|

Újabb arab Sólymokból lesz Vipera

A jelenleg zajló Dubai Airshow keretében a polgári repüléssel kapcsolatos bejelentések mellett a katonai repülés vonalán is zajlanak az események: az Egyesült Arab Emírségek és a Lockheed Martin bejelentette, hogy megállapodás született az arab állam 80 db F-16E “Desert Falcon” vadászbombázójának a típus legfejlettebb, F-16V “Viper” változatára modernizálásáról. A megállapodás kapcsán határidőkről egyelőre nem tudni, viszont az elviekben 1,6 milliárd Dollártt taksál majd a csomag.

Az Egyesült Arab Emírségek légierejének gerincét alkotó F-16E Block 60 Desert Falcon ,

Forrás">

Az eredetileg az Egyesült Arab Emírségek által alkalmazott Block 60-as F-16E/F Desert Falcon alapjain az i9ndiai MMRCA tenderre megalkotott F-16IN bukását követően összeállított F-16V változat 2 évvel ezelőtt repült először és már több légierő bejelentette rá igényét modernizációs csomag és új gyártású gépek formájában. Gondolni kell itt Tajvanra, Bahreinre és Görögországra.

Fórum hozzászólások

  • Pont erről beszélek évek óta, hogy a csődbe ment Görögök (10 milliós ország), akiknek iszonyatosan nagy légiereje (123 F-16, 40 Mirage 2000, 28 AH-64, 4 Embraer awacs, ... összesen vagy 350 repülő és helikopter ...) és hadserege van (350 Leo 2, 500 Leo 1, 400 M-48, 100 M60, 2000 M113, ...) mire költ két és fél milliár dollárt? Az F-16-osok modernizálására! (Miközben 90 db F-16-osuk Block 52-es, amikből 30-at 2010-ben vettek - http://www.f-16.net/f-16_users_article5.html).
    Közben folyton megy a sírás, hogy az eddig elengedett több száz milliárd után a maradék adóságukból is engedjenek el, ...
    Többen mondják, hogy Románia bele fog bukni a nagy fegyverkezésébe. A Görögökhöz képest sehol nincsenek és ők sem buktak bele, hiába mentek csődbe.
  • imike
    Pont erről beszélek évek óta...
    ...Közben folyton megy a sírás, hogy az eddig elengedett több száz milliárd után a maradék adóságukból is engedjenek el, ...
    Többen mondják, hogy Románia bele fog bukni a nagy fegyverkezésébe. A Görögökhöz képest sehol nincsenek és ők sem buktak bele, hiába mentek csődbe.
    Senki sem fog tönkre menni, egyszerűen 'lélegeztető gépre' rakják, és az ilyenek lesznek az a bizonyos testrész, amivel majd madzag végén ülők a csalánt fogják verni. Nem irigylem őket. Hülyeségnek ára van...
  • imike
    Pont erről beszélek évek óta, hogy a csődbe ment Görögök (10 milliós ország), akiknek iszonyatosan nagy légiereje (123 F-16, 40 Mirage 2000, 28 AH-64, 4 Embraer awacs, ... összesen vagy 350 repülő és helikopter ...) és hadserege van (350 Leo 2, 500 Leo 1, 400 M-48, 100 M60, 2000 M113, ...) mire költ két és fél milliár dollárt? Az F-16-osok modernizálására! (Miközben 90 db F-16-osuk Block 52-es, amikből 30-at 2010-ben vettek - http://www.f-16.net/f-16_users_article5.html).
    Közben folyton megy a sírás, hogy az eddig elengedett több száz milliárd után a maradék adóságukból is engedjenek el, ...
    Többen mondják, hogy Románia bele fog bukni a nagy fegyverkezésébe. A Görögökhöz képest sehol nincsenek és ők sem buktak bele, hiába mentek csődbe.
    2 milliárd ide vagy oda, az már semmi nekik. Észre sem veszik a többi adósságuk mellett. :)
    A görögök egyszerűen nem tudják hol a helyük. Még mindig az ókori nagyhatalomnak tartják magukat? El kellene már felejtsék a törökökkel való versenyt, a törökök 80 milliós ország, ők 10, nem egy ligában vannak.
  • Terminator
    UAE says it will pay Lockheed Martin $1.6 billion to upgrade 80 of its F-16s to the latest standard.

    https://www.thenational.ae/business...-uae-deal-amid-arabian-gulf-tensions-1.675177

    A Block 60-at mire lehet még upgradelni?
    Block 70-re, ami még nem valósult meg. F-35 szerű display, újabb generációs AESA radar, újabb vontatott csali, új integált ECM. A gépek egy részén képesség megtartáshoz is terveznek új eszközöket, mert a régi supportja megszűnik, ilyen változtatások is szükségessé válhatnak, mert pl. 20+ éves CPU-t lehet, hogy ma már nem gyárt senki. Az AIM-120 gyártásánál pár hónapos hír, hogy emiatt új CPU (?) kell.
  • molnibalage
    Block 70-re, ami még nem valósult meg. F-35 szerű display, újabb generációs AESA radar, újabb vontatott csali, új integált ECM.

