|

Megkapta a brazil típusengedélyt a KC-390

Az EMBRAER megkapta a brazil légügyi hatóságtól az új katonai teherszállító repülőgépük típusbizonyítványát.

Október 23-án a Brasília légibázison tartott ünnepségen került átadásra a brazil légügyi hatóság (Agência Nacional de Aviação Civil) által kiállított típusbizonyítvány. A hivatalos átadón Michel Temer elnök és Joaquim Silva e Luna védelmi miniszter is részt vett. Az átadón hangsúlyozták, hogy a KC-390 típusú teherszállító engedélyeztetése fontos mérföldkő az EMBRAER történelmében, hiszen ez a brazil gyártó által fejlesztett eddigi legnagyobb repülőeszköz.

A típus eddigi egyetlen megrendelője, a Brazil Légierő a májusi baleset miatt kicsit késve, várhatóan 2019 első felében veheti át az első sorozatgyártású példányt. A PT-ZNG jalstromú, 39000003 sorozatszámú gép addig a második prototípust segíti a további tesztekben.

Az első prototípus szűzrepülése 2015 februárjában | Fotó: EMBRAER ,

Az EMBRAER még 2009-ben indította el a többfeladatú teherszállító repülőgép, a KC-390-es fejlesztési programját, melynek célja egy 23 tonna teherbírású masina kifejlesztése volt a C-130 Hercules leváltására és a C-130J Super Hercules konkurenciájának. A gép rakterébe 7 darab 463L típusú szabványraklap fér el, vagy 6 raklap és 36 felszerelt katona. A megnövelt teherbírású változat kapacitása 26 tonna lesz és elbírja az LAV-25 típusú páncélozott járműveket is, anélkül, hogy a tornyot el kéne távolítani róla. Személyszállító változatban 80 utast vagy 66 deszantost képes fedélzetére venni, míg MEDEVAC feladatoknál 74 hordágy szállítását végezheti. Teljes terheléssel 1380 tengeri mérföldes (2556 kilométeres) hatótávval rendelkezik, míg átrepüléseknél két beépített póttartállyal 4620 tengeri mérföldet (8556 km-t) képes megtenni.

A KC-390 érdekessége, hogy karbantartása a polgári utasszállítókéhoz hasonló módon fog zajlani: 600 repült óránként kerülhet sor az egynapos átvizsgálásra (A-check), illetve tízévente a mélyebb, átfogóbb szervizelésre (C-check).

