|

Megkapta a brazil típusengedélyt a KC-390

Az EMBRAER megkapta a brazil légügyi hatóságtól az új katonai teherszállító repülőgépük típusbizonyítványát.

Október 23-án a Brasília légibázison tartott ünnepségen került átadásra a brazil légügyi hatóság (Agência Nacional de Aviação Civil) által kiállított típusbizonyítvány. A hivatalos átadón Michel Temer elnök és Joaquim Silva e Luna védelmi miniszter is részt vett. Az átadón hangsúlyozták, hogy a KC-390 típusú teherszállító engedélyeztetése fontos mérföldkő az EMBRAER történelmében, hiszen ez a brazil gyártó által fejlesztett eddigi legnagyobb repülőeszköz.

A típus eddigi egyetlen megrendelője, a Brazil Légierő a májusi baleset miatt kicsit késve, várhatóan 2019 első felében veheti át az első sorozatgyártású példányt. A PT-ZNG jalstromú, 39000003 sorozatszámú gép addig a második prototípust segíti a további tesztekben.

Az első prototípus szűzrepülése 2015 februárjában | Fotó: EMBRAER ,

Az EMBRAER még 2009-ben indította el a többfeladatú teherszállító repülőgép, a KC-390-es fejlesztési programját, melynek célja egy 23 tonna teherbírású masina kifejlesztése volt a C-130 Hercules leváltására és a C-130J Super Hercules konkurenciájának. A gép rakterébe 7 darab 463L típusú szabványraklap fér el, vagy 6 raklap és 36 felszerelt katona. A megnövelt teherbírású változat kapacitása 26 tonna lesz és elbírja az LAV-25 típusú páncélozott járműveket is, anélkül, hogy a tornyot el kéne távolítani róla. Személyszállító változatban 80 utast vagy 66 deszantost képes fedélzetére venni, míg MEDEVAC feladatoknál 74 hordágy szállítását végezheti. Teljes terheléssel 1380 tengeri mérföldes (2556 kilométeres) hatótávval rendelkezik, míg átrepüléseknél két beépített póttartállyal 4620 tengeri mérföldet (8556 km-t) képes megtenni.

A KC-390 érdekessége, hogy karbantartása a polgári utasszállítókéhoz hasonló módon fog zajlani: 600 repült óránként kerülhet sor az egynapos átvizsgálásra (A-check), illetve tízévente a mélyebb, átfogóbb szervizelésre (C-check).

Fórum hozzászólások

  • Terminator
    Kapcsold be a feliratot es allitsd be megyarra/angolra vagy amire szeretned.

    Ugyanazt mondja mint a tobbi. Ez is emliti az osszeszerelo/karbantarto kozpontot.

