|

Japán az AH-1S utódját keresi

Tokió nem egyszerűen váltótípusát keresi a Bell/Fuji Heavy Industries AH-1S Cobra harcihelikoptereknek, elvárásuk, hogy utódja képes legyen hordozófedélzetről és szükségrepülőtérről üzemelni.

Annyi bizonyos, hogy a japán kormány idén már felmérte a lehetőségeit, ám darabszámban egyelőre még nincs egyetértés (a hír 30, 40, 50 darab helikopterről szól és a gyártóktól is e szerint kérnek ajánlatot).

USMC AH-1Z Viper. A Bell (és egyébként az amerikaiak) komolyan bízik a győzelmükben, tekintve, hogy az előd szintén hozzájuk köthető. Forrás: defensenews.com ,

S ajánlat természetesen van, a Bell az AH-1Z Vipert ajánlja, míg a Mitsubishi Heavy Industries az UH-60J/JA Blackhawk mellett érvel, mondván függesztőpontjain egyrészt képes fegyverzet hordozására, másrészt az 1990-es évektől kezdve a Japán Önvédelmi Erők számára számos Blackhawk/Seahawk variánst gyártott már le.

Mitsubishi UH-60J. Forrás: wikipedia.org ,

Az európai Airbus megerősítette a Defense News-nak, hogy a Tiger harcihelikopter nem indul a tenderen, helyette a H-145M többfeladatú helikoptert nevezik be a HForce fegyverrendszerrel. A döntés valószínűleg nem véletlen, mivel a H-145 civil változatát a japán sürgősségi orvosi szolgálat már használja. Emellett a csomag részeként az európai gyártó felajánlotta, hogy a Kobe városában található üzemet kiegészítenék egy karbantartó, javító – és felújító komplexummal, amennyiben ők nyernek.

Az olvasók előtt nem ismeretlen H-145M. Kérdés, hogy a Bell és a Boeing ajánlatával szemben mennyire lesz versenyképes az Airbus. Forrás: airbus.com ,

Végül, de nem utolsó sorban a Boeing az AH-64E Apache forgószárnyast ajánlotta, melyből a szigetország haderejében 13 darab AH-64D változat már rendszerben van, amit licensz alapján Japánban szereltek össze. Noha eredetileg 62 Apache-ról volt szó, Dél-Koreához hasonlóan a Longbow radar teljesítményével Tokióban sem elégedettek, így kétséges a további beszerzés.

Japán AH-64D. Forrás: flickr.com ,

Olaszország az AW-249 harcihelikopterrel kíván pályázni, ám az jelenleg még fejlesztés alatt áll. A napokban véget érő Japán Nemzetközi „Airshow” alkalmával Goerge Trautman, a Bell tanácsadója úgy nyilatkozott, hogy az ajánlattétel 3-4 hónapon belül várható, így valószínűleg jövő év elején már többet fogunk tudni.

Fórum hozzászólások

  • Video shows close urban air support for US Marines conducted by Marine UH-1 Venom and AH-1Z Viper helicopters using their miniguns and rockets at day and night time during United States Marines training.
  • "Romániában nem kispályás repülőgépipar működik, a brassói IAR (Industria Aeronautică Română) vállalat 1925 óta aktív, gyártottak licenszben például Alouette III és Puma helikoptert is, de saját típusokkal is rendelkeznek a vitorlázógépektől kezdve a sugárhajtású kiképzőgépeken át a kéthajtóműves csapásmérőig bezárólag. A pedigréjük alapján pedig nem esne nehezükre nagyobb részt vállalni az AH-1Z gyártásában."

