|

Átadták az 500-adik Eurofightert

Az 500. EurofighterA napokban átadásra került az 500. sorozatgyártott Eurofighter vadászbombázó. A szóban forgó gépet ünnepélyes keretek között a Leonardo torinói telephelyén adták át, így talán nem ér nagy meglepetésként senkit sem, miszerint a szóban forgó vadászbombázó az Olasz Légierő gépállományába került.

Az 500. Eurofighter olasz színekben repül majd. Copyright Eurofighter Jagdflugzeug GmbH,

Ezen mennyiség eléréshez bő 13 évre volt szükség, hiszen az első hadrendbe álló Eurofightert 2003 végén adták át – azt a gépet a RAF vehette át. Ha minden századik gépet számolunk akkor az alábbiakat kell tudni:

  • a 100. gép átadása 2006 szeptemberében történt az angolok részére
  • a 200. gépet 2009. novemberében vehették át a németek
  • a 300. gép a spanyoloknak jutott, átadása 2011. októberében történt meg
  • a 400. gépet ismét a németekhez került 2013. decemberében

A tegnap átadott gép egyben azt is jelenti, hogy a típusra ezidáig leadott 599 darabos rendelés lassan feldolgozásra kerül: a Eurofighter Jagdflugzeug GmbH 2019-ig teljesíti a hátralévő gépek európai megrendelőknek történő leszállítását és a közel-keleti szállítások is lezárulnak 2022-ig.

Fórum hozzászólások

  • fip7
    gacsat

    Szerinted miről maradtak le? :D
    • A Super Hornet összes példánya AESA radaros 2005 óta és a régebbi gépekbe is beszerelték azokat később.
    • A Rafale kezdetek óta PESA radaros.
    • A Szu-30 export gépek 15+ éve PESA radarosak emlékeim szerint.
    Szóval, de az EF szépen lemaradt gyakorlati alkalmazás terén. És nem nem autóskártya színvonal. Nagyon komoly előnyei vannak az ESA radarnak a mechanikus legyezéssel szemben.
  • molnibalage

    Nem technológiai oldalról néztem a dolgot!

    Az európai EF üzemeltetőknek miért lett volna égetően sürgős az AESA?
    Mi olyan kihívás elé állíthatta volna őket a történelem, amire az alap radar ne lett volna képes?
    Még a Szaudiak sem érvek e mellet, mert még egy Irán elleni konfliktusban sem lett volna az AESA létkérdés szerintem.
    Igen, dátum szerint le volt maradva az EF, gyakorlati szemmel nézve meg nagyon is ráértek reszelgetni a technológiát.
    Én így gondolom. :)
  • fip7
    molnibalage

    Nem technológiai oldalról néztem a dolgot!

    Az európai EF üzemeltetőknek miért lett volna égetően sürgős az AESA?
    Mi olyan kihívás elé állíthatta volna őket a történelem, amire az alap radar ne lett volna képes?
    Még a Szaudiak sem érvek e mellet, mert még egy Irán elleni konfliktusban sem lett volna az AESA létkérdés szerintem.
    Igen, dátum szerint le volt maradva az EF, gyakorlati szemmel nézve meg nagyon is ráértek reszelgetni a technológiát.
    Én így gondolom. :)
    Ez a kérdés azért marhaság, mert hol van az USAF-nak az a sürgős fenyegetés, amire hadrendbe állításakor kellett volna a Raptor...?
    Így már érthető...?
  • molnibalage

    Egyrészt nem is gyártottak a Raptorból túl sokat, valószínűleg pont ezért.
    A másik meg ugye az, hogy az EU-val ellentétben az USA folyamatosan hadat visel. Igaz, AESA-ra nekik se volt égető szükségük, de arra felé nincs olyan, hogy nem költünk a hadiparra. Ha kell ha nem. (lásd. új F-15 vásárlás, kell a lóvé a Boeingnek)
  • fip7
    molnibalage

