|

YF-23 reinkarnáció Japánban?

Japán még nem tett le a saját fejlesztésű vadászbombázó fejlesztéséről, melyben több vállalat is felajánlotta segítségét. Korábban már beszámoltunk róla, hogy nyugati gyártókkal tárgyal a szigetország, a Lockheed Martin, a Boeing és az Airbus (Eurofighter GmbH) is szívesen részt venne az F-3 jelzésű vadászbombázó fejlesztésében. A japánok külső cég bevonásával jelentős költségeket spórolhatnak meg, mivel olyan technológiákhoz juthatnak hozzá, amit egyébként hosszú idő és költséges lenne kifejleszteni, ezzel lejjebb szoríthatják a gép darabárát is.

Legújabb érdeklődő a Northrop Grumman, mely komplett technológiai palettát tárt a helyi védelmi ipari szereplők elé, melyből tetszőlegesen csemegézhetnének együttműködés esetén. Tényleges árajánlat azonban még nem történt, egyelőre kezdeti tárgyalásban állnak a felek.

A 2 rivális 1-1 prototípusa, vélhetően az ATF tender végső fázisában ,

Azt azonban nem tudni, hogy milyen tételeket tartalmaz a felajánlott “menü”, a Northrop Grumman élen jár a lopakodó-technológiában (B-2, B-21 bombázók), lokátor-fejlesztésben (F-35-ös AN/APG-81 AESA radarja), de az elmúlt évtizedekben fejlesztettek vadászbombázót is (YF-23), mely ugyan elvesztette a tendert a rivális YF-22 Raptorral szemben, de több területen felülmúlta azt.

Amennyiben az YF-23 továbbfejlesztett változatát választanák az F-3 alapjául, kíváncsian várjuk, hogy az amerikai vezetés, mely nem engedte az F-22 Raptor exportját, milyen formában hagyná jóvá ezt az együttműködést.

Fórum hozzászólások

  • [​IMG]

    https://communalnews.com/japans-future-f-3-fighter-jet-leaked/

    A leendő japán F-3-as vadászgépről közöl pár információt (feltételezést) a cikk. A szokásáos optimista kijelentések szerint jövőre kezdik el fejleszteni, de az évtized vége előtt már szeretnék is szolgálatba állítani az új, két hajtóműves tipust. A gép rendelkezni fog egy 180 kilowatt leadására képes áramfejlesztővel, mely a lézerfegyvert és a célzott energia kisugárzást látná el elektromos energiával. Az F-35-ösök rendszeresítése ezen program mellett párhuzamosan fog zajlani, mert a cél az F-2-esek leváltása (meg személy szerint gondolom, hogy az F-15-öszöké is).
  • wankel
    A gép rendelkezni fog egy 180 kilowatt leadására képes áramfejlesztővel, mely a lézerfegyvert és a célzott energia kisugárzást látná el elektromos energiával.

    Ha ez megvalósul akkor a 6 gen gépek alap fegyverzete lesz a lézer .Érdekes lenne egymás rakétáját szétlőni majd közel repülni hogy az ellenség gépjét is lezúzzuk vele .

    A tempest-nek a motor magjában lesz egy áramfejlesztő és az is lézert fog táplálni .
  • Allesmor Obranna
    Itt van az első hiteles videó a japánok ötödik generációs típusáról. Valamiért az USA-ban mutatták be először:



    :)
    Mehve?
  • Japan aiming to start production of new fighter aircraft in FY 2031


    The Japan Ministry of Defense (MoD) has proposed to members of the country’s National Diet (parliament) that series-production of a next-generation multirole fighter aircraft to replace the Japan Air-Self-Defense Force’s (JASDF’s) Mitsubishi F-2 should start in fiscal year 2031 (FY 2031).


    Documents obtained by Janes on 8 July show that the MoD aims to start prototype production in FY 2024, which will be followed by flight tests from FY 2028 ahead of the start of mass production three years later. The ministry plans to begin formally deploying the new aircraft around 2035, which is when the F-2s are scheduled to be retired.


    The documents also show that work on the conceptual design of the aircraft, along with determining the weight and the thrust of the engine(s), is expected to begin by the end of FY 2020. A total of JPY11.1 billion (USD103.2 million) has been earmarked for initial design costs.


    Moreover, Tokyo is planning to select a company to manufacture the aircraft’s fuselage by the end of January 2021, at the latest.

    The MoD has reiterated that it will pursue a Japan-led development of the new fighter, which is widely expected to feature two engines, with the possibility of international collaboration. In this context Mitsubishi Heavy Industries (MHI) is almost certain to lead local participation, with engagement on propulsion led by IHI Corporation.


    Some of the ministry’s priorities for the new aircraft are that it features stealth and electronic warfare capabilities, sensors with advanced detection capabilities, and inter-operability with the US military.
  • Terminator
    Japan aiming to start production of new fighter aircraft in FY 2031


    The Japan Ministry of Defense (MoD) has proposed to members of the country’s National Diet (parliament) that series-production of a next-generation multirole fighter aircraft to replace the Japan Air-Self-Defense Force’s (JASDF’s) Mitsubishi F-2 should start in fiscal year 2031 (FY 2031).


    Documents obtained by Janes on 8 July show that the MoD aims to start prototype production in FY 2024, which will be followed by flight tests from FY 2028 ahead of the start of mass production three years later. The ministry plans to begin formally deploying the new aircraft around 2035, which is when the F-2s are scheduled to be retired.


    The documents also show that work on the conceptual design of the aircraft, along with determining the weight and the thrust of the engine(s), is expected to begin by the end of FY 2020. A total of JPY11.1 billion (USD103.2 million) has been earmarked for initial design costs.


    Moreover, Tokyo is planning to select a company to manufacture the aircraft’s fuselage by the end of January 2021, at the latest.

    The MoD has reiterated that it will pursue a Japan-led development of the new fighter, which is widely expected to feature two engines, with the possibility of international collaboration. In this context Mitsubishi Heavy Industries (MHI) is almost certain to lead local participation, with engagement on propulsion led by IHI Corporation.


    Some of the ministry’s priorities for the new aircraft are that it features stealth and electronic warfare capabilities, sensors with advanced detection capabilities, and inter-operability with the US military.
    Még egy "fogalmatlan", aki stealth jellemzőkkel rendelkező gépet fejleszt.... :cool: :D
  • migfun
    Még egy "fogalmatlan", aki stealth jellemzőkkel rendelkező gépet fejleszt.... :cool: :D
    A 70-es években a japcsik egyszer már "fogalmatlanná" bizonyultak autógyártásban...! :D:D:D
  • 2035-re szolgálatba áll ,akkor az f-22 30 éve fog szolgálni :) még szép hogy felül fogja múlni az f-22-őt.
    Bár nagyon optimisták a japánok a géppel kapcsoltba úgy hogy még egy sajátot sem fejlesztettek a 2 világháború óta. A saját harci heli programjukból sem lett semmi aszem .
  • angelsoul
    Egy tűrhető összefoglaló laikusoknak is a japánok helyzetéről és terveiről.

    Szilícium-karbid burkolat? Kerámia? Ezek űrhajót fejlesztenek?
  • Roni
    2035-re szolgálatba áll ,akkor az f-22 30 éve fog szolgálni :) még szép hogy felül fogja múlni az f-22-őt.
    Bár nagyon optimisták a japánok a géppel kapcsoltba úgy hogy még egy sajátot sem fejlesztettek a 2 világháború óta. A saját harci heli programjukból sem lett semmi aszem .
    Egyrészt a fenyegetettség Japán számára jelentősen alacsonyabb volt, hiszen szar MiG-ek tömegei álltak szemben velük, átrepülni sem tudtak volna, max az orosz bombázók jelentettek fenyegetést, msárészt az amerikai hegemónia nem engedte, hogy elszaladjanak vadászgépfejlesztés terén (Izrael fejlesztéseit ugyanezért gáncsolták el, hogy ne legyen konkurencia).
    Most viszont fenyegetettség hatványozottan van, az USA meg érezhetően jobban rájuk van szorulva - amennyiben exportra nem fejlesztik a gépet, onnatól csak előny az USA számára, mert tehermentesíti őket Japán egy erős haderővel.
    Mellesleg nagyon nem akarnak amerikai partnert (az LMet sikeresen meggyűlölték, ahogy kb. mára mindenki más is, élen a Pentagonnal), szóval max a Northrop maradt onnan lehetséges partner (tárgyalnak jelenleg), illetve a legvalószínűbb az angol-svéd együttműködés. Egyelőre szervezkedés van a téren.
    Viszont japán kurvajó gépeket csinál, csekkold le a tehergépüket, vagy az anfíbiát (a heli ugyanazon hasalt el, mint az RAH-66 - változott a prioritás).
  • angelsoul
    az LMet sikeresen meggyűlölték, ahogy kb. mára mindenki más is, élen a Pentagonnal
    Ez nekem új, hogy lett Amerika sztárjából mindenki utálatának tárgya? Túl drága volt az F-35 program? Tudnál erről írni vagy linket adni?
  • Roni
    2035-re szolgálatba áll ,akkor az f-22 30 éve fog szolgálni :) még szép hogy felül fogja múlni az f-22-őt.
    Bár nagyon optimisták a japánok a géppel kapcsoltba úgy hogy még egy sajátot sem fejlesztettek a 2 világháború óta.
    Nanana, nézz már utána pl. a Mitsubishi F-1/T-2-nek!!
  • Roni
    2035-re szolgálatba áll ,akkor az f-22 30 éve fog szolgálni :) még szép hogy felül fogja múlni az f-22-őt.
    Bár nagyon optimisták a japánok a géppel kapcsoltba úgy hogy még egy sajátot sem fejlesztettek a 2 világháború óta. A saját harci heli programjukból sem lett semmi aszem .
    • Mitsubishi F-1 és F-2? Igen, nem egyedül csinálták, de vannak.
    • Az F-2 volt a világ első hadrendbe állított AESA radaros vadászgépe.
    • Az AAM-4 a világ első aktív radaros légiharc-rakétája. 1999-ben.
    Persze amiről nem tudsz, az lehet, hogy nálad nem létezik... :)

    Roni
    Vártam hogy valaki bedobja az f-2-őt de hát ugye az egy kicsit sem hasonlít az f-16-ra ááá ugyan annyira nem hasonlít mint a j-16-os a szu-30-ra :D:D
    Senkit nem érdekel. A japán ipar fejlesztette ki nagyrészt a gépet és a mögötte levő SW és a gépen levő fegyverek is hazai fejlesztéseűk is.
  • emel
    Nanana, nézz már utána pl. a Mitsubishi F-1/T-2-nek!!

    Vártam hogy valaki bedobja az f-2-őt de hát ugye az egy kicsit sem hasonlít az f-16-ra ááá ugyan annyira nem hasonlít mint a j-16-os a szu-30-ra :D:D
  • molnibalage
    Persze amiről nem tudsz, az lehet, hogy nálad nem létezik...



    Avionikába persze sosem mondtam hogy gatyik lennének de mint repcsi téren azért.
    És ezekről is tudtam ;)
    molnibalage
    • Az F-2 volt a világ első hadrendbe állított AESA radaros vadászgépe.
    • Az AAM-4 a világ első aktív radaros légiharc-rakétája. 1999-ben.
  • Roni
    Vártam hogy valaki bedobja az f-2-őt de hát ugye az egy kicsit sem hasonlít az f-16-ra ááá ugyan annyira nem hasonlít mint a j-16-os a szu-30-ra :D:D
    Már olvasni se tudsz??!! :p F-1/T-2!!!!
    Az F-2 az eleve Lockheed-támogatással készült (sokan meg se tudják különböztetni az F-16-tól), de az F-1/T-2 az önálló japán termék, csak a hajtóművet vették hozzá készen ...
  • Roni
    Vártam hogy valaki bedobja az f-2-őt de hát ugye az egy kicsit sem hasonlít az f-16-ra ááá ugyan annyira nem hasonlít mint a j-16-os a szu-30-ra :D:D
    baszuss..mint egy ovodas, olyan vagy valamikor...
  • emel
    Már olvasni se tudsz??!! :p F-1/T-2!!!!
    Az F-2 az eleve Lockheed-támogatással készült (sokan meg se tudják különböztetni az F-16-tól), de az F-1/T-2 az önálló japán termék, csak a hajtóművet vették hozzá készen ...
    Azért elég Sepecat Jaguar design kinézete van, nyilván nem véletlenül...

Ugrás a fórum topichoz