    Na ezért nem kapunk mi kb. semmilyen a kézifegyvernél nagyobb licenszet sem, mert nincs meg hozzá még az alap iparunk sem. Újabb ok miért kell létrehozni/támogatni a magyar hadiipart. Ha már saját tervezésű dolgokra nincs pénzünk legalább licenszben gyárthatnánk jól bevált dolgokat a saját haderőnk támogatására. Ha rentábilisan működhetne (akár úgy, hogy az elején jelentős állami dotációt kap) később ebből talán kinőhetne a saját tervezésű eszköz gyártás is.
    Minden magyar szidja a románokat...persze én is...de az idő és a történelem őket igazolja. Lassan már leköröznek minket minden területen.
    Miért van az, hogy a külföldi multik zöldmezős, államilag jelentősen támogatott, (nem csak pénzzel, de adó és járulék kedvezményekkel is) beruházásokat hoznak és fejlesztenek mázsa szám. Míg a magyar ipari cégek hacsak nem egy milliárdos magyar tulaj nem áll a háttérben akkor örülnek ha vegetálnak nemhogy bővítsenek, vagy külföldön terjeszkedjenek. Mert az OTP a MOLL és egy-két építőipari mammut kivételével ez a helyzet...
    Ja értem...a mindenkori politikai grémiumnak nincs ideje kivárni míg a mag szárba szökken és már lehet sápot húzni... addig csak viszi a pénz. Sokkal gyorsabb ha lefekszünk a nyugati multi-kultinak és már jönnek is a nokiás dobozok.
    Molni régen sokat áradozott egy szocis magyar vállalatról ahol repülőgép karbantartásokat is végeztek és az alapítása időben talán vetekedhetne az román IAR-al.
    Ha nem verik szét/ hagyják szétrohadni, törődnek az életben tartásával még akkor is ha nem hoz semmit talán mára lehetne akkora cég ami most kaphatna akár licensz gyártási lehetőségeket is.
    Talán nem állt volna elő a jelenlegi szituáció sem, hogy nincs működő képes harci helikopter és közepes szállító gép se nagyon stb...őszintén melyik környező ország csinál ilyet?
    Milyen érdekes, hogy a szomszédainknál a rendszerváltás nem úgy ment végbe mint nálunk. Mindenkiben volt annyi patriotizmus, hogy legalább a stratégiai vállalatokat megpróbálta életben tartani. Mi meg 1-2 kivétellel eladtunk mindent, fittyet hányva a saját jövőnkre. Pedig meg lehet nézni, hogy azok a cégek amiket nem adtunk el lásd pl. OTP, MOLL mekkora presztízs értékkel bírnak most sőt még fejlesztenek/terjeszkednek is.
    Az a baj, hogy ezzel a hozzáállással csak a saját sírunkat ássuk meg jelen pillanatban ha az országból kivonulnának a külföldi cégek nagyjából megállna az élet. Bér rabszolgák hatalmas tömegei kerülnének az utcára és nem lenne erős alternatív működő saját termelő bázis ami felszívná őket. A szociban legalább önellátóak voltunk. Mára már ez a képességünk sincs meg...
  • "Míg a magyar ipari cégek hacsak nem egy milliárdos magyar tulaj nem áll a háttérben akkor örülnek ha vegetálnak nemhogy bővítsenek, vagy külföldön terjeszkedjenek. Mert az OTP a MOLL és egy-két építőipari mammut kivételével ez a helyzet..."

    Ezt annyiban kiegészíteném, hogy komoly repülőgépgyártásról a második világháború óta nem beszélhetünk Magyarországon. A Dunai repülőgépgyár (mindegy melyik elnevezését is írom le) Nagyjavítással és nem gyártással foglalkozott, mégha részegységeket gyártott is. Ne hasonlítsuk már hazánkat Romániához, akik félig-meddig a VSZ-n és KGST kívülről megtartották és bővítették a saját nehéziparukat..
    Nekünk a II. vh óta ha nem repülőeszközökkel foglalkozunk, volt két félig-meddig sikeres termékünk a PSZH és a FUG. ezenkívül ágyúcsöveket, optikai termékeket, és rádiókat gyártottunk.. és persze néhány katonai tehergépkocsi típust, Volt egy két kezdeményezés amely hamvába holt pld. Tulipán önjáró aknavető gyártása stb.