Fórum hozzászólások

  • K.Atti63
    Szerintem ezt a KC ügyet el kell engedni, mert a portugáloktól nem fogunk olcsóbban szerezni gépeket. Meg valójában mikor lesz ebből kiforrott gép? A dél-amerikai országok sorra mondták vissza a megrendeléseket. A második gép átadása óta semmit nem hallani felőlük, legalábbis én semmit nem tudok róla.
    A dél-amerikai országok részéről csak szándéknyilatkozat volt a jó szomszéd felé. - Ám a szándéknyilatkozat nem kötelez semmire, vásárolni meg amúgy sem tudtak volna... :(
  • K.Atti63
    Szerintem ezt a KC ügyet el kell engedni, mert a portugáloktól nem fogunk olcsóbban szerezni gépeket. Meg valójában mikor lesz ebből kiforrott gép? A dél-amerikai országok sorra mondták vissza a megrendeléseket. A második gép átadása óta semmit nem hallani felőlük, legalábbis én semmit nem tudok róla. A másik dolog: nagyon drága lett, pl: egy A400-hoz viszonyítva. Hiába a nagy brazil-magyar barátság, inkább vegyünk tőlük jó rakétatüzérséget meg miegymást. Egy szó, mint száz: vettünk 36 Airbus helikoptert. Szerintem szállítógép terén A 400 és C 295-ös kombó, vagy pedig C130-as és C27-es lesz a befutó. Na, itt jön a bökkenő: a többféle üzemeltetés plusz szerintem EU-s gépek lesznek. Még egy gondolat: az A400-ból 3 db, mint ahogy írták a fórumokban,meg a C130-ból is 3 db, szerintem álomkategória, hogy egyesek írták, 2 C27-es vagy 2 C295-ös. Én mindenesetre azzal sem értek egyet, hogy merjünk kicsik lenni.
    Az A400 és C 295-ös kombó első hallásra logikusnak tűnhet, de azért van vele pár probléma, először is két különböző típust rendszerben tartani nagyobb költség (még ha Airbus gyártmány mind a két típus),aztán ott a darabszám kérdés 1+2 darabszámmal nem sokat érnénk, tehát egy ilyen kombó esetén több gépet kellene beszereznünk mint az eredetileg tervezett 3 db.Esetleg mint már korábban valaki leírta el lehet gondolkodni a 3 db C 295 vagy C 27 beszerzésen illetve 1 db A400 üzemeltetésén olyan módon,hogy mi adjuk a személyzetet és pénzt és így kvázi kibérelünk egy A400-t a fölös német készletből ami a német A400-s flottában lenne, így nekünk nem kellene kiépíteni hozzá az üzemeltetési infrastruktúrát.Ezzel a megoldással az a probléma,hogy 1 db gép nem gép hiszen ha éppen karbantartják akkor nem tudjuk semmire sem használni.Úgy,hogy szerintem ez sem lenne számunkra optimális megoldás,én mindenképpen 3 azonos típusu rámpás katonai szállítógép beszerzése és rendszerbe állítását tartom számunkra a legjobb megoldásnak.Már csak az a kérdés,hogy melyik típus legyen az.
  • rudi
    3 db (azaz HÁROM) db. rámpás teherszállító gép vásàrlása van tervbe véve.
    Nem lesz semmiféle kombó...
    Ha marad a 75 milliárdos keret akkor vagy a követelményekből engednek és csak kisebb gép lesz (C27 vagy C295) vagy még 3 db-nál is kevesebbet vesznek
    Vagy, ahogy @arcas múltkor említette, nem vesszük, hanem a Gripenhez hasonló hosszabb távú lízing lesz.
  • SilvioD
    Vagy, ahogy @arcas múltkor említette, nem vesszük, hanem a Gripenhez hasonló hosszabb távú lízing lesz.
    Én csak jeleztem, igen, hogy egy keretösszeg nem feltétlenül jelenti azt, hogy abból csak azt lehet beszerezni, mit meg tudunk venni belőle. Az államközi szerződéseken keresztül a lizing és egyéb bérlési formákon át sokféleképp kerülhet magyar jelzés egy gépre, legyen az brazil, német vagy éppen amerikai. A rámpás szállitónál én nem állitom, hogy lizing lesz, csak feltételezem...mert ennél az "eszköznél" nekem sokkalta jobban kézreálló egy gripenéhez hasonló bérlet mint pl. egy vadászgépnél...
  • SilvioD
    Vagy, ahogy @arcas múltkor említette, nem vesszük, hanem a Gripenhez hasonló hosszabb távú lízing lesz.
    Az hogy a vételárat egyben fizeted ki vagy részletekben igazából részletkérdés.
