|

YF-23 reinkarnáció Japánban?

Japán még nem tett le a saját fejlesztésű vadászbombázó fejlesztéséről, melyben több vállalat is felajánlotta segítségét. Korábban már beszámoltunk róla, hogy nyugati gyártókkal tárgyal a szigetország, a Lockheed Martin, a Boeing és az Airbus (Eurofighter GmbH) is szívesen részt venne az F-3 jelzésű vadászbombázó fejlesztésében. A japánok külső cég bevonásával jelentős költségeket spórolhatnak meg, mivel olyan technológiákhoz juthatnak hozzá, amit egyébként hosszú idő és költséges lenne kifejleszteni, ezzel lejjebb szoríthatják a gép darabárát is.

Legújabb érdeklődő a Northrop Grumman, mely komplett technológiai palettát tárt a helyi védelmi ipari szereplők elé, melyből tetszőlegesen csemegézhetnének együttműködés esetén. Tényleges árajánlat azonban még nem történt, egyelőre kezdeti tárgyalásban állnak a felek.

A 2 rivális 1-1 prototípusa, vélhetően az ATF tender végső fázisában ,

Azt azonban nem tudni, hogy milyen tételeket tartalmaz a felajánlott “menü”, a Northrop Grumman élen jár a lopakodó-technológiában (B-2, B-21 bombázók), lokátor-fejlesztésben (F-35-ös AN/APG-81 AESA radarja), de az elmúlt évtizedekben fejlesztettek vadászbombázót is (YF-23), mely ugyan elvesztette a tendert a rivális YF-22 Raptorral szemben, de több területen felülmúlta azt.

Amennyiben az YF-23 továbbfejlesztett változatát választanák az F-3 alapjául, kíváncsian várjuk, hogy az amerikai vezetés, mely nem engedte az F-22 Raptor exportját, milyen formában hagyná jóvá ezt az együttműködést.

Fórum hozzászólások

  • https://youtu.be/Ldw-gbPYleo

    Ez a repülőgép sem az F-22 és J-20 irányt követi, hanem sokkal inkább a PAK-FA stílusához áll közelebb.
    Ebből következően az 5. generációs fejlesztéseken belül is megfigyelhetőek az eltérő prioritások és irányok vagy pedig másik lehetőségként láthatjuk, hogy a japánok sem képesek egyébre, csak egy 4++-os gépre. Ezt azért erősen kétlem persze.
  • Ez a repülőgép sem az F-22 és J-20 irányt követi, hanem sokkal inkább a PAK-FA stílusához áll közelebb.
    Mi az hogy "F-22 és J-20 irány" meg "PAK-FA stílus"?
  • <blockquote rel="Montezuma">
    Ez a repülőgép sem az F-22 és J-20 irányt követi, hanem sokkal inkább a PAK-FA stílusához áll közelebb.
    Mi az hogy "F-22 és J-20 irány" meg "PAK-FA stílus"?
    </blockquote>

    Ez engem is érdekelne. Különösen, mivel a legtöbb "szakértő" pont a kacsaszárnyakat említi, mint az alacsony észlelhetőség egyik sarokkövét... És ebben nagyon is különbözik a J-20 az F-22-től...
    (Egyébként nekem így felületes szemlélőként, a PAK-FA kifinomultabbanak tűnik még a nem végeleges(?) hajtóművel is, mint az első ránézésre erősen koncepció nélkülinek tűnően összelegózott J-20).
  • <blockquote rel="Montezuma">
    Ez a repülőgép sem az F-22 és J-20 irányt követi, hanem sokkal inkább a PAK-FA stílusához áll közelebb.
    Mi az hogy "F-22 és J-20 irány" meg "PAK-FA stílus"?
    </blockquote>

    Formavilág. A japán gép formavilága sokkal közelebb áll az az orosz géphez, mint egy J-20 vagy Raptor stílusához.
  • <i>"Mi az hogy "F-22 és J-20 irány" meg "PAK-FA stílus"?"</i>

    Szerintem nem csak a formavilág különböző.
    Legyen az etalon az F-22.
    A PAK-FA fejlesztésénél jobban előtérbe helyezték a látóhatáron belüli manőverező harcot, szerintem.
    A J-20 esetén a nagyobb hatótávolság lehetett a prioritás, egyfajta kínai lopakodó MIG-31, még ha nem is olyan gyors. Fontos lehet a kínaiak számára, hogy a saját szárazföldi területükről, utántöltés nélkül is tudják kontrollálni a körülöttük lévő vizeket.
  • Van valami fura ennek az 5. gennek IS a hajtóművének a végén :p...
    A Japánok fixre bekeményítenek, nekem igen esélyesnek tűnik, hogy eddig is gondolkoztak, ötleteltek, nem a nulláról pörgetik meg a hadiipart, s most hogy Abe Shinzo végigvitte elég nagy belső társadalmi ellenállással szemben, hogy hagyjanak fel a teljesen védekező berendezkedéssel, elkezdik felpörgetni a hadiipart. Nem is értem, miért nem jó nekik az a szuper F-35...
  • Az F-35-ben nincsenek hazai gyártású rendszerek, ha akarnak is, nem rendelkeznek a forráskódokkal, csak a Lockheed engedélyével és segítségével szerelhetnek be bármit. Az ATD-X viszont teljesen hazai fejlesztés, nem függnek senkitől. A két típus párhuzamosan fog üzemelni náluk.
  • No meg lehet Japán úgy gondolkodik, hogy azért csak kéne neki egy F-22/Pak-Fa/J-20 kategóriás CSÚCS repteljesítményű légifölény vadász is, s mivel esélyesen nem kaphat egyikből sem, nem maradt nekik mást, mint fejleszteni saját maguknak.
  • Magyarán kiszagolták, hogy az USAF tényleg újra gyártásba akarja venni az F-22est, és most újra nekifutnak. Valszeg megelégednének egy csökkentett képességű verzióval is - vagy inkább full saját fejlesztésű elektronikával ellátva, esetleg készen vásárolva, helyi licencegyártás nélkül
  • Az F-22 újragyártása egyelőre kérdéses, egyrészt mert várják ki lesz az új elnök és az mit akar a hadiiparral, másrészt pedig szerintem számolgatják a fenyegetettség/anyagi ráfordítás arányt a 6.gen gép és az F-22 között (pl advent hajtómű meg a lézerfegyverek problémái).
    Mivel az F-35 hamarosan megjelenhet a harctereken, a fejlesztőkapacitás felszabadulhat erre. A kérdés az aktuális fejlesztési ciklus egy vadászgép esetében, azt hiszen a DARPA valami ilyesmiről beszélt már, hogy nemcsak a költségeket, hanem a fejlesztési időket is szeretnék lerövidíteni (egy harcjárműnél tesztelik azt hiszem).
    Japánok esetében valóban ott van, hogy ők gondolkozhatnak saját gépben, mivel egyrészt megvan az ipar, másrészt meglesz a pénz, mivel elkezdenek kifelé kacsintani (vagyis az USA engedi nekik, hogy segítsenek lefogni kínát). A Japán gépre kíváncsi leszek.
  • Sharid
    Úgy döntöttek, a költségek miatt ejtik a saját 5gen éstöbbi vadászrepülő programot.
    Már tegnap linkelni akartam volna a hírt csak nemtettem mert meg lett mondva nekem mivel goggle fórdítóval olvastam hogy Hát" roni megint dezinfót irkál a google fórdító miatt ":confused::confused::confused:

    Semmi meglepő nincs már elég régóta megy az 5 gen programjuk és semmi kézzel foghatót nem csináltak.
    Persze hogy nincs rá (annyi pénz amennyit terveztek) és még főleg idő igényes is ráadásul úgy hogy még saját szellemi tudás alapján létrehozott 4 gen gépjük sincs!
    Erre meg rájön az hogy sokkal olcsóbb megvenni egy komolyabb képességű gépet mint amilyet ő maguk összeraknának jó drágán.
  • http://www.aerotech.hu/newsdetail.p...hinshin_tolóerővektoros_kormányzás_AESA_radar

    "A japánok már nem először adnák fel függetlenedési törekvéseiket a katonai repülőgépek létrehozása terén, hiszen az USA, Japán legfontosabb szövetségese már a 80-as években is megakadályozta a szigetország saját vadászgép kifejlesztésére irányuló FSX programját"

    A korábbi hírek szerint az Egyesült Államok az F-3-as programot is nehezményezte, úgyhogy valószínűleg nemcsak a várhatóan horribilis fejlesztési költségek miatt adja fel eredeti elképzeléseit a szigetország.

    Dübörög a Demokrácia? :eek::eek:
  • Roni
    http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?tdate=2018-03-21&ttitle=Japán_Légierő_F-3_ATD-X_Shinshin_tolóerővektoros_kormányzás_AESA_radar

    "A japánok már nem először adnák fel függetlenedési törekvéseiket a katonai repülőgépek létrehozása terén, hiszen az USA, Japán legfontosabb szövetségese már a 80-as években is megakadályozta a szigetország saját vadászgép kifejlesztésére irányuló FSX programját"

    A korábbi hírek szerint az Egyesült Államok az F-3-as programot is nehezményezte, úgyhogy valószínűleg nemcsak a várhatóan horribilis fejlesztési költségek miatt adja fel eredeti elképzeléseit a szigetország.

    Dübörög a Demokrácia? :eek::eek:
    Pedig jól néz ki az ATD-X :(

Ugrás a fórum topichoz