|

Lezuhant egy F-15-ös Japánban

Tengerbe csapódott az USAF egyik Japánban állomásozó McDonnell Douglas F-15C Eagle típusú elfogóvadásza a reggeli órákban.

A 18. Ezred kötelékébe tartozó gépmadár Okinawa szigetétől 80 kilométerre délre csapódott a tengerbe műszaki hiba miatt, miközben 6 másik F-15-össel közösen gyakorlórepülést hajtott végre a Kadena támaszpontról felszállva. A pilóta sikeresen katapultált, de gépelhagyás közben számos sérülést (például lábtörést) szerzett. A riasztott Japán Önvédelmi Légierő kutató-mentő szolgálatának helikoptere sikeresen kiemelte a vízből és a Camp Fosterben található kórházba szállította.

Fotó: Samuel Rogers, USAF ,

Fórum hozzászólások

  • jani22
    [​IMG]

    "1983 januárjában, amikor egy újabb tűz teljesen megsemmisített egy B-52G bombát a Grand Forks-on, öt ölve. Szerencsére ez a repülő akkoriban nem volt nukleáris fegyver"

    Ha lett volna, akkor nagy gubanc lett volna. Bővebben a cikkben.

    https://www.thedrive.com/the-war-zo...ed-a-nuclear-catastrophe-worse-than-chernobyl
    A cikk elolvasása után sem értem, hogy ez mitől lett volna Csernobilnál szörnyűbb.
    • Csernobil kibocsátása azért volt nagy, mert égett a radioaktív grafit és az szállt el messzire.
    • A repülőgépeknél, ha felrobban a töltet, akkor mitől szóródott volna szét nagy területen a Pu, ami a világ egyik legkeményebb anyaga tudtommal? Mitől lett volna nagy mennyiségű könnyű szálló részecske?
    Robbant fel több atomfegyver töltete is és mind lokális szennyezést okozott csak.
  • Friss!
    Az esti órákban gyakorló repülés közben letuhant a szlovák légierő egyik MiG-29 vadászgépe Aranyosmarót(Zlaté Moravce) közelében. A pilóta katapultált, A helyszínre tart a szlovák VM is.
  • Terminator
    "This was the practice of the fighter aircraft. The second of the aircraft landed.
    According to the initial information, the lack of fuel may be the accident."


    A cikk szerint két gép gyakorolt éjszaka, az egyiknek elfogyott az üzemanyaga és lezuhant, a másik rendben leszállt.
    Hogy tud elfogyni az üzemanyag?
  • megazez
    Hogy tud elfogyni az üzemanyag?
    Csak elsődleges verzió szerint .Szerintem valami meghibásodott, tehát müszaki hiba okozta a balesetet
  • Terminator
    Majd kivizsgálják és kiderül. Vagy ezeket is leállítják, mint a lengyeleket.
    Ha jol tudom van megallapodas a csehekkel kozos legterrol. Jo penzert lehet elvallalnak. :)
  • boki
    Friss!
    Az esti órákban gyakorló repülés közben letuhant a szlovák légierő egyik MiG-29 vadászgépe Aranyosmarót(Zlaté Moravce) közelében. A pilóta katapultált, A helyszínre tart a szlovák VM is.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
  • Mint a vizsgálat eredményéből kiderült az indiaiak saját maguk lőtték le Mi-17 helikopterüket Kasmírban 2019. február 27-én. A katasztrófában 7 személy meghalt(6 indiai katona)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
  • https://m.origo.hu/tudomany/2019100...nehezbombazo-setarepulesre-vitt-utasokat.html
    "2019. október 2-án a második világháború egyik leghíresebb és repülőképesként fennmaradt Boeing B-17 típusú négymotoros nehézbombázója sétarepülésre indult a Bradley Nemzetközi Repülőtér betonjáról. A felszállás után a személyzet műszaki problémát észlelt, ezért úgy döntött, félbeszakítja a programot, és visszatér a repülőtérre. A leszállási manőver közben azonban a gép a földnek csapódott, és kigyulladt. A Boeing B-17, a legendás „Flying Fortress" vagyis a „repülőerőd" az egyik legnagyobb számban gyártott amerikai bombázógép volt, amely a második világháború csaknem valamennyi hadszínterén bevetésre került."
  • Érdekes történet egy tavalyi Szaud-Arábiai baleset kapcsán.

