|

A Fincantieri megkezdte a Trieste építését

A Fincantieri által tegnap kiadott sajtóanyag alapján sor került az Olasz Haditengerészet számára készülő Trieste helikopter-hordozó dokkhajó első lemezvágására. A vállalat Nápoly közelében, Castellammare di Stabia településének kikötőjében fellelhető hajógyára által épített LHD a tervek szerint 2022-ben lesz átadva.

A végleges változat látványterve Fincantieri,

A Trieszt városának nevét viselő dokkhajó megépítését egy, az Olasz Haditengerészet modernizálását 2015-ben jóváhagyott, 5,4 milliárd Eurós program tette lehetővé, melyben az LHD mellett 7 korvett és egy ellátóhajó is megépülhet. Az abban az évben kiadott sajtóanyag alapján a Trieste költségét hozzávetőlegesen 1,1 milliárd Euróra taksálták, melyből 853 millióból gazdálkodhat a Fincantieri, míg az azóta Leonardo-vá avanzsált Finmeccanica szelete 273 millió.

A szűken 1100 főt fedélzetére venni képes Trieste 245 méteres hosszával és a repfedélzet 36 méteres maximális szélességével a Cavour repülőgép-hordozóval lesz egyező méretű. Ebből az 1064 főből mintegy 700 fő lehet katona, vagy humanitárius bevetési profil esetén civil. A humanitárius vonalat nem véletlenül emeli ki a Fincantieri, hiszen az ilyen kategóriás hajók jellemzően kiválóan alkalmasak ilyen feladatok ellátására.

A hajó elsődleges feladat ugyanakkor mégiscsak katonai, azon belül is csapatok és felszerelésük partra juttatása – ebben az elárasztható dokkfedélzet indítható partraszállítók és a fedélzetre vett helikopterek segédkeznek.

A Trieste önvédelmi képességeit az olaszok komolyabban vették, mint a például a spanyolok az ugyanilyen kategóriás és méretű Juan Carlos I (L61) esetében: az ASTER 15 / 30 légvédelmi rakétákkal operáló SAAM ESD mellett 3 db Strales rendszerrel kiegészített OTO Melara Super Rapid löveg is helyet kapott, mely nagy tűzgyorsasága és lőszerkínálata révén szintén alkalmas helikopterek, repülőgépek és hajó elleni robotrepülőgépek ellen fellépni. A valahogy a hajó közelébe jutó kis felszíni célpontok ellen 3 db 25 mm-es gépágyú és 6 db 12,7 mm-es nehézgéppuska lesz bevethető.

Fórum hozzászólások

  • További képek a hajorol....
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Épul a 3. hajo is az "Ivan Karcov" a Keleti hajogyárban Vlagyivosztokban . Az itt gyártott hajok (3 drb) valoszinuleg a Vlagyivosztokhoz készulnek (Mistral)....
    [​IMG]
  • http://blogs.reuters.com/great-debate/2015/12/09/the-navys-500-million-ship-thats-ready-for-disaster-in-a-warmer-world/

    http://www.nassco.com/news-center/news-releases/2015/061215.html



    USNS LEWIS B. PULLER
    Nem tudtam jobb helyre berakni ezt a valamit. (saját topikot nem találtam. Akár MV-22 is tud rajta majd üzemelni.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]




    https://en.wikipedia.org/wiki/USNS_Lewis_B._Puller_(T-ESB-1)
  • A második T-ESB építése 2015 végén kezdődött meg, várható befejezése 2018.
    ESB 4, USNS Hershel "Woody" Williams.
    http://www.navy.mil/submit/display.asp?story_id=92664


    A harmadik T-ESB építése 2017 januárjában kezdődött meg. Név még nincs megjelölve ( de legalábbis én még nem találkoztam vele)
    http://www.marinelog.com/index.php?...assco-starts-construction-of-esb-5&Itemid=223


    Így már kijelenthető hogy az ESB (T-ESB) már egy új hajóosztály- ami gyakorlatilag helikopterhordozó. Bár a besorolása jelen formájában egy érdekes kérdés, de mobil expedíciós bázisnak akarják használni. (Az ESB 3 esetében felmerült, hogy feladatkörében az USS Ponce-t (LPD-15, illetve már AFSB-1) váltaná. https://news.usni.org/2014/12/22/nassco-awarded-498-million-second-afloat-forward-staging-base )

    Azért vannak problémái, mivel a hírek szerint fejnehéz a USNS Lewis B. Puller, így nehezen bírja a nagy hullámzást.

