A pilótává válás útján rengeteg növendék találkozott a Lockheed T-33 Shooting Star kiképzőgéppel világszerte – igaz ez jellemzően nem mostanában volt, hiszen egy olyan gépről beszélünk, ami majd 70 évvel ezelőtt, 1948 tavaszán repült első alkalommal. Az 1948-1959 között az Egyesült Államok, illetve Kanada által legyártott több mint 6000 gép utolsó példányai is elköszöntek az aktív szolgálattól: Bolívia légiereje július 31-vel nyugdíjazta utolsó 4 aktív T-33-asát. 44 évet húzott le náluk a típus Kanada által gyártott variánsa.
A Fuerza Aérea Boliviana 1973 nyarán vásárolta meg első Canadair CT-133 Silver Star Mk 3 változató gépeit, melyet később Franciaországtól átvett, szintén kanadai eredetű gépekkel egészítettek ki. A még szolgálatban álló példányok az évezred első éveiben estek át modernizáláson, élettartam hosszabbításon, mely további 15 év szolgálati időt adott nekik. 2015-ben még 9 példány volt aktív a pár nappal ezelőtti búcsúztatót már csak 4 géppel tartották meg.
Bolívia éveken keresztül próbált modern kiképző / könnyű csapásmérő gépeket beszerezni. Szűk 1 évtizeddel ezelőtt úgy tűnt a csehek örülhetnek, hogy sikerült végre vevőt találniuk felesleges mennyiségben rendelkezésre álló L-159-es gépeik közül pár példányra – egészen addig, míg Washington el nem kaszálta a dolgot. A dél-amerikai állam légierejébe így végül a kínai Hongdu JL-8/K-8 Karakorum amerikai alkatrészektől mentesített változata került 6 példányban.
Az Egyesült Államok első sugárhajtású vadászgépén, a Clarence „Kelly” Johnson által tervezett Lockheed P-80/F-80 továbbfejlesztésével létrehozott típust az Egyesült Államok légiereje és haditengerészete a 60-as évek elején, a fejlettebb típusok érkeztével kezdte kivezetni a pilótaképzési programokból. Az USAF esetében ezen típusok közé tartozik a máig használt, bár épp váltás előtt álló Northrop T-38 Talon.