|

Még tovább tolódik az első KC-46A leszállítása

Idén januárban számoltunk be róla, hogy a Boeing kénytelen volt halasztani az első sorozatgyártású KC-46A Pegasus légi-utántöltő repülőgép átadásának időpontját az Amerikai Egyesült Államok Légiereje számára. A KC-135 és KC-10 flotta egy részét leváltani hivatott új tankerek első szériapéldányát 2017 decemberében szerette volna leszállítani az óriáscég, ám jelen állás szerint 2018 tavaszáig kell várni a nagy eseményre. A Boeing szerint a csúszás nem jelent komolyabb problémát, ugyanis a gyártás ütemének felpörgetésével be tudják majd hozni a lemaradásokat.

Az első KC-46A átadásának csúszását egyébként a USAF programfelelőse jelentette be a Wright-Patterson légitámaszponton. Donna Shipton dandártábornok szerint a Boeing „komoly lépéseket tett az elmúlt hónapokban az első gép mielőbbi leszállításának érdekében, ám sajnos ezekkel lassan haladtak”. A csúszást egyébként leginkább az okozza, hogy a KC-46A-nak még nem sikerült megszereznie az összes engedélyét a Szövetségi Légügyi Hatóságtól (FAA).

Fotó: Paul Weatherman, Boeing ,

A USAF 179 példányt tervez beszerezni a KC-46A-ból 2027-ig. Ez a szám azonban nem lesz elég a meglévő 414 KC-135 Stratotanker és 59 KC-10 Extender leváltására, bár a legöregebb példányokat így is nyugdíjba küldhetik majd az amerikaiak. A KC-135-ösök ugyanis az 1960-as, míg a KC-10-esek az 1980-as években léptek szolgálatba, így igencsak eljárt felettük az idő. Ennek ellenére, a megfelelő számú utód rendszerbe állásáig tovább szolgálnak majd, és akár az 2040-es éveket is megérhetik majd az aktív állományban.

Fórum hozzászólások

  • A330MRTT mennyivel nagyobb?
    "Az A330-200-as változat nagyjából 45 százalékkal nagyobb, mint a B767-200-as repülőgép, ha a saját tömeget és a szállítható hasznos terhelést nézzük."
    http://htka.hu/2011/03/02/kc-46a-tenyek-es-velemenyek-egy-tankertender-kapcsan/
  • December 28-án eloszor szállt fel Everettben(Washington állam) a KC-46A Pegasus(Boeing 767-2C) elso prototípusa(gyári szám 41273, szériaszám 1065) két Pratt & Whitney PW4062 hajtomuvel. A gép 3 óra 32 percet toltott a levegoben.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
  • arbalest
    A tanker Boeing-767-esek miért nem kapnak winglet-et? Zavart okozna az örvénylés a gép mögött? Az Airbus MRTT-ken pl van.
    Minden winglet-nek pont az a célja, hogy csökkentse a szárnyvégi indukált örvények kialakulását, úgyhogy ez nem lehet az ok.
  • arbalest
    A tanker Boeing-767-esek miért nem kapnak winglet-et? Zavart okozna az örvénylés a gép mögött? Az Airbus MRTT-ken pl van.
    Lehet, hogy kimaradt.
  • Úgy tűnik a Boeing-nél is kicsit fellazultak a dolgok.
    A légierő felfüggesztette a KC-46-ok átvételét mivel a vadi új gépekben az ellenőrök a gyártás során a gyárban benne felejtett szerszámokat és egyéb törmelékeket találtak.
    Az Air Mobility Command parancsnoka egy rendkívüli és v.színűleg egyáltalán nem baráti vizetre készül a a Boeing seatllei üzemében.
  • rudi
    Úgy tűnik a Boeing-nél is kicsit fellazultak a dolgok.
    A légierő felfüggesztette a KC-46-ok átvételét mivel a vadi új gépekben az ellenőrök a gyártás során a gyárban benne felejtett szerszámokat és egyéb törmelékeket találtak.
    Az Air Mobility Command parancsnoka egy rendkívüli és v.színűleg egyáltalán nem baráti vizetre készül a a Boeing seatllei üzemében.
    Orosz vendég munkások?
  • rudi
    Nem tudom mi van a Boeing céggel?
    Elfelejtették hogy kell repülőt gyártani?

    Legújabb hír hogy az Air Force megtiltotta a teher és utasszállítást az új KC-46-sal mert egy teszt során kinyíltak a padlón lévő a teher rögzítésére szolgáló rögzítő elemek.
    Ha repülés közben elmozdul a szállított rakomány...nos az halálos.
    Megvolt ennek az előzménye, ami miatt nagy lett a mellényük és eltrehányodtak. Ugyebár volt olyan tender amit a kiírás alapján nem a Boeing/amerikai cég nyert meg, inkább eredménytelennek hirdették és újat írtak ki. A 737 MAX-nál derült ki, hogy hatósági/ellenőrzési jogköröket adtak át a B.-nak, mire ők hozzászoktak hogy "Jó lesz az úgy is nekik...". Úgy érezték, túl nagy lett a cég ahhoz hogy elbukjon, és felületesen, trehány módon dolgoztak (lásd az USAF-nál a burkolatok alatt karbantartáskor talált szemetet, hulladékot és szerszámokat, de ott járt kolléga szerint ez még üzemanyag-tartálytérben is előfordult??!!??). Ráadásul túl sokáig mehetett ez, így tényleg úgy gondolták, hogy "Jó az úgy". Mostanra meg felgyülemlett a fekália és a fejükre borult, és minél több helyen néznek a körmükre annál több probléma derül ki. Van egy olyan tippem hogy mire ebből kikászálódnak, az Airbus a rövidesen leálló 380-as gyártás felszabaduló kapacitásait a 320-típus-családra átirányítva szép nagy előnyre tehet szert a közép-kategóriás utasszállítók terén.
  • emel
    Megvolt ennek az előzménye, ami miatt nagy lett a mellényük és eltrehányodtak. Ugyebár volt olyan tender amit a kiírás alapján nem a Boeing/amerikai cég nyert meg, inkább eredménytelennek hirdették és újat írtak ki. A 737 MAX-nál derült ki, hogy hatósági/ellenőrzési jogköröket adtak át a B.-nak, mire ők hozzászoktak hogy "Jó lesz az úgy is nekik...". Úgy érezték, túl nagy lett a cég ahhoz hogy elbukjon, és felületesen, trehány módon dolgoztak (lásd az USAF-nál a burkolatok alatt karbantartáskor talált szemetet, hulladékot és szerszámokat, de ott járt kolléga szerint ez még üzemanyag-tartálytérben is előfordult??!!??). Ráadásul túl sokáig mehetett ez, így tényleg úgy gondolták, hogy "Jó az úgy". Mostanra meg felgyülemlett a fekália és a fejükre borult, és minél több helyen néznek a körmükre annál több probléma derül ki. Van egy olyan tippem hogy mire ebből kikászálódnak, az Airbus a rövidesen leálló 380-as gyártás felszabaduló kapacitásait a 320-típus-családra átirányítva szép nagy előnyre tehet szert a közép-kategóriás utasszállítók terén.
    Vagy nem, mert nem sok társaság fogja bevállalni a típus és flottacsere sokmilliós kiadásait. - Ja, és a plusz várakozást, mert az "új Airbusosok" csak a várólista végén fognak helyet /pontosabban slotot/ találni...
  • formosa1
    Vagy nem, mert nem sok társaság fogja bevállalni a típus és flottacsere sokmilliós kiadásait. - Ja, és a plusz várakozást, mert az "új Airbusosok" csak a várólista végén fognak helyet /pontosabban slotot/ találni...
    Ez erősen függ attól is hogy a Boeing mikor tudja átvinni a most már újta szigorúbb hatóságon/okon a teszteket, és ebből következően mikor tudja újra szállítani a 737MAX-ot a megrendelőknek.
  • emel
    Ez erősen függ attól is hogy a Boeing mikor tudja átvinni a most már újta szigorúbb hatóságon/okon a teszteket, és ebből következően mikor tudja újra szállítani a 737MAX-ot a megrendelőknek.
    Igen, az európaiak bekeményítettek, de nem fognak tudni annyit vakarózni, amennyit 1 új megrendelőnek kell várni...

Ugrás a fórum topichoz