|

Újabb arab Sólymokból lesz Vipera

A jelenleg zajló Dubai Airshow keretében a polgári repüléssel kapcsolatos bejelentések mellett a katonai repülés vonalán is zajlanak az események: az Egyesült Arab Emírségek és a Lockheed Martin bejelentette, hogy megállapodás született az arab állam 80 db F-16E “Desert Falcon” vadászbombázójának a típus legfejlettebb, F-16V “Viper” változatára modernizálásáról. A megállapodás kapcsán határidőkről egyelőre nem tudni, viszont az elviekben 1,6 milliárd Dollártt taksál majd a csomag.

Az Egyesült Arab Emírségek légierejének gerincét alkotó F-16E Block 60 Desert Falcon ,

Forrás">

Az eredetileg az Egyesült Arab Emírségek által alkalmazott Block 60-as F-16E/F Desert Falcon alapjain az i9ndiai MMRCA tenderre megalkotott F-16IN bukását követően összeállított F-16V változat 2 évvel ezelőtt repült először és már több légierő bejelentette rá igényét modernizációs csomag és új gyártású gépek formájában. Gondolni kell itt Tajvanra, Bahreinre és Görögországra.

Fórum hozzászólások

  • fedett_mókus
    A mi F16-os mizériánkról csak annyit hallottam/olvastam hogy egészen a bejelentés előtti napig 28db F16-os beszerzése volt a döntés , aztán történt valami varázslat és másnap bejelentették hogy 14 Gripent lízingelünk a svédektől.

    Ami a szlovákokat illeti, Terminator tökéletesen leírta az előbb , "az illúzió a lényeg" .
    Pontosan így történt: mind a HM mind a Pénzügyminisztérium az F-16-ost javasolta. Aztán volt egy kormányülés, kijöttek és bejelentették, hogy a Gripen lesz. Pár évvel később pedig olvashattuk a Gripen-gróf működését. Évekig nyomoztak utána az osztrákok utánna, de nem sikerült bizonyítaniuk. A szlovák példából pedig tanulni kell: így nem szabad beszerezni semmit. Ugyanígy vették a Black Hawk-okat is: teljesen lebutítva.
  • Vicces dolgok ezek a hirtelen "varázslatok" de legalább nem csak nálunk folyik. Olyan ez mintha a szlovákok vettek volna egy szuper autót csak belül utángyártott selejt alkatrészek lennének és még a tank is üres :D . Visszatérve a mi "mágikus" döntésünkre , így visszagondolva anno szerintem semmi sem indokolta hogy a kevesebb gép lízingjét válasszuk. Főleg ha a pénzügyminisztérium és a HM is javasolja. Nagyon kíváncsi lennék mi , mennyiért és milyen keretek között érkezett volna ha nincs ilyen "mágia" a történetben. Nem mintha a 24+4 F16 többet jelenteni a mai helyzetben szerintem de a mostani Gripeneknél többbet.
    (Kiegészítés 1
    Nem vagyok a Gripen ellen, nagyon szuper kis gép és örülök hogy vannak

    Kiegészítés 2
    A szlovákok annyival jobban csinálták mint mi hogy eldöntötték hogy ez lesz és kész , mindkét esetben.

    Kiegészítés 3
    Az F16 beszerzésünk persze csak akkor lett volna értelmes ha nem olyan "ajánlattal" érkezünk mint pl utána a Huey-k.)
  • Azzurro
    Pontosan így történt: mind a HM mind a Pénzügyminisztérium az F-16-ost javasolta. Aztán volt egy kormányülés, kijöttek és bejelentették, hogy a Gripen lesz. Pár évvel később pedig olvashattuk a Gripen-gróf működését. Évekig nyomoztak utána az osztrákok utánna, de nem sikerült bizonyítaniuk. A szlovák példából pedig tanulni kell: így nem szabad beszerezni semmit. Ugyanígy vették a Black Hawk-okat is: teljesen lebutítva.
    Az amerikaiak milyen fizetési konstrukciót és milyen gazdasági ellentételezést ajánlottak akkor? Mert utána ezzel magyarázták a döntést.