    Ha jol emlekszem, itt a forumon mar kb. 2 evvel ezelott is voltak olyan infok, hogy ez a kivalasztott tipus es mar a szallitas utemezes is meg van (2019, 2020, 2021), csak kozbe jott a prototipus balesete es megcsuszott a program. Ennek fenyeben erdekes, hogy tulajdonkeppen akkor miota is targyalnak es mirol...
    én inkább úgy mondanám hogy mióta is megy a töketlenkedés , mert már akkor leakarták váltani az ancsákat amikor még jóval több repült szegénykékből ...
  • formosa1
    Sajnos nem sok katona utazott rajta, inkább a nagyfejűek használták... :(
    Te tuti valami látó vagy szerintem , lottó számokat nem tudnál esetleg fű alatt passzolni? fele fele simán benne van :D
    formosa1
    Remélem nem, mert már épp elég baromságot vettek katonai szállítógépnek "álcázva" pl. A319, Falcon... :(
    a Falcon végez más repüléseket is amúgy , pont úgy ahogy a 319-esek , épp ellenkezőleg , szerintem az airbusokhoz nyugodtan jöhetne még 1db 319-es VAGY esetleg valamelyik nagyobb airbus, a 4 már elég oké szám, 320/321-hez van tapasztalat itthon mint repülni mint kiszolgálni mint karbantartani , 330 kicsit túlzás de alkuképes vagyok :D , a falconok meg ... hát na , majd átalakítják ha úgy van
  • formosa1
    Köszi, mert ezzel kb. felsoroltad az összes alkalmat, amikor katonák utaztak rajta. - Hát ez tényleg szánalmas...! :(
    [​IMG]
  • formosa1
    Köszi, mert ezzel kb. felsoroltad az összes alkalmat, amikor katonák utaztak rajta. - Hát ez tényleg szánalmas...! :(
    Te hülye vagy :)
  • fedett_mókus
    ne húzd fel magad egy trollon krisss ;) :)
    Tényleg ne, én egyen már felhúztam magam. bánom is utólag. Bár te likeoltad krisss a hülyeségét, de erről én tehettem. ;)
  • Schurrer
    Tényleg ne, én egyen már felhúztam magam. bánom is utólag. Bár te likeoltad krisss a hülyeségét, de erről én tehettem. ;)
    ??? lemaradtam valamiről ??? milyen hülyeséget likoltam?
  • fedett_mókus
    ??? lemaradtam valamiről ??? milyen hülyeséget likoltam?
    Nem te, hanem krisss és nem hülyeség volt, csak az én hibám.
  • szuvorov
    . A képviselők fizetésemelését persze megszavazták ők is
    Az minden parlament első dolga. Valahogy olyankor teljes az egyetértés :cool:
  • emel
    Kis korrekció: a KC-390 hajtóművével SOK-SOK TÍZEZERNYI üzemóra tapasztalat van már!! Egy átlag utasszállító naponta 14-18 órát üzemel gépenként két hajtóművel, ha valakit nagyon érdekel utánanézhet hány ilyen hajtóművel felszerelt gépet gyártottak már, aztán számolgathat a pontosítás érdekében ... :D;)
    Még alá is becsülted. A prospektus szerint 200 millió üzemóra felett jár a V2500-as.

    newsroom.pw.utc.com/download/ce_v2500_pCard.pdf

    pöcshuszár
    Ha minimális szétszereléssel (pótpáncél leszerelés) elvisz egy AMV-t, akkor rendben vagyunk.
    /Esetleg egy Boxert 2 felé kapva;)/
    A Boxer alaptömege kereken 25 tonna, de szerintem ebben nincs benne az IFV-változatok tornyának tömege. Szóval az APC-változatot el tudja vinni (az esetleges pótpáncél nélkül), az biztos. Az IFV-változatokat valószínűleg már csak úgy, ha leszerelik előtte a tornyot.


    angelsoul
    Na most ebbe a vitába igen sokmindent tudnék írni, de csak 2 dologhoz szólnék hozzá:

    1, V-2500: jó engine, olcsó is a kategórián belül - viszont ennek okán egy szerelő rémálom. Egy segédberendezés bontás - legalább két ujjadról lenyúzza a bőrt (legalábbis a régebbi változat, nem volt hozzá szerencsém vagy hat éve...)
    A szereléséről, vagy hogy a rivális CFM56-oshoz képest mennyire nehéz szétkapni, sajna nem sokat tudok.
    Viszont érdekességképpen, a KC-390 V2500-asai már "SelectOne" verziójúak lesznek, tehát az "eredeti" V2500 A1 és A5-höz képest belül jelentősen korszerűsített megoldásokat kapnak.
    http://i-a-e.com/productsv2500.html

    migfun
    Leginkább az, hogy letagadták, hogy kormánygépnek is fogják használni. Szerintem is kell kormánygép, de akkor azt kell mondani, hogy szükség volt rá, nem azt, hogy vettünk honvédségi szállítógépeket ( amikre szintén szükség van), meg "interkontinentális futárgépeket". Szóval kommunikációs inkompetencia miatt lett problémás az emberek szemében.
    Hát ja, a kommunikáció nagyon béna volt és ez vissza is ütött rájuk. És ezt csakis maguknak köszönhetik.
    De, igaz, már az A319-esek érkezése után pár hónappal, a megfelelő helyen végre tisztázták, hogy kik és mikre használhatják ezeket a gépeket.

