|

Kínai Tigris Bolíviába

A bolíviai Honvédelmi Minisztérium július 29-én vette át Kínától azt a 31 darab Shaanxi Tiger 4X4 könnyű páncélautót, amit egy 8 millió dolláros katonai segélyprogram keretén belül kapott. Az ünnepélyes átadás alkalmával készült fotókból arra lehet következtetni, hogy a kapott gépjárművek a katonai rendőrség keretein belül fognak szolgálatot teljesíteni, hátországi feladatok ellátásban használják majd.

A Shaanxi Tiger 4x4 könnyű páncélozott járművek bolíviai átadása.

A Shaanxi Tiger 4×4 könnyű páncélozott járművek bolíviai átadása. ,

A szóban forgó járművet a kínai Shaanxi Baoji Special Vehicles Company fejlesztette ki. Meghajtását egy 200 lóerős Cummins ISDE200-30 dízelmotor adja, mellyel közúton a jármű 110 km/h maximális sebesség elérésére képes. Egy feltöltéssel a páncélautó 600 kilométer tud megtenni, lejtőmászó képessége 60%, menetből pedig 800 milliméteres vízi akadályon képes átgázolni, előkészítéssel ez az érték 1,2 méterre növekszik.

A jármű páncélzata ellenáll a standard 7,62 milliméteres M43 páncéltörő lőszernek, a parancsnokon és a járművezetőn kívül pedig még 9 felfegyverzett katona szállítására képes. Ezen kívül a jármű tetejére különféle fegyvereket lehet felszerelni. A bolíviai példányokon még vörös színű villogókat és hangosbeszélőket lehet megfigyelni.

 

Fórum hozzászólások

  • Ocses
    Nekem Afgánba a reptérről a magyar táborig az első 200 km-es utam egy hasonlóban volt.
    Németek vittek át minket 2 Fennek meg pár fuchs társaságában.
    Az MAN volt de a belső elrendezése nem ilyan volt.
    Bal oldalt 2, jobb oldalt 1 ülés menetirányba /kis ablakok.
    De abba mintha többen fértünk volna.
    Amik Irakban használtak repülőtéri transzfernek érdekes, inkább barkács megoldásnak tűnő gépeket.

    Rhino Runner
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
  • papi
    Amik Irakban használtak repülőtéri transzfernek érdekes, inkább barkács megoldásnak tűnő gépeket.

    Rhino Runner
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Minket kabulban (2013) a reptéren a filmekből ismert sárga amerikai iskolabusszal hordtak szolgálatba.
    Indiai sofőr. :eek:
    Páncélzat nulla.:(
    /pedig a fele őrtoronyban afgán őrök voltak akikben megbízni botorság, vagy volt bm21el lőtték a tábort/
    Hátsókerék meghajtás, :D hóban driftelés.

    Miközben ott voltak a maxxproink csak spóroltunk.:rolleyes:
  • FFG Genesis

    Hybrid drive technology, 40t GVW 8x8 with modular drive/mission modules like Boxer, full electric drive with diesel generator charging a battery bank that powers individual wheel motors, with regenerative braking

    (FFG: Flensburger Fahrzeugbau Gesellschaft mbH)


    [​IMG]

    [​IMG]
  • Terminator
    FFG Genesis

    Hybrid drive technology, 40t GVW 8x8 with modular drive/mission modules like Boxer, full electric drive with diesel generator charging a battery bank that powers individual wheel motors, with regenerative braking

    (FFG: Flensburger Fahrzeugbau Gesellschaft mbH)


    [​IMG]

    [​IMG]
    Speciel én nyitva hagynám a kerékvonalat, hogy rá lehessen a kerekekre feszíteni egy gumilánctalpat szutykabb terepviszonyokhoz. Meg az orr formája elég szar, mindenre felakadós, bár van benne powa', gondolom arra építenek, hogy ami elé kerül azt eltolja. Alapvetően tetszik.
  • Pogány
    Speciel én nyitva hagynám a kerékvonalat, hogy rá lehessen a kerekekre feszíteni egy gumilánctalpat szutykabb terepviszonyokhoz. Meg az orr formája elég szar, mindenre felakadós, bár van benne powa', gondolom arra építenek, hogy ami elé kerül azt eltolja. Alapvetően tetszik.
    Pár reszlet, ha nem volt még:
    Cégfejlesztés saját eröböl. 2 év mulva szeriagyártâsra erett. 4-6-8 kerekes verzió lehetséges, modulâris felépitès. A 8 kerekes 13 föt szâllit: 2 vezetö, 1 fö, akikezeli a 30mm-es Kongsberg gépâgyút, plusz 10 fö . Hossza: 825 cm, szélesség: 320 cm, magasság toronnyal:350 cm. 8db kerekagymotor, nyomaték 15662 N. Drive by wire. Kerekek nem kormânyozhatóak, hanem egyenknt hajthatóak, fkezhetöek, ezzel hasonlóan müködik a kormânyzâs mint egy lânctalpAsnál. 200 Kw Deutz dizel tölzi az akcsit.Tiszta villanymódban 150 km hatótâv, hybrid módban 600 km. Sûly: 40t. A villanymeghajtás miatt nagyon jól gyorsul, végsebesség 100km/h felett. Villanymotorral osonni tud. Cég szerint a Fennek utódja lehet. Tævirânyotott verziót is terveznek.
    Forrâs: Die Welt
  • aquarell
    Pár reszlet, ha nem volt még:
    Cégfejlesztés saját eröböl. 2 év mulva szeriagyártâsra erett. 4-6-8 kerekes verzió lehetséges, modulâris felépitès. A 8 kerekes 13 föt szâllit: 2 vezetö, 1 fö, akikezeli a 30mm-es Kongsberg gépâgyút, plusz 10 fö . Hossza: 825 cm, szélesség: 320 cm, magasság toronnyal:350 cm. 8db kerekagymotor, nyomaték 15662 N. Drive by wire. Kerekek nem kormânyozhatóak, hanem egyenknt hajthatóak, fkezhetöek, ezzel hasonlóan müködik a kormânyzâs mint egy lânctalpAsnál. 200 Kw Deutz dizel tölzi az akcsit.Tiszta villanymódban 150 km hatótâv, hybrid módban 600 km. Sûly: 40t. A villanymeghajtás miatt nagyon jól gyorsul, végsebesség 100km/h felett. Villanymotorral osonni tud. Cég szerint a Fennek utódja lehet. Tævirânyotott verziót is terveznek.
    Forrâs: Die Welt
    Azért megnézném a teszteket, mert tulajdonképpen egy kerekes kivitelben láthatunk egy végre hibrid nehéz ifv-t. Mert jól néz ki, ránézésre egyfajta kerekes Lynx, csak kérdés, hogy van-e lényegi értelme bárkinek is ebbe invesztálni? Úszni nem gondolom, hogy 30-40 tonnával képes lenne, akkor meg már maradhat a láncos ifv, kerekes úszóképes bármi. Főleg, hogy rendeltünk 218 darabot láncosból és ez így jó.
  • Uszni valóban nem tud, de villany módban sokáig tud a viz alatt menni, minden különleges előkészités nélkül. Mondja a tervező.
    Persze levegő a legénységnek kell....
  • Furcsa választás: Ukrajna bemutatta a "Kevlar-E" BMP prototípusát


    [​IMG]

    Megjelentek az interneten egy új ukrán gyalogos harcjármű, a BMP "Kevlar-E" prototípusának képei, amelyet az "Ukrinnmash" magáncég fejleszt.

    Az új BMP "Kevlar-E" első képei 2018-n jelentek meg. A készülő géphez a cég szakemberei az ACS 2S1 "Carnation"(Gvozdika)alvázat vették alapul, amelyet viszont az MT-LB alapján hoztak létre, a 122 mm-s ágyúval ellátott a tornyot eltávolították,a deszanttér kialakítása miatt átalakításokat hajtottak végre és a BM-3M "Storm" harci modult helyezték el a régi torony helyén ".

