|

Alakul a jövő helikoptere

A Bell Helicopter megkezdte az UH-60 Black Hawk és AH-64 Apache váltótípusának szánt repülőeszköz összeszerelését.

Az amerikai helikoptergyártó vállalat texasi Amarillóban található gyárában megkezdődött a JMR/TD (Joint MultiRole – Technology Demonstrator) programhoz szánt, V-280 Valor elnevezésű kísérleti repülőeszköz építése. A Spirit AeroSystems által gyártott törzs már tavaly szeptemberben megérkezett a Bell Helicopter összeszerelő-üzemébe, ahol egy ideje lefestve várta a végszerelés megkezdését. A gyártó januári nyilatkozata szerint immáron megkezdődtek a munkálatok, a szárny is hamarosan elkészül, így nemsokára sor kerülhet a fődarabok összeillesztésére, majd megkezdődhet a rendszerek beszerelése. A “roll-out” ceremóniára várhatóan még 2016 végéig sor kerül, míg az első repülést a földi tesztek után 2017 folyamán hajthatják végre.

Számítógépes grafika egy V-280 Valor géppárról | Forrás: Bell Helicopter

Számítógépes grafika egy V-280 Valor géppárról | Forrás: Bell Helicopter ,

A JMR előfutára a hadsereg tervezett FVL (Future Vertical Lift – Jövő Forgószárnyasa) programjának, mely a Sikorsky UH-60 Black Hawk többfeladatú szállítóhelikopterek, majd később az AH-64 Apache támadóhelikopterek leváltását célozza a 2030-as évek közepétől.  Az elődöntőbe négy “csapat” jutott (az AVX Aircraft, a Bell Helicopter, a Karem Aircraft és a Sikorsky/Boeing páros), ahol a nevezett pályázók részletes tanulmányt készítettek a programra szánt konstrukcióról. A döntőbe végül a Bell Helicopters V-280 Valor elnevezésű konvertiplánja, valamit a Sikorsky/Boeing SB>1 Defiant nevű tolólégcsavaros masinája jutott (míg a másik két pályázó további forrásokat kapott tervei tökéletesítésére). A két döntősnek 2017-re kell repülőképes technológiai demonstrátorral előállni, majd a repülési teszteket követően derül ki, melyik pályázó fejlesztheti majd ki helikopterét az FVL program keretében.

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.