    https://honvedelem.hu/cikk/111737_bovult_a_magyar_honvedseg_repulogepflottaja

    "Az újonnan érkezett repülőgép esetében a felhasználás tekintetében semmi változás nem lesz az eddigiekhez képest: a gép fő feladata minden esetben a Magyar Honvédség alaprendeltetéséből adódó katonai szakmai és a jogszabályokban előírt feladatok ellátása (például nemzetközi missziós feladatok, speciális erők célba juttatása, katonadiplomáciai és protokollfeladatok), valamint a NATO által elvárt képességek és küldetések teljesítése. A jogszabályoknak megfelelően, amint az elmúlt évtizedekben mindenkor, úgy most is jogosult e gépek igénybevételére a kormány és a Köztársasági Elnöki Hivatal, hiszen a védett személyek légi szállítása – az európai gyakorlatnak megfelelően – Magyarországon is beletartozik a honvédség feladatkörébe."
  • Abban biztosak lehetünk, hogy az ellenzék egyik első dolga a Falcon eladása lesz. Az érte kapott pénz 1 részéből meg mindkét A319 átalakítható, így lehet utastéri cargoajtó és MEDEVAC felszerelés is, mellyel egyszerűbb a teherszállítás, de sebesült katona is kimenthető...
  • formosa1
    Abban biztosak lehetünk, hogy az ellenzék egyik első dolga a Falcon eladása lesz. Az érte kapott pénz 1 részéből meg mindkét A319 átalakítható, így lehet utastéri cargoajtó és MEDEVAC felszerelés is, mellyel egyszerűbb a teherszállítás, de sebesült katona is kimenthető...
    Az ellenzék első dolga lesz a falconokat ugyanúgy kormánygépként tovább használni...
  • Terminator
    Kapcsold be a feliratot es allitsd be megyarra/angolra vagy amire szeretned.

    Ugyanazt mondja mint a tobbi. Ez is emliti az osszeszerelo/karbantarto kozpontot.

