|

Útnak indult első őrjáratára a USS America

A múlt hét péntekén elindult első őrjáratára a USS America (LHA 6) vezette America Amphibious Ready Group, a hajók fedélzetén a 15th Marine Expeditionary Unit állományával.

Az America osztály első példánya természetesen nem először jár a tengeren, de ez az első alkalom, hogy “tengerentúli” feladatra, őrjáratra indul. Ez egyben némi eltérést is jelent a bevett felállásban, hiszen ennek az Amphibious Ready Group-nak a vezérhajója nem rendelkezik elárasztható dokkfedélzettel, a csoportot adó 3 hajón települő tengerészgyalogosok helikopter által el nem bírt, vagy nem daruzható felszereléséből nem kerülhetett az America fedélzetére.

Lévén bár külsőre nagyban hasonlít egy  Wasp osztályú helikopter-hordozó dokkhajóra, az America hajóosztály első 2 tagja, a USS America és majd a USS Tripoli inkább tekinthetőek hagyományos értelemben vett repülőgép-hordozó feladatkörben is bevethető hadihajóknak – még ha annak kis méretűek is amerikai mértékkel és még ha ettől még inkább a forgószárnyasok dominálnak rajtuk. Erről bővebben is írtunk egy korábbi fotó posztunkban.

A közös feladatra hónapok óta közösen felkészülő kötelék, azaz a USS America, a USS San Diego és a USS Pearl Harbor útja a Csendes-óceánon át az amerikai 5. Flotta felelősségi területére tart, az őrjárat elsődleges helyszíne a tágabb értelemben vett Közel-Kelet.

Az America Amphibious Group úton a Csendes-óceánon – a fedélzetre vett cirka 2 600 tengerészgyalogos felszerelésének egy jó részét a háttérben látható USS San Diego dokkhajó hurcolja. U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class Ramon Go,

Fórum hozzászólások

  • Kuruc71

    Egy Tengerészgyalogos ezred közel sem képes masszív szárazföldi műveletek végrehajtására!
  • Az igazi erossege az osztalynak az hogy kepes egyszerre partratenni cca 900-1000 fos tengereszgyalogsagot mikozben annak legifedezetet es utanpotlast biztosit.
    Hm... mondjuk azt pontosan nem tudom, hogy ilyen téren mennyire lehet potens az America-osztály, lévén a repülőgépek miatt beáldozták az elárasztható fedélzetet, így a nagyobb partraszállító hajókat is. Az alábbi képen jól látszik, hogy hiányzik a seggéről a bejárat:

    [​IMG]
  • Hm... mondjuk azt pontosan nem tudom, hogy ilyen téren mennyire lehet potens az America-osztály, lévén a repülőgépek miatt beáldozták az elárasztható fedélzetet, így a nagyobb partraszállító hajókat is.
    Nem lesz ott gond, mert csak az első 2 hajó esetében nem lesz elárasztható dokkfedélzet, az LHA-8-tól kezdődően visszatér a megszokott kialakítás.
  • Hüm-hüm.
    Már az is furcsa volt, hogy a ruszki hajónak Szevasztopol lett a neve. El is foglalták.
    Tripoli... hüm-hüm...
  • borisz

    Tripoli melletti tengeri "csatáról"kapta a nevét a hajó emiatt a névválasztás tradicionális nem pedig jövőbe mutató.
  • borisz

    Tripoli melletti tengeri "csatáról"kapta a nevét a hajó emiatt a névválasztás tradicionális nem pedig jövőbe mutató.
    Bővebben:
    http://htka.hu/2012/05/06/tripoli-es-a-u-s-marine-corps/
  • borisz

    Tripoli melletti tengeri "csatáról"kapta a nevét a hajó emiatt a névválasztás tradicionális nem pedig jövőbe mutató.

    Jajj, persze-persze :D


    <blockquote rel="dudi">borisz

    Tripoli melletti tengeri "csatáról"kapta a nevét a hajó emiatt a névválasztás tradicionális nem pedig jövőbe mutató.
    Bővebben:
    http://htka.hu/2012/05/06/tripoli-es-a-u-s-marine-corps/</blockquote>

    Beszarás, hogy mikre emlékszel. o_O
  • molnibalage
    A többi esetén anélkül is megoldható a 6 db F-35 vagy akár több is?
    Én úgy tudom, hogy a fél tucatnyi F-35B a teljes osztályra nézve biztosított lehetőség. A Flight 0-át képviselő, dokkmentesített USS America és USS Tripoli esetében viszont elméletileg megoldható akár 20 db F-35B hurcolása is, ha semmi mást nem visznek. Azaz a Bőrnyakúak végül is összerakattak maguknak 2 "kis" rephordozót, amit gyanítom lényegében sohasem fognak tisztán olyan konfigban használni.

