|

B-52 villámokkal a háttérben

B-52H a háttérben intenzív villámtevékenységgel

B-52H Stratofortress várakozik az észak-dakotai Minot légibázison. U.S. Air Force photo by Senior Airman J.T. Armstrong,

Ilyen, amikor munka közben nem az AC/DC tolja a Thunderstruck-ot a háttérben… :) Avagy igazán szép villámtevékenység volt tapasztalható a napokban a Minot légibázis közelében.

Fórum hozzászólások

  • http://worldwarwings.com/b-52-makes-high-crosswind-landing-but-not-like-youd-expect

    Így száll le egy B-52-es oldalszélben.
  • A három délceg hölgy mögött egy szekrényajtónyi fickó. :)
    Há az ilyen "csinoskáknak" testőr is köllhet néha!!
  • Nem tudom volt e mostanában szó a B-52 újra hajtóművezéséről...
    Az Aviationweek szerint vannak fejlemények az ügyben:
    http://aviationweek.com/defense/ge-...m=email&elq2=d6dc9665106b4ba9ae5ec724beb31920
    A lényeg hogy Feb.3.-án az amik ajánlatot kértek a GE-től, a RR-től és a PW-től hogy mit tudnának ajánlani B-52-höz az ősöreg TF33 helyett.
    A cikk szerint az az új a dologban hogy eddig amikor B-52 újra hajtóművezésről volt szó mindig 4 új nagy kétáramúsági fokú hajtóművel (CF6-os) akarták cserélni a meglévő nyolcat.
    Ennek az lett volna a hátránya hogy komoly szerkezeti módosításokat igényelt volna a gép szárnyán és nem voltak biztosak benne hogy hogyan változik meg a légáramlás a gép körül.
    Tesztek azért voltak:
    [​IMG]

    A mostani ajánlatban azt kérik a cégektől, adjanak ajánlatot arra hogy a régi nyolc hajtóművet nyolc új, egyenként 17,000-19,000-lb tolóerejű hajtóművel váltanák, úgy hogy azok különösebb szerkezeti átalakítás nélkül illeszthetőek legyenek a meglévő pilonokhoz.
    A GE-től a CF-34-10-es jöhet szóba (18,000-lb., jelenleg a Brazil Embraer 190, 195-ökön repül)
    A RR-tól az BR715 vagy BR725 (18,500-lb., jelenleg a Gulfstream G650-en és V-ön repül)
    A PW - aki az eredeti TF33-okat gyártotta - alapvetően feljavítaná a meglévő TF33-sokat vagy új hajtóműveket fejlesztene
    Mindenesetre szép üzlet lenne...A meglévő 76 B-52H-hoz kb. 608 hajtóműre lenne szükség.
    Konkrét számok ugyan még nincsenek mekkora megtakarítást lehetne a cserével elérni, mindenesetre biztos jót tenne az üza. fogyasztásnak, a hatósugárnak és valószínűleg még évtizedekre biztosítaná gép helyét a légierőben.
  • Össze kell trombitálni néhány agyast, hogy dolgozzanak ki módosító csomagokat a meglévő hajtóművekhez, a legolcsóbbnak ez tűnik.
  • rudi
    Nem tudom volt e mostanában szó a B-52 újra hajtóművezéséről...
    Az Aviationweek szerint vannak fejlemények az ügyben:
    http://aviationweek.com/defense/ge-...m=email&elq2=d6dc9665106b4ba9ae5ec724beb31920
    A lényeg hogy Feb.3.-án az amik ajánlatot kértek a GE-től, a RR-től és a PW-től hogy mit tudnának ajánlani B-52-höz az ősöreg TF33 helyett.
    A cikk szerint az az új a dologban hogy eddig amikor B-52 újra hajtóművezésről volt szó mindig 4 új nagy kétáramúsági fokú hajtóművel (CF6-os) akarták cserélni a meglévő nyolcat.
    Ennek az lett volna a hátránya hogy komoly szerkezeti módosításokat igényelt volna a gép szárnyán és nem voltak biztosak benne hogy hogyan változik meg a légáramlás a gép körül.
    Tesztek azért voltak:
    [​IMG]