    [BIZTPOL] topikokban meg jól el lehet vitatkozni arról, hogy miért érzi úgy Lengyelország, Szlovákia és Románia hogy amerikai fegyvereket és ezzel amerikai politikai támogatást kell venni a következő 30 évre. Magyar kormány meg miért gondolja úgy, hogy még a kecskeméti amerikai reptérfejlesztést is ellenzi.
  • Terminator
    Az amerikaiak milyen fizetési konstrukciót és milyen gazdasági ellentételezést ajánlottak akkor? Mert utána ezzel magyarázták a döntést.

    [BIZTPOL] topikokban meg jól el lehet vitatkozni arról, hogy miért érzi úgy Lengyelország, Szlovákia és Románia hogy amerikai fegyvereket és ezzel amerikai politikai támogatást kell venni a következő 30 évre. Magyar kormány meg miért gondolja úgy, hogy még a kecskeméti amerikai reptérfejlesztést is ellenzi.
    Azért mert mi a németek mellett tettük le a garast. Nem Merkel mellett, hanem a német ipar mellett, ami nálunk messze a legnagyobb befektető.
    Ezért.
  • 24 használt, F-16MLU szintre upgradelt, vagy még erre váró, sivatagban tárolt gép megvásárlása volt az eldöntött tény 2001 szeptember 10-én, hétfő reggel 8:30-kor, amit a Kisgazda párti Szabó János honvédelmi miniszternek 9:00-kor be kellett volna jelentenie.
    A sajtótájékoztató 9:00-re volt szervezve, előtte fél órával zárt ajtók mögött ülésezett a miniszter Matolcsy György és Pintér Sándor társaságában.
    9:00-kor, mindenki legnagyobb megrökönyödésére Szabó János felolvasott egy A4-es papírról egy rövid nyilatkozatot, mely szerint 14 darab, JAS-39A/B Gripen lesz és lízingelve.
    Innen a fideszes Matolcsy gyorsan átvette a szót, miszerint "gazdasági döntés született".
    Szabó János nem kommentált, nem kommentálhatott semmit.
    Az ekkora már teljesen felaprított Kisgazda Párt kormánybeli fontosságát jól reprezentálja, hogy ők eredetileg eleve a DASA / MiG MAPO- féle MiG-29-es modernizációt tették fel a zászlajukra, melynek fontos eleme lett volna a legkésőbb 2001 nyarán 1 Euroért beszerzendő német MiG-29-es kontingens hadrendbe állítása is. Ez utóbbiakat a már meglévő magyar gépekkel a DR Rt (ex PG)-nek kellett volna nagyjavítani, legalábbis a néhai gyár számolt ezzel.
    A MiG-29-es témát a kisgazdákkal a nagyobbik kormánypárt nagyon gyorsan elfeledtette és az F-16-ost favorizáltatta velük.
    A Fidesz ugyanis F-16 párti volt, az ellenzéki MSzP volt a Gripen hazai szekértolója az őket még a Horn kormány alatt sanszosan megkenő svéd Wallemberg csoport révén.
    Az F-18-ast a pilóták akarták, az ekkorra már leállított gyártósor ugyanis csak a Super Hornet bevezetésére volt átállítva.
    Nálunk még a néhai McDonnell Douglas haknizott az F/A-18C/D gépekkel, de az őt felvásárló Boeing 2000-2001 körül erre a verzióra már sehol se adott ajánlatot.

    A Fidesz a 2002-es választások előtt fél évvel a Gripen döntéssel lényegében az MSzP vitorlájából akarta kifogni a szelet. A 14-es darabszám állítólag Pintér Sándor belügyminiszter javaslatára alakult ki, aki a csökkentéssel így több pénzt tudott a saját tárcájának megtartani.
    2002-ben végül az MSzP nyert, akik viszont nem akartak kenőpénz nélkül beállni a legyőzöt Fidesz Gripenje mögé, így 2003-ban lényegében dupla árért létrehozatták a JAS-39A/B-ből a JAS-39EBS-HU-t.
    De a magyarázat szerint multifunkciós és 110 helyett 130%-os ellentételezéssel.
    Ez utóbbiból azóta se nagyon látni semmit.
    De a gépek legalább modernek.

