|

Halálos amerikai Black Hawk-baleset

Halálos áldozatot követelő helikopter-szerencsétlenség történt hétfőn kora délután az Amerikai Egyesült Államokban, amikor gyakorló repülés közben, a Maryland állambéli Leonardtown város golfklubjának területén lezuhant egy nemzeti gárdista UH-60 Black Hawk. A Pentagon megerősítette, hogy a balesetben a háromfős személyzet egyik tagja életét veszítette. A két másik sérültet a helyi kutató-mentő szolgálat helikopterei gyorsan kórházba szállították, egyikőjük állapota még mindig kritikus. A golfklub egyik dolgozója szerint a Black Hawk „meglehetősen alacsonyan” repült az esemény előtti percekben, majd váratlanul kontrollálatlan pörgésbe kezdett, amelyet követően szinte azonnal a földhöz csapódott.

Tűzoltók vizsgálják a hétfőn lezuhant UH-60 Black Hawk roncsait |Forrás: CBS Baltimore ,

Fórum hozzászólások

  • arcas
    Egy a jelenben alkalmazott -egyébként teljesen korszerű- H225M heli fölé helyezel egy még nem is létező UH változatot úgy, hogy semmilyen specifikációt nem említesz amiben az korszerűbb lenne, mint a H225M
    Vissza kéne olvasni ami itt van...
    arcas
    De mindegy. Én örülök a korszerű magyar H225M-nek.
    Örülök hogy örülsz :)
  • rudi
    Vissza kéne olvasni ami itt van...
    Rendben:
    rudi
    Viszont szerintem az UH-60M Upgrade jóval korszerűbb kialakítású...
    ...hozzáteszem lesz, ha lesz, bár nem tudom láttad-e a H225M már létező kialakítását. Ezek szerint nem.
    rudi
    Az új hajtóművek 50%-kal nagyobb hajtómű teljesítményével az UH-60 hasznos tömege nagy valószínűséggel erősen közelíteni fogja érni a nála majd két tonnával nehezebb H225M teheremelő képességét! Hot-High képességben pedig tutira kenterbe fogja verni az Airbus típust.
    ..."nagy valószínűséggel", "kenterbe fogja (!) verni", igen lehet, vagy lehet hogy nem.
    Olvasod egyáltalán mit irsz?! Magánvélemény csupa feltételezésekkel. Továbbra is azt mondom, hogy marhaság a korábbi állitásod a korszerűségről.

    Nekem tetszik az UH-60M, főleg ha nem úgy néz ki mint a szlovák gépek, azaz csupaszon,...kiváló katonai helikopter. Ha azt vettük volna hasonló mennyiségben értelmes áron akkor sem lettem volna szomorú. De teljesen elégedett vagyok az Airbus vonallal is...sőt, több szempontból -igy utólag- jobbnak találom, mint ha csak pl. UH-60-kat vettünk volna.
  • rudi
    Nekem úgy tűnik hogy az első linkelt videó nem műxik
    talán most:


    Már bocsi, de azt hogy a gyártó milyen hangzatos neveket ad a gyártmányának hogy úgy mondjam, tök mindegy.
    Talán hasznosabb ha az osztályba sorolást a gépek feladata és teljesítménye alapján végezzük.
    FELADAT alapján mind az UH-60, mind a H225M alapban u.azt a feladatot látja el, nevezetesen utánpótlás és katonák szállítása a front és a hátország között.
    Mind a kettő egy nélkülözhetetlen logisztikai eszköz.
    Természetesen mind a kettő képes további katonai feladatokat is ellátni, pl.: CSAR, SOP, MEDEVAC, stb...
    TELJESÍTMÉNY alapján u.az a súly kategória (MTOW ~ 10 tonna), hasznos teher 4-5 tonna (és ebben a UH-60 várhatóan utoléri a H225 -öst)

