Valószínűleg egyetlen olvasónknak sem kell bemutatnunk a Boeing CH-47 Chinook helikoptert: az 1960-as években tervezett, és azóta is töretlen népszerűségnek örvendő tandem-rotoros forgószárnyas az utóbbi hetekben hazánk légterében is megfordult. A típus legfőbb alkalmazója az Amerikai Egyesült Államok Hadserege, amely a gyártóval közreműködve folyamatosan igyekszik továbbfejleszteni a Chinook-flottát. Ennek következő lépése a CH-47F Block II verzió lesz, amelyből hamarosan elkezdik építeni az első példányokat.
A Boeing közleménye szerint cégük egy 276 millió dolláros szerződés keretében három darabot épít majd a legújabb Chinook-változatból. A munkálatokat a vállalat philadelphiai üzemében végzik majd el, ahogy a CH-47 gyártása folyik, és amelynek további húsz évnyi munkát adhat, ha sikerrel zárul a projekt. A US Army ugyanis több mint 500 Chinook modernizációját tervezi Block II szintre, nem beszélve a többi üzemeltető országról. A végső szám így akár a 7-800 darabot is elérheti optimista becslések szerint.
A Boeing jövőre kezdi el az első új Chinook építését, a tesztprogram pedig 2019-ben indulhat majd el. Ennek sikeres lezárulta esetén az első, CH-47F Block II jelzésű nehéz szállítóhelikoptert 2023-ban veheti majd át a US Army. A helikopterek módosított hajtáslánccal és új forgószárny-lapátokkal készülnek, aminek köszönhetően növekszik a helikopter teljesítménye, és a szállítható hasznos tömeg nagysága. Ezen kívül a jelenlegi három-három helyett csak két-két üzemanyag-tartály lesz a törzs két oldalán, ami helyet és tömeget takarít meg, mindeközben pedig az üzemanyag mennyisége növekszik. Végezetül a törzset is megerősítik néhány kritikus ponton, ami tovább növeli a hasznos teher mennyiségét.