    [​IMG]
    AH-6i​

    Tömören: Szaud-Arábia vásárolt egy csomó Boeing AH-6i (a jól ismert Little Bird legújabb változata) helikoptert, és az ilyenkor szokott módon a kiképzés is a csomag része volt. Viszont Szaud-Arábia több pilótát akart kiképezni és nagyobb ütemben, mint a Boeing-al aláírt szerződésben szerepelt, ráadásul a kiképzés (mivel az AH-6i-ket már leszállították) Szaud-Arábiában zajlott teljes egészében. A Szaudiak ekkor az Egyesült Államok hadseregéhez fordultak, hogy biztosítsanak egy tapasztalt oktatópilótát. Ő volt CW4 Paul J. Reidy (a CW4 a Chief Warrant officer four, vagyis nagyjából Főtörzszászlósnak felel meg). Reidy cirka 4000 repült órával rendelkezett, ennek oroszlánrészét AH-64 Apache helikopterekkel. Egyhajtóműves helikopterrel szinte csak a kiképzésekor repült, így nem volt ideális jelölt, ráadásul az AH-6i nem volt az US ARMY-nál rendszeresítve, így Reidy is csak Szaud-Arábiában kapott rá átképzést. Amely meglehetősen kapkodós volt, és maga is tisztában volt vele, hogy vannak gondok, például jelezte, hogy az AH-6i irányítása több téren ellentétes azzal, ahogy ösztönösen reagálna a pilóta. Már volt komolyabb problémája is, mikor egy nap kétszer is hagyta, hogy egy tanulója túl magas fordulatszámon pörgesse a főrotort - ennek vizsgálatánál megjegyezte két pilóta, hogy könnyű az AH-6i esetében ezt elérni, és idő kell ahhoz, amíg valaki ráérez hol vannak a határok. Ahhoz, hogy Reidy kiképzőként dolgozhasson, minimum 250 repült órával kellett volna rendelkeznie az adott típussal. 2018 szeptember 6-án mindössze 75 órája volt...

    [​IMG]
    Reidy és Apache helije​

    Ezen a napon egy újonc pilótával, aki még 10 repült órával sem bírt, éppen az autorotációs (hajtómű nélküli) leszállást gyakorolták, először Reidy mutatta be a műveletet, majd a tanuló, akinek az első két alkalommal ez nagyszerűen ment, ám a harmadik gyakorlatnál a tolóerő-szabályzót (a helyes művelettől eltérően) nem állította 400 láb magasságnál IDLE (üresjárat)-ból FLY (repülés) üzemmódba, az oktató pedig későn vette észre ezt a hibát, és csak közvetlenül a földet érés előtt állította vissza, miközben a tanuló teljes fordulatszámra pörgette a hajtóművet. Ez csak súlyosabbá tette helyzetet: a faroktartót elérte a főrotor, gyakorlatilag levágva azt, értelemszerűen levágva a farokrotort is, a teljes fordulatszámra felpörgő főrotor reakcióereje pedig vad pörgésbe hozta a gép testét. Reidy meghalt, tanulója súlyos sérülésekkel, de túlélte a balesetet.

    A baleset vizsgálatának után Reidy felesége végül közvéleményhez fordult, kikelve azon, hogy az US ARMY gyakorlatilag a Boeing (és az Egyesült Államok) katonai eladásainak áttételes áldozata, ahol a körülmények miatt egy olyan emberrel végeztették el a munkát, aki évi 90 000 $-t keres, amiatt, mert egy szerződéses civil pilóta ugyanezért évi 250 000 $-t kért volna (ebből azt lehet leszűrni, hogy a távozó szerződéses pilóta ennyit kért volna a szolgálataiért, amit feltehetően a Boeing sokallt, a Szaudiak meg valamiért nem akarták kifizetni, vagy a fene tudja). Az US ARMY az eset után szűkszavúan csak annyit mondott, hogy jelenleg nem oktat egy pilótájuk sem Szaud-Arábiában.
  • Lezuhant a venezuelai légierő egyik Szu-30MKV gépe. Felszállás közben a gép élesen jobbra fordult és a pilótók katapultáltak kis magasságon, de sajnos nem élték túl.

    [​IMG]

Ugrás a fórum topichoz