    Ilyenkor elgondolkozom azon hogy mi a bánatnak akarnak ezek szu-35 venni ilyen Scifi képességekekl felruházott f-16 mellé?
  • Roni
    Ilyenkor elgondolkozom azon hogy mi a bánatnak akarnak ezek szu-35 venni ilyen Scifi képességekekl felruházott f-16 mellé?
    A "diverzifikilás" címszó alatt korropció és pénzecske a zsebekbe, politikai kapcsolatok, stb. A világ már csak ilyen. Számtalan ország a világon nagyon meg van egyetlen fő típussal is, mert hazározott elképzelésük van arról, hogy a világ melyik részéhez tartoznak.
  • Ha van pénzed, akkor álljon a légierőd több lábon. Amcsik, oroszok, akármikor embargózhatják az alkatrész utánpótlást, sőt az F-35 esetében már olyan elméletek is napvilágot láttak, hogy az amcsi központból, küldenek valamit a gépeidre, és fel sem tudsz velük szállni.. Ott szinte online kapcsolat van szinte a gép és Fort Worth között. (minusz Izrael, mert hát ők kibulizátk ezt is, hogy ne legyen)..
    Hasonló ez mind a nagy légitársaságot. Nagyon sokan vegyesen vesznek Airbust és Boeinget, nehogy egy típushiba miatt, leálljon az egész társaság, ha racionálisan néhány típussal csinálják, akkor növeli a biztonságot, és nem terheli feleslegesen a logisztikát és az üzemeltetést. (Most nem egy indiai kaotikus állományú légierőről gondolok.. A bibi, hogy akik amcsi gépet üzemeltetnek, azoknak nehéz orosz és viszont akik orosz, azoknak amcsi gépeket együtt üzemeltetni megfelelő támogatással, mert mindkét nemzet biztonsági okokból azt mondja, hogy ezek megmutatják az ellenségnek a mi cuccainkat, tehát nem kapják meg X-et és Y-t..
  • kelepisti
    Ha van pénzed, akkor álljon a légierőd több lábon. Amcsik, oroszok, akármikor embargózhatják az alkatrész utánpótlást, sőt az F-35 esetében már olyan elméletek is napvilágot láttak, hogy az amcsi központból, küldenek valamit a gépeidre, és fel sem tudsz velük szállni.. Ott szinte online kapcsolat van szinte a gép és Fort Worth között. (minusz Izrael, mert hát ők kibulizátk ezt is, hogy ne legyen)..
    Hasonló ez mind a nagy légitársaságot. Nagyon sokan vegyesen vesznek Airbust és Boeinget, nehogy egy típushiba miatt, leálljon az egész társaság, ha racionálisan néhány típussal csinálják, akkor növeli a biztonságot, és nem terheli feleslegesen a logisztikát és az üzemeltetést. (Most nem egy indiai kaotikus állományú légierőről gondolok.. A bibi, hogy akik amcsi gépet üzemeltetnek, azoknak nehéz orosz és viszont akik orosz, azoknak amcsi gépeket együtt üzemeltetni megfelelő támogatással, mert mindkét nemzet biztonsági okokból azt mondja, hogy ezek megmutatják az ellenségnek a mi cuccainkat, tehát nem kapják meg X-et és Y-t..
    A Ryanair meg egyféle típust üzemeltet az egész A320 családból...
  • molnibalage
    A Ryanair meg egyféle típust üzemeltet az egész A320 családból...
    Csak félig igaz, a Ryanair csak Boeing 737-800 gépekkel repül.
  • emel
    Csak félig igaz, a Ryanair csak Boeing 737-800 gépekkel repül.
    Köszi a pontosítást. Arra emlékeztem, hogy egyetlen család egyetlen változatával.
  • molnibalage
    A Ryanair meg egyféle típust üzemeltet az egész A320 családból...
    A Ryanair az egy low cost légitársaság. Egészen más a működési elve mint egy nagy légitársaságnak. Ha olvasol híreket, akkor láthattad hogy most nagyon elrontották a pilóták szabadságolását és simán töröltek több ezer járatot az év végéig. Utána meg elkezdtek nagyon durván akciózni nagyon olcsó jegyekkel.
    De ha megnézed pl. a Lufthansát vagy más nagy légitársaságot, akkor ott azért van típusdiverzifikáció.
  • Terminator
    De ha megnézed pl. a Lufthansát vagy más nagy légitársaságot, akkor ott azért van típusdiverzifikáció.
    Persze, mert interkont repülést bajosan csinálsz B737-800-zal...
    Azt nézd meg, hogy adott hatótávolság és szállító kapacitásra alkalmaznak-e két azonos kategóriájú gépet.
  • molnibalage
    Persze, mert interkont repülést bajosan csinálsz B737-800-zal...
    Azt nézd meg, hogy adott hatótávolság és szállító kapacitásra alkalmaznak-e két azonos kategóriájú gépet.
    A Lufthansának van A380-asa, B747-ese, A330-asa, A340-ese, B767-ese, B-777-ese is, ha csak a hosszútávú járatokat nézzük. Ha a rövidtávú járatokat nézzük az egész Lufthansa csoportra nézve, akkor a Brussels Airlinesnál még Szuhoj Superjet is van.

    De ez itt a HTKA.hu-n elég offtopik, szerintem hagyjuk az utasszállító gépeket.
  • Terminator
    A Lufthansának van A380-asa, B747-ese, A330-asa, A340-ese, B767-ese, B-777-ese is, ha csak a hosszútávú járatokat nézzük. Ha a rövidtávú járatokat nézzük az egész Lufthansa csoportra nézve, akkor a Brussels Airlinesnál még Szuhoj Superjet is van.

    De ez itt a HTKA.hu-n elég offtopik, szerintem hagyjuk az utasszállító gépeket.
    (OFF) Lufthansának nincs 767-ese, 777-ese is csak cargo egyenlőre. (ON)

Ugrás a fórum topichoz