    Egyrészt nem is gyártottak a Raptorból túl sokat, valószínűleg pont ezért.
    A másik meg ugye az, hogy az EU-val ellentétben az USA folyamatosan hadat visel. Igaz, AESA-ra nekik se volt égető szükségük, de arra felé nincs olyan, hogy nem költünk a hadiparra. Ha kell ha nem. (lásd. új F-15 vásárlás, kell a lóvé a Boeingnek)
    És most akkorát szopnak, mint ide Lacháza. Olyan faszságokat találnak ki pótlásra, hogy F-15X...
    Kb. 100 misiért...
    Amikor a Raptort kb. 135 millás darabáron gyártották.
    Ja, hogy a gép "hibája" az, hogy azon nem Boeing logo van...
  • molnibalage
    És most akkorát szopnak, mint ide Lacháza. Olyan faszságokat találnak ki pótlásra, hogy F-15X...
    Kb. 100 misiért...
    Amikor a Raptort kb. 135 millás darabáron gyártották.
    Ja, hogy a gép "hibája" az, hogy azon nem Boeing logo van...
    Ebben az a szép, hogy a Raptoron bizony ott virít a jó kövér Boeing logó is.
    Az ATF-féle YF-22 óta benne volt a Boeing.
    Ha józanul akartak volna az USAF számára egy másodlagos csapásmérő harcászati fegyverhordozót, "bombakamiont" létrehozni a latest&greatest F-35A mellé, akkor nem az F-15E-ről kellett volna a sokadik bőrt lehúzni, hanem elő kellett volna venni az FB-22 koncepcióját és megrendelni a Boeingtól főállásban.
    Ha nem bírta volna kapacitással, akkor az "örök vesztes" Northrop Grumman oda is besegít, mint régi kedvelt-gyülölt partnere a Boeing-tulajdonú egykori McDonnell Douglas-nak és mint az egyik legnagyobb fődarab beszállítója az F-35-ös programnak.

    Amúgy vicces, hogy a Northrop anno az YF-17 Cobra-val elvesztette a tendert a GD YF-16-osa ellen.
    Az F-18L programjával elbukott a saját partnere, a McDonnell Douglas F/A-18-asa ellenében. Csúnya pereskedés lett a két fél közt, azt is elbukta.
    Az F-20 Tigershark elbukott a GD F-16 exportfelfutása ellen.
    A per ellenére együtt dolgozott az McDD-vel az YF-23-ason, ezek ketten elbuktak az Lockheed-GD-Boeing YF-22-ese ellenében.
    A JSF tendere ismét együtt neveztek az McDD-vel, még a döntőbe se jutottak be.
    Az McDD kifulladt, felvásárolta a Boeing a névvel együtt.
    A Lockheed megvette a GD-t, és egyesült a Martin-Marriettával.
    A JSF tenderen a Boeing veszített a Lockheed Martin ellenében, míg a régóta semmit se nyerő, csak a B-2-esekből a tervezetthez képest töredéknyit legyártó Northrop összeállt a Grummannal.
    Most meg együtt fejlesztik a B-21-est és "fű alatt" komoly beszállító a JSF F-35-ös gépeinek.
    Holott erről a tenderről még a pályázatukat is kizárták.
  • Allesmor Obranna
    Ebben az a szép, hogy a Raptoron bizony ott virít a jó kövér Boeing logó is.
    Az ATF-féle YF-22 óta benne volt a Boeing.
    Ha józanul akartak volna az USAF számára egy másodlagos csapásmérő harcászati fegyverhordozót, "bombakamiont" létrehozni a latest&greatest F-35A mellé, akkor nem az F-15E-ről kellett volna a sokadik bőrt lehúzni, hanem elő kellett volna venni az FB-22 koncepcióját és megrendelni a Boeingtól főállásban.
    Ha nem bírta volna kapacitással, akkor az "örök vesztes" Northrop Grumman oda is besegít, mint régi kedvelt-gyülölt partnere a Boeing-tulajdonú egykori McDonnell Douglas-nak és mint az egyik legnagyobb fődarab beszállítója az F-35-ös programnak.

    Amúgy vicces, hogy a Northrop anno az YF-17 Cobra-val elvesztette a tendert a GD YF-16-osa ellen.
    Az F-18L programjával elbukott a saját partnere, a McDonnell Douglas F/A-18-asa ellenében. Csúnya pereskedés lett a két fél közt, azt is elbukta.
    Az F-20 Tigershark elbukott a GD F-16 exportfelfutása ellen.
    A per ellenére együtt dolgozott az McDD-vel az YF-23-ason, ezek ketten elbuktak az Lockheed-GD-Boeing YF-22-ese ellenében.
    A JSF tendere ismét együtt neveztek az McDD-vel, még a döntőbe se jutottak be.
    Az McDD kifulladt, felvásárolta a Boeing a névvel együtt.
    A Lockheed megvette a GD-t, és egyesült a Martin-Marriettával.
    A JSF tenderen a Boeing veszített a Lockheed Martin ellenében, míg a régóta semmit se nyerő, csak a B-2-esekből a tervezetthez képest töredéknyit legyártó Northrop összeállt a Grummannal.
    Most meg együtt fejlesztik a B-21-est és "fű alatt" komoly beszállító a JSF F-35-ös gépeinek.
    Holott erről a tenderről még a pályázatukat is kizárták.
    Az FB-22 csak az USAF számára lett volna opció. Az F-35 meg "mindenki" számára készült.
    A Northrop Grummannal a nagy túlélők úgy, hogy lassan 30+ éve nem adtak el semmit sem az USAF sem a Navy-nek nagy tételben. Számomra örök homály, hogy ezt hogyan tudják megcsinálni.