    A 3. egységgel kezdődik majd a Flight 1*, amin már ismét lesz well-deck - ennek helyet a Flight 0 megnagyobbított hangárjának, illetve a kórházrészleg kisebb visszanyesésével szorítanak. A végeredmény: az America és Tripoli hangárjainál kicsit kisebb hangár és a Wasp-ok well-deckjeinél kicsit kisebb elárasztható dokkfedélzet. Na meg kisebb kórházrészleg és egyéb, nem részletezett belső terek. További variálás, hogy a kisebb hangár miatt az Osprey-ek karbantartása részlegesen felköltözik a repfedélzetre, ahol ennek a felépítmény kisebb átalakításával szorítanak majd helyet. Szóval ja...

    *: Elvileg a USS Bougainville (LHA 8) lesz az első az osztályban, mely gyárilag "F-35B álló" fedélzettel hajózik ki a hajógyártól, az LHA 6 és LHA 7 esetében ezt utólag kellett / kell megvalósítani.

    molnibalage
    Mondjuk így is vicces, mert reálisan nézve 3-4 LHD-nél több egy kupacban az életben nem lesz. Tehát a 2000+ db F-35A és C azért lett megnyomorítva, hogy kb. 2-3 tucat F-35B-je legyen a USMC-nek hadműveleti körzetben? Uh...
    Kb... Persze 2003-ban azért összetereltek egy fél tucatnyit, de előtte/azóta se volt ilyesmire példa tudtommal.
    https://htka.hu/2017/05/27/helikopter-hordozo-dokkhajok-koteleke/
  • Tcat
    Én úgy tudom, hogy a fél tucatnyi F-35B a teljes osztályra nézve biztosított lehetőség. A Flight 0-át képviselő, dokkmentesített USS America és USS Tripoli esetében viszont elméletileg megoldható akár 20 db F-35B hurcolása is, ha semmi mást nem visznek. Azaz a Bőrnyakúak végül is összerakattak maguknak 2 "kis" rephordozót, amit gyanítom lényegében sohasem fognak tisztán olyan konfigban használni.

    A 3. egységgel kezdődik majd a Flight 1*, amin már ismét lesz well-deck - ennek helyet a Flight 0 megnagyobbított hangárjának, illetve a kórházrészleg kisebb visszanyesésével szorítanak. A végeredmény: az America és Tripoli hangárjainál kicsit kisebb hangár és a Wasp-ok well-deckjeinél kicsit kisebb elárasztható dokkfedélzet. Na meg kisebb kórházrészleg és egyéb, nem részletezett belső terek. További variálás, hogy a kisebb hangár miatt az Osprey-ek karbantartása részlegesen felköltözik a repfedélzetre, ahol ennek a felépítmény kisebb átalakításával szorítanak majd helyet. Szóval ja...

    *: Elvileg a USS Bougainville (LHA 8) lesz az első az osztályban, mely gyárilag "F-35B álló" fedélzettel hajózik ki a hajógyártól, az LHA 6 és LHA 7 esetében ezt utólag kellett / kell megvalósítani.



    Kb... Persze 2003-ban azért összetereltek egy fél tucatnyit, de előtte/azóta se volt ilyesmire példa tudtommal.
    https://htka.hu/2017/05/27/helikopter-hordozo-dokkhajok-koteleke/

    Mit jelent az konkrétan,hogy kisebb well-deck?Mennyivel kevesebb technika fér el benne?
  • Az előnézeti kép ne tévesszen meg senkit :) (03:15-től kezdődik az LHA 8 rövid összegzése, ha nem onnan indulna egyből a videó)

  • Tcat
    Én úgy tudom, hogy a fél tucatnyi F-35B a teljes osztályra nézve biztosított lehetőség.
    Nem egészen, a "szabvány" egységbe tartozik 6db F-35B, 12db MV-22, 3-4db CH-53K, 2db MH-60 és 6-8db AH-1Z illetve UH-1Y. Ez persze rugalmasan van kezelve, de az alapfelállás ez. A Flight 0 esetében is...

    Tcat
    A Flight 0-át képviselő, dokkmentesített USS America és USS Tripoli esetében viszont elméletileg megoldható akár 20 db F-35B hurcolása is, ha semmi mást nem visznek. Azaz a Bőrnyakúak végül is összerakattak maguknak 2 "kis" rephordozót, amit gyanítom lényegében sohasem fognak tisztán olyan konfigban használni.
    Ez elméletnek szép, de akkor pontosan zéró tengerészgyalogost tudnak a partra eljuttatni. Akkor meg mi a frászkarikának van 1600 bőrnyakúnak priccs? Szóval ez a koncepció szép, de akkor meg van egy LHA, amely valójában CV szinten működne, de van egy csomó kihasználatlan hely rajta. Ez így egy vicc...

    Tcat
    A 3. egységgel kezdődik majd a Flight 1*, amin már ismét lesz well-deck - ennek helyet a Flight 0 megnagyobbított hangárjának, illetve a kórházrészleg kisebb visszanyesésével szorítanak. A végeredmény: az America és Tripoli hangárjainál kicsit kisebb hangár és a Wasp-ok well-deckjeinél kicsit kisebb elárasztható dokkfedélzet. Na meg kisebb kórházrészleg és egyéb, nem részletezett belső terek. További variálás, hogy a kisebb hangár miatt az Osprey-ek karbantartása részlegesen felköltözik a repfedélzetre, ahol ennek a felépítmény kisebb átalakításával szorítanak majd helyet. Szóval ja...
    Irtó mókás, hogy anno a USS America lényegében az MV-22-höz lett méretezve, de a végén mégse az a fontos. Gondolom mennyire örül majd a karbantartó-személyzet, hogy a fedélzeten kell a szabad ég alatt dolgozniuk...
  • Döbbenetes, és félelmetes, hogy 3,5 milliárd dolláros, 50k tonnás hordozókkal sikerült ez a "nem is tudom, igazából mit akarok" hozzáállás. Egy America akkora, mint a CdG! :eek:
  • dudi
    Lehet,hogy csak vak vagyok de mi a helyzet a szarazföldi texhnikával?Belefér egy ilyen hajóba egy egész TGY dandár(ez kb az 1600 fő)összes tehnikája?Tanktól a quadig bezárólag minden?
    Az America osztály Flight 0 egységeibe nem - mivel nincs Well Deck.
    Az előd Wasp-osztálynál a következő szárazföldi járművek férnek 1600-1800 bőrnyakú mellé:

    • 4-5db M1A1 Abrams harckocsi
    • 25db AAV7 kétéltű harcjármű
    • 68db terepjáró és teherautó
    • 8db M198 vagy M777 tarack
    • 12db kiegészítő jármű
  • Cifu
    Az America osztály Flight 0 egységeibe nem - mivel nincs Well Deck.
    Az előd Wasp-osztálynál a következő szárazföldi járművek férnek 1600-1800 bőrnyakú mellé:

    • 4-5db M1A1 Abrams harckocsi
    • 25db AAV7 kétéltű harcjármű
    • 68db terepjáró és teherautó
    • 8db M198 vagy M777 tarack
    • 12db kiegészítő jármű
    Nem is a Flight 0-ás America egységekre gondoltam természetesen.
    Köszi!
  • Nemerson
    Miért kötöznek az amcsi tengerészgyalogosok könnyű páncélozott harcjáművet (stryker) a repülő fedélzethez?
    Ez most felvezetés volt, vagy valódi kérdés?
  • Meg a HIMARS teszt is. Vajon eljön a "hová tűnt Kohn" pillanat, amikor valaki feláll és megkérdezni, hogy miért nem készül olyan "hadihajó", amire csak ráparkol egy Patriot osztály, egy NASAMS osztály meg néhány jármű?
    :D
  • Egy érdekes előtervezet az America-osztályhoz, ahol igyekeztek minimális kompromisszummal megoldani a növelt csapásmérő kapacitást, anélkül, hogy fel kellene adni a desszantolási képességből. Egy, a korábbiaknál sokkal nagyobb hordozót képzeltek el, a teljes hossz 292 méter, a szélesség 42 méter lett volna, a vízkiszorítás 69 000 tonna. Két felépítményt kapott volna a középvonalban, az F-35-ösök a repülőfedélzet jobb oldaláról üzemeltek volna, itt (először amerikai hordozó esetében) kialakítottak volna egy síugró sáncot a felszállás segítésére, míg a helikopterek és MV-22-esek bal oldalról. A hajó tatjában pedig kialakítottak volna egy klasszikus, elárasztható fedélzetet. Ezzel gyakorlatilag elérték volna a Kuznyecov- és Queen Elizabeth-osztályú repülőgép-hordozók méret kategóriáját. Néhány jellegrajz és koncepció kép, hát elég masszív dögök lettek volna!

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

Ugrás a fórum topichoz