|

Lezuhant egy F-15-ös Japánban

Tengerbe csapódott az USAF egyik Japánban állomásozó McDonnell Douglas F-15C Eagle típusú elfogóvadásza a reggeli órákban.

A 18. Ezred kötelékébe tartozó gépmadár Okinawa szigetétől 80 kilométerre délre csapódott a tengerbe műszaki hiba miatt, miközben 6 másik F-15-össel közösen gyakorlórepülést hajtott végre a Kadena támaszpontról felszállva. A pilóta sikeresen katapultált, de gépelhagyás közben számos sérülést (például lábtörést) szerzett. A riasztott Japán Önvédelmi Légierő kutató-mentő szolgálatának helikoptere sikeresen kiemelte a vízből és a Camp Fosterben található kórházba szállította.

Fotó: Samuel Rogers, USAF ,

Fórum hozzászólások

  • misinator
    A Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek) topikból:





    Olyan ismerősnek tűnt a törés jellege, aztán beugrott honnan:
    A Tu-128 topikból.
    https://forum.htka.hu/threads/tu-128-fiddler.1379/
    Ahogy megkerestem azokat a képeket, amiket tavaly illesztettem be egy orosz oldalról -
    https://aviaforum.ru/threads/tu-128-fotoalbom.23025/
    - rögtön rájöttem, hogy csak annyi a hasonlóság, hogy - úgy tűnik - a főfutóművek itt is kibírták a tortúrát.
    Viszont a törzs - a Tu-22M3-al ellentétben - a szárny mögött tört meg.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Teljes laikusként nekem a videón úgy tűnik, mintha a földet éréskor az orrfutó elakadna, és ahelyett, hogy kitörne vagy becsuklana, inkább a törzs törik el. Másképp nem látom, hogyan roppanhatna a törzs felfelé.
  • FilcTroll
    Teljes laikusként nekem a videón úgy tűnik, mintha a földet éréskor az orrfutó elakadna, és ahelyett, hogy kitörne vagy becsuklana, inkább a törzs törik el. Másképp nem látom, hogyan roppanhatna a törzs felfelé.
    Úgy hogy a törzs végén meg ott van két k.nehéz és massziv hajtómű amik egy ilyen sok G-s becsapódásnál lefele nyomják a gép farát.
    Variaszárnyas gépeknél középen ott van egy masszív kovácsolt titán főborda ahová a szárnyak forgáspontjai és a futók is be vannak kötve,. Az nem fog elrörni, de az előtt a törzs csak egy cső ahol az üza tartályok vannak meg a fegyvertér. Na az törik..
    Az ilyen méretű gépek megengedett túlterhelése 2-3 G ami azt jelenti hogy 5-6 G-nél ténylegesen eltörnek.
    Ez a gép 5-6 G- nél többet kapott...
  • FilcTroll
    Teljes laikusként nekem a videón úgy tűnik, mintha a földet éréskor az orrfutó elakadna, és ahelyett, hogy kitörne vagy becsuklana, inkább a törzs törik el. Másképp nem látom, hogyan roppanhatna a törzs felfelé.
    Mikor a főfutók földet érnek és megroppan a törzs az orrfutók még a levegőben vannak. Ezért is tud az orr letörni szó szerint, nincs alátámasztása. A törés után is az orrkúp ami először földet ér.
  • FilcTroll
    Teljes laikusként nekem a videón úgy tűnik, mintha a földet éréskor az orrfutó elakadna, és ahelyett, hogy kitörne vagy becsuklana, inkább a törzs törik el. Másképp nem látom, hogyan roppanhatna a törzs felfelé.
    Az orrfutó az első leérkezésnél nem is érintette a földet, a főfutók viszont ilyen süllyedési sebességnél ütközésig, koppanásig berugóztak, ez így már nem csillapított berugózás volt, és az egész sárkány azzal kapott egy hatalmas ütést. Mivel a főfutóművek (mint megtámasztási pont) mögött van beépítve a két nehéz hajtómű, ezek nem engedték lebólintani az egész gépet, így a hatalmas ütésszerű terhelés hatására tört le az egész orr-rész, az orrfutó már csak ezután, a leszakadt orr-rész bukfencezése közben találkozhatott valahogy a földdel.