    (részletre akkor érdemes venni ha a hitel kamata alacsonyabb mint a kamat amit a befektetett pénzed után kapsz)
    A honvédelmi bizottságban 75 milliárdot hagyattak jóvá. Egyenlőre ennyi van rá.
  • rudi
    Az hogy a vételárat egyben fizeted ki vagy részletekben igazából részletkérdés.
    (részletre akkor érdemes venni ha a hitel kamata alacsonyabb mint a kamat amit a befektetett pénzed után kapsz)
    A honvédelmi bizottságban 75 milliárdot hagyattak jóvá. Egyenlőre ennyi van rá.
    A lízingnek lenne egy olyan előnye,hogy megfelelő lenne a gépek üzemeltetési színvonala és "hadrafoghatósága".
  • A honvédelmi költségvetést évről-évre megdobják egy csinos százmilliárdos összeggel csak beszerzésre. Ez lesz itt is szerintem.
  • rudi
    Az hogy a vételárat egyben fizeted ki vagy részletekben igazából részletkérdés.
    (részletre akkor érdemes venni ha a hitel kamata alacsonyabb mint a kamat amit a befektetett pénzed után kapsz)
    A honvédelmi bizottságban 75 milliárdot hagyattak jóvá. Egyenlőre ennyi van rá.
    Tudjuk: 3 gép kell nekik
    Tudjuk: 75 milliárd a "beszerzés" keretösszege.
    Talán mindannyiunk egybehangzó véleménye, hogy a 75 milliárd a 3 gépre egy "magyar szempontból új" tipus rendszerbeállitásához és megvételéhez (ismerve kb. az eddig elhangzott kritériumokat) irreálisan kevés.
    Viszont egy szimulátorhoz, egy pilótaképzési csomaghoz, egy support csomaghoz 10+ évre, ill. 3 gép bérlésének első törlesztésére ép elég összeg a költségvetésben. Erre utaltam csak.
  • Annyit tudunk, hogy Benkő 2018 januárjában nyilatkozott valamit ezzel kapcsolatban (3gép, 75 milliárd, stratégia szállító képesség, saját gép kell). Azóta se tudtunk meg semmit mást, csak hogy zajlik a piackutatás. Illetve azt megtudtuk, hogy bárki bármit is írt/mondott az elmúlt három évben a haditechnikai beszerzésekkel kapcsolatban, az a legjobb esetben is csak részigazság volt.
  • Wilson
    A lízingnek lenne egy olyan előnye,hogy megfelelő lenne a gépek üzemeltetési színvonala és "hadrafoghatósága".
    Szerintem ez egy tévképzet. Nem azért lett olyan csúnya végük az orosz technikáknak, mert nem lízingelve voltak, hanem mert kb. 3-4-szer annyi volt belőlük, mint aktuálisan politikailag, pénzügyileg, és emiatt személyzetileg el tudtunk volna tartani. Valamint mert mindezek mellett még úgy kaptuk őket, ahogy.
    Minden megvett nyugati technikáért nagyon csúnyán le leszünk húzva. Ráadásul mindenből sokkal kevesebb lesz, mint amennyit a jelenlegi vezetés szeretne belőlük.
    Szóval bármi legyen is megvéve, itt odafigyelés lesz rájuk.
  • A lízingelt gép az mennyire tekinthető sajátnak? A Gripen ellenzők azt tolták egy évtizedig, hogy nem a mi gépünk, nem csinálhatunk vele azt, amit akarunk. És hogy mi lesz válsághelyzetben... az amit a svéd akar. Ha a saját A319/Falcon a külföldi kapitánnyal nem repülhet válságövezetbe (pl. Mali helyett csak a közelébe), akkor egy lízingelt gépet mennyire lehet majd ilyesmire használni?
  • pöcshuszár
    Szerintem ez egy tévképzet. Nem azért lett olyan csúnya végük az orosz technikáknak, mert nem lízingelve voltak, hanem mert kb. 3-4-szer annyi volt belőlük, mint aktuálisan politikailag, pénzügyileg, és emiatt személyzetileg el tudtunk volna tartani. Valamint mert mindezek mellett még úgy kaptuk őket, ahogy.
    Minden megvett nyugati technikáért nagyon csúnyán le leszünk húzva. Ráadásul mindenből sokkal kevesebb lesz, mint amennyit a jelenlegi vezetés szeretne belőlük.
    Szóval bármi legyen is megvéve, itt odafigyelés lesz rájuk.
    Legyen igazad ebben,de én szkeptikus vagyok ebben a kérdésben.
  • Terminator
    A lízingelt gép az mennyire tekinthető sajátnak? A Gripen ellenzők azt tolták egy évtizedig, hogy nem a mi gépünk, nem csinálhatunk vele azt, amit akarunk. És hogy mi lesz válsághelyzetben... az amit a svéd akar. Ha a saját A319/Falcon a külföldi kapitánnyal nem repülhet válságövezetbe (pl. Mali helyett csak a közelébe), akkor egy lízingelt gépet mennyire lehet majd ilyesmire használni?
