|

FREMM fregattokat lízingelnek a görögök

A friss hírek alapján úgy tűnik megállapodásra jutott Franciaország és Görögország a FREMM fregattok ügyében: április 20-án a görög védelmi miniszter helyettes, Fotis Kouvelis megerősítette, hogy létrejött a megállapodás 2 db FREMM fregatt 5 évre szóló lízingjéről. A hadihajók még az idei nyár vége előtt, augusztusban átadásra kerülhetnek a Görög Haditengerészet számára.

FREMM - a D650 Aquitaine a tengeren

A tengeri tesztjeit a napokban megkezdett D650 Aquitaine 2012-ben áll hadrendbe a tervek szerint | Fotó: DCNS ,

A francia-olasz együttműködésben és mindkét fejlesztő fél által gyártott FREMM fregattok kapcsán Görögország majdnem egy évtizede, 2009 januárjában jelezte vételi szándékát: akkoriban még 6 hadihajó beszerzése volt kilátásban, amibe azonban elég csúnyán belerondított a nem sokkal később kipattanó görög gazdasági válság. A hadihajók beszerzése nem került le teljesen a napirendi pontról, de már szó sem volt fél tucatnyi fregatt beszerzéséről: előbb 2-4 hajóra csökkent a beszerzendő mennyiség, majd miután a németek megfúrták a franciák fizetési halasztással megspékelt ajánlatát a lízingelés irányába terelődött a dolog. Utóbbin 2013 óta tárgyalnak a felek, ám csak mostanra jutottak a célegyenesbe a tárgyalások.

A lízing áráról nincs információ, a görög védelmi miniszter helyettes ugyanakkor utalt arra, hogy bár Athén nincs abban a helyzetben, hogy fegyverkezési versenyt folytasson Ankarával a lehetőségekhez mérten folytatja hadereje modernizálását, melynek részeként a későbbiekben 2 fregattot vásárolnak a haditengerészet részére. Ezen említett hadihajók a Naval Group (korábban: DCNS) által 2016-ban bemutatott, a csökkentett észlelhetőségű La Fayette fregattok utódjának szánt Belh@rra fregattok lesznek és várhatóan a lízingszerződés végén 2023-tól érkezhetnek.

Hogy addig is a Francia Haditengerészet mely 2 FREMM fregattja lesz átadva, azt még nem tudni pontosan, annyi azonban biztos, hogy a hajóosztály tengeralattjáró vadász változata, hiszen a Marine Nationale jelenleg még csak ezen változatból állított hadrendbe. A lízingtárgyalások egy jóval korábbi szakaszában az azóta Egyiptomnak eladott Normandie és a Provence nevűek voltak szóba hozva, míg most a Languedoc és a legelső FREMM, az Aquitaine átadásáról szólnak a nem megerősített információk.

Fórum hozzászólások

  • Egész csinos kis csónak ez a FREMM.Tobb helyen olvastam olyan 700 millió dolláros beszerzési árat,az sem olyan utos a felszereltségéhez képest.
  • Igazából nem ide való de jobb helyet nem találtam neki.
    http://www.ezutos.com/a-nap-felvetele-francia-hadihajo-vs-orias-hullamok/
  • Átadták a 2. Fremm fregattot (Virginio Fasan -F591).)az olasz haditengerészetnek.
    http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=12271
  • Tegnap a francia Brest-ben unnepélyes keretek kozott átadták Marokkonak a" Mohamed VI"- fregattot , amit még 2007-ben rendelt 470 Euroért.
    [​IMG]

    http://www.navyrecognition.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1530

    Egyébként francia források szerint, az oroszok is akartak Fremm fregattokat vásárolni, de a franciák nem mentek bele, így csak a Mistralok maradtak.
  • Szerintetek azt megléphetik a franciák és olaszok, hogy a később épülő példányokon 2x 16 A-70es indítót alkalmazzanak növelve a hajók rugalmasságát?
  • <blockquote rel="dudi">Van fölös 470 Eurom kinél kell leadni a rendelést?
    Még tegyél hozzá 6 nullát :)
    </blockquote>

    Rendelni lehet ennyiért is, csak meg kell adni a méretarányt is, ilyen áron mondjuk 1:100-hoz bejöhet. :)
  • 300 kilóméternél nagyobb hatótávolságú fegyvereknek tilos az eladása, szóval nem adhatták el a hajóval. Ha akarnak az egyiptomiak hajó elleni rakétát, feltételezem vehetnek de valamilyen kisebb hatótávolságút.
  • Az MdCN 1000km hatótávolságú bunkós bot.

    Ami a hajón marad ha minden igaz.
    1 db OTO Melara 76 mm hajóágyú
    3 db Nexter 20mm távvezérelt gépágyú
    2 x 4 MM-40 Exocet block 3 indító. (180 km hatótáv. Szárazföldi célre is küldhető)
    2 dupla indító MU90 torpedóhoz.
    2 x 8 A-43 indító Aster 15 rakétákhoz.
  • pöcshuszár
    Háát csodálkoznék. Ha az olaszok, és a franciák kihozták 5 és 600M EUR-ból kisebb mennyiségben, akkor a FREMM hogy kerülhet 20 hajó blokkban történő beszerzése ennyivel többe. Mivel még nincs döntés, így szerintem a 1Mrd USD feletti összegek keretösszegek.
    De ebben a forrásban azt írják, hogy a 1,28Mrd USD-ben benne van a tervezés, tesztelés és az építés költsége is. Ráadásul az építés költségei drasztikusan csökkenthetők több hajó együttes gyártásával.
    arbalest
    Az első egységre ír 1,28-at, a másodikra 1,05-öt, kb az lesz szerintem a sztenderd ár (talán azt még sikerül lejjebb szorítani, mondjuk 900 millióra). Az ok szerintem az amerikai rendszerek. Ez nem egy olasz/francia FREMM lesz, hanem egy annak a vázán létrehozott, 100 %-ban amerikai rendszereket használó fregatt. A hazai rendszerek, mint pl a módosított SPY-6 AESA radarokat használó AEGIS biztosan nagyobb kapacitású, mint az európai párja, de gondolom drágább is. Jó összehasonlító alap lehet a japánok Akizuki- és Asahi-osztálya, amely hasonló méretű, és az AEGIS-hez hasonló japán ATECS rendszert használ, 32 cellás MK41 VLS, integrált és vontatott szonár, 900 millió-1 milliárd körüli darabáron.
    Na akkor a kettő között lesz az igazság! :rolleyes:
    Going forward, the detail design phase will begin immediately, and construction will begin no later than April 2022. The first ship of the class – still yet to be named, despite an effort by outgoing Acting Secretary of the Navy Thomas Modly to name the frigates the Agility class – will deliver by 2026 and reach initial operational capability by 2030. The lead ship will cost $1.281 billion, with $795 million of that covering the shipbuilder’s detail design and construction costs and the rest covering the GFE, including the combat systems, radar, launchers, command and control systems, decoys and more.

    For the rest of the class, the total ship cost – contractor costs and GFE – has dropped. The Navy previously said it was aiming for an average cost of ships 2 through 20 of $800 million in constant year 2018 dollars, with a requirement to stay below $950 million in CY 2018 dollars. Now the service has the average follow-on cost pegged at $781 million in constant year dollars.

    Azaz a 2-20. hajóért csak 781M USD darabárat kell majd fizetnie a Navynak.


  • Tetszik, ahogy burkoltan utal rá, hogy a NAVYnak a töke tele lett az amerikai hadiiparral, én kijelentették, nekik hajó kell sürgősen - és rendeltek külföldi alapból.
    (Mondjuk ahogy nézem ez a légierőre is pont ugyanígy igaz, rohadtul unják az LM hozzáállását, nagyon a Northrop felé húz mostanság az AF, olvasom sokkal jobban együtt lehet működni velül a B-21 program tapasztalatai alapján).
  • angelsoul


    Tetszik, ahogy burkoltan utal rá, hogy a NAVYnak a töke tele lett az amerikai hadiiparral, én kijelentették, nekik hajó kell sürgősen - és rendeltek külföldi alapból.
    (Mondjuk ahogy nézem ez a légierőre is pont ugyanígy igaz, rohadtul unják az LM hozzáállását, nagyon a Northrop felé húz mostanság az AF, olvasom sokkal jobban együtt lehet működni velül a B-21 program tapasztalatai alapján).
    Nem is kellene burkolni... ;)
    Meg ugye a T-X program, ahol ugyan Boeing gépnek van elkönyvelve, de a meló nagy része a Saab érdeme. Amerikában annyi idő alatt senki nem rakott volna össze egy tervből működő, és tenderezhető gépet. Ráadásul, ami meg is veri a versenytársakat.

Ugrás a fórum topichoz