Information Distribution Systems – Joint Tactical Radio Systems (MIDS JTRS); eighty-nine (89) Joint Helmet Mounted Cueing Systems (JHMCS);

    three hundred seventy-seven (377) LAU-127E/A Guided Missile Launchers; seventy-four (74) AN/AYK-29 Distributed Targeting Processor – Networked (DTP-N); twenty-five (25) Infrared Search and Track (IRST) Systems; and eight (8) Next Generation Jammer Mid-Band (NGJ-MB) sets. Also included are AN/APG-79 Active Electronically Scanned Array (AESA) radars; High Speed Video Network (HSVN) Digital Video Recorder (HDVR); AN/AVS-9 Night Vision Goggles (NVG); AN/AVS-11 Night Vision Cueing Devices (NVCD); AN/ALE-47 Electronic Warfare Countermeasures Systems; AN/ARC-210 Communication System; AN/APX-111 Combined Interrogator Transponder; AN/ALE-55 Towed Decoys;

    Launchers (LAU-115D/A, LAU-116B/A, LAU118A); AN/AAQ-28(V) Litening Targeting Pod; Joint Mission Planning System (JMPS); Accurate Navigation (ANAV) Global Positioning System (GPS) Navigation; Aircraft Armament Equipment (AAE); Aircraft Ferry transportation; Foreign Liaison Officer (FLO) Support; Auxiliary Fuel Tanks, FMU-139D(D-2)/B fuzes; MK84-4 2000LB General Purpose Inert Bombs, MK83 Bomb General Purpose Inert Bombs; KMU-557C(D-2)/B tail kits; KMU-572C(D-2)/B tail kits; Detector Laser DSU-38A/B, Detector Laser DSU-38A(D-2)/B, KMU-559C(D-2)/B load trainer; Wing Release Lanyard Assemblies; AGM-154C-1 JSOW Captive Flight Vehicles, Dummy Air Training Missiles, AGM-154C-1 JSOW mission planning, integration support and testing, munitions storage security and training, weapon operational flight program software development; weapons containers; aircraft and munitions support and test equipment; communications equipment; provisioning, spares and repair parts; weapons repair and return support; personnel training and training equipment; weapon systems software, publications and technical documents; U.S. Government and contractor engineering, technical, and logistics support services; and other related elements of logistical and program support. The total estimated cost is $14.7 billion.



    The principal contractors will be The Boeing Company, St. Louis, MO; Northrop Grumman, Los Angeles, CA; Raytheon Company, El Segundo, CA; Raytheon Missile Systems Company, Tucson, AZ; General Electric, Lynn, MA; and Lockheed Martin, Troy, AL. This proposal is being offered in the context of a competition. If the proposal is accepted, it is expected that offset agreements will be required. Any offset agreement will be defined in negotiations between the purchaser and the contractor(s).


    Implementation of this proposed sale will require the assignment of six (6) additional U.S. contractor representatives to Finland on an intermittent basis for a duration of the life of the case to support delivery of the F/A-18E/F Super Hornet and EA-18G Growler aircraft and provide supply support management, inventory control, and equipment familiarization.


    This notice of a potential sale is required by law. The description and dollar value is for the highest estimated quantity and dollar value based on initial requirements. Actual dollar value is expected to be lower depending on final requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded.
  • molnibalage


    Lassításkor valami papír (?) előrerepült.
    "The item that flew forward was a divert card to plan for a fuel divert in case we weren't able to get the jet aboard. Fortunately, the foot well is well-barriered and the card was easy to retrieve once I got out of the jet."

Ugrás a fórum topichoz