|

Levegőben az első sorozatgyártású KC-390

Végrehajtotta szűzrepülését a brazil fejlesztésű és gyártású teherszállító repülőgép első sorozatgyártású példánya.

Október 9-én sikeresen teljesítette első repülését az EMBRAER KC-390 típusú, sugárhajtású teherszállító repülőgép első sorozatgyártású példánya. A hivatalos bejelentés magáról a szárnyalásról igen szűkszavúan fogalmaz, viszont megerősíti a korábbi információt, amely szerint a Brazil Légierővel, mint megrendelővel egyeztetve az első prototípus májusi balesete miatt csatlakozik a berepülési programhoz, hogy mielőbb megszerezzék a brazil légügyi hatóság (ANAC – Agência Nacional de Aviação Civil) típusengedélyét. (A prototípusok eddig több mint 1900 repült órát teljesítettek, ami nem túl sok, az óragyűjtést nem segítette a májusi baleset sem.) Az engedélyeztetés lezárultával várhatóan 2019-re tolódik a PT-ZNG jalstromú, 39000003 sorozatszámú gép átadása a légierő számára, mely még 2010-ben 28 példányt rendelt a típusból.

Forrás: EMBRAER ,

Az EMBRAER még 2009-ben indította el a többfeladatú teherszállító repülőgép, a KC-390-es fejlesztési programját, melynek célja egy 23 tonna teherbírású masina kifejlesztése volt a C-130 Hercules leváltására és a C-130J Super Hercules konkurenciájának. A gép rakterébe 7 darab 463L típusú szabványraklap fér el, vagy 6 raklap és 36 felszerelt katona. A megnövelt teherbírású változat kapacitása 26 tonna lesz és elbírja az LAV-25 típusú páncélozott járműveket is, anélkül, hogy a tornyot el kéne távolítani róla. Személyszállító változatban 80 utast vagy 66 deszantost képes fedélzetére venni, míg MEDEVAC feladatoknál 74 hordágy szállítását végezheti. Teljes terheléssel 1380 tengeri mérföldes (2556 kilométeres) hatótávval rendelkezik, míg átrepüléseknél két beépített póttartállyal 4620 tengeri mérföldet (8556 km-t) képes megtenni.

A KC-390 érdekessége, hogy karbantartása a polgári utasszállítókéhoz hasonló módon fog zajlani: 600 repült óránként kerülhet sor az egynapos átvizsgálásra (A-check), illetve tízévente a mélyebb, átfogóbb szervizelésre (C-check).

Fórum hozzászólások

  • kelepisti
    Az ukrán csodák AN70, 178 nem a KC390 vetélytársai. Ukrajna az utóbbi néhány évtizedben az AN140 kivételével szinte egyetlen repülőgépből sem tudott nagyszámú eladást produkálni, az antonov a nagyjavításokból tartja fenn magát, úgy-ahogy és probál globális partneresek keresni a prototípusai gyártásához. De bár van pld. Szaúdi szerződések, utóbbiak sem egy repülőgépgyártó nagyhatalom. Szóval az Embraer más tészta, és a Boeing felvásárálással még komoly cég lett. (bár lehet, hogy épp piaca kellett, de a C-17 gyártósor bezárása után, a C-130 mellett az egyetlen tengerentúli hadászati szállító - tanker repülőgép kategórai..
    A moszkvics boltban megláttam egy ismeretlen alkatrészt. Kérdezem: ez meg milyen autóhoz való?
    - Tavirnya. De nehogy vegyen!
    Pistike barátomnak pedig vagy 5-6 évig volt, és ügyesen üzemben tartotta.
  • kelepisti
    az antonov a nagyjavításokból tartja fenn magát
    És azt az An-26-osaink üzemidő-hosszabbítási / nagyjavítási munkálatain láttuk, hogy milyen minőségben...
  • gacsat
    Akkor ez meg van válaszolva. Mik is ezek a hárombetűsek?
    A SAR-t gondolom, tudod mi. Amúgy ez a radar lesz benne:
    http://www.leonardocompany.com/docu...ano_surveillance_radar_family_LQ_mm07820_.pdf

