A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hét elején egy csokorba fűzve.
Megkapta az engedélyt a B-52-esek és F/A-18-asok légi utántöltésére a KC-46A Pegasus. A következő típus, mellyel megkezdik a teszteket az F-15-ös lesz.
Megtámadta az Egyesült Királyság új légtérellenőrző beszerzését a Saab. A britek tendereztetés nélkül választották ki a Boeing E-7 Wedgetail típust, melyet Ausztráliában nagy elégedettséggel üzemeltetnek. A svéd vállalat szerint az általuk kínált Erieye rendszer lenne a legalkalmasabb a 7 példányos E-3D Sentry flotta leváltására. Az eddigiekkel ellentétben nem egy bizniszjetre integrálnák a rendszert, hanem a Királyi Légierő már meglévő A330 Voyager légi-utántöltő/szállító gépeire. A Saab szakemberei az Airbusszal közreműködve órák ezreit fektették a lehetőségek vizsgálatába, melyeknek a végeredményeként arra jutottak, hogy a típusok közül, melyekre eddig integrálták az Erieye-t, az A330-ban látják a legnagyobb potenciált. Ha megkapnák a megrendelést, a prototípust kevesebb, mint 3 év alatt átalakítanák az Airbus Defence & Space Madrid melletti üzemében, utána pedig 9 havonta lennének képesek egy újabb gép módosítására, már az Egyesült Királyságban.
Az Airbus Helicopters leszállította a Thai Királyi Légierő számára a 8. H225M Caracal forgószárnyast. Az átadással teljesítették az első rendelést, Szeptemberben azonban újabb 4 példányt vásárolt Bangkok. A helikopterek harci kutató-mentő modifikációjúak, ennek részét képezi a gyors leereszkedő kötél, a kereső lámpa, az elektro-optikai rendszer, és a szállító feladatokhoz kiegészítésként teherhoroggal látják el.
Az Amerikai Egyesült Államok X-sávú (8-12 GHz) aktív sugáreltérítésű (AESA) radartechnológiát vásárolt a Saab-tól. Az így szerzett tudást a vadászbombázó radarok fejlesztésében tudják kamatoztatni.
Új külsőt kapott az első Fehéroroszországban felújított üzbég MiG-29-es. Az 558-as repülőgép javító üzemben sötét színezésű festéssel látták el a dupla svancos vadászgépet. Üzbegisztán egy 2017-es megegyezés alapján 8-8 darab MiG-29 és Szu-25 gépét újíttatja fel az üzemben.
Az izraeli ELTA Systems újabb megrendelést kapott egy meg nem nevezett ázsiai országtól az ELM-2032 tűzvezető repülőgép fedélzeti radarra. A sajtónyilatkozat szerint egy újgyártású harci repülőgépre kerül a lokátor, mely a légi célok felderítésén és követésén túl SAR térképezésre és földi, valamint vízi célok detektálására is alkalmas. A megrendelés értéke 55 millió dollár.
Az Iraki Légierő újabb 6 darab T-50IQ Golden Eagle típusú sugárhajtású kikézőgépet vehetett át, mellyel a teljes flotta immáron 18 darabra nőtt. Irak 2013-ban rendelt a koreai gépből 24 példányt.
Közösségi finanszírozásból szerezne pénzt új projektjéhez a brit Aeralis vállalat. Akiknek nem ismerős a név, ne ijedjenek meg, egy 2015-ös alapítású cégről van szó, akik a katonai kiképzőgépek piacára törnének be. 1,3 millió dollár gyűjtését tűzték ki célul, melyből lefektethetik egy új kiképző típuscsalád alapjait. Egyelőre 2 millió zöldhasút fektettek a projektbe, 2019-ben szeretnék bemutatni a típus karbonszál-kompozit törzsét a londoni DSEI védelmi kiállításon. A 2020-as évek elejére egy olyan alap- és haladó kiképzőgépet dobnának piacra, melyek közös törzset, szárnyközéprészt, pilótafülkét és hajtóművet kapnának. A cég alapítója és vezérigazgatója, Tristan Crawford szerint ha 2021-ben szeretnék végrehajtani az első repülést, további 39 millió dollárra lesz szükségük, de ezt mindenáron próbálják megszerezni, mert az európai, közel-keleti és afrikai piacokon 300 példány eladására látnak potenciált. A cég azzal promótálja a típust, hogy az alap és haladó verziónak közös üzemeltetése olcsóbb a nagyfokú azonosságnak köszönhetően, mint két külön gyártó portékáinak szolgálatba állítása.
A US Army és a DARPA egy módosított Sikorsky S-76B helikoptert tesztel, mely képes autonóm repülésre. Az „önvezető” helikoptert a Sikorsky pilótái már több mint 300 repült órát tesztelték, a közelmúltban adták át a stafétát a hadsereg személyzetének.
Október 31-én rossz időjárási körülmények közepette lezuhant és megsemmisült az Afgán Néphadsereg Mi-17 típusú szállítóhelikoptere 25 fővel a fedélzetén. Sajnálatos módon senki nem élte túl a balesetet.
Fékhiba miatt túlfutott a pályán és megrongálódott az Izraeli Légierő egyik Lockheed Martin F-16I Soufa típusú vadászbombázója. A balesetben szerencsére nem sérült meg senki.
November 3-án műszaki hiba miatt kiképzőrepülés közben balesetet szenvedett és megsemmisült az Egyiptomi Légierő egyik MiG-29M típusú vadászbombázója. A pilóta sikeresen katapultált és túlélte a balesetet. Egyiptom 50 darab MiG-29M2 jelölésű repülőgépet rendelt Oroszországból 2016-ban, a gépek átadását 2017-ben kezdték meg, így a most elvesztett példány is alig 1 éves gép lehet.
Szintén kiképzőrepülés közben akadt össze a Japán Önvédelmi Légierő két F-2 típusú vadászbombázója a Kelet-kínai-tenger felett. A kísérő bal bal szárnyával találta el a vezér függőleges vezérsíkját, melynek következtében mindkét gép sérüléseket szenvedett, majd sikeres kényszerleszállást hajtottak végre a Tsuiki támaszponton. A vezérgép függőleges vezérsíkjából leszakadt egy darab, míg a kísérő bal szárny alatti fefüggesztő pilon és a póttartály sérült meg.