    Pontosan annyira, mint amennyire egy hitelre vett lakás.
    Lehet vagánykodni, ha leteszed a lét. ;)
    A svédek előre mindent megmondtak, tiszta feltételekkel. Ha ez nekünk megfelelt, akkor OK. Ha nem akkor kicsengetjük a gépek árát, és mehet a bugi. De akinek nincs pénze, az ne ugráljon! :cool:
    Ez nem úgy működik, hogy a svédek döntik el (politikai alapon), hogy te kire mérhetsz csapást a géppel, hanem hogy egyáltalán mire lehet képes a gép "lízinges" állapotában. De gyakorlatilag az eddigi évek során bármikor megjelenhettünk volna a svéd légierőnél, hogy "nesztek itt a della". Már másnaptól rakhatod bele a 13G-ket - ha akarod -, meg passzióból mehetsz vele légvédelmet tesztelni irán légterébe.
    Csakhát ugye ez eddig " kedv" kérdése volt. (közben jobbkezem hüvelyk és mutató újját sokat mondóan összedörzsölöm:D)
    A másik opció a "nincsen" opció. Vagy közismertebb nevén a "szlovén módi".
  • Wilson
    A lízingnek lenne egy olyan előnye,hogy megfelelő lenne a gépek üzemeltetési színvonala és "hadrafoghatósága".
    Ez a lízing típusától függ:
    ha pénzügyi lízinget választasz
    Terminator
    A lízingelt gép az mennyire tekinthető sajátnak? A Gripen ellenzők azt tolták egy évtizedig, hogy nem a mi gépünk, nem csinálhatunk vele azt, amit akarunk. És hogy mi lesz válsághelyzetben... az amit a svéd akar. Ha a saját A319/Falcon a külföldi kapitánnyal nem repülhet válságövezetbe (pl. Mali helyett csak a közelébe), akkor egy lízingelt gépet mennyire lehet majd ilyesmire használni?
    Annyi korlátozás lehet benne hogy a tulajdonos megtilthatja bizonyos nagyobb igénybevétellel járó műveletek végrahajtását.
    Az angolok lízingelték az első négy C-17-ket és a Boeing pl. megtiltotta hogy burkolatlan futópályáról használják.
    Ha lízingelsz ilyesmire lehet számítani...ha a lízingelt kocsidat túlhajtod akkor arra is kemény felárat számolnak.
  • SilvioD
    Vagy, ahogy @arcas múltkor említette, nem vesszük, hanem a Gripenhez hasonló hosszabb távú lízing lesz.
    Az ugyanaz. Meg mindig keveritek a fizetesi modot magaval a dontessel. :) Szinte semmit nem fizet senki egyben, talan a szaudiakat kiveve. Itt ugyanaz lenne, gondolom 5-10 eves zart lizing, vegen a tulajdonodba kerul.
  • formosa1
    Ám fertőzöttek tekintetében ennél is sokkal előkelőbb helyen áll. - "1 szó mint 100", nem lesz annyi pénzük a hazai cégek támogatására, mint az USA-nak vagy az EU-nak...
    Utoljara: semmi koze ezeknek egy strategiai fontossagu ceg tamogatasahoz. Rengeteg penz van akar a magyar ktgvetesben is, a kerdes csak az, mi a prioritas.
  • rudi
    3 db (azaz HÁROM) db. rámpás teherszállító gép vásàrlása van tervbe véve.
    Nem lesz semmiféle kombó...
    Voltak itt már sziklaszilárd tervek. Csak tehergépek esetében a teljesség igénye nélkül:
    • majdnem eladtak nekünk Herculeseket ---> nem lett belőle semmi, megvették a románok
    • majd 2db An-70-est veszünk, mint a csehek... ---> nem lett belőle semmi.
    • szedik már össze a népeket, hogy kiküldjék őket BAE-146 tanfolyamokra. Azt veszünk... hármat... -----> nem lett belőle semmi.
    • „Mi azt a döntést hoztuk, hogy az An-26-osokat már nem érdemes tovább a rendszerben tartanunk, mert veszélyes és nem oldja meg a problémáinkat. ” 2017 Simicskó...
    • 75 milliárd forintból nagyon veszünk repülőket (nagyjábol ugyanekkor, 2017) ----> nem lett belőle semmi.
    • Mostmár tényleg mindjárt veszünk repülőket, ráadásul nagyon nagyokat.... ----> a tényleg veszünk részéből lassan tényleg kéne legyen valami...
  • Felment ma 8 szazalekot az embraer, nert kinai es indiai érdeklődés is van utánuk:

    CNBC: Brazil's Embraer draws foreign interest after Boeing rift, sources say.
    https://www.cnbc.com/2020/05/29/bra...n-interest-after-boeing-rift-sources-say.html

    "China's state-owned COMAC planemaker has voiced informal interest in co-operation with the world's third-largest jetmaker, two of the people said. Russian aircraft manufacturer Irkut has also explored the issue, two others said, though the company denied any current interest.

    India, another rising aerospace power focusing mainly on defense but with a huge civil market, has informally conveyed interest at government level while still studying the matter, sources said."
  • kamm
    Felment ma 8 szazalekot az embraer, nert kinai es indiai érdeklődés is van utánuk:

    CNBC: Brazil's Embraer draws foreign interest after Boeing rift, sources say.
    https://www.cnbc.com/2020/05/29/bra...n-interest-after-boeing-rift-sources-say.html

    "China's state-owned COMAC planemaker has voiced informal interest in co-operation with the world's third-largest jetmaker, two of the people said. Russian aircraft manufacturer Irkut has also explored the issue, two others said, though the company denied any current interest.

    India, another rising aerospace power focusing mainly on defense but with a huge civil market, has informally conveyed interest at government level while still studying the matter, sources said."
    Visszavontam a lájkot. :)
    Ha megveszik a kinaiak ugrik az üzlet... De ezek sztem csak brazil szivarogtatások. Keltik a maguk jó hírét.
  • Terminator
    A KC-390 rúddal?
    Rúd = merev csöves / boom?
    kamm
    Igen, arra gondoltam. Nekem ugy remlik, ilyesmit olvastam anno, meg valamelyik beszallito kapcsan, bar lehet, hogy vegul semmi nem lett belole avagy csak a fogadasra ertettek...?
    Arról talált valaki valamilyen információt (cikk, grafika vagy bármi), hogy a KC-390 képessé lehet/akarják tenni merevcsöves módszerrel utántöltésre is?

    A nagy kérdés az, hogy minek a portugáloknak egy csa kosaras tanker, ha csak F-16-osuk van...
    Van már tervük, hogy mivel cserélik le az F-16-osokat? Az F-35-höz sem lesz jó a kosaras tanker, hacsak nem B vagy C változatot vesznek.
  • Terminator
    Arról talált valaki valamilyen információt (cikk, grafika vagy bármi), hogy a KC-390 képessé lehet/akarják tenni merevcsöves módszerrel utántöltésre is?

