A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hét elején egy csokorba fűzve.
Az AH-64E sebességének növelésén dolgozik a Boeing. Egy 30%-os méretarányú modellen tesztelik a Block 2 modifikációt, melyen a hajtóművek hátrafele néző fúvócsövet kaptak, megnövelték a szárnyak fesztávolságát, és felszereltek egy tolólégcsavart, további módosítások mellett. A farokrotort megtartották a forgólapátok nyomatékának kiegyenlítésére, a modellt pedig szélcsatornában tesztelik. A módosításoktól 50%-os sebesség növekedést és 24%-al kisebb üzemanyag fogyasztást várnak, miközben a típus ára csupán 20%-ot emelkedne.
Franciaországban megkezdik a Charles de Gaulle repülőgép hordozó utódjával kapcsolatos kutatásokat. Első lépés a követelményrendszer felállítása, melyben többek között meghatározzák a hajó méreteit, a meghajtórendszert – tanulmányozzák a nukleáris és hagyományos opciókat is – és a repülőgép indító metódust. 18 hónapot adott a feladatot végző munkacsoportnak Párizs, a munkába a Dassault és a Thales szakembereit is bevonják. A cél egy olyan hordozó szolgálatba állítása, mely 2030 után is világszínvonalúnak számít, és képes a szintén fejlesztés alatt álló (ugyan még csak gyerekcipőben) német-francia vadászbombázó fogadására és kiszolgálására.
Nem hivatalos információk alapján november 16-án érkezik meg a McConell légibázisra az Amerikai Légierő első KC-46A légi-utántöltő gépe. A légierő egy hirdetést rakott fel a netre, melyen hangtechnikai eszközök biztosítására kérnek ajánlatot az első gép megérkezésének apropójából rendezett ünnepségre. A sajtó megkeresésére sem a Boeing, sem a légibázis vezetősége nem erősítette meg a híreket.
A héten megkezdi a tengeri próbákat India egyetlen repülőgép-hordozója, az INS Vikramaditya. A hajó felújításon vett részt, új festés mellett kicserélték a hajócsavarok tengelyének 25 csapágyából 16-ot.
Az európai OCCAR védelmi beszerzési hivatal életbe léptette a Tiger harci helikopterek Mk III-as verziójának fejlesztésével járó, kockázatfelmérésről szóló szerződést. Az Airbus Helicopters, az MBDA és a Thales közös erővel kezd bele a projektbe, melynek megrendelője a típus három Európai üzemeltetője. Az Mk III szint új avionikával és javított fegyverrendszerrel lép színre, ezzel lehetővé téve, hogy a Tiger a 2040-es évekig kompetens résztvevőként legyen jelen a hadszíntereken. Franciaország, Németország és Spanyolország összesen 139 példányt üzemeltet az enyhén szólva sem sikeres típusból. A fejlesztés nehézségeit tetézi, hogy mindhárman más verziót rendeltek a gyártótól, melyek között jelentős különbségek is találhatók. Ausztrália, a Tigrisek egyetlen exportmegrendelője már jelezte, hogy a következő évtizedben nyugdíjazza a típust.
A Fülöp-szigetek lehet a JAS-39 Gripen következő megrendelője. Egy állami hírügynökség a védelmi minisztert idézve kijelentette, hogy a svéd típus a legjobb megoldás az ország számára. A megrendeléssel Manila lenne a térség második legnagyobb Gripen üzemeltetője Thaiföld után.
Portugália a Leonardo Helicopters AW119Kx mellett tette le a voksát a könnyű helikopter beszerzésére kiírt pályázatán. 5 példányt vásárolnak 23 millió dollár értékben, további két gép pedig opcióként szerepel a szerződésben. A gyártó még idén leszállítja az első gépet, az 5. pedig 2020-ba kerülhet új otthonába. A forgószárnyasok széles feladatpalettával rendelkeznek majd, kiképző, légi mentő, csapatszállító és kis hatótávolságú haditengerészeti kutató-mentő küldetésekre és alkalmasnak kell lenniük.
Bulgáriában is bepróbálkozik a Viperrel a Locheed Martin. Az F-16-os legütősebb verziója Közép-Európában már megnyerte a szlovákok tetszését, ezen felbátorodva a Bulgária számára is ajánlatot tett az amerikai vállalat. A Block 72 verziójú vadászbombázók mellé szimulátorok, és az élettartam végéig szóló támogatás is az ajánlat részét képezik.
Vízbe zuhant a Mexióki Haditengerészet Mi-17-es helikoptere október 20-án, Beja Kalifornia partjatinál. A forgószárnyas fedélzetén 12 fő tartózkodott a baleset pillanatában, közülük 1 személy eltűnt.
Jakarta újratárgyalná a K-FX programban való részvételét. 2016 elején abban egyezett meg a két állam, hogy Indonézia a fejlesztési költségek ötödét vállalja magára. Az utóbbi 5 évben azonban az indonéz rúpia értéke egy harmaddal csökkent a dollárhoz képest, és a dél-koreai vonhoz viszonyítva sem teljesített jól. A miniszterelnök továbbá aggodalmát fejezte ki a technológiai transzfert illetően, a Lockheed Martin ugyanis segítőként részt vállal a projektből, így amerikai technológia is felhasználásra kerül.
Alig pár nap telt el, hogy Belgium hivatalosan is megerősítette, az F-35 mellett tették le a voksukat, az európai gyártók máris nyilvánosan kritizálták a döntést. Az Airbus részét képező Eurofighter azt hangsúlyozta, hogy a Typhoon pénzügyileg sokkal jobb megoldás lenne, közvetlenül 19 milliárd dollárral járulna hozzá a belga gazdasághoz. Hozzátették, hogy így Belgium elhalasztja a lehetőséget, hogy egy közös európai 5. generációs típus fejlesztésében részt vállaljon. A Dassault Systems hasonlóan érvelt a döntés ellen.
Az F-35 mellett MALE (medium-altitude long endurance – közepes repülési magasságú, hosszú őrjáratozási idejű) pilóta nélküli típussal is szemezget Belgium. A védelmi minisztérium jelentése szerint a kormány már rábólintott, hogy megkezdjék a tárgyalásokat az Amerikai Egyesült Államokkal. A típusról egyelőre nem esett szó, de szinte biztosra vehető, hogy az MQ-9B Sky Guardian a befutó. Fegyverzetet azonban nem vásárolnának a gépekhez, csupán felderítő szerepkörben működnének.