    A fejlesztők szerint a BMP legénysége három emberből áll: a sofőrből, a jármű parancsnokból és a lövész-operátorból, a deszanttér 6 lövészt képes befogadni. Korábban arról számoltak be, hogy az új BMP-re a Raketka reaktív páncél elemeinek telepítését javasolják, amely a Knife reaktív páncél könnyű változata, amelyet kifejezetten könnyű páncélozott járművek számára fejlesztettek ki, valamint a KAZ Shershen-t (Zaslon-L).

    [​IMG]

    Az ukrán média felhívta a figyelmet a "Carnation"(Gvozdika)önjáró fegyverek furcsa alváz-választására a jövőbeli BMP számára, mivel ezekből gyakorlatilag nem rendelkezik számottevő mennyiséggel az ukrán hadsereg. Ezt bizonyítja a használt platform külföldön történő megvásárlása. 2019-n Ukrajna ennek a prototipusnak az alapját jelentő Gvozdika alvázat Mianmarból vásárolta meg, akiknek korábban műszaki dokumentációt és gyártósort adott át a 2S1U alváz összeállításához.

    Az MT-LB gyártásának visszaállítása, amelyet még 2015- ígértek, orosz alkatrészek nélkül a harkovi traktorgyárban,eddig csak ígéret maradt.
  • Wilson
    Furcsa választás: Ukrajna bemutatta a "Kevlar-E" BMP prototípusát


    [​IMG]

    Megjelentek az interneten egy új ukrán gyalogos harcjármű, a BMP "Kevlar-E" prototípusának képei, amelyet az "Ukrinnmash" magáncég fejleszt.

    Az új BMP "Kevlar-E" első képei 2018-n jelentek meg. A készülő géphez a cég szakemberei az ACS 2S1 "Carnation"(Gvozdika)alvázat vették alapul, amelyet viszont az MT-LB alapján hoztak létre, a 122 mm-s ágyúval ellátott a tornyot eltávolították,a deszanttér kialakítása miatt átalakításokat hajtottak végre és a BM-3M "Storm" harci modult helyezték el a régi torony helyén ".

    A fejlesztők szerint a BMP legénysége három emberből áll: a sofőrből, a jármű parancsnokból és a lövész-operátorból, a deszanttér 6 lövészt képes befogadni. Korábban arról számoltak be, hogy az új BMP-re a Raketka reaktív páncél elemeinek telepítését javasolják, amely a Knife reaktív páncél könnyű változata, amelyet kifejezetten könnyű páncélozott járművek számára fejlesztettek ki, valamint a KAZ Shershen-t (Zaslon-L).

    [​IMG]

    Az ukrán média felhívta a figyelmet a "Carnation"(Gvozdika)önjáró fegyverek furcsa alváz-választására a jövőbeli BMP számára, mivel ezekből gyakorlatilag nem rendelkezik számottevő mennyiséggel az ukrán hadsereg. Ezt bizonyítja a használt platform külföldön történő megvásárlása. 2019-n Ukrajna ennek a prototipusnak az alapját jelentő Gvozdika alvázat Mianmarból vásárolta meg, akiknek korábban műszaki dokumentációt és gyártósort adott át a 2S1U alváz összeállításához.

    Az MT-LB gyártásának visszaállítása, amelyet még 2015- ígértek, orosz alkatrészek nélkül a harkovi traktorgyárban,eddig csak ígéret maradt.
    Az bennem is felmerült már, hogy az önjáró tüzérségi alvázak alapvetően az elrendezésük miatt jók lennének apc/ifv vonalon átalakítva, már ha valakinek bőven van belőlük. Szóval magát az elgondolást értem a részükről, ugyanakkor érdekes kérdés, hogy miért valami olyanból indulnak ki, ami nincs nekik. Csináltak ugye elég sok kísérleti járművet a végtelen számú T-64-ből, de ha jól tudom, egyikből sem lett igényelve a prototípusokon túl. Alapvetően életképesnek tűnő megoldások voltak, de gondolom csilliárd hrivnyáért.

    Mondjuk ez lehet egy kapocs, egy esetleges közös fejlesztésű és gyártású járműcsalád szintjén Mianmarral:

    https://asian-defence-news.blogspot.com/2019/03/myanmar-build-light-tank-with-105mm.html?m=1
    [​IMG]
    Ukrán MT-LB alapon épített mianmari könnyű hk.

Ugrás a fórum topichoz