|

Megkapta a brazil típusengedélyt a KC-390

Az EMBRAER megkapta a brazil légügyi hatóságtól az új katonai teherszállító repülőgépük típusbizonyítványát.

Október 23-án a Brasília légibázison tartott ünnepségen került átadásra a brazil légügyi hatóság (Agência Nacional de Aviação Civil) által kiállított típusbizonyítvány. A hivatalos átadón Michel Temer elnök és Joaquim Silva e Luna védelmi miniszter is részt vett. Az átadón hangsúlyozták, hogy a KC-390 típusú teherszállító engedélyeztetése fontos mérföldkő az EMBRAER történelmében, hiszen ez a brazil gyártó által fejlesztett eddigi legnagyobb repülőeszköz.

A típus eddigi egyetlen megrendelője, a Brazil Légierő a májusi baleset miatt kicsit késve, várhatóan 2019 első felében veheti át az első sorozatgyártású példányt. A PT-ZNG jalstromú, 39000003 sorozatszámú gép addig a második prototípust segíti a további tesztekben.

Az első prototípus szűzrepülése 2015 februárjában | Fotó: EMBRAER ,

Az EMBRAER még 2009-ben indította el a többfeladatú teherszállító repülőgép, a KC-390-es fejlesztési programját, melynek célja egy 23 tonna teherbírású masina kifejlesztése volt a C-130 Hercules leváltására és a C-130J Super Hercules konkurenciájának. A gép rakterébe 7 darab 463L típusú szabványraklap fér el, vagy 6 raklap és 36 felszerelt katona. A megnövelt teherbírású változat kapacitása 26 tonna lesz és elbírja az LAV-25 típusú páncélozott járműveket is, anélkül, hogy a tornyot el kéne távolítani róla. Személyszállító változatban 80 utast vagy 66 deszantost képes fedélzetére venni, míg MEDEVAC feladatoknál 74 hordágy szállítását végezheti. Teljes terheléssel 1380 tengeri mérföldes (2556 kilométeres) hatótávval rendelkezik, míg átrepüléseknél két beépített póttartállyal 4620 tengeri mérföldet (8556 km-t) képes megtenni.

A KC-390 érdekessége, hogy karbantartása a polgári utasszállítókéhoz hasonló módon fog zajlani: 600 repült óránként kerülhet sor az egynapos átvizsgálásra (A-check), illetve tízévente a mélyebb, átfogóbb szervizelésre (C-check).

Fórum hozzászólások

  • Fade
    HIrtelen a 160m$os A400M nem is tűnik drágának.
    Annál drágább gép nincs, mikor a flotta 60-80%-a repülésképtelen, és mintha a Luftwaffénél ilyesmi rendszeresen előállna az A-400M-ekkel (pl. 7-ből 1 repülőképes!!)!! Ez akkor is a világ legdrágább gépe lenne, ha a gépenkénti vételára a legolcsóbb lenne - de nem így van sajnos. Ha a szükséges szállításokhoz állandóan plusz gépeket kell bérelni, az Atlasz-ok meg a földön várnak az egyszer majd megérkező alkatrészekre, az azt jelenti, hogy ugyanazt a szolgáltatást duplán kell kifizetni. Ha ebből az egyik még rohadt drága is (a vételár), akkor nincs miért ezen gondolkozni ... :(:mad: Talán nem véletlen hogy egyre többen szabadulni akarnak ezektől a gépektől, és helyettük vagy legalábbis melléjük Herculeseket vesznek.
  • emel
    Annál drágább gép nincs, mikor a flotta 60-80%-a repülésképtelen, és mintha a Luftwaffénél ilyesmi rendszeresen előállna az A-400M-ekkel (pl. 7-ből 1 repülőképes!!)!! Ez akkor is a világ legdrágább gépe lenne, ha a gépenkénti vételára a legolcsóbb lenne - de nem így van sajnos. Ha a szükséges szállításokhoz állandóan plusz gépeket kell bérelni, az Atlasz-ok meg a földön várnak az egyszer majd megérkező alkatrészekre, az azt jelenti, hogy ugyanazt a szolgáltatást duplán kell kifizetni. Ha ebből az egyik még rohadt drága is (a vételár), akkor nincs miért ezen gondolkozni ... :(:mad: Talán nem véletlen hogy egyre többen szabadulni akarnak ezektől a gépektől, és helyettük vagy legalábbis melléjük Herculeseket vesznek.
    A LW üzemletetési csodáját nem vetítsük ki az egész flottára ha kérhetném.

