A The Avionist tegnap adta hírül, hogy minden bizonnyal elkészült a Bell V-280 Valor konvertiplán első prototípusa, amivel a gyártó elkezdte a földi hajtóműpróbákat. Az Amerikai Egyesült Államok Hadseregének JMR/TD (Joint MultiRole – Technology Demonstrator) programja által életre keltett típus első példányát a texasi Amarillóban építette meg a Bell, és itt hajtották végre a 95%-ban elkészült prototípus vibrációs tesztjeit is az év elején. Úgy tűnik, hogy a cég tudja tartani a kitűzött ütemtervet, ugyanis az első felszállást 2017 szeptemberére tervezik.
Az N280BH jelzésű helikoptert csütörtökön kapták lencsevégre Amarillóban. A kép tanúsága szerint a V-280-ast éppen földi hajtóműpróbára készítették elő, ami az egyik utolsó lépés a tesztrepülések megkezdése előtt. Mivel eddig nem érkeztek hírek arról, hogy bármi problémába ütközött volna a fejlesztés során a Bell (bár tény, hogy pozitív fejleményekről sem sokszor tájékoztatták a nyilvánosságot), valószínűsíthető, hogy a projekt jól halad.
A Valor, amennyiben továbbra is sikeresnek bizonyul, szép karrier várományosa: a JMR/TD után következik majd az FVL (Future Vertical Lift – Jövő Forgószárnyasa) tender, ami egy összhaderőnemi vállalkozás lesz a jelenlegi amerikai helikopter-állomány egy részének leváltására, a 2030-as évektől. Ez elsősorban az UH-60 Black Hawk típuscsaládot és az AH-64 Apache csatahelikopterek egy részét érinti majd, de később a tengerészgyalogság és a haditengerészet több forgószárnyasát is az FVL győztese, illetve annak egy változata válthatja.
Természetesen ehhez a V-280-asnak meg kell mérkőznie a Sikorsky-Boeing SB-1 Defiant forgószárnyassal, ami a JMR/TD program másik pályázója.