    A lista jó, igazi brazil szappanopera. 9gag-re simán befére blokkdiagrammon, hogy "és még mindig élnek" szöveggel.
  • Allesmor Obranna
    Ebben az a szép, hogy a Raptoron bizony ott virít a jó kövér Boeing logó is.
    Az ATF-féle YF-22 óta benne volt a Boeing.
    Ha józanul akartak volna az USAF számára egy másodlagos csapásmérő harcászati fegyverhordozót, "bombakamiont" létrehozni a latest&greatest F-35A mellé, akkor nem az F-15E-ről kellett volna a sokadik bőrt lehúzni, hanem elő kellett volna venni az FB-22 koncepcióját és megrendelni a Boeingtól főállásban.
    Ha nem bírta volna kapacitással, akkor az "örök vesztes" Northrop Grumman oda is besegít, mint régi kedvelt-gyülölt partnere a Boeing-tulajdonú egykori McDonnell Douglas-nak és mint az egyik legnagyobb fődarab beszállítója az F-35-ös programnak.

    Amúgy vicces, hogy a Northrop anno az YF-17 Cobra-val elvesztette a tendert a GD YF-16-osa ellen.
    Az F-18L programjával elbukott a saját partnere, a McDonnell Douglas F/A-18-asa ellenében. Csúnya pereskedés lett a két fél közt, azt is elbukta.
    Az F-20 Tigershark elbukott a GD F-16 exportfelfutása ellen.
    A per ellenére együtt dolgozott az McDD-vel az YF-23-ason, ezek ketten elbuktak az Lockheed-GD-Boeing YF-22-ese ellenében.
    A JSF tendere ismét együtt neveztek az McDD-vel, még a döntőbe se jutottak be.
    Az McDD kifulladt, felvásárolta a Boeing a névvel együtt.
    A Lockheed megvette a GD-t, és egyesült a Martin-Marriettával.
    A JSF tenderen a Boeing veszített a Lockheed Martin ellenében, míg a régóta semmit se nyerő, csak a B-2-esekből a tervezetthez képest töredéknyit legyártó Northrop összeállt a Grummannal.
    Most meg együtt fejlesztik a B-21-est és "fű alatt" komoly beszállító a JSF F-35-ös gépeinek.
    Holott erről a tenderről még a pályázatukat is kizárták.
    A Northrop is rendelkezik a "Skunk Works" (LM) vagy a "Phantom Works" (Boeing) megfelelőjével - ez náluk a FABLAB.
    Amiben eltér a két másik cégtől, hogy náluk a munka döntő része ebben a magas biztonsági besorolású részben folyik - náluk más az arány a fehér és a fekete programok között.
  • molnibalage
    Az FB-22 csak az USAF számára lett volna opció. Az F-35 meg "mindenki" számára készült.
    Igen, de itt az FB-22-est azért vetettem fel, hogy progresszívabb, előremutatóbb ötlet lett volna a Boeingnek kiadni a munkát, hogy álljon neki a gyártói jogait érvényesítve csinálni egy FB-22 Stike Raptor-t, ahelyett, hogy a McDonnell Douglas-tól örökölt, amúgy legendás Strike Eagle-t erölteti tovább, mondván, hogy az viszont egy kulcsrakész, "olcsóbb" megoldás.
    Szerintem hosszú távon nem lesz az.