    Az EVS az Enhanced Vision System, az SVS meg a Syntethic Vision System. Tulajdonképpen három, a gép orrán, a szélvédő alatti részen lévő kameráról van szó, az egyik látható fényben, a másik NIR-ben (amiben az éjjellátók is) működik, a harmadik meg egy LWIR hőkamera, amik akár a HUD-ra, akár az LCD-kijelzőkre ki tudják vetíteni a multispektrális képet.

    És ezt az EVS/SVS/HGS rendszert fogja kapni konkrétan:

    https://tinyurl.com/ybmqe53a

    Videók a működéséről:








    Off
    gacsat
    60m dolcsit nekünk megérne, hogy szálljanak le a magyarokról. Nem?
    Elvileg megérné. A gyakorlat meg az, hogy már eddig is eléggé "jófejek" voltunk az ukrán kormánnyal, mert kaptak itt kezelést a donbasszi harcokban megsérült ukrán katonák, nyaralhattak itt ukrán gyerekek a magyar állam költségén, támogattuk az EU-integrációjukat, amire annyira vágynak és, ha jól tudom, még reverz gázszállítással is kedveskedtünk nekik. A Krímet sem ismertük el orosz területként. Meg hasonló gesztusok. Ők pedig...Épp most hálálják meg... Ezek után én nagyon nem bíznék abban, hogy ha veszünk tőlük 3-5 An-178-ast, akár a "védelmi pénzzel" kiegészítve az árukat, akkor ők majd jól leállnak. Szerintem inkább épp ellenkezőleg, vérszemet kapnának és folyamatosan zsarolni próbálnának minket az ottani magyarsággal. És ennek a folyamatnak semmiképpen nem lenne jó vége.

    Off/off
  • wolfram
    A SAR-t gondolom, tudod mi. Amúgy ez a radar lesz benne:
    http://www.leonardocompany.com/docu...ano_surveillance_radar_family_LQ_mm07820_.pdf

    Az EVS az Enhanced Vision System, az SVS meg a Syntethic Vision System. Tulajdonképpen három, a gép orrán, a szélvédő alatti részen lévő kameráról van szó, az egyik látható fényben, a másik NIR-ben (amiben az éjjellátók is) működik, a harmadik meg egy LWIR hőkamera, amik akár a HUD-ra, akár az LCD-kijelzőkre ki tudják vetíteni a multispektrális képet.

    És ezt az EVS/SVS/HGS rendszert fogja kapni konkrétan:

    https://tinyurl.com/ybmqe53a

    Videók a működéséről:








    Off


    Elvileg megérné. A gyakorlat meg az, hogy már eddig is eléggé "jófejek" voltunk az ukrán kormánnyal, mert kaptak itt kezelést a donbasszi harcokban megsérült ukrán katonák, nyaralhattak itt ukrán gyerekek a magyar állam költségén, támogattuk az EU-integrációjukat, amire annyira vágynak és, ha jól tudom, még reverz gázszállítással is kedveskedtünk nekik. A Krímet sem ismertük el orosz területként. Meg hasonló gesztusok. Ők pedig...Épp most hálálják meg... Ezek után én nagyon nem bíznék abban, hogy ha veszünk tőlük 3-5 An-178-ast, akár a "védelmi pénzzel" kiegészítve az árukat, akkor ők majd jól leállnak. Szerintem inkább épp ellenkezőleg, vérszemet kapnának és folyamatosan zsarolni próbálnának minket az ottani magyarsággal. És ennek a folyamatnak semmiképpen nem lenne jó vége.

