|

Még tovább tolódik az első KC-46A leszállítása

Idén januárban számoltunk be róla, hogy a Boeing kénytelen volt halasztani az első sorozatgyártású KC-46A Pegasus légi-utántöltő repülőgép átadásának időpontját az Amerikai Egyesült Államok Légiereje számára. A KC-135 és KC-10 flotta egy részét leváltani hivatott új tankerek első szériapéldányát 2017 decemberében szerette volna leszállítani az óriáscég, ám jelen állás szerint 2018 tavaszáig kell várni a nagy eseményre. A Boeing szerint a csúszás nem jelent komolyabb problémát, ugyanis a gyártás ütemének felpörgetésével be tudják majd hozni a lemaradásokat.

Az első KC-46A átadásának csúszását egyébként a USAF programfelelőse jelentette be a Wright-Patterson légitámaszponton. Donna Shipton dandártábornok szerint a Boeing „komoly lépéseket tett az elmúlt hónapokban az első gép mielőbbi leszállításának érdekében, ám sajnos ezekkel lassan haladtak”. A csúszást egyébként leginkább az okozza, hogy a KC-46A-nak még nem sikerült megszereznie az összes engedélyét a Szövetségi Légügyi Hatóságtól (FAA).

Fotó: Paul Weatherman, Boeing ,

A USAF 179 példányt tervez beszerezni a KC-46A-ból 2027-ig. Ez a szám azonban nem lesz elég a meglévő 414 KC-135 Stratotanker és 59 KC-10 Extender leváltására, bár a legöregebb példányokat így is nyugdíjba küldhetik majd az amerikaiak. A KC-135-ösök ugyanis az 1960-as, míg a KC-10-esek az 1980-as években léptek szolgálatba, így igencsak eljárt felettük az idő. Ennek ellenére, a megfelelő számú utód rendszerbe állásáig tovább szolgálnak majd, és akár az 2040-es éveket is megérhetik majd az aktív állományban.