    Ez semmi a román nehéziparhoz képest. Ők egyébként is a franciák védencei voltak, mégha a szoci táborba is tartoztak. Lásd: Alouette, Puma, majd most Cougar stb. ha a forgószárnyasokat nézem. A Pumára alapozott Socat pedig a térségben egyedülálló harci helikopter.. A repülőiparuk is gyártott polgári és katonai repülőgépeket...

    Magyarország ha Viki a hadsereg szeretné se tudna mégha megfeszülne se, saját megfelelő minőségű pszh-t, helikoptert, repülőgépet gyártani... Marad a kézifegyver az egyéni védőeszkzök és személyi felszerelés, tehergépjárművek és támogató eszközök.. (még az aknavetőink is spanyolok).. Diósgyőrban már csak mese a régi fegyvergyártás, akárcsak a pesti FÉG...
  • kelepisti
    "

    Magyarország ha Viki a hadsereg szeretné se tudna mégha megfeszülne se, saját megfelelő minőségű pszh-t, helikoptert, repülőgépet gyártani... Marad a kézifegyver az egyéni védőeszkzök és személyi felszerelés, tehergépjárművek és támogató eszközök.. (még az aknavetőink is spanyolok).. Diósgyőrban már csak mese a régi fegyvergyártás, akárcsak a pesti FÉG...
    Nem tudom, hogy mi van lekonzerválva - netán karbantartva:confused:
    https://www.google.hu/maps/@48.0845...4!1sUVBtXHzg3oXMTwQwDulPRQ!2e0!7i13312!8i6656
  • "possible Foreign Military Sale to Bahrain of 12 AH-1Z attack helicopters for an estimated cost of $911.4 million."

    The Government of Bahrain has requested twelve (12) AH-1Z attack helicopters, twenty-six (26) T-700 GE 401C engines (twenty-four (24) installed and two (2) spares), fourteen (14) AGM-114 Hellfire Missiles, and fifty-six (56) Advance Precision Kill Weapon System II (APKWS-II) WGU-59Bs. This request also includes fifteen (15) Honeywell Embedded Global Positioning System (GPS) Inertial Navigation System (INS) (EGI) w/Standard Positioning Service (SPS) (including three (3) spares), twelve (12) Joint Mission Planning Systems, twelve (12) M197 20mm gun systems, thirty (30) Tech Refresh Mission Computers, fourteen (14) AN/AAQ-30 Target Sight Systems, twenty six (26) Helmet Mounted Display/Optimized Top Owl, communication equipment, electronic warfare systems, fifteen (15) APX-117 Identification Friend or Foe (IFF), fifteen (15) AN/AAR-47 Missile Warning Systems, fifteen (15) AN/ALE-47 Countermeasure Dispenser Sets, fifteen (15) APR-39C(V)2 Radar Warning Receivers, support equipment, spare engine containers, spare and repair parts, tools and test equipment, technical data and publications, personnel training and training equipment, U.S. government and contractor engineering, technical, and logistics support services, and other related elements of logistics and program support. The total estimated cost is $911.4 million.
  • Terminator
    "possible Foreign Military Sale to Bahrain of 12 AH-1Z attack helicopters for an estimated cost of $911.4 million."