    Mivel mind feladat terén, mind teljesítményben u.az vagy közel vannak egymáshoz, szerintem teljesen egyértelmű hogy u.abba a kategóriába - közepes szállító helikopter - tartozik mind a kettő.
    nem a gyártó dobálózik ilyen szavakkal ,ez a hivatalos NATO besorolás , a többit megválaszolta arcas meg huszár de azért mégegyszer , a két gép nem tudja ugyanazokat a feladatokat ellátni
    rudi
    A nekünk szükséges 10-20 gép egyszerűen nem tétel egy LM / Sikorsky kaliberű gyártónak.
    a mi 10-20 gépünk tényleg nem de az ami 1600 már igen , rohadtul nem mi lennénk a 20 (tegyük fel jó esetben) a prioritás , mire mi következnénk lenne 2030-35 akkor meg hova??
    rudi
    Ja, és az eredeti kérdés az volt hogy a legkorszerűbb gépet választottuk e?
    bocs, de , rohadtul de , tegnap előttre kellettek volna ezek a gépek nem 2030-ra , tehát ,adott körülmények között a lehető legjobb választást hoztuk ki
    rudi
    Az új hajtóművel felszerelt UH-60M 2025-ben szolgálatba fog állni.
    aha úgy ahogy szolgállatba állt az első KC-46 tanker 2016-17-ben? nem , tény , amiben igazad van hogy HA lett volna időnk várni akkor esetleg lehetett volna jobbat választani ( akkor se a modernizált UH-t amúgy) de ezek a helik tegnapelőttre kellettek volna
  • arcas
    ..."nagy valószínűséggel", "kenterbe fogja (!) verni", igen lehet, vagy lehet hogy nem.
    Olvasod egyáltalán mit irsz?! Magánvélemény csupa feltételezésekkel. Továbbra is azt mondom, hogy marhaság a korábbi állitásod a korszerűségről.
    Bocs, de szerinted mi fog történni egy helikopter teljesítmény paramétereivel ha az üres tömeg változatlanul hagyása mellett a rendelkezésre álló teljesítményt 50%-kal megnöveled?
    Az újrahajtóművezés után így fog viszonyulni egymáshoz az UH-60 - H225M adatai:
    ……….........................….UH-60M.......……........H225M
    ...............Üres tömeg:......5.118 kg.....................5.350 kg
    Hajtómű teljesítmény:....4.400 kW...................3.550 kW

    Szerinted melyik helikopter fog tudni több terhet emelni?
  • Hogy itt is meglegyen!

    rudi
    28? Na persze…...
    A 28 ember egy H225M-en egy nagyon erősen elméleti érték.
    Cipőkanállal, a póttank helyére is sámlikat téve, felszerelés nélkül lehet, de nehogy azt gondold hogy ennek bármi gyakorlati jelentősége van.
    Az igazság az hogy ütközési energia elnyelő székeken ülő felszerelt katonából, úgy hogy az ajtóval szembe is embereket ültetsz és nuku lövész, legfeljebb 20 fér be
    [​IMG]
    Nézd, így néz ki a high density a Mi-17-ben:
    [​IMG]
    Miért gondolod, hogy a gyár hazudik a 28fővel?
    De ha csak a 20 fős konfigot is vesszük, az is a duplája a UH-60 kapacitásának.
    Amiben ez a felállás(ülés) troop transport esetén:
    [​IMG]
    Nekem ez szintén elég high densitynek tűnik. :rolleyes:
    Ebben a hivatalos brossúrában megtalálod a 28fős konfig képét is (7. oldal alja)!
    Van benne hely na! :hadonaszos:
    [​IMG]
    Nem mindegy, 1 szakasz az 2 helikopter, vagy 4. Hja és a szabadon hagyott farokban lévő storage space-be elvileg üzemanyag póttartály tehető, vagy akármi! ;)
    Azaz ugyan annyi ember elszállításához 2x annyi helikoptert kellett volna rendelnünk UH-60-ból. Egy picit drágábban, mint az Airbusok esetén. A csehek rendeltek utoljára talán 12db UH-60M-et 800M USD áron fegyverrendszerekkel együtt...
  • rudi
    Bocs, de szerinted mi fog történni egy helikopter teljesítmény paramétereivel ha az üres tömeg változatlanul hagyása mellett a rendelkezésre álló teljesítményt 50%-kal megnöveled?
    Az újrahajtóművezés után így fog viszonyulni egymáshoz az UH-60 - H225M adatai:
    ……….........................….UH-60M.......……........H225M
    ...............Üres tömeg:......5.118 kg.....................5.350 kg
    Hajtómű teljesítmény:....4.400 kW...................3.550 kW

