Indiai lapértesülések szerint a Boeing által elvégzett szimulációk alapján az Indiai Haditengerészetnek kínált Block III-as Super Hornet képes jelentősnek megnevezett fegyverterhelés mellett is útnak indulni STOBAR kategóriás, azaz katapulttal nem rendelkező repülőgép-hordozóról. A lap az F/A-18 programigazgatóját, Dan Gilliant idézi, aki úgy nyilatkozott, hogy az Indiai Haditengerészet kérésére elvégezték a szükséges szimulációkat és a jövőben valamikor valós demonstrációra is sor fog kerülni. Továbbá igen biztosak abban, hogy a típussal probléma nélkül teljesíteni tudják a követelményeket.
Emlékezzünk vissza, hogy az Indiai Haditengerészet korábban nagyjából lemondott a hazai fejlesztésű Tejas navalizált változatáról és másfél évvel ezelőtt 57 gépről szóló tendert írt ki, meghívva arra a 3 szóba jöhető gyártót, azaz az amerikai Boeinget, a francia Dassaultot és az orosz RSZK MiG-et. A csak CATOBAR típusú hordozókon fellelhető Super Hornet és a Rafale M képbe kerülése erősen azt jelezte, hogy a gépeket a még el sem kezdett építésű 3. hordozójuk, a már katapultos kialakítású Vishal számára kívánják beszerezni.
Persze tény, hogy a STOBAR hordozókhoz „nem hozzászokott” két gyártó közül a csúfos végű MMRCA tendert a Rafale-al elnyert Dassault már 2012-ben jelezte, hogy szimulációik alapján a haditengerészeti változat, avagy a Rafale M képes lehet sísáncos repülőgép-hordozóról indulásra.
Arról nincs információink, hogy a Boeing a Super Hornet kapcsán korábban vizsgálta-e már ezt a lehetőséget, vagy csak mostanában foglalkoztak vele, miután India részéről vélhetően felmerült, hogy a várhatóan 2020-ban tengeri tesztjeit megkezdő, még nem katapultos hordozó, a leendő INS Vikrant fedélzetéről mellőzné az orosz MiG-29K típust. Az viszont tény, hogy anno, jó régen a Hornet esetében is vizsgálták a lehetőséget: