|

Még tovább tolódik az első KC-46A leszállítása

Idén januárban számoltunk be róla, hogy a Boeing kénytelen volt halasztani az első sorozatgyártású KC-46A Pegasus légi-utántöltő repülőgép átadásának időpontját az Amerikai Egyesült Államok Légiereje számára. A KC-135 és KC-10 flotta egy részét leváltani hivatott új tankerek első szériapéldányát 2017 decemberében szerette volna leszállítani az óriáscég, ám jelen állás szerint 2018 tavaszáig kell várni a nagy eseményre. A Boeing szerint a csúszás nem jelent komolyabb problémát, ugyanis a gyártás ütemének felpörgetésével be tudják majd hozni a lemaradásokat.

Az első KC-46A átadásának csúszását egyébként a USAF programfelelőse jelentette be a Wright-Patterson légitámaszponton. Donna Shipton dandártábornok szerint a Boeing „komoly lépéseket tett az elmúlt hónapokban az első gép mielőbbi leszállításának érdekében, ám sajnos ezekkel lassan haladtak”. A csúszást egyébként leginkább az okozza, hogy a KC-46A-nak még nem sikerült megszereznie az összes engedélyét a Szövetségi Légügyi Hatóságtól (FAA).

Fotó: Paul Weatherman, Boeing ,

A USAF 179 példányt tervez beszerezni a KC-46A-ból 2027-ig. Ez a szám azonban nem lesz elég a meglévő 414 KC-135 Stratotanker és 59 KC-10 Extender leváltására, bár a legöregebb példányokat így is nyugdíjba küldhetik majd az amerikaiak. A KC-135-ösök ugyanis az 1960-as, míg a KC-10-esek az 1980-as években léptek szolgálatba, így igencsak eljárt felettük az idő. Ennek ellenére, a megfelelő számú utód rendszerbe állásáig tovább szolgálnak majd, és akár az 2040-es éveket is megérhetik majd az aktív állományban.

Fórum hozzászólások

  • Döntés született a braziloknál, persze nem vadászgép ügyben, "csak" a tankerekről (KC-X2 tender) döntöttek.

     

    http://www.aereo.jor.br/2013/03/14/boeing-767-300er-convertido-pela-iai-o-novo-aviao-tanque-da-fab/
  • 2017-ig viszont az Airbus "kaszálhat" a tankergép piacon. - Bár az csak alamizsna ahhoz képest, amit a Boeing hazai pályán bezsebel...!
  • Ha jól tudom, az USAF legrégebbi gépei pont a KC-135-ösök, melyek még a B-52H flottánál is öregebbek. Ezek közül is a felajánlott, nem CFM56-osra áthajtóművezett példányok elfogadása valóban ostobaság lett volna.
  • Az utolsó B-52H-kat 62 táján szállították le. Ennél volt sokkal korábbi KC-135 repül, de hogy mennyi, az jó kérdés...

    Idei hír.

    http://www.afcent.af.mil/news/story.asp?id=123349771
  • Pedig az "R" változatok sem fiatalabbak az "E" változatoknál. Üzemeltetési költségek és hatótávolság tekintetében azonban már nagy a különbség a korszerűbb hajtómű miatt....

    A KC-46A-ra viszont még várni kell....
  • Mint a cikkből is látható, Izraelnek nem sürgős. Ellenkező esetben már vettek volna néhány használt /és olcsón beszerezhető/ Boeing 767-200ER-t melyeket a már gyakorlattal rendelkező Israel Aerospace Industries könnyedén átalakít tankerré /767 MMTT/....

    Persze a gyári új KC-46A-val nehéz versenyezni...!
  • , "Varsóban nem szeretnének a közös flottától függeni, így 4 darab légiutántöltő repülőgép beszerzésére írtak ki közbeszerzési eljárást"

    Mire kell nekik tanker? mikor élvezik az egész nyugat támogatását?
  • , "Varsóban nem szeretnének a közös flottától függeni, így 4 darab légiutántöltő repülőgép beszerzésére írtak ki közbeszerzési eljárást"

    Mire kell nekik tanker? mikor élvezik az egész nyugat támogatását?
    Ha mindenki arra várna hogy majd a másik támogatja akkor nem lenne senkinek semmije. A lengyelek próbálnak úgy viselkedni mint egy európai középhatalom és ehhez hozzátartozik például a 4 leendő tanker is.
  • Ha 4-6 darab Atlast vennének tanker kiegészítőkkel azt rugalmasabban tudnák használni mint a KC-46A-t. Költséghatékonyabbnak tűnik mint egy dedikált tanker gép.
  • Tanker feladatra olyan gép kell ami elsősorban tanker. Van a lengyeleknek tehergépük éppen meg lehetne oldani, hogy 3-4 C-130-ból tankert csináljanak. Egyébként a KC-46 se csak tankergép.
  • Ezek szerint a KC-46 is vegyes feladatú mint a A330MRTT. Azért úgy gondolom az Atlas sokoldalúbb mint a pályázaton szereplő két gép. Majd kiderül melyik választják a végén a Lengyelek. Nyilván én az A330-nek örülnék mert akkor a pénz Európában marad.
  • KC-46A mindig is többfeladatu volt, de elsődlegesen tanker.
    Atlas elsődlegesen nem tanker.
    Kérdés mit szeretnének elsődlegesen ÉS mennyit szánnak rá. 20éves TCOra biztos, hogy az atlas a legdrágább, KC46/A330MRTT olcsobb és szinte biztos, hogy az Izraeli ajánlat a legolcsobb.

    roni: Hude Magyar gondolkodás. Minek nekik tüzérség? Légvédelem? tankok? Jahogy nekünk max mutatóban van és ez az üdvözítő megoldás mert eljött az örök béke kora? Most így, hogy kissebbségek még ha lokálisan többségben is vannak "szerveznek" felkeléseket ipp aktuális.

    A tanker a legolcsobb megoldás, hogy megtöbbszörözd harci szituációban a légierőd méretét. kb ököl szabály, hogy 4 tankerral majd dupla ideig fogják tudni fenttartani a 48db F-16 épp repülő részét. (Tudtommal se a 30+ Mig29, 20-30 Su22hoz nem akarják használni csak majd 2020után F35höz)
  • Egyetértek Fade-del!
    Mint a cikkből is kiderült, a lengyelek elsősorban tankert szeretnének. A kérdés csak az: A gyári új építésű tanker - KC-46A - mennyivel "jobb" az olcsóbb /és átalakított/ 767MMTT-nél. A tenderben szereplő legnagyobb és a legdrágább A330MRTT meg talán épp az ára miatt fog kipottyanni....
  • "Jahogy nekünk max mutatóban van és ez az üdvözítő megoldás mert eljött az örök béke kora?"

    NATO tagok vagyunk és a lenygelek is, ha megtámadnak minket akkor a nyugati országok segítségünkre sietnek.
    Ha komoly a baj akkor a jenkik partra szállnak ha úgy tetszik az adriai tengerfelől .
    De a gagyi orosz haderőt meg az f-35 szétvágják.
    Még awacs gépeket is küldhetnek a lengyeleknek csak egy szavukba kerül.

    "Most így, hogy kissebbségek még ha lokálisan többségben is vannak "szerveznek" felkeléseket"

    Ez a rész kacagni való.

    "Minek nekik tüzérség? Légvédelem? tankok?"

    Nem azt mondtam hogy minek hanem hogy minek nekik saját fejlesztésű persze brit segítséggel mikor olcsóbb lenne venni pzh-2000, ha modern tankra vágynak akkor ott a leo 2 revulotion.
    Kína jól távol van mert ha amiatt menne a hiszti az megértem.
  • A330MRTT mennyivel nagyobb?
    "Az A330-200-as változat nagyjából 45 százalékkal nagyobb, mint a B767-200-as repülőgép, ha a saját tömeget és a szállítható hasznos terhelést nézzük."
    http://htka.hu/2011/03/02/kc-46a-tenyek-es-velemenyek-egy-tankertender-kapcsan/
  • December 28-án eloszor szállt fel Everettben(Washington állam) a KC-46A Pegasus(Boeing 767-2C) elso prototípusa(gyári szám 41273, szériaszám 1065) két Pratt & Whitney PW4062 hajtomuvel. A gép 3 óra 32 percet toltott a levegoben.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

Ugrás a fórum topichoz