A Fincantieri által tegnap kiadott sajtóanyag alapján sor került az Olasz Haditengerészet számára készülő Trieste helikopter-hordozó dokkhajó első lemezvágására. A vállalat Nápoly közelében, Castellammare di Stabia településének kikötőjében fellelhető hajógyára által épített LHD a tervek szerint 2022-ben lesz átadva.
A Trieszt városának nevét viselő dokkhajó megépítését egy, az Olasz Haditengerészet modernizálását 2015-ben jóváhagyott, 5,4 milliárd Eurós program tette lehetővé, melyben az LHD mellett 7 korvett és egy ellátóhajó is megépülhet. Az abban az évben kiadott sajtóanyag alapján a Trieste költségét hozzávetőlegesen 1,1 milliárd Euróra taksálták, melyből 853 millióból gazdálkodhat a Fincantieri, míg az azóta Leonardo-vá avanzsált Finmeccanica szelete 273 millió.
A szűken 1100 főt fedélzetére venni képes Trieste 245 méteres hosszával és a repfedélzet 36 méteres maximális szélességével a Cavour repülőgép-hordozóval lesz egyező méretű. Ebből az 1064 főből mintegy 700 fő lehet katona, vagy humanitárius bevetési profil esetén civil. A humanitárius vonalat nem véletlenül emeli ki a Fincantieri, hiszen az ilyen kategóriás hajók jellemzően kiválóan alkalmasak ilyen feladatok ellátására.
A hajó elsődleges feladat ugyanakkor mégiscsak katonai, azon belül is csapatok és felszerelésük partra juttatása – ebben az elárasztható dokkfedélzet indítható partraszállítók és a fedélzetre vett helikopterek segédkeznek.
A Trieste önvédelmi képességeit az olaszok komolyabban vették, mint a például a spanyolok az ugyanilyen kategóriás és méretű Juan Carlos I (L61) esetében: az ASTER 15 / 30 légvédelmi rakétákkal operáló SAAM ESD mellett 3 db Strales rendszerrel kiegészített OTO Melara Super Rapid löveg is helyet kapott, mely nagy tűzgyorsasága és lőszerkínálata révén szintén alkalmas helikopterek, repülőgépek és hajó elleni robotrepülőgépek ellen fellépni. A valahogy a hajó közelébe jutó kis felszíni célpontok ellen 3 db 25 mm-es gépágyú és 6 db 12,7 mm-es nehézgéppuska lesz bevethető.