    Szerinted melyik helikopter fog tudni több terhet emelni?
    Ez továbbra sem támasztja alá azt a badarságot amit a legelején írtál. Ezt kellene megérteni.
    Erről a fenti adatról beszélgessünk 2025 után, amikor először az Army használni fogja - ha fogja.
  • arcas
    Ez továbbra sem támasztja alá azt a badarságot amit a legelején írtál. Ezt kellene megérteni.
    Erről a fenti adatról beszélgessünk 2025 után, amikor először az Army használni fogja - ha fogja.
    2025 után szerintem már nem is új hajtómű lesz, hanem ezek (lehet, hogy a hajtómű marad!):
    [​IMG]
  • pöcshuszár
    2025 után szerintem már nem is új hajtómű lesz, hanem ezek (lehet, hogy a hajtómű marad!):
    [​IMG]
    Hát igen, ez meg a másik dolog...
  • Egy rövid videó a Sikorsky-Boeing új HH-60W (Whiskey) CSAR helikopteréről
    (figyelem: ez egy CSAR helikopter nem a klasszikus MEDEVAC (DUSTOFF) mentő heli)

    érdekes hogy a belső üza tartály kapacitását majdnem a duplájára növelték a korábbi modellekhez képest
  • A horvátoknak 2 Blackhawk fegyverzet nélkül 115 millió USD-ért (= 34,5 milliárd HUF)....


    "WASHINGTON, October 30, 2019

    The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to Croatia of two (2) UH-60M Black Hawk helicopters and related equipment for an estimated cost of $115 million.

    The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

    The Government of Croatia has requested a possible sale of two (2) UH-60M Black Hawk Helicopters in standard USG configuration with designated unique equipment and Government Furnished Equipment (GFE), up to nine (9) each T700-GE-70 ID engines, and up to nine (9) each H-764GU/Embedded Global Positioning/Inertial Navigation (EGI). Also included are Communication Security equipment including an AN/APX-123A Identification Friend or Foe (IFF) transponder, AN/ARC-201D RT-1478D, and AN/ARC-231 RT-1808A radios, aircraft warranty, air worthiness support, calibration services, spare and repair parts, support equipment, communication equipment, weapons, ammunition, night vision devices, publications and technical documentation, personnel training and training devices, site surveys, tool and test equipment, U.S. Government and contractor technical and logistics support services, and other related elements of logistical and program support. The total estimated program cost is $115 million.

    This proposed sale will support the foreign policy and national security of the United States by helping to improve the security of a NATO ally. The sale of these UH-60 helicopters to Croatia will significantly increase its capability to provide troop lift, border security, counterterrorism, medical evacuation, search and rescue, re-supply/external lift, and combat support. These UH-60 helicopters will allow for interoperability with U.S. and NATO forces in rapid response to a variety of missions and quick positioning of troops with minimal helicopter assets.

    Croatia intends to use these defense articles and services to modernize its armed forces and expand its existing army architecture in its efforts to provide multi-mission support in the region as well as combat terrorist threats. Croatia will have no difficulty absorbing these helicopters into its armed forces.

    The proposed sale of this equipment will not alter the basic military balance in the region.

    The principal contractors will be Sikorsky Aircraft Company, Stratford, Connecticut; and General Electric Aircraft Company (GEAC), Lynn, Massachusetts. There are no known offset agreements in connection with this potential sale.

    Implementation of this proposed sale may require the assignment of an additional three U.S. Government and five contractor representatives in country full-time to support the delivery and training for approximately two-five years.

    There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale.
    This notice of a potential sale is required by law and does not mean the sale has been concluded."

Ugrás a fórum topichoz