    The Government of Bahrain has requested twelve (12) AH-1Z attack helicopters, twenty-six (26) T-700 GE 401C engines (twenty-four (24) installed and two (2) spares), fourteen (14) AGM-114 Hellfire Missiles, and fifty-six (56) Advance Precision Kill Weapon System II (APKWS-II) WGU-59Bs. This request also includes fifteen (15) Honeywell Embedded Global Positioning System (GPS) Inertial Navigation System (INS) (EGI) w/Standard Positioning Service (SPS) (including three (3) spares), twelve (12) Joint Mission Planning Systems, twelve (12) M197 20mm gun systems, thirty (30) Tech Refresh Mission Computers, fourteen (14) AN/AAQ-30 Target Sight Systems, twenty six (26) Helmet Mounted Display/Optimized Top Owl, communication equipment, electronic warfare systems, fifteen (15) APX-117 Identification Friend or Foe (IFF), fifteen (15) AN/AAR-47 Missile Warning Systems, fifteen (15) AN/ALE-47 Countermeasure Dispenser Sets, fifteen (15) APR-39C(V)2 Radar Warning Receivers, support equipment, spare engine containers, spare and repair parts, tools and test equipment, technical data and publications, personnel training and training equipment, U.S. government and contractor engineering, technical, and logistics support services, and other related elements of logistics and program support. The total estimated cost is $911.4 million.
    Azt a rohadt mindenit!
    Én értem hogy fel lehet sorolni külön külön fél oldalon keresztül, hogy mivel a 12 db Zulu Cobrának 24 hajtóműve van, és még kapnak ezen kívül 2! db tarcsit is, meg mivel két fős a személyzet, minden gép minden legénysége kap HMD top Owlt, PLUSZ még két darab tarcsit is, meg gyakorlatilag az összes szirt szart tételesen felsorolják ami odáig elmegy pofátlanul hogy még a 12 géphez a 12 db széria 20mm-es 3 csövű gépágyút is felsorolják tételesen, meg navigációs rendszereket etc. hogy látszódjék nem szarral gurítanak, de ez gyakorlatilag akkor is nagyjából számomra annyi ez a hír, hogy a 12 db zulu cobra majdnem egy milliárd dollár.

    Nem tudom hogy sírjak, vagy nevessek ezek után, mikor valaki fikázni kezdi a Mi-24 felújításunkat, annak árköltségeit, meg jönnek az ilyen nagyszerű ötletek, hogy vegyünk UH-1 est 52 millió dollár per darabért, vagy AH-1Z-t alig több mint 75 millióért.

    VICC.
  • zsolti
    Azt a rohadt mindenit!
    Én értem hogy fel lehet sorolni külön külön fél oldalon keresztül, hogy mivel a 12 db Zulu Cobrának 24 hajtóműve van, és még kapnak ezen kívül 2! db tarcsit is, meg mivel két fős a személyzet, minden gép minden legénysége kap HMD top Owlt, PLUSZ még két darab tarcsit is, meg gyakorlatilag az összes szirt szart tételesen felsorolják ami odáig elmegy pofátlanul hogy még a 12 géphez a 12 db széria 20mm-es 3 csövű gépágyút is felsorolják tételesen, meg navigációs rendszereket etc. hogy látszódjék nem szarral gurítanak, de ez gyakorlatilag akkor is nagyjából számomra annyi ez a hír, hogy a 12 db zulu cobra majdnem egy milliárd dollár.

    Nem tudom hogy sírjak, vagy nevessek ezek után, mikor valaki fikázni kezdi a Mi-24 felújításunkat, annak árköltségeit, meg jönnek az ilyen nagyszerű ötletek, hogy vegyünk UH-1 est 52 millió dollár per darabért, vagy AH-1Z-t alig több mint 75 millióért.

    VICC.
    Hát nem ócsó! De pl vadiúj, fullextrás Ka-52-vel kéne összehasonlítani némi fegyverzettel hozzácsapva. Meg ugye a fegyverek ára mindig politikai ár is, Bahrein ráadásul gyanítom jól lehúzható is.
  • beta
    Hát nem ócsó! De pl vadiúj, fullextrás Ka-52-vel kéne összehasonlítani némi fegyverzettel hozzácsapva. Meg ugye a fegyverek ára mindig politikai ár is, Bahrein ráadásul gyanítom jól lehúzható is.
    Mind igaz amit írtál, szerintem is Bahrein lehúzható jobban mint az átlag, már csak azért is mert nekik VAN erre ennyi pénzük, de a Csehek új UH-1-eit is marha drágának találtam 50+ milláért/db.

    Valóban nem ócsó...
    Ezek után már én is nagyon kíváncsi vagyok hogy mibe kerül egy full extrás Ka-52 némi fegyverzettel. Hozzáteszem, ebben a csomagban minden van de fegyverzet az pont nem sok, mert a 14 db Hellfire + 56 db (APKWS-II) WGU-59Bs az nem egy nagy tétel. A beépített gépágyút meg ne vegyük már külön fegyverzetnek...

Ugrás a fórum topichoz