    Korábbi cikkek, avagy az internet nem felejt (direkt jó régi cikkeket vettem elő, melyeket még komoly időtáv szigetel el a mai médiastruktúra és politikai légkör szűrőjétől):

    http://m.origo.hu/itthon/20071027-oriasi-lobbi-zajlott-a-magyar-vadaszrepulotender-idoszakaban.html

    https://mno.hu/migr_1834/a-sved-gripen-lett-a-befuto-832867

    https://www.google.hu/amp/s/index.hu/belfold/gripen3093/amp
  • Allesmor Obranna
    24 használt, F-16MLU szintre upgradelt, vagy még erre váró, sivatagban tárolt gép megvásárlása volt az eldöntött tény 2001 szeptember 10-én, hétfő reggel 8:30-kor, amit a Kisgazda párti Szabó János honvédelmi miniszternek 9:00-kor be kellett volna jelentenie.
    A sajtótájékoztató 9:00-re volt szervezve, előtte fél órával zárt ajtók mögött ülésezett a miniszter Matolcsy György és Pintér Sándor társaságában.
    9:00-kor, mindenki legnagyobb megrökönyödésére Szabó János felolvasott egy A4-es papírról egy rövid nyilatkozatot, mely szerint 14 darab, JAS-39A/B Gripen lesz és lízingelve.
    Innen a fideszes Matolcsy gyorsan átvette a szót, miszerint "gazdasági döntés született".
    Szabó János nem kommentált, nem kommentálhatott semmit.
    Az ekkora már teljesen felaprított Kisgazda Párt kormánybeli fontosságát jól reprezentálja, hogy ők eredetileg eleve a DASA / MiG MAPO- féle MiG-29-es modernizációt tették fel a zászlajukra, melynek fontos eleme lett volna a legkésőbb 2001 nyarán 1 Euroért beszerzendő német MiG-29-es kontingens hadrendbe állítása is. Ez utóbbiakat a már meglévő magyar gépekkel a DR Rt (ex PG)-nek kellett volna nagyjavítani, legalábbis a néhai gyár számolt ezzel.
    A MiG-29-es témát a kisgazdákkal a nagyobbik kormánypárt nagyon gyorsan elfeledtette és az F-16-ost favorizáltatta velük.
    A Fidesz ugyanis F-16 párti volt, az ellenzéki MSzP volt a Gripen hazai szekértolója az őket még a Horn kormány alatt sanszosan megkenő svéd Wallemberg csoport révén.
    Az F-18-ast a pilóták akarták, az ekkorra már leállított gyártósor ugyanis csak a Super Hornet bevezetésére volt átállítva.
    Nálunk még a néhai McDonnell Douglas haknizott az F/A-18C/D gépekkel, de az őt felvásárló Boeing 2000-2001 körül erre a verzióra már sehol se adott ajánlatot.

    A Fidesz a 2002-es választások előtt fél évvel a Gripen döntéssel lényegében az MSzP vitorlájából akarta kifogni a szelet. A 14-es darabszám állítólag Pintér Sándor belügyminiszter javaslatára alakult ki, aki a csökkentéssel így több pénzt tudott a saját tárcájának megtartani.
    2002-ben végül az MSzP nyert, akik viszont nem akartak kenőpénz nélkül beállni a legyőzöt Fidesz Gripenje mögé, így 2003-ban lényegében dupla árért létrehozatták a JAS-39A/B-ből a JAS-39EBS-HU-t.
    De a magyarázat szerint multifunkciós és 110 helyett 130%-os ellentételezéssel.
    Ez utóbbiból azóta se nagyon látni semmit.
    De a gépek legalább modernek.

    Korábbi cikkek, avagy az internet nem felejt (direkt jó régi cikkeket vettem elő, melyeket még komoly időtáv szigetel el a mai médiastruktúra és politikai légkör szűrőjétől):

    http://m.origo.hu/itthon/20071027-oriasi-lobbi-zajlott-a-magyar-vadaszrepulotender-idoszakaban.html

    https://mno.hu/migr_1834/a-sved-gripen-lett-a-befuto-832867

    https://www.google.hu/amp/s/index.hu/belfold/gripen3093/amp
    A régi cikkeket olvasva megint előjön a Gripen tulajdonjogával kapcsolatos kavarás emléke. Az eredeti szerződés szerint 2016-ig lett volna JAS-39 A/B Gripen és utána semmi, mert nem vették meg a gépeket. Az MSZP által módosított szerződés szerint 2016-ban lett volna vége a támogatásnak és lett volna 14 db saját JAS-39 C/D Gripen-e a Magyar Légierőnek. A Fidesz módosítás szerint meg 2026-ig van támogatás és akkor megvehetik a JAS-39 C/D Gripeneket maradványértéken. De persze ez nem biztos hogy így van, mert senki sem tudja hogy mi van a szerződésben, nem ellenőrizhető mert titkosítva van, így mindenki mindig úgy emlékszik és azt mond róla, ami éppen az érdekével egyezik.

    A szlovákok MiG-29 üzemeltetésének története nagyon hasonlít a magyarra. Az F-16-oshoz 5 év support-ot kínáltak nekik az amerikaiak, de nem tudjuk hogy ez pontosan mit jelent. Valószínűleg nem full support-ot, mint a magyar Gripeneknél. Majd 2030-ban ne felejtsük el összevetni, hogy hány szlovák F-16-os és magyar Gripen repül rendszeresen.
  • arcas
    Nem két évről volt szó eredetileg?

    "“Slovakia will pay €1.589 billion [$1.8 billion] for 14 fighter jets, pilot training, ammunition and two-year logistical support,” Pellegrini said, Reuters reported."

    https://thedefensepost.com/2018/11/30/slovakia-f-16-contracts-signed-pm-says-invalid/
    Már csak arra leszek kíváncsi, hogy az F-16 verzió maradt e a kevesebbe kerülő csomagban.
    Másrészt megjegyzik, hogy életciklusra vetítve az F-16 8%-kal "olcsóbb" mint a Gripen, de legalább hozzáteszik, hogy a svédekkel lényegében nem is értek a tárgyalás végére.
  • Allesmor Obranna
    De a magyarázat szerint multifunkciós és 110 helyett 130%-os ellentételezéssel.
    Amikor ezt kb. 10 éve firtattam, hogy mik is voltak azok a beruházások, akkor bezzeg lehurrogtak az SG-n, egy ottani közgazdász. (Bucser volt talán?)

    Azóta sem láttam erről összefoglaló listát. Jah, hát ebben szutyok országban a transzparancia nagy 0.
  • luperator
    Másrészt megjegyzik, hogy életciklusra vetítve az F-16 8%-kal "olcsóbb" mint a Gripen, de legalább hozzáteszik, hogy a svédekkel lényegében nem is értek a tárgyalás végére.
    Ugye az megvan a cikkből:
    "A minisztérium közleményéből csak annyi derült ki, hogy három dokumentumot írtak alá: a vadászgépek és lőszerek vásárlására, illetve a pilóták képzésére. A közlemény nem tért ki arra, kivel írták alá a szerződést, milyen összegre, s hogy ezzel végleg lezárult-e az F–16-osok vásárlása. (Ezt a cikket a Ma7-ról másolták: https://ma7.sk/kozelet/aktualis/pel...asarolt-vadaszgepeket-az-sns-es-vedelmi-tarca)
    Arra a kérdésre válaszolni, hogy ez a 14 gép mibe kerül végül a szlovák adófizetőknek és így hogy ez olcsóbb vagy drágább mint egy másik gép/beszerzési konstrukció csak "bizonyos ciklusokat" nézve, hááát...így eléggé megmosolyogtató az a 8% emlegetése, mikor titokban születnek előre a szerződések.
  • 24 használt, F-16MLU szintre upgradelt, vagy még erre váró, sivatagban tárolt gép megvásárlása volt az eldöntött tény 2001 szeptember 10-én, hétfő reggel 8:30-kor, amit a Kisgazda párti Szabó János honvédelmi miniszternek 9:00-kor be kellett volna jelentenie.
    A sajtótájékoztató 9:00-re volt szervezve, előtte fél órával zárt ajtók mögött ülésezett a miniszter Matolcsy György és Pintér Sándor társaságában.
    9:00-kor, mindenki legnagyobb megrökönyödésére Szabó János felolvasott egy A4-es papírról egy rövid nyilatkozatot, mely szerint 14 darab, JAS-39A/B Gripen lesz és lízingelve.
    Innen a fideszes Matolcsy gyorsan átvette a szót, miszerint "gazdasági döntés született".
    Szabó János nem kommentált, nem kommentálhatott semmit.
    Az ekkora már teljesen felaprított Kisgazda Párt kormánybeli fontosságát jól reprezentálja, hogy ők eredetileg eleve a DASA / MiG MAPO- féle MiG-29-es modernizációt tették fel a zászlajukra, melynek fontos eleme lett volna a legkésőbb 2001 nyarán 1 Euroért beszerzendő német MiG-29-es kontingens hadrendbe állítása is. Ez utóbbiakat a már meglévő magyar gépekkel a DR Rt (ex PG)-nek kellett volna nagyjavítani, legalábbis a néhai gyár számolt ezzel.
    A MiG-29-es témát a kisgazdákkal a nagyobbik kormánypárt nagyon gyorsan elfeledtette és az F-16-ost favorizáltatta velük.
    A Fidesz ugyanis F-16 párti volt, az ellenzéki MSzP volt a Gripen hazai szekértolója az őket még a Horn kormány alatt sanszosan megkenő svéd Wallemberg csoport révén.
    Az F-18-ast a pilóták akarták, az ekkorra már leállított gyártósor ugyanis csak a Super Hornet bevezetésére volt átállítva.
    Nálunk még a néhai McDonnell Douglas haknizott az F/A-18C/D gépekkel, de az őt felvásárló Boeing 2000-2001 körül erre a verzióra már sehol se adott ajánlatot.

    A Fidesz a 2002-es választások előtt fél évvel a Gripen döntéssel lényegében az MSzP vitorlájából akarta kifogni a szelet. A 14-es darabszám állítólag Pintér Sándor belügyminiszter javaslatára alakult ki, aki a csökkentéssel így több pénzt tudott a saját tárcájának megtartani.
    2002-ben végül az MSzP nyert, akik viszont nem akartak kenőpénz nélkül beállni a legyőzöt Fidesz Gripenje mögé, így 2003-ban lényegében dupla árért létrehozatták a JAS-39A/B-ből a JAS-39EBS-HU-t.
    De a magyarázat szerint multifunkciós és 110 helyett 130%-os ellentételezéssel.
    Ez utóbbiból azóta se nagyon látni semmit.
    De a gépek legalább modernek.

    Korábbi cikkek, avagy az internet nem felejt (direkt jó régi cikkeket vettem elő, melyeket még komoly időtáv szigetel el a mai médiastruktúra és politikai légkör szűrőjétől):

    http://m.origo.hu/itthon/20071027-oriasi-lobbi-zajlott-a-magyar-vadaszrepulotender-idoszakaban.html

    https://mno.hu/migr_1834/a-sved-gripen-lett-a-befuto-832867

    https://www.google.hu/amp/s/index.hu/belfold/gripen3093/amp
    ilyenkor fogom nagyon a fejem,amikor egy politikai döntés miatt ( ami azért lett olyan amilyen mert "kiakarták fogni a szelet a másik párt vitorlájából" meghogy több pénzt spóroljon az egyik értelmes a saját tárcájának) elveszik egy addig remek képesség amire később lehetett volna alapozni, de TUDOM TUDOM ne menjünk bele mert ha ez alapján nézném a dolgokat akkor sok sok dolgot fellehetne sorolni (Harckocsik , lánctalpas IFV-k , szállító képesség stb stb stb)
  • @luperator
    Az F-16 hírben hibásan van a pénznem feltüntetve. Szlovákiában Euro a fizetőeszköz így a szerződések is Euróban köttetnek.

    "...bár a hír nem említi – az 1,6 milliárd dollár értékű beszerzés részletei nem véletlen érdekelheti a szlovák kormányfőt....."
  • boki
    @luperator
    Az F-16 hírben hibásan van a pénznem feltüntetve. Szlovákiában Euro a fizetőeszköz így a szerződések is Euróban köttetnek.

    "...bár a hír nem említi – az 1,6 milliárd dollár értékű beszerzés részletei nem véletlen érdekelheti a szlovák kormányfőt....."
    Összekevertem az amerikai árral, köszönöm és javítom!
  • fedett_mókus
    @zsolti


    Én inkább azt kérdezném hogy mi baja lehet Trumpnak a horvátokkal?
    másik , nem tudom de nekem fura hogy a környékünkön mindenki már az F16-osokra vállt (igaz nem túl nagy mennyiségben) de támogatom
    Trumpnak mi baja lehet a horvátokkal ????!

    SEMMI az ég egy adta világon!
    Gyönyörűen kiszolgálják az ami LPG igényeket, megbízható szövetségesük.

    Most adtak nekik kb. 50 millió értékben AJÁNDÉKBA két új Black Hawk-ot, kb. friss hír, tegnap láttam itt.


    Az a baja, hogy az Izraelieknek hozott volna pénzt a biznisz, mivel az izraeli légierő használt F-16 osat izraeli cégek újították volna fel, és nekik lett volna így bevétel.

    A felől kétségem sincs, hogy a horvátoknak F-16 lesz a végén, csak most úgy néz ki, az amik rárabolnak még egy ilyen kis egyébként a méretükhöz képest picsányi kis üzletre is.
  • fedett_mókus
    ilyenkor fogom nagyon a fejem,amikor egy politikai döntés miatt ( ami azért lett olyan amilyen mert "kiakarták fogni a szelet a másik párt vitorlájából" meghogy több pénzt spóroljon az egyik értelmes a saját tárcájának) elveszik egy addig remek képesség amire később lehetett volna alapozni, de TUDOM TUDOM ne menjünk bele mert ha ez alapján nézném a dolgokat akkor sok sok dolgot fellehetne sorolni (Harckocsik , lánctalpas IFV-k , szállító képesség stb stb stb)

    EZ IGY NEM TELJESEN IGAZ. Egyrészt az ellentételezés megtörtént, VOLVO buszok, hűtőszekrények stb. Másrészt, a Parlament hozott egy döntést, még a Gripen beszerzés előtt, Magyarország NATO komp és interoperábilis harcászati repülőgép beszerzésére. Ebben ráadásul minden akkori Parlamenti párt egyetértett. Utána jött a FIDESZ döntés a régi Gripen A/B-ra amely egyik feltételnek sem felelt meg. Ekkor a FIDESZ "nemzeti védővadásznak" nevezte. Egybéként eleve multirole gépet akartak előtte beszerezni.
  • @kelepisti
    EZ IGY NEM TELJESEN IGAZ. Egyrészt az ellentételezés megtörtént, VOLVO buszok, hűtőszekrények stb. Másrészt, a Parlament hozott egy döntést, még a Gripen beszerzés előtt, Magyarország NATO komp és interoperábilis harcászati repülőgép beszerzésére. Ebben ráadásul minden akkori Parlamenti párt egyetértett. Utána jött a FIDESZ döntés a régi Gripen A/B-ra amely egyik feltételnek sem felelt meg. Ekkor a FIDESZ "nemzeti védővadásznak" nevezte. Egybéként eleve multirole gépet akartak előtte beszerezni.
    igen mindenki tudja a történetet hogy lettek beszerezve a Gripenek , mit akartál ezzel most mondani mert nem jött át nekem.milyen ellentételezés?miylen VOLVO buszok? vadászgépekről és a légierőről beszélnünk, ami tönkre lett vágva anno.
  • kelepisti
    EZ IGY NEM TELJESEN IGAZ. Egyrészt az ellentételezés megtörtént, VOLVO buszok, hűtőszekrények stb. Másrészt, a Parlament hozott egy döntést, még a Gripen beszerzés előtt, Magyarország NATO komp és interoperábilis harcászati repülőgép beszerzésére. Ebben ráadásul minden akkori Parlamenti párt egyetértett. Utána jött a FIDESZ döntés a régi Gripen A/B-ra amely egyik feltételnek sem felelt meg. Ekkor a FIDESZ "nemzeti védővadásznak" nevezte. Egybéként eleve multirole gépet akartak előtte beszerezni.
    A Volvo buszok beszerzése kétlem, hogy az a bizonyos 130%-os svéd ellentételezés lett volna. Vagy az a pár tíz busz tán aranyból készült?
    És mégis milyen ellentételezés az, hogy lízingbe adsz többszáz milliárdért vadászgépeket, majd még eladsz többszáz millióért buszokat is ugyanoda?

    Az okfejtés második felének relevanciája nekem is kérdés...
  • hana
    https://www.bumm.sk/belfold/2018/12/12/szlovakia-f16-os-vadaszgepeket-vasarol
    Megint aláírtak valamit...lehet ez már végleges.
    "2020-ig a gyártó négy repülőgépet szállít le, 2023-ig pedig a többi tízet. A szerződés részeként pilótákat és 160 hivatásos katonát fognak kiképezni az Egyesült Államokban. A megegyezés szerint a repülőgépekhez jár szerviz és két évre szóló reklamációs lehetőség is." - ezt inkább megnézem eredeti szlovák forrásokban is, mert érdekesen van fogalmazva.
  • No,...:
    • 12+2 gép, első négy 2022-ben kell hogy megérkezzen, a maradék tiz egy évvel később.
    • 22 pilóta képzése indul el, 160 műszakival amerikában
    • a "support"-ot továbbra is titkolják, megerősitették viszont, hogy eredeti ajánlatban 2 év volt.
    • a garancia az tényleg 2 év.
  • Peter Gajdos szlovák védelmi miniszter és az amerikai Lockheed Martin fegyvergyár alelnöke, Martin Ana Wugofski szerdán Pozsonyban aláírta azt a szerződést, amelynek alapján Szlovákia 2023-ig 14 darab új F-16 Block 70/72-os típusú vadászrepülőgépet vásárol.
    Szlovákia a 14 repülőgépért, illetve a velük együtt járó fegyverzetért és kiképzésért több mint 1,6 milliárd eurót fizet majd, ami a legmagasabb összeg, amelyet Szlovákia eddigi történetében a légierő modernizálására fordítottak. A beszerzést idén júliusban hagyta jóvá a szlovák kormány.
    Az amerikai vadászgépek a szlovák hadsereg jelenleg használatban lévő MiG-29-es típusú, orosz gépeit váltják majd fel. A 14 repülőgépből 12 egyszemélyes, kettő pedig kétszemélyes, ez utóbbiak kiképzési célokat szolgálnak majd. A vonatkozó dokumentumok szerint a gyártó 2022-ig négy gépet szállít le Szlovákiának, a fennmaradó tízet pedig 2023-ban.
    https://444.hu/2018/12/12/szlovakia-amerikai-vadaszgepeket-vesz

Ugrás a fórum topichoz