  • emel
    Az orrfutó az első leérkezésnél nem is érintette a földet, a főfutók viszont ilyen süllyedési sebességnél ütközésig, koppanásig berugóztak, ez így már nem csillapított berugózás volt, és az egész sárkány azzal kapott egy hatalmas ütést. Mivel a főfutóművek (mint megtámasztási pont) mögött van beépítve a két nehéz hajtómű, ezek nem engedték lebólintani az egész gépet, így a hatalmas ütésszerű terhelés hatására tört le az egész orr-rész, az orrfutó már csak ezután, a leszakadt orr-rész bukfencezése közben találkozhatott valahogy a földdel.
    Így már érthető, köszi mindkettőtöknek.
  • FilcTroll
    Teljes laikusként nekem a videón úgy tűnik, mintha a földet éréskor az orrfutó elakadna, és ahelyett, hogy kitörne vagy becsuklana, inkább a törzs törik el. Másképp nem látom, hogyan roppanhatna a törzs felfelé.
    Nézd meg jobban (nagyobb felbontásban, nagyobb képernyőről), az orrfutó nem ér le, csak a főfutók.
    Korábban már volt róla szó, hogy a szárny-törzs bekötés (centroplán) és a bombakamra egy megerősített egységet alkot, előtte gyengébb a törzs szerkezete, nem kell olyan légerőket kibírnia, így logikus, hogy ott roppan el. Repülésben a biztonsági tényező 1,5-1,8. Ha mindent ilyen brutális becsapódásra méreteznének, sokkal nagyobb lenne a gépek üres tömege.
  • Phoenix
    Nézd meg jobban (nagyobb felbontásban, nagyobb képernyőről), az orrfutó nem ér le, csak a főfutók.
    Korábban már volt róla szó, hogy a szárny-törzs bekötés (centroplán) és a bombakamra egy megerősített egységet alkot, előtte gyengébb a törzs szerkezete, nem kell olyan légerőket kibírnia, így logikus, hogy ott roppan el. Repülésben a biztonsági tényező 1,5-1,8. Ha mindent ilyen brutális becsapódásra méreteznének, sokkal nagyobb lenne a gépek üres tömege.
    Igen, ez így már teljesen világos, közben néztem pár szerkezeti rajzot is. :)
  • Khurbai (Komszomolszk na Amure) szpotterek információi szerint a 2019. 1. 18.-ai katasztrófában megsemmisült egyik gép a piros 33-as oldalszámú, RF-81253 lajstromú Szu-34-es volt.
    [​IMG]
  • Isztambul külvárosában lezuhant ma a török hadsereg egyik helikoptere. A gépen tartózkodó 4 katona életét vesztette.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
  • Tegnap lezuhant az indiai légierő egyik MiG-27 gépe Rádzsasztán államban. A pilóta katapultált.A katasztrófa okait vizsgálják. Ez volt a 3. légi katasztrófa Indiában az elmúlt 15 nap alatt.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG] [​IMG]
  • boki
    Tegnap lezuhant az indiai légierő egyik MiG-27 gépe Rádzsasztán államban. A pilóta katapultált.A katasztrófa okait vizsgálják. Ez volt a 3. légi katasztrófa Indiában az elmúlt 15 nap alatt.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG] [​IMG]
    Ez jól szétszakadt szegény, külön az orrész, külön a közép/hátsórész a szárnyakkal és külön a kiszakadt hajtómű is. Még az a szerencse hogy a pilóta is külön, de remélhetőleg egy darabban jött le.
  • És megint repülőszerencsétlenség Indiában.

    A crash occured at 11:46 hrs local time today (19 February 2019) at Yelahanka Air Force Station (India) during the practice of Team Surya Kiran for Aero India 2019.