    A nagy kérdés az, hogy minek a portugáloknak egy csa kosaras tanker, ha csak F-16-osuk van...
    Van már tervük, hogy mivel cserélik le az F-16-osokat? Az F-35-höz sem lesz jó a kosaras tanker, hacsak nem B vagy C változatot vesznek.
    A KC-390-est merev-csöves tankerra átépíteni elég húzós lenne, tekintve hogy a boom bekötésének és működtető rendszerének pont ott kellene lenni ahol most a teher-rámpa van. Szóval szerintem a megrendelések száma miatti kis széria mellett ez teljesen kizárható.
    A KC arra biztos hogy alkalmas lesz hogy egymást tudják tölteni. Tekintve hogy Portugáliának vannak távoli szigetei az Atlantin, természeti katasztrófa esetén mikor előfordul hogy segélyeket kell dobálni (és talán leszállni se lehet ott) jól jöhet ez a képesség.
    F-16-nál van olyan megoldás, hogy CFT-be épített nyitható tankolócső ami alkalmas kosaras tankolásra, de nem tudok róla hogy a portugáloknak lenne ilyen felszerelésük. Viszont ha F-16 után nem USAF-típust akarnak rendszeresíteni, akkor pont jó a tölcséres tankolási rendszer, minden US NAVY és európai harcigép erre alkalmas (akár pl. Rafale, Eurofighter, F-18 vagy Gripen az új cél Lisszabonban).
  • kamm
    A Superjetbol mondjuk eladtak kb az egytizedet, mint amit az E-classbol az Embraer, es ebbol a tizedannyibol is 95% orosz ill ex-szovjet megrendeloknek ment. Az egyetlen valamelyest "nyugati" megrendelo egy mexikoi, helyi fapados ceg volt, maroknyi geppel, amelyet villamgyorsan nyugdijazott is par ev allando problemak utan: https://thepointsguy.com/news/time-to-say-goodbye-to-the-only-russian-jet-in-north-america/

    Minimalis hatasa van az orosz gepeknek nemcsak az Embraer, de barkinek az eladasaira. Hosszu ideje fejlett, nyugati ceg nem repul orosz gepeket, olyan megbizhatatlannak szamitanak.
    Intejet mellett CityJet és Brussel Airlines ugrott be. Akármit csináltak napi 4hnál többet nem tudták levegőben tartani aztán már annyit sem... végül csak áltak a gépek a földön. Ehez képest egy ügyes fapadosnál nem ritka, hogy az Airbus/Boeing napi 13ht repül a 10-11h meg teljesen átlagos.

    Sztem minden légitársaság megtanulta, hogy Oroszoknak azt se szabad elhinni amit kérdeznek, a fele annyiba kerül náluk azt jelenti, hogy a végén 2*annyiba.

    Nah még 40sec....
  • kamm
    Felment ma 8 szazalekot az embraer, nert kinai es indiai érdeklődés is van utánuk:

    CNBC: Brazil's Embraer draws foreign interest after Boeing rift, sources say.
    https://www.cnbc.com/2020/05/29/bra...n-interest-after-boeing-rift-sources-say.html

    "China's state-owned COMAC planemaker has voiced informal interest in co-operation with the world's third-largest jetmaker, two of the people said. Russian aircraft manufacturer Irkut has also explored the issue, two others said, though the company denied any current interest.

    India, another rising aerospace power focusing mainly on defense but with a huge civil market, has informally conveyed interest at government level while still studying the matter, sources said."
    Már mindenkit hírbe hozta. Oroszokat is. De még Airbust is.

    India amúgy nem feltétlen hülyeség. Rengeteg gépre van/lesz szükségük. De remélhetőleg megmarad Brazilnak...
  • Fade
    Már mindenkit hírbe hozta. Oroszokat is. De még Airbust is.

    India amúgy nem feltétlen hülyeség. Rengeteg gépre van/lesz szükségük. De remélhetőleg megmarad Brazilnak...
    Kár, hogy WC-re sincs pénzük. :D

Ugrás a fórum topichoz