|

Betört orrú A-10-esek

Cápafejes festésű A-10C csúnya horpadásokkal az orrán

A 23d Fighter Group ezen A-10C gépe ennek a 2017. áprilisának végén készült fotónak a tanúsága alapján kissé viseletes, van egy csúnya seb az orrán.Az alcím akár lehetne az is, hogy attól mert Te vagy a kemény legény, még betörhetik az orrod. Nos az A-10 elég kemény legény, de akad, aminek úgymond be van törve az orra. No persze nem verekedésből, azaz ellenséges csöves fegyverzettől származó sérülések ezek, hanem jellemzően légi tankolás során begyűjtött olyan horpadások és lehorzsolt felületek, amik a merevcsöves rendszer (boom) számlájára írhatóak.

A-10C légi utántöltés közben a tankerből fotózva

Kinagyítva a képet ezen 2012-ben lencsevégre kapott A-10C horpadásos, összekaristolt orra is arról tanúskodik, hogy az égi benzinkútakkal megejtett korábbi találkozásainak nem mindegyike volt eseménymentes. U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Matthew B. Fredericks,

Némi utánajárás alapján úgy tűnik, hogy ezeket a horpadásokkal általában nem foglalkoznak, csak akkor kerül sor soron kívüli javításra, ha nagyon komolyan sérült, netán át is szakadt a lemez. Ellenkező esetben csak a soron következő nagyobb javítás alkalmával kerítenek rá sort.

Kígyófejes festésű A-10 apróbb horpadásokkal. U.S. Air Force Photo by: Staff Sgt. Jeremy M. Wilson,

Fórum hozzászólások

  • Egy MBT 120/125 mm-es löveggel vadászik az ellenséges MBT-re. Az A-10 meg 30 mm-es gépágyúval. Ez hogy lehetséges? Vagy ennyit számít az, hogy a páncél kis területére csapódik be számos lövedék?
  • Az a gépágyú ma már csak rongálásra jó. Már 30 éve megjelentek az első vastagított tetőpáncéllal szerelt SZU tankok.
    Nyugaton is már jó ideje elég erős a tető is.
    Nem hiszem, hogy bármelyik modern MBT-t vagy IFV-t ki lehetne ilyennel lőni.
    Viszont bármi másra jó ma is.
  • fip7

    a motorház tetejét ha a fejed tetejére állsz sem tudod védeni* bár oda meg nem kell egy ekkora fegyver.

    *Bár szerintem nem véletlen,hogy elkezdtek a harckocsik tornyai hátrafelé nőni.
  • Pusztán a tető (esetleg még a motorháztető) páncél vékonyságára alapoztak volna? Ráadásul gyakorlatilag csak ferdén (max 45°-ban) tudja lőni a tetőpáncélt. Ma már ez tényleg igen kevés lehet.
  • A Taliban machine gun team is engaged by an A-10. The group was observed for hours before they were engaged. The recording was cut short. (18+)
    https://www.youtube.com/watch?v=oq8Npr7MPU8
  • A-10 Warthogs Conduct Awesome BRRRT Strafing Gun Runs With Their Devastating GAU-8 Gatling Guns
    https://www.youtube.com/watch?v=DB1ui_DIE8I
  • Nem értem, hogy mire akarnak új szárnyakat csinálni. A legöregebb A-10C is 11 éves, amivel asszem 8000 üzemórát céloztak meg. A legfiatalabb meg talán 2-3.

    Ez évi 400 órával - ennyit soha nem repül egy gép sem szerintem hosszútávon max 2-3 évet - is 20+ évre elég. Ráadásul mivel a flotta bizotsan csökken egy rakás tartalék szárny lesz. Új hajtómű sem kell, mert azokat is felúították. Az A-10C gépek gyakorlatialg 0 órásnak tekinthetőek átadáskor a fő elemeket nézve.

    Semmiféle további komoly munka nem kell a 2028-as további reptetéshez akkor sem, ha 0 gépet vonnának ki.