    A mostani ajánlatban azt kérik a cégektől, adjanak ajánlatot arra hogy a régi nyolc hajtóművet nyolc új, egyenként 17,000-19,000-lb tolóerejű hajtóművel váltanák, úgy hogy azok különösebb szerkezeti átalakítás nélkül illeszthetőek legyenek a meglévő pilonokhoz.
    A GE-től a CF-34-10-es jöhet szóba (18,000-lb., jelenleg a Brazil Embraer 190, 195-ökön repül)
    A RR-tól az BR715 vagy BR725 (18,500-lb., jelenleg a Gulfstream G650-en és V-ön repül)
    A PW - aki az eredeti TF33-okat gyártotta - alapvetően feljavítaná a meglévő TF33-sokat vagy új hajtóműveket fejlesztene
    Mindenesetre szép üzlet lenne...A meglévő 76 B-52H-hoz kb. 608 hajtóműre lenne szükség.
    Konkrét számok ugyan még nincsenek mekkora megtakarítást lehetne a cserével elérni, mindenesetre biztos jót tenne az üza. fogyasztásnak, a hatósugárnak és valószínűleg még évtizedekre biztosítaná gép helyét a légierőben.

    Kis korrekció: a képen nem a B-52-es számára tesztelnek épp egy szóbajöhető új hajtóművet, hanem repülő próbapadként próbálgatják a GE TF-39-esét, ami a C-5A Galaxy gépekbe került, Ne feledjük, ez a fenti kép korántsem új, amikor készült, a B-52-es volt jóformán a legnagyobb amerikai sugárhajtású repülő, hiszen a C-5A és a kvázi konkurens B747 szinte egy időben, de ezen tesztek után kezdte meg karrierjét.
  • Úgy tűnik, hogy Trump talált egy kis pénzt. Nem lesz olcsó mulatság, de talán kevesebbe kerül, mint a Galaxy-k modernizálása és hajtóműcseréje.
  • formosa1
    Úgy tűnik, hogy Trump talált egy kis pénzt. Nem lesz olcsó mulatság, de talán kevesebbe kerül, mint a Galaxy-k modernizálása és hajtóműcseréje.
    Eza Trump-os rész nem világos...
    A Galaxynál négy hajóművet cseréltak, de mellette csináltak más is, strukturálisan is részben újjáépítették a gépeket.
  • molnibalage
    Eza Trump-os rész nem világos...
    A Galaxynál négy hajóművet cseréltak, de mellette csináltak más is, strukturálisan is részben újjáépítették a gépeket.
    Valószínűleg ezért lesz drágább az 52 gépes Galaxy-s üzlet.

    Általában a konzervatív elnökök úgy alakítják a költségvetést, hogy több jusson katonai célokra. Szerintem Trump is így fog tenni....
  • Nekem ez újdonság volt...ilyen sisakot visel(viselne) a B52-es - meg a többi stratégiai bombázó, beleértve a B2-est is - személyzete nukleáris bevetéseken...
    [​IMG]
    Az atomvillanás - még ha nem néznek is bele közvetlenül - percekig tartó látáskiesést / gyengülést okozhat amit el kell kerülni.
    A képen látható maszk lencséje egy PLZT nevű elekro optikai kerámiából készül. Ez egy ólom, lantán, cirkonát titanát bázisú kerámia ami alapesetben átlátszó.
    Atomvillanás esetén a kerámia azonnal (egy tízmilliomod sec.!)l elsötétül és megvédi a viselő szemét, majd a veszély elmúltával újra átlátszó lesz.
    Érdekes hogy azt írja a lenti cikk hogy próbálták a teljes szélvédőt ilyen anyagból gyártani de nem vált be.
    Ekkora felületen már nem volt megfelelő a kerámia reakció ideje, másrészt a lencse alapesetben sötét - csak elektromos feszültség alatt válik átlátszóvá - vagyis a repülőgépen egy áramkiesés azzal a kellemetlen következménnyel járhatott volna hogy elsötétülnek az ablakok.
    http://www.thedrive.com/the-war-zon...pilots-would-wear-during-a-nuclear-apocalypse

Ugrás a fórum topichoz