    Az eredeti koncepciója a T-ESB-knek különleges erők küldetései, kalózkodás/csempészet elleni harc, tengeri biztonsági műveletek, aknamentesítés, humanitárius segítségnyújtás, katasztrófa elhárítás. De ahogyan telik az idő, a hírek alapján egyre több lehetőséget látnak benne. Ráadásul katonai különítményt is tud szállítani/elhelyezni.
    És valóban vannak lehetőségek a fejlesztésre.
    Pl az egyik: Már a T-ESB-3 esetében is a helikopterfedélzet végén baloldalt, láthatóan meghagyták a helyet, -és ezáltal a lehetőséget- egy helikopter méretű teherliftnek. Ugyanakkor, ha a helikopter fedélzet alatti jelenleg nyitott fedélzetet befedik, akkor ott akár egy hangár fedélzet is kialakítható, (de pl, ha a jelenlegi hangárt megnagyobbítják, az is már plusz új hely lenne..) de ha nem is teszik meg,, akkor is sok lehetőség van annak kihasználására.
    A jelenlegi helikopter fedélzet borítása ugyan biztosan nem bírná az F-35-öt, de már régóta tervezik a probléma megoldását.
    Az ESB-3 hangárja egy ajtós, de tervezték, hogy a következő példányokat két ajtósra építik.

    Kíváncsian várom, hogy a második, és még inkább a harmadik T-ESB-n milyen változtatások lesznek az elsőhöz képest.


    (Érdekességképpen, az első ESB hivatalos megnevezése jelenleg T-ESB-3, a másodiké T-ESB-4 a harmadiké T-ESB -5. Ez azért van így , mert a kvázi első két változat céljában még más volt, és nem volt helikopterfedélzete, viszont a fedélzetének egy részét a tengerszint alá tudta süllyeszteni., ily módon a fedélzetéről közvetlenül tudott deszant hajókat indítani. Ez a két példány a T-ESD elnevezést kapta. Viszont ezután az USA haditengerészeténél meglátták az olcsó és gyorsan elkészíthető koncepciónak a lehetőségeit, és azt továbbfejlesztve ( fedélzet elárasztása megszüntetve, helikopter fedélzet és hangár viszont ráépítve...) alkották meg a T-ESB koncepcióját, és röviden, így lett a gyakorlatilag új hajóosztály)
  • Bezzeg ha mondjuk iran epitett volna asonlaot sokan kokanyolgatasnak mondanak. Es jonne hogy alklmatlaan ezrt.meg azert
  • Ha irán építette volna akkor tényleg alkalmatlan lett volna. Nincs hordozóköteléke. A partjaitól távol mi védené az ellenségtől?
  • Csak egy pl volt iran. Nincs szukseguk ra. Hacsak a perzsa obolbe nem terveznek valamit. Nem minden esetbe kell a vilag tulpartjara menni. Vagy az omani obolbe. Tengotvadaszgatni. Egy mozgo helirepter hasznosabb lehet mint egy fix. .... a legvedelmerol ha epitenenek ilyet siman gondoskodhatna sajat legterbol vagy legelharito freegate epitesevel.az sm orosz kinai segitseggel update nem lehet olyan rossz ha szarazfoldon is alkalmazzak.

    De a lenyeg hogy usa egy olcso kezenfekvo megoldast valasztott amit ha barki mas lep meg le van sajnalva... mikozben a nemeteknek anno eleg jol bevalt a dolog
  • Naigen, ameddig a saját légierejük képes védelmet nyújtani addig lehet értelme.
    Viszont nem csak az usa gyártott magának ilyet, hanem a kínaiak is. Ők a Zubr légpárnásokat üzemeltetik majd ezekről, vagy tetszés szerint konfigurálják feladattól függően.
    [​IMG]
  • Friss videók a USNS Lewis B. Pullerről. (T-ESB 3)



    MV-22 a fedélzeten. Nappali és éjszakai le és felszállások.



    A T- ESB 3 Norfolkban.

Ugrás a fórum topichoz