    Off/off
    Ja szörcsenreszkjú.
    Lefordítanám az egészet is magyarra, de nincs kedvem ennyit írni. Írhatnám pl, hogy mindenféle infrában látó kamerák.
    Jobb kedilekkekben 10 éve van ilyen.
  • wolfram
    Az EVS az Enhanced Vision System, az SVS meg a Syntethic Vision System. Tulajdonképpen három, a gép orrán, a szélvédő alatti részen lévő kameráról van szó, az egyik látható fényben, a másik NIR-ben (amiben az éjjellátók is) működik, a harmadik meg egy LWIR hőkamera, amik akár a HUD-ra, akár az LCD-kijelzőkre ki tudják vetíteni a multispektrális képet.
    Jó dolog az EVS de ma már elég kommersz dolog. Bármilyen repülőgépbe beépíthető ahol van elég hely a pilóták feje fölött a vetítőknek (és van aki kifizesse az árát).
    Az Ukrán csodába is jó eséllyel be lehetne rakni.
    Nem ennek hiánya miatt kell gyorsan elfelejteni az Antonovot...
  • Allesmor Obranna
    Amúgy tényleg, mi szól az Antonov termékei mellett?
    Kiszámíthatóprecíz szervízháttér. Gondos és pontos alkatrész ellátás. Illetve sok Roshen csoki. :DElnézést mindenkitől. a bejegyzésért.
  • gacsat
    Ja szörcsenreszkjú.
    Nem, dehogy. Synthetic Aperture Radar. Vagyis bármilyen időjárási viszonyok esetén nagyfelbontású radarképalkotás a földfelszínről, tereptárgyakról, stb. Ennél az X-sávú radarnál úgy kb. 50-60 cm-es lehet a képfelbontás.

    gacsat
    Lefordítanám az egészet is magyarra, de nincs kedvem ennyit írni. Írhatnám pl, hogy mindenféle infrában látó kamerák.
    Jobb kedilekkekben 10 éve van ilyen.
    Ja, az lehet, de ebben az ukrán gépben meg pont nincs. Ez sem.

    rudi
    Jó dolog az EVS de ma már elég kommersz dolog. Bármilyen repülőgépbe beépíthető ahol van elég hely a pilóták feje fölött a vetítőknek (és van aki kifizesse az árát).

    Az Ukrán csodába is jó eséllyel be lehetne rakni.
    Igen, ez így van, de ha most veszünk gépeket, azokhoz nagy valószínűséggel nagyon sokáig nem lesz hozzányúlva (úgy értem, hogy fejlesztve nem lesznek akár még évtizedekig sem), ezért nem is annyira mindegy, hogy mikkel, milyen eszközökkel jönnek már alapból.



    rudi
    Nem ennek hiánya miatt kell gyorsan elfelejteni az Antonovot...
    Ezért is fogalmaztam úgy, hogy ez (önmagában) "apróság". :)