    Valamiért a Boeing úgy kezeli a military üzletágat, hogy annak nagy része csak a McDD-től örökölt technológiákra vonatkozik, holott azokhoz csak a felvásárlás óta van köze.
    Az AH-6, az MD-900 NOTAR, az AH-64-es, a C-17-es, az F-15-ös, az F-18-as mind McDonnell Douglas termék volt, saját katonai programja tulajdonképpen a B-52-es és a korai felvásárlás után az egykori Vertol CH-47-es, ami már ezer éve Boeing Vertol, szóval az inkább Boeing.
    De a beszüntetett gyártású Raptor-hoz nekik is van közük, arra mégis mindenki úgy hivatkozik, hogy Lockheed gép.
    Igen, ők voltak a fővállalkozók, de a Boeing komoly részt vállalt a gépek gyártásában. A Lockheed rakta össze, de a törzsek és a szárnyak legyártását, továbbá a komplett avionika integrációját a Boeing végezte.
  • Allesmor Obranna
    Igen, de itt az FB-22-est azért vetettem fel, hogy progresszívabb, előremutatóbb ötlet lett volna a Boeingnek kiadni a munkát, hogy álljon neki a gyártói jogait érvényesítve csinálni egy FB-22 Stike Raptor-t, ahelyett, hogy a McDonnell Douglas-tól örökölt, amúgy legendás Strike Eagle-t erölteti tovább, mondván, hogy az viszont egy kulcsrakész, "olcsóbb" megoldás.
    Szerintem hosszú távon nem lesz az.

    Valamiért a Boeing úgy kezeli a military üzletágat, hogy annak nagy része csak a McDD-től örökölt technológiákra vonatkozik, holott azokhoz csak a felvásárlás óta van köze.
    Az AH-6, az MD-900 NOTAR, az AH-64-es, a C-17-es, az F-15-ös, az F-18-as mind McDonnell Douglas termék volt, saját katonai programja tulajdonképpen a B-52-es és a korai felvásárlás után az egykori Vertol CH-47-es, ami már ezer éve Boeing Vertol, szóval az inkább Boeing.
    De a beszüntetett gyártású Raptor-hoz nekik is van közük, arra mégis mindenki úgy hivatkozik, hogy Lockheed gép.
    Igen, ők voltak a fővállalkozók, de a Boeing komoly részt vállalt a gépek gyártásában. A Lockheed rakta össze, de a törzsek és a szárnyak legyártását, továbbá a komplett avionika integrációját a Boeing végezte.
    Az nem világos számomra, mert nem ismerem, hogy az FB-22 hogyan lehet Boeing, ha LM szellemi termék. OK, hogy aztán beszállító is, de ez kb. olyan, mintha a Northrop gyártaná az F-16XL-t, ha befutott volna....

    angelsoul
    A Northrop is rendelkezik a "Skunk Works" (LM) vagy a "Phantom Works" (Boeing) megfelelőjével - ez náluk a FABLAB.
    Amiben eltér a két másik cégtől, hogy náluk a munka döntő része ebben a magas biztonsági besorolású részben folyik - náluk más az arány a fehér és a fekete programok között.
    Tehát igazából akkor lehet, hogy alapkutatásból élnek úgymond? És mivel abból termék kacifántos úton lesz, ezért olyan fura amit művelnek, mert kussban megy minden?
  • A Northrop Grumman ezeket készíti az F-35-ös programhoz:
    • The production of the center fuselage, which forms a significant portion of the aircraft's internal weapons bay and internal fuel capacity
    • The design and production of the AN/APG-81 Active Electronically Scanned Array (AESA) fire control radar, which brings unmatched capability to air-to-air and air-to-surface missions, complemented by significant electronic warfare and intelligence, surveillance and reconnaissance functions
    • The design and production of the AN/AAQ-37 Distributed Aperture System (DAS), which provides simultaneous modes of situational awareness, infrared search and track, missile warning and navigation not available on any other aircraft
    • The design and production of the AN/ASQ-242 Communications, Navigation and Identification (CNI) avionics suite, which can be dynamically programmed to arm the F-35 pilot with multiple-mission capabilities engineered for seamless transition from one mission phase to the next
    • The development of mission systems and mission-planning software
    • The development of pilot and maintenance training system courseware
    • The management of the team's use, support and maintenance of low-observable technologies
    A szárnyakat a kanadai Avcorp gyártja és ahogy a Raptornál is volt, a komplett gép kifejlesztője, a Lockheed szereli az egészet össze.
    De fenti lista azt is elárulja, hogy ebben a gépben a Northrop Grumman sokkal komolyabban van jelen, mint sima sárkány részelem gyártó.
    Mellesleg az utolsó repülőgép, amit a Grumman fejlesztett és összerakott, az az F-14D volt, így a B-21-es nekik is nagy visszatérés lesz.
  • molnibalage
    Az nem világos számomra, mert nem ismerem, hogy az FB-22 hogyan lehet Boeing, ha LM szellemi termék. OK, hogy aztán beszállító is, de ez kb. olyan, mintha a Northrop gyártaná az F-16XL-t, ha befutott volna....


