|

Belgium is az F-35 mellett döntött

A nyugat-eruópai állam is az amerikai ötödik generációs vadászbombázó mellett döntött.

Október 25-én a belga védelmi miniszter, Steven Vandeput ünnepélyesen bejelentette, hogy a Lockheed Martin F-35A Lightning II vadászbombázót választották az F-16AM/AB Fighting Falcon váltótípusának. A 6,53 milliárd dolláros megrendelés részeként 34 darab F-35A-ra futja, ráadásul 560 millió dollárral kevesebbet fizetnek a gépekért, mint ahogy azt korábban kalkulálták. A logisztikai támogatás, képzés, kiszolgálóeszközök mellett 4 tartalékhajtómű is a csomag részét képezi.

Fotó: Lockheed Martin ,

Belgium 160 darab F-16 Fighting Flacon vadászbombázót rendszeresített 1979-től több ütemben, melyeket a helyi SABCA gyártott. A flotta MLU-korszerűsítését is “házilag” oldották meg, bár a modernizációt csak 105 gépen végezték el. A flotta méretét folyamatosan csökkentették, 2005-ben már csak 75 gépük volt hadrendben, míg ma már csak 53 darab F-16-osuk aktív, melyből 44 darab az egyszemélyes F-16AM, a maradék 9 pedig kétüléses F-16BM. A gépek átlagéletkora 31 év felett van, a legfiatalabb példány már elmúlt 27 éves, a legöregebb pedig 36 esztendős.

Fórum hozzászólások

  • Mért ne jöjjön? Ott a lengyel beszerzés. Jön block 4el annyiért amennyiért az ef/rafi. Lengyelek és bárki más is akinek lehet őrült ha ef/rafit vesz F-35 helyett.
  • July 9, 2020
    The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Japan of one hundred five (105) F-35 Joint Strike Fighter aircraft and related equipment for an estimated cost of $23.11 billion. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

    The Government of Japan has requested to buy sixty-three (63) F-35A Conventional TakeOff and Landing (CTOL) aircraft, forty-two (42) F-35B Short Take-Off and Vertical Landing (STOVL) aircraft, and one hundred ten (110) Pratt and Whitney F135 engines (includes 5 spares). Also included are Electronic Warfare Systems; Command, Control, Communications, Computers and Intelligence/Communications, Navigation and Identification; Autonomic Logistics Global Support System, Autonomic Logistics Information System; Flight Mission Trainer; Weapons Employment Capability, and other Subsystems, Features, and Capabilities; F-35 unique infrared flares; reprogramming center access and F-35 Performance Based Logistics; software development/integration; flight test instrumentation; aircraft ferry and tanker support; spare and repair parts; support equipment, tools and test equipment; technical data and publications; personnel training and training equipment; U.S. Government and contractor engineering, technical, and logistics support services; and other related elements of logistics support. The estimated total cost is $23.11 billion.

    Implementation of this proposed sale will require multiple trips to Japan involving U.S. Government and contractor representatives for technical reviews/support, programs management, and training over a period of 25 years. U.S. contractor representatives will be required in Japan to conduct Contractor Engineering Technical Services (CETS) and Autonomic Logistics and Global Support (ALGS) for after-aircraft delivery.
  • Terminator. Jo hogy hozol híreket de egy linket is dobhatnàl. Tudod googlefordito mar a megnyitaskor fordítsa :p
  • Roni
    Szerintetek Japán mikorra kapja meg a 140 db f-35-ket? Mikorra lesz leszalltiva? 2030?
    Szerintem 2026 környékére meglesz.
  • arbalest
    Szerintem 2026 környékére meglesz.
    :eek:Kínának oda kellesz tennie magát a gyártás területén
  • Roni
    :eek:Kínának oda kellesz tennie magát a gyártás területén
    A gyártás egy dolog, évi 50 darabbal nagyon jók, a típus befejezésével, tökéletesítésével kell belehúzniuk.
  • Roni
    ?
    Most Tatár Autonóm Körzetnek hívják, és Kazany a fővárosa. Pillanatnyilag Tu-160asokat gyártanak az Orosz Légierőnek.
  • molnibalage
    [​IMG]
    És ilyenkor nem veri a "nemzeközi sajtó" az asztalt, hogy Yeeee de cool.... de ha egy szegecs ferdén áll, megy a címlap, hogy mekkora szar a gép...