    Allesmor Obranna
    Amúgy tényleg, mi szól az Antonov termékei mellett?
    Nekem fogalmam sincs. De szerintem úgy nagyjából semmi, pláne mostanában.
  • gacsat
    Akkor ez meg van válaszolva. Mik is ezek a hárombetűsek?
    60m dolcsit nekünk megérne, hogy szálljanak le a magyarokról. Nem? A minőségről is lehetne intézkedni, helyszini folyamatos minőségellenőrzéssel. Addig nem mehet tovább a gyártási folyamat, amig a magyar ellenőrző csapat góréja alá nem írta. A drága rendszerek helyét kihagyni. Ha mégis működik a gép, ráérünk beépíteni. Ha nem, majd elálldogál a reptér sarkában.
    1. Nem lehetne az, hogy a kulturált európai értékek mellett ingyen leszállnak a magyarokról és nem szarháziként viselkednek? Elnézést minden becsületes ukrántól, aki nem szarházi.
    2. Valahol herótom kezd lenni attól, hogy te az alapvető jogok biztosítását más országban kb. összemosod a kenőpénz szerű katonai megrendelésekkel. Ilyen nevetséges pénzért amúgy sem éri meg.
    3. "Kurvára jó" üzelt lenne használhatatlan szarokat venni, a katonákat biztos vigasztalja majd az, hogy lehet, hogy ettől Kárpátalján jobb lett másnak, amikor majd üzemanyag hiány miatt odakenődik egy gép és kattintani kell, mert a varázslatos ukrán vas szarra sem jó.
    Egy MiG-21-es nagyjavítást is bekummantottak, majd pont ezektől vennénk bármit a jövő 30 évre...? Én egy üveg vodkát sem mernék, mert még a végén az is méreg, de ha szerencsém van, akkor csak víz.
  • molnibalage
    1. Nem lehetne az, hogy a kulturált európai értékek mellett ingyen leszállnak a magyarokról és nem szarháziként viselkednek? Elnézést minden becsületes ukrántól, aki nem szarházi.
    2. Valahol herótom kezd lenni attól, hogy te az alapvető jogok biztosítását más országban kb. összemosod a kenőpénz szerű katonai megrendelésekkel. Ilyen nevetséges pénzért amúgy sem éri meg.
    3. "Kurvára jó" üzelt lenne használhatatlan szarokat venni, a katonákat biztos vigasztalja majd az, hogy lehet, hogy ettől Kárpátalján jobb lett másnak, amikor majd üzemanyag hiány miatt odakenődik egy gép és kattintani kell, mert a varázslatos ukrán vas szarra sem jó.
    Egy MiG-21-es nagyjavítást is bekummantottak, majd pont ezektől vennénk bármit a jövő 30 évre...? Én egy üveg vodkát sem mernék, mert még a végén az is méreg, de ha szerencsém van, akkor csak víz.
    Vajon a tőlük megvett (licensz?) önvédelmi rendszerrel mi lehet? Semmit nem hallani már róla mostanában. Amúgy az Ancsánk volt kint múlt héten Lviv-ben, az is érdekes lehet, hogy miért...
  • molnibalage
    1. Nem lehetne az, hogy a kulturált európai értékek mellett ingyen leszállnak a magyarokról és nem szarháziként viselkednek? Elnézést minden becsületes ukrántól, aki nem szarházi.
    2. Valahol herótom kezd lenni attól, hogy te az alapvető jogok biztosítását más országban kb. összemosod a kenőpénz szerű katonai megrendelésekkel. Ilyen nevetséges pénzért amúgy sem éri meg.
    3. "Kurvára jó" üzelt lenne használhatatlan szarokat venni, a katonákat biztos vigasztalja majd az, hogy lehet, hogy ettől Kárpátalján jobb lett másnak, amikor majd üzemanyag hiány miatt odakenődik egy gép és kattintani kell, mert a varázslatos ukrán vas szarra sem jó.
    Egy MiG-21-es nagyjavítást is bekummantottak, majd pont ezektől vennénk bármit a jövő 30 évre...? Én egy üveg vodkát sem mernék, mert még a végén az is méreg, de ha szerencsém van, akkor csak víz.
    Hát nem érted? :D
    Ha megkenjük őket, akkor nem kell használni a szarjaikat. ;)
  • Allesmor Obranna
    Amúgy tényleg, mi szól az Antonov termékei mellett?
