|

Az F-16 lehet a DIGAR legújabb változatának első platformja

A mozaikszó a Digital GPS Anti-Jam Receiver berendezést takarja, mely a jövőben az Egyesült Államok F-16 vadászgépein jelenhet meg először.

Az U.S. Air Force Life Cycle Management Center (USAF AFLCMC) megbízást adott a Rockwell Collins-nak, hogy a Nemzeti Gárdánál, illetve a Légierőnél szolgálatban álló F-16 Falconokat felszerelje a vállalat fejlesztésével.

„Mivel ellenségeink újabb és újabb módokat fejlesztenek a navigáció (GPS jel) megzavarására, a legújabb zavarvédett eszközünknek köszönhetően a harci gépek a jelenleg létező legmagasabb védettségi szintet élvezhetik, elősegítve ezzel is a feladatok precíz végrehajtását” – nyilatkozta Troy Bunk a Rockwell Collins alelnöke és a Communication, Navigation & Electronic Warfare részleg igazgatója.

DIGAR 300. Forrás: rockwellcollins.com ,

A DIGAR mondhatni egyik legnagyobb előnye, hogy az integráció a meglévő rendszerekhez igazítható, nem szükséges szoftveres – és hardveres (F-16A verzió kábelezés) módosítás, így a költségek alacsonyan tarthatóak. Mint a gyártó hangsúlyozza, nyílt architektúrájának köszönhetően a DIGAR más repülő eszközre is telepíthető, legyen az helikopter vagy pilóta nélküli eszköz.

Az elmúlt évtizedben a Rockwell Collins 100.000 darab zavarvédett eszközt szállított az amerikai haderőnek, legyen az légi – vagy szárazföldi telepítésű fejlesztés. A DIGAR a legkorszerűbb jelfeldolgozási és zavarvédett technológiájának köszönhetően biztosítja a jövőben is a navigáció mellett a GPS vezérléssel ellátott fegyverek (JDAM, MOP és a hadseregnél az Excalibur) precíz alkalmazását.

Fórum hozzászólások

  • <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Vegyes flottával számol az USAF hosszútávon
    Nézd már!
    molnival részben pont ehhez kapcsolódó kérdéskörben diskuráltunk, és erre jön ez a hír.

    Akkor most ha jól értem, a Link 16 helyett v. mellett lesz a 3 standard, de egymással nem kompatibilis rendszerből egy közös titkosított adatkommunikációs rendszer?
  • <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Vegyes flottával számol az USAF hosszútávon
    borisz
    Eredetileg valszeg úgy képzelték (mármint az USAF-főnökség), hogy az összes F-15 le lesz cserélve Raptorra, az F-16-ok meg Lightning-ra, és akkor erre a rendszer-egységesítésre nemigen lett volna szükégük. Közben azonban kihalt a "nagy gonosz", és mivel jelenleg és előreláthatólag hasonló szintű fenyegetést közel se jelent senki az USA-ra, így szenátor uraimék jól megnyirbálták a katonai költségvetést, ráadásul a maradék jelentős részét is elvitte Irak és Afganisztán, A Pentagonban mostanra nyilván belátták, hogy amíg nincs a korábbinak megfelelő ellenség-kép, ennyiből kell gazdálkodni, és az erőt biztosítani(nyilván lehetne azt mondani, ennyiből nem lehetünk erősek, akkor viszont esetleg mást ültetnek a tábornoki székbe, aki bevállalja, hogy igenis lehet)
    Üdv R.
  • Az IFF és AIFF rendszerek lehetővé teszik a barátként azonosított gépek lelövését, ha valami rendkívüli okból mégis ki kellene lőni? Most gondolok itt arra, ha két NATO tagország egymásnak esik vagy minimum bemászik a másik légterébe, vagy a következő BP fölé berepülő izraeli kémrepülőket ha úgy döntenének, hogy lehozzák egyben vagy darabokban, vagy ha egy pilóta meg akar szökni egy géppel, stb.
  • Mivel nincs egységes NATO IFF ezért ilyen probléma fel sem merülhet. Ezen felül ezeket bármikor le is lehet kapcsolni vagy meg is hibásodhat. A 2003-as balhé után is nem véletlenül lőttek le egy Tornadot, de egy Hornetet és asszem F-16-ot is becéloztak. Ezek közül az egyik még kapásból indított is egy HARM-ot a túlélés érdekében.

Ugrás a fórum topichoz