    Én itt erősen kenőpénz szagot és politikai lobbit érzek, műszaki alapja nincs a hírnek.
  • A-10 Thunderbolt II aircraft from Air Force Reserve Unit, 442nd Fighter Wing at Whiteman AFB landing and taking off in Estonia. The A-10s were guided by a Combat Controller from 321st Special Tactics Squadron on the highway below.
    https://www.youtube.com/watch?v=gukbW2n6lxs
  • US A-10 ground attack jets practise landing on highways in Estonia
    https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=sxQNYqZlV6Q
  • "Az Air Base blog olvasói több cikkben is nyomon követhették Jónás József nem mindennapi történetét. A Magyar Honvédség egykori hadnagyából előbb az amerikai hadsereg sorkatonája lett, műszakiként a CH-47D Chinook helikopteren dolgozott és szolgált Irakban. Kitartásának és néhány segítő szándékú embernek köszönhetően később sikerült átkerülnie a légierőhöz és megvalósítania azt, amit eredetileg itthon szeretett volna: vadászpilóta lett."

    http://airbase.blog.hu/2016/08/14/160803
  • A-10-es szappanopera újabb felvonása....:)

    http://aviationweek.com/defense/usaf-depots-work-keep-10s-flying-indefinitely

    Gen. Ellen Pawlikowski a USAF karbantartásért felelős részlegének a parancsnoka azt nyilatkozta hogy - annak ellenére hogy a légierő vezetése kijelentette hogy 2017-ben most már aztán tényleg ki akarják vonni az A-10-est - neki arra van parancsa hogy "meghatározatlan" ideig tartsa repképes állapotban az A-10-eseket, ezért Ő épp visszaépíti a karbantartó kapacitásokat. o_O
    (Pawlikowski is not taking any chances. As Air Force leadership and Congress hash out the details of the divestment plan, AFMC has begun rebuilding depot line capacity and the supply chain to accept more A-10 sustainment throughput, Pawlikowski told Aviation Week in an Oct. 24 interview.)
    Érdekes infó hogy a 238 rendelkezésre álló A-10-es 2015-ben világszerte 87000 órát repült 67,9%-os hadrafoghatósági arány mellett (365 óra/gép/2015)!

    Nagy mókamesterek ezek a fiúk! Szerintem lesznek még itt érdekes epizódok! ;)
  • rudi
    A-10-es szappanopera újabb felvonása....:)

    http://aviationweek.com/defense/usaf-depots-work-keep-10s-flying-indefinitely

    Gen. Ellen Pawlikowski a USAF karbantartásért felelős részlegének a parancsnoka azt nyilatkozta hogy - annak ellenére hogy a légierő vezetése kijelentette hogy 2017-ben most már aztán tényleg ki akarják vonni az A-10-est - neki arra van parancsa hogy "meghatározatlan" ideig tartsa repképes állapotban az A-10-eseket, ezért Ő épp visszaépíti a karbantartó kapacitásokat. o_O
    (Pawlikowski is not taking any chances. As Air Force leadership and Congress hash out the details of the divestment plan, AFMC has begun rebuilding depot line capacity and the supply chain to accept more A-10 sustainment throughput, Pawlikowski told Aviation Week in an Oct. 24 interview.)
    Érdekes infó hogy a 238 rendelkezésre álló A-10-es 2015-ben világszerte 87000 órát repült 67,9%-os hadrafoghatósági arány mellett (365 óra/gép/2015)!

    Nagy mókamesterek ezek a fiúk! Szerintem lesznek még itt érdekes epizódok! ;)
    Ha gépek nem repülnek, akkor ez csak azt jelenti, hogy majd valahl állnak hangárokban?
  • molnibalage
    Ha gépek nem repülnek, akkor ez csak azt jelenti, hogy majd valahl állnak hangárokban?
    Meglátjuk...most már komolyan érdekel mi lesz a vége...

Ugrás a fórum topichoz