    Nem mellesleg minden alacsony számba rendszeresített, új gépnél vannak problémák. A KC-390ből eddig mennyit rendszeresítettek? Mennyi rendeltek? Új gép?
  • Az Embraer mögé beállni látszik a Boeing. Nem lehet, hogy ez jót tesz a KC-390-nek is? Érdekük lesz, hogy ezt vegyék a Herky helyett, akik újat akarnak. A termékkövetést tudnák menedzselni...
  • Fade
    hát van rá összesen 33db rendelés... Portugálokéval együtt.
    Még mindig csak a 28 db brazil gépről van aláírt szerződés. Hétfőn a portugál védelmi miniszter 3 hónapot adott az Embraer-nek, hogy megegyezzenek az árról, különben mást vesznek...
  • Terminator
    Még mindig csak a 28 db brazil gépről van aláírt szerződés. Hétfőn a portugál védelmi miniszter 3 hónapot adott az Embraer-nek, hogy megegyezzenek az árról, különben mást vesznek...
    Volt még szó argentin, kolumbiai és chilei beszerzésekről.
  • Masztiff
    Volt még szó argentin, kolumbiai és chilei beszerzésekről.
    Civil cégek és a brazil posta is jelezte szándékát, de nincs szerződés még senkivel.
  • migfun
    Az Embraer mögé beállni látszik a Boeing. Nem lehet, hogy ez jót tesz a KC-390-nek is? Érdekük lesz, hogy ezt vegyék a Herky helyett, akik újat akarnak. A termékkövetést tudnák menedzselni...
    Jelen állás szerint a KC-390-ről külön megállapodás lesz az Embraer és a Boeing között. De portugál árakon a Boeing sem tud csodát tenni, drágábban meg még annyit sem. /Portugália részt vett a programban, így mások nem fognak 137 millás ajánlatot kapni./ :(
  • Terminator
    Lesz ez majd olcsóbb is. Mint az F-35. Lehet még a tervezett 55 millió USD/db árat is elérik egyszer. Csak ahhoz több száz gépet el kellene adni...
    137-ről nem lesz 55, mert (ez nem F-35-ös, tehát) sose lesz rá olyan kereslet, és van 1 bevált versenytársa is (ami a Villámnak nincs, és 1 ideig nem is lesz)...
  • formosa1
    137-ről nem lesz 55, mert (ez nem F-35-ös, tehát) sose lesz rá olyan kereslet, és van 1 bevált versenytársa is (ami a Villámnak nincs, és 1 ideig nem is lesz)...
    Mi lenne az a bevált versenytárs?
  • molnibalage
    A sebessége meg nem.
    Na és?!? - Taktikai gép, tehát alacsony sebességgel olyan helyen is leszáll, ahol a nyilazott szárnyú brazil csoda meg sem próbálhatja...
  • formosa1
    Na és?!? - Taktikai gép, tehát alacsony sebességgel olyan helyen is leszáll, ahol a nyilazott szárnyú brazil csoda meg sem próbálhatja...
    Bár nem ismerem a KC-390-et ennyire, de
    • a feltüntetett erőforrás típusnak van sugárfékes változata is, szóval az alacsony leszállósebesség önmagában nem minden.
    • Van nekünk erre igényünk? Ez elvárás?
    Szóval elnézést, de ebben a formában minimum elhamarkodottnak érzem ezt a kijelentést. A C-17 nézd meg milyen helyeken száll le és hogyan.
  • molnibalage
    Bár nem ismerem a KC-390-et ennyire, de
    • a feltüntetett erőforrás típusnak van sugárfékes változata is, szóval az alacsony leszállósebesség önmagában nem minden.
    • Van nekünk erre igényünk? Ez elvárás?
    Szóval elnézést, de ebben a formában minimum elhamarkodottnak érzem ezt a kijelentést. A C-17 nézd meg milyen helyeken száll le és hogyan.
    A KC-390 sötét ló, így nem lehet sokat tudni róla. De önmagában a hajtómű és a szárny kialakítása már sok mindent elárul...

    A C-17 kenterbe veri a stratégiai gépeket /tán a sötét lovakat is/, de olyan helyen nem tud leszállni, ahol a Herky igen...