    Tartok tőle hogy technikailag és üzemképesség-fenntartási szempontból semmi, társadalmi/politikai/gazdasági szemszögből meg még annál is kevesebb!! Az talán igaz, hogy Antonovokba is be lehet szerelni a nyugati elektronikai csodákat - majd egyszer, ha integrálva lesznek az An-rendszerbe, de ez nem két napig/hónapig, hanem évekig tart, nekünk meg az An-26 leváltása már holnapra is késő lenne.
  • Amennyi infóval rendelkezem, a KC390-es ellen talán egyedül a hajtóműve szól, de nem a sugárhajtómű, mint olyan, (ezen már volt itt egy csörte pár hónapja), hanem a típusa miatt.
    A V2500-as ha jól tudom, nem épp a megbízhatóságáról híres, annak ellenére se (vagy épp emiatt?), hogy a méret/tömeg/teljesítmény aránya egész jó.
  • gacsat
    Akkor ez meg van válaszolva. Mik is ezek a hárombetűsek?
    60m dolcsit nekünk megérne, hogy szálljanak le a magyarokról. Nem? A minőségről is lehetne intézkedni, helyszini folyamatos minőségellenőrzéssel. Addig nem mehet tovább a gyártási folyamat, amig a magyar ellenőrző csapat góréja alá nem írta. A drága rendszerek helyét kihagyni. Ha mégis működik a gép, ráérünk beépíteni. Ha nem, majd elálldogál a reptér sarkában.
    Az ukránoktól vegyünk bármit is? Normális vagy?
  • Allesmor Obranna
    Amennyi infóval rendelkezem, a KC390-es ellen talán egyedül a hajtóműve szól, de nem a sugárhajtómű, mint olyan, (ezen már volt itt egy csörte pár hónapja), hanem a típusa miatt.
    A V2500-as ha jól tudom, nem épp a megbízhatóságáról híres, annak ellenére se (vagy épp emiatt?), hogy a méret/tömeg/teljesítmény aránya egész jó.
    Inkább a rossz hír onnan ered, amire többnyire használják, a fapadosok világa. Ott nagyon kijön a low cost megközelítés pl. a CFM-56-hoz képest - lásd a Wizz gépein. Nem akkora vész a cucc, szerettem.
    A fapados gépek iszonyat kihasználtsággal repülnek, így a leg- high reliable megközelítés jobban kifizetődik, mert kevesebbet kell ránézni. Viszont ez a Cargo kategória simán jobb, hiszen kevesebb ciklus kerül bele, nem kap akkora rabszolgaterhelést, mint mondjuka Wizz 320-asaiban.
    Vagyis erre a kategóriára/kihasználtságra (összevetve a charter üzemmel) szerintem jó választás.
  • ms07
    Vajon a tőlük megvett (licensz?) önvédelmi rendszerrel mi lehet? Semmit nem hallani már róla mostanában. Amúgy az Ancsánk volt kint múlt héten Lviv-ben, az is érdekes lehet, hogy miért...
    Most már vannak Mi-17 és Mi-24 helikoptereink, amihez tudnak majd infra tölteteket gyártani. És az An-26-ot is rendszerben akarják tartani 2020-ig. A helikoptereket meg kb 2025-ig. Talán addig lesz még egy repülőnap is, ahol szépen fognak infrázni.
  • KC-390 a 2018-as Farnborough-i légibemutatón:



    Allesmor Obranna
    Amennyi infóval rendelkezem, a KC390-es ellen talán egyedül a hajtóműve szól, de nem a sugárhajtómű, mint olyan, (ezen már volt itt egy csörte pár hónapja), hanem a típusa miatt.
    A V2500-as ha jól tudom, nem épp a megbízhatóságáról híres, annak ellenére se (vagy épp emiatt?), hogy a méret/tömeg/teljesítmény aránya egész jó.
    Te minden bizonnyal jobban képben vagy ebben a témában, meg persze több releváns infóhoz is hozzáférsz, de én azt olvastam valamikor, hogy csak az IAE V2500 A1-esekkel (ez volt ugye az első generációja ennek a hajtóműcsaládnak, ezért nem is csoda, hogy ennek még voltak gyermekbetegségei és gondolom a "rivális" CFM56-nál sem volt problémamentes az első generáció) voltak megbízhatósági gondok. Az A5-ösök elvileg már rendben vannak, a KC-390 meg a még újabb E5-ös verziót kapta meg.

Ugrás a fórum topichoz