    It is reported that two Hawk Mk127s (serial A3671 and A3679) crashed. Two pilots managed to eject, the fate of one other pilot is unknown. The crash happened just after the two Hawks passed parallel to the crowd line in the mirror position, which is the final maneuver before ending the display.


    [​IMG]

    [​IMG]
  • Allesmor Obranna
    És megint repülőszerencsétlenség Indiában.

    A crash occured at 11:46 hrs local time today (19 February 2019) at Yelahanka Air Force Station (India) during the practice of Team Surya Kiran for Aero India 2019.

    It is reported that two Hawk Mk127s (serial A3671 and A3679) crashed. Two pilots managed to eject, the fate of one other pilot is unknown. The crash happened just after the two Hawks passed parallel to the crowd line in the mirror position, which is the final maneuver before ending the display.


    [​IMG]

    [​IMG]
  • Allesmor Obranna
    És megint repülőszerencsétlenség Indiában.

    A crash occured at 11:46 hrs local time today (19 February 2019) at Yelahanka Air Force Station (India) during the practice of Team Surya Kiran for Aero India 2019.

    It is reported that two Hawk Mk127s (serial A3671 and A3679) crashed. Two pilots managed to eject, the fate of one other pilot is unknown. The crash happened just after the two Hawks passed parallel to the crowd line in the mirror position, which is the final maneuver before ending the display.


    [​IMG]

    [​IMG]
    Először egy hónapot kellene valahogy kihúzni gép/pilóta vesztés nélkül, nem bemutatót repülni.
  • Gyakorló repülés közben a tengerbe zuhant a japán légierő egyik F-2 vadászbombázója. A pilótáknak sikerült katapultálnia.

    [​IMG]
  • beta
    Az indiai baleset némi videóval:

    https://index.hu/kulfold/2019/02/19/gyakorlatozas_kozben_utkozott_ket_indiai_vadaszgep/

    Csak engem zavar, hogy lakóterületnél gyakorlatoznak és épületek közé zuhant a gép? Mert innét kezdve közel csak szerencse, hogy nem esett rá civilre.

    Ezek a jóemberek a hamarosan (a hétvégén?) kezdődő AeroIndia-2019-re gyakoroltak. A más helyen - normális népeknél lakatlan területek felett - begyakorolt programot a bemutató helyszínén is el kell próbálni, hogy rögzüljön pl. a földi tájékozódási pontok helyzete, láthatósága. Hová jön ki egy - egy figura, stb. E közben jött össze a koccanás.
    A repülőtér meg nem a puszta közepén van. Mondjuk Kecskemét, Fairford, meg még egy csomó másik sem, ahol kötelék műrepülnek a repülőnapokon. Egyébként tényleg csak szerencse volt, hogy nem estek rá valakire. Bár Indiában nem lehet könnyű lakatlan területet találni a gyakorláshoz. Már a hóhatár alatt.;)
  • hurci10
    Vagy, hogy ne menjünk olyan messzire, Taszáron is volt véletlen lövés földön, Szuhojból (de lőttek már el orrfutót is 21-esen). Szerencsére nem lett baj belőle. Levonták a tanúságot, és elkezdték alkalmazni az előírásokat, amit addig mellőztek. Nem is volt gond többet. De mint tudjuk, csak az hibázik a dolgozik, szóval nem ítélem el azokat, akik a rutin áldozatai lesznek. Ahogy az orosz mondja: Сефти форст! :):)
    A Jekatyerinburgot amikor felgyújtották, benne voltak a rakéták. Félig le volt bontva.
  • hurci10
    Ez nem egy utasgép fülkéjének maradványa? Vagy csak költséghatékony illusztráció?
    Ez a kérdés bennem is felmerült. De nem vagyok repülőroncs specialista
  • A tweetben linkelt cikk egy nigériai napilap cikkére hivatkozik, aminek a végén megemlítik, hogy tavaly áprilisban lezuhant egy algériai Il-76 is (257 ádozat), és a fotón nyilván az látható, nem a Szu-24 roncsa.

Ugrás a fórum topichoz