    Igényünk...?!?
    NEM VOLT IGÉNYÜNK "luxusbizjetre"...!!!
    A319-es utasszállítóra sem, ami nagy cargoajtó nélkül NEM ALKALMAS teherszállításra és MEDEVAC feladatra...!!!
  • formosa1
    !!
    A319-es utasszállítóra sem, ami nagy cargoajtó nélkül NEM ALKALMAS teherszállításra és MEDEVAC feladatra...!!!
    Ebből az első állítás nem igaz. Nem csak olyan terhek vannak, amihez az kell. Korlátozottan alkalmas. Ennyi. Hogy ez kinek tetszik és kinek nem az más tészta.
    A MEDEVAC-ot meg nem tudom.
  • molnibalage
    Ebből az első állítás nem igaz. Nem csak olyan terhek vannak, amihez az kell. Korlátozottan alkalmas. Ennyi. Hogy ez kinek tetszik és kinek nem az más tészta.
    A MEDEVAC-ot meg nem tudom.
    A civil keskenytörzsűeknek kicsi a poggyásztere, tehát nem viccből vágnak cargoajtót az átalakított változatokba, melyen keresztül a hordágyon fekvő sebesülteket is könnyű be és kirakni.
    De ilyen feladatokra legjobb 1 rámpás airlifter...
  • Országvédelmi szempontbol szerintem nékünk se Hery,se KC390 nem kell.Szvetség ikötelmeink szempontjábol sem vagyok róla meggyőződve,hogy kell.Átpofozot A319 a közös C17 gépekkel úgy vélem fedeznék a missziós igényeket
  • formosa1
    A civil keskenytörzsűeknek kicsi a poggyásztere, tehát nem viccből vágnak cargoajtót az átalakított változatokba, melyen keresztül a hordágyon fekvő sebesülteket is könnyű be és kirakni.
    De ilyen feladatokra legjobb 1 rámpás airlifter...
    No. Itt található a komplett cseh A319 flotta összes lényeges érdekessége (9 gép!):
    http://www.cs-letectvi.cz/letadla/airbus-a319
    "Letoun ev.č. 3085 lze navíc upravit pro letecký transport raněných a nemocných (MEDEVAC). Do druhého airbusu lze instalovat čtyři lůžka pro lehce zraněné nebo dvě lůžka pro lehce zraněné a dvě speciální transportní jednotky pro těžce zraněné či nemocné pacienty označované PTU (Patient Transport Unit). Tyto jednotky představují plnohodnotné anesteziologicko-resuscitační oddělení. Přestavbu na plně vybavenou verzi MEDEVAC je možno provést během 12 až 16 hodin."

    4 ágyas rendszer, azaz vagy 4 könnyű sérült, vagy 2 könnyű és 2 súlyos sebesült részére. Ezek a modulok komplett aneszteziológia tökömtudja mi rendszert tartalmaznak, gondolom egyfajta sürgősségi minirendelő. A lényeg, amire ki akartam lyukadni, a modulokat 12 ill 16 óra alatt lehet beépiteni a gépbe szükség esetén.

    [​IMG]
    Kb igy néz ki a valóságban:
    [​IMG]
  • arcas
    No. Itt található a komplett cseh A319 flotta összes lényeges érdekessége (9 gép!):
    http://www.cs-letectvi.cz/letadla/airbus-a319
    "Letoun ev.č. 3085 lze navíc upravit pro letecký transport raněných a nemocných (MEDEVAC). Do druhého airbusu lze instalovat čtyři lůžka pro lehce zraněné nebo dvě lůžka pro lehce zraněné a dvě speciální transportní jednotky pro těžce zraněné či nemocné pacienty označované PTU (Patient Transport Unit). Tyto jednotky představují plnohodnotné anesteziologicko-resuscitační oddělení. Přestavbu na plně vybavenou verzi MEDEVAC je možno provést během 12 až 16 hodin."

    4 ágyas rendszer, azaz vagy 4 könnyű sérült, vagy 2 könnyű és 2 súlyos sebesült részére. Ezek a modulok komplett aneszteziológia tökömtudja mi rendszert tartalmaznak, gondolom egyfajta sürgősségi minirendelő. A lényeg, amire ki akartam lyukadni, a modulokat 12 ill 16 óra alatt lehet beépiteni a gépbe szükség esetén.

    [​IMG]
    Kb igy néz ki a valóságban:
    [​IMG]
    Hátmég ha átppofoznánk a 319eket cargóajtós,palettás székezésüekre.2-3óra alatt átraknák a székes palettákat a MEDEVAC palettákra,a szükséges mértékben.Akár az egész gép terjedelmére is,ha kell.Napersze a vezetékezést is ehez elő kéne késziteni
  • Celebra
    Hátmég ha átppofoznánk a 319eket cargóajtós,palettás székezésüekre.2-3óra alatt átraknák a székes palettákat a MEDEVAC palettákra,a szükséges mértékben.Akár az egész gép terjedelmére is,ha kell.Napersze a vezetékezést is ehez elő kéne késziteni
    Hátmég ha lesz végre rámpás gépünk, abba is bele lehet majd tolni, ha kell...;)
  • Celebra
    Hátmég ha átppofoznánk a 319eket cargóajtós,palettás székezésüekre.2-3óra alatt átraknák a székes palettákat a MEDEVAC palettákra,a szükséges mértékben.Akár az egész gép terjedelmére is,ha kell.Napersze a vezetékezést is ehez elő kéne késziteni
    Sajnos cargoajtóra, MEDEVAC modulra és modern rámpás airlifterre nincs szükség a Vidi meccsein...! :(
  • Boeing And Embraer Expand KC-390 Sales Talks

    “Right now, there are five that we’re talking to—pretty solid countries,” said Mark Bellew. (director of sales and marketing for International Government Services at Boeing Global Services)

    The five countries extend beyond Embraer’s original teaming agreements with the governments of Argentina, Chile, Colombia, Czech Republic and Portugal.

    “We have a couple of new ones that have come here and asked us questions lately as well,” Bellew said.


    Mivel az IDEX 2019 kiállításon mondta, így valószínűleg a kis arab államok lehetnek ott a környéken.

Ugrás a fórum topichoz