    Tehát igazából akkor lehet, hogy alapkutatásból élnek úgymond? És mivel abból termék kacifántos úton lesz, ezért olyan fura amit művelnek, mert kussban megy minden?
    Az alapkutatások eredményéért nem őket illeti a jogdíj?
  • molnibalage
    Az nem világos számomra, mert nem ismerem, hogy az FB-22 hogyan lehet Boeing, ha LM szellemi termék. OK, hogy aztán beszállító is, de ez kb. olyan, mintha a Northrop gyártaná az F-16XL-t, ha befutott volna....
    Nem feltétlen. A Boeing - szemben a Northrop-al, amelyik a JSF tender után állt össze az LM-el - az YF-22-es kifejlesztésében a kezdetek óta benne volt, bár ettől még a jogok, illetve a szellemi tulajdon kérdésében nem tudom, hogyan egyeztek meg. Mert az, hogy az F-22 Raptor esetében fődarabokat is gyártottak, az egy dolog.
    Viszont anno mind a Raptor, mind pedig az YF-22-es kifejlesztésében is tevékenyen részt vállaltak.
    A Northrop nem vett részt a JSF programban, csak az F-35-ös gyártásában vállal komoly szerepet, mint alvállalkozó, illetve, az F-35-ös számos lényegi alaprendszerét gyártja, mint külső beszállító.

    Annak idején a hajófedélzeti F-111B kifejlesztéséhez a GD felkérte a Grumman-t a speciális technológiák kidolgozásához.
    Ha az F-111B-ből lett volna valami, akkor azt a Grumman gyártotta volna, úgy, hogy a General Dynamics ment volna tovább a szárazföldi verziókkal. Az F-111B-ből fejleszthette ki a Grumman az F-14-est.
    Emiatt elképzelhető, hogy a Boeing is jogot formálhatna mind a mai napig, hogy az F-22-esből FB-22-est csináljon, ha lett volna erre igény.
    És a GD - Grumann páros, csak alkalmi és lényegében terméketlen összeállás volt, míg a Lockheed - Boeing duó komoly eredményt ért el a Raptor gyártásával.
  • Allesmor Obranna
    Ha józanul akartak volna az USAF számára egy másodlagos csapásmérő harcászati fegyverhordozót, "bombakamiont" létrehozni a latest&greatest F-35A mellé, akkor nem az F-15E-ről kellett volna a sokadik bőrt lehúzni, hanem elő kellett volna venni az FB-22 koncepcióját és megrendelni a Boeingtól főállásban.
    Ha nem bírta volna kapacitással, akkor az "örök vesztes" Northrop Grumman oda is besegít, mint régi kedvelt-gyülölt partnere a Boeing-tulajdonú egykori McDonnell Douglas-nak és mint az egyik legnagyobb fődarab beszállítója az F-35-ös programnak.
    Pusztán műszaki szemszögből nézve úgy gondolom erre a feladatra az YF-23-as jobb alapanyag lett volna. Anno neki "szurkoltam", jobban tetszett, forradalmibbnak tűnt. Sok olyan paraméterben volt jobb a 22-esnél, amik fontosak egy F-15E jellegű gépnél. Gyorsabb volt (gondolom jobb légellenállás) és valószínűleg jobb lopakodó képességekkel is rendelkezett
  • laca
    Pusztán műszaki szemszögből nézve úgy gondolom erre a feladatra az YF-23-as jobb alapanyag lett volna. Anno neki "szurkoltam", jobban tetszett, forradalmibbnak tűnt. Sok olyan paraméterben volt jobb a 22-esnél, amik fontosak egy F-15E jellegű gépnél. Gyorsabb volt (gondolom jobb légellenállás) és valószínűleg jobb lopakodó képességekkel is rendelkezett
    Érdekes ,hogy a most 5. gen gép fejlesztésére vágyó országok , miért nem veszik meg az Yf-23 technológiát ? Oké ,hogy részben idejét múlt az elektronikája , de ez részlet kérdés ...
  • independence
    Érdekes ,hogy a most 5. gen gép fejlesztésére vágyó országok , miért nem veszik meg az Yf-23 technológiát ? Oké ,hogy részben idejét múlt az elektronikája , de ez részlet kérdés ...
    Mert nem eladó. Meg nincs "technológia". Két techdemó gép épült, amit kibelezve (?) aