A Lockheed F-104 Starfighterből anno legyártott mintegy 2 500 példányból napjainkban már csak nagyon kevés repképes példány létezik: az Egyesült Államokban ha minden igaz 6 db ilyen gép található itt-ott, míg Európában mindössze 1 ilyen gép lelhető fel. Biztosan akad az olvasók között, aki erre most rávágja, hogy igen, Norvégiában. És ez így is van, hiszen a ma már magántulajdonban lévő gépet norvégok hozták repképes állapotba és amúgy katonai karrierje alatt is Norvégiában repült. Na meg előtte Kanadában, hiszen egy CF-104D variánsról van szó.
A variáns jelöléséből látszik, hogy az egyébként a 104637 azonosítószámot viselő példány kétüléses és a Canadair gyárcsarnokából gördült ki. 1962-ben, hogy aztán 1973-ban búcsút intsen és átkerüljön a Norvég Királyi Légierőhöz. Norvég otthona a Sarkkörtől egy kicsit északra található Bodø város melletti katonai támaszpont volt, ahonnan a típus búcsúztatásáig 1983 tavaszáig repült.
Szóban forgó gépet 2003-ban egy, a Starfighter köré alapított egyesület szerezte meg restaurálásra, többek között azzal a reménnyel, hogy repképes állapotba hozható a gép. Ez sikerült is, bár hosszú út vezetett addig, míg a gép 33,5 év kihagyást követően 2016 őszén ismét a levegőbe emelkedett. A dátumból sejthető, hogy nem is ez a mostani bejegyzésünk apropója… :) Viszont a szóban forgó, immáron LN-STF lajstromú gép a közelmúltban teljesítette első repnapos repülését – a június 9-i, Stavanger repterén megrendezett Sola Airshow részeként előadott repülésről egy igen kellemesre vágott videót szeretnék megosztani.