    Azért abba is bele kell gondolni, hogy mivel irtózatos mennyiségű lesz legyártva, mennyire könnyű lesz maintenance személyzetet, pilótát, stb... szerezni hozzá (aki meg nem hiszi, nézze meg egy-egy ritkább vagy kifutó típusra milyen aranyáron találsz licensed szerelőt...).
  • angelsoul
    És ilyenkor nem veri a "nemzeközi sajtó" az asztalt, hogy Yeeee de cool.... de ha egy szegecs ferdén áll, megy a címlap, hogy mekkora szar a gép...

    Azért abba is bele kell gondolni, hogy mivel irtózatos mennyiségű lesz legyártva, mennyire könnyű lesz maintenance személyzetet, pilótát, stb... szerezni hozzá (aki meg nem hiszi, nézze meg egy-egy ritkább vagy kifutó típusra milyen aranyáron találsz licensed szerelőt...).
    Ez amúgy két éves cikkből van, de maga a trend érdekes, mert kb. minden komplex feladatra igaz ez.
  • molnibalage
    Ez amúgy két éves cikkből van, de maga a trend érdekes, mert kb. minden komplex feladatra igaz ez.
    Kérdezd csak emel-t, mennyire hihetetlen költségcsökkentő dolog, ha lényegében bárhonnan leakaszthatsz egy szerelőt a típushoz (kérdezz rá milyen napidíjakba került a légimentők helijeihez francia szerelőket hívni), ha jóformán minden reptéren ott van minden szükséges földi kiszolgáló és műhelyberendezés, ha több száz maintenance/line station tapasztalata összeköthető egybe egy problémára - ha ezt beleszámítjuk, szerintem nagyjából 1000 darabos US F-35 flotta fölött a teljes költség beesik az összes jelenlegi harci gép alá - csak ez nem fog egykönnyen megjelenni, mert annyira nehezen számítható. Nagyobb vegyszerbázis, kevesebb cucc lejárata koppan ki mert eloszlik, mehet ahová kell... estig sorolhatnám az előnyöket.
    A standardizált flotta nem csak az alkatrészellátás vagy a képzés homogenizálása miatt elképesztő előny, hanem mert az egytípusos tapasztalat olyan szinten akkumulálódik, hogy míg mondjuk egy típusnak egy ezrednél van 10 szakértője, ennél a típusnál lesz 50... aki pedig volt ebben a világban tudja, egy szakértője a típusnak mekkora költségcsökkentő tényező.
    Sok hangárban dolgoztam - és a leghatékonyabbak a single type hangárok voltak mindig. Mert begyűlt az évtizedes tapasztalat, az öreg rókák hangja meg a szaga alapján megmondták, mi a baja a gépnek...
  • angelsoul
    Kérdezd csak emel-t, mennyire hihetetlen költségcsökkentő dolog, ha lényegében bárhonnan leakaszthatsz egy szerelőt a típushoz (kérdezz rá milyen napidíjakba került a légimentők helijeihez francia szerelőket hívni), ha jóformán minden reptéren ott van minden szükséges földi kiszolgáló és műhelyberendezés, ha több száz maintenance/line station tapasztalata összeköthető egybe egy problémára - ha ezt beleszámítjuk, szerintem nagyjából 1000 darabos US F-35 flotta fölött a teljes költség beesik az összes jelenlegi harci gép alá - csak ez nem fog egykönnyen megjelenni, mert annyira nehezen számítható. Nagyobb vegyszerbázis, kevesebb cucc lejárata koppan ki mert eloszlik, mehet ahová kell... estig sorolhatnám az előnyöket.
    A standardizált flotta nem csak az alkatrészellátás vagy a képzés homogenizálása miatt elképesztő előny, hanem mert az egytípusos tapasztalat olyan szinten akkumulálódik, hogy míg mondjuk egy típusnak egy ezrednél van 10 szakértője, ennél a típusnál lesz 50... aki pedig volt ebben a világban tudja, egy szakértője a típusnak mekkora költségcsökkentő tényező.
    Sok hangárban dolgoztam - és a leghatékonyabbak a single type hangárok voltak mindig. Mert begyűlt az évtizedes tapasztalat, az öreg rókák hangja meg a szaga alapján megmondták, mi a baja a gépnek...
    Na látod; ezért volt jó a szocializmus a gépjármű üzemeltetésben!
    Nem pár évente modell-, meg típusváltás holmi fejlődés címszóval, hanem évtizedekig ugyanazok az szgk és tgk típusok szolgáltak.
    Lehettek bármilyen hitványak is minőségben, de a KGST tudta őket üzemeltetni!

    Nem, nem vágyom vissza azokra az időkre, csak így már érthető, hogy mégis hogyan tudott működni az ország Nysakkal, Roburokkal, stb...

Ugrás a fórum topichoz