    Ha jol emlekszem, itt a forumon mar kb. 2 evvel ezelott is voltak olyan infok, hogy ez a kivalasztott tipus es mar a szallitas utemezes is meg van (2019, 2020, 2021), csak kozbe jott a prototipus balesete es megcsuszott a program. Ennek fenyeben erdekes, hogy tulajdonkeppen akkor miota is targyalnak es mirol...
    Katonai beszerzés esetén egy tárgyalás hivatalos bejelentése, jó esetben már a főbb keretfeltételekről történő megegyezés után kerül sor. Tehát jó 10-20 nem hivatalos megbeszélés is megelőzi. Főleg, ha úgy mint mi, csomagban, gazdasági, politikai ellentételezésekkel együtt tárgyalnak.
    Persze ha nem nyílt kozbeszerzésről van szó, amit komolyabb cuccok esetén általában csak amatőrök intéznek így.
  • SilvioD
    Katonai beszerzés esetén egy tárgyalás hivatalos bejelentése, jó esetben már a főbb keretfeltételekről történő megegyezés után kerül sor. Tehát jó 10-20 nem hivatalos megbeszélés is megelőzi. Főleg, ha úgy mint mi, csomagban, gazdasági, politikai ellentételezésekkel együtt tárgyalnak.
    Persze ha nem nyílt kozbeszerzésről van szó, amit komolyabb cuccok esetén általában csak amatőrök intéznek így.
    Igen, ez igy van. De 2-3 evvel ezelott Bolsonaro meg sehol sem volt es Braziliaban is mas szelek fujtak... politikailag, gazdasagilag akkor nem tunt logikus dontesnek. Bar allitolag a Honvedseg azota ezt a tipust akarja, miota bejelentettek hogy kifejlesztik, de ebbol is latszik hogy mindig a politikusok dontik el hogy mikor, kitol es mit vesznek.
  • SilvioD
    Katonai beszerzés esetén egy tárgyalás hivatalos bejelentése, jó esetben már a főbb keretfeltételekről történő megegyezés után kerül sor. Tehát jó 10-20 nem hivatalos megbeszélés is megelőzi. Főleg, ha úgy mint mi, csomagban, gazdasági, politikai ellentételezésekkel együtt tárgyalnak.
    Persze ha nem nyílt kozbeszerzésről van szó, amit komolyabb cuccok esetén általában csak amatőrök intéznek így.
    Azért meg lennék lepve egy ellentételezés esetén. Magyarországnak masszív külkereskedelmi többlete van Braziliával szemben. (legalábbis a brazil sajtó szerint ez a helyzet.)
  • Terminator
    Igen, ez igy van. De 2-3 evvel ezelott Bolsonaro meg sehol sem volt es Braziliaban is mas szelek fujtak... politikailag, gazdasagilag akkor nem tunt logikus dontesnek. Bar allitolag a Honvedseg azota ezt a tipust akarja, miota bejelentettek hogy kifejlesztik, de ebbol is latszik hogy mindig a politikusok dontik el hogy mikor, kitol es mit vesznek.
    A KC-390 fejlesztése 10 éve kezdődött, amikor Bolsonaro még nem sok vizet zavart...!
  • pöcshuszár
    Azért meg lennék lepve egy ellentételezés esetén. Magyarországnak masszív külkereskedelmi többlete van Braziliával szemben. (legalábbis a brazil sajtó szerint ez a helyzet.)
    Vmi kommunikációs csont lesz.
  • Terminator
    Igen, ez igy van. De 2-3 evvel ezelott Bolsonaro meg sehol sem volt es Braziliaban is mas szelek fujtak... politikailag, gazdasagilag akkor nem tunt logikus dontesnek. Bar allitolag a Honvedseg azota ezt a tipust akarja, miota bejelentettek hogy kifejlesztik, de ebbol is latszik hogy mindig a politikusok dontik el hogy mikor, kitol es mit vesznek.
    Sztem nekünk Bolserano nem fontos, max. csak a repülővásárláshoz jön jól egy személyes kapcsolat. A meglátogatása ezen felül csak trolkkodás volt.

    Egyébként mindig a politikusok döntenek, mert náluk a kassza kulcsa és a felelősség. A katonák szakmai ajánlásokat tesznek. A jó politikus ezekből választ.
  • pöcshuszár
    Azért meg lennék lepve egy ellentételezés esetén.
    Én is, mivel hivatalosan az ellentételezés uniós elvet sértene. Ezt hivatott helyettesiteni pl. egy államközi szerződés és akkor pikk-pakk minden rendben van.
    SilvioD
    Sztem nekünk Bolserano nem fontos
    Szerintem se, Bolserano-nak fontos, hogy prezentálhassa magát és egy sikeres üzlettel Braziliát és a gépet.
    SilvioD
    A portugálok ötöt vettek belőle.
    Ha jól emlékszem hét darab volt most gyártósoron, szeptemberben kapja meg az elsőt a Brazil légierő...már nem emlékszem a Portugál üzlet hogyan volt ütemezve, de lehet azért kalkulálgatni.
  • SilvioD
    Sztem nekünk Bolserano nem fontos, max. csak a repülővásárláshoz jön jól egy személyes kapcsolat. A meglátogatása ezen felül csak trolkkodás volt.

    Egyébként mindig a politikusok döntenek, mert náluk a kassza kulcsa és a felelősség. A katonák szakmai ajánlásokat tesznek. A jó politikus ezekből választ.
    Aki 1 kipróbálatlan típust ajánlott, azt én rossz fegyverrel küldeném csatába. Akár túléli, akár nem, többet nem fog ilyet ajánlani...!!!
  • arcas
    Ha jól emlékszem hét darab volt most gyártósoron, szeptemberben kapja meg az elsőt a Brazil légierő...már nem emlékszem a Portugál üzlet hogyan volt ütemezve, de lehet azért kalkulálgatni.
    2023-ban kapják az elsőt, majd évente 1-et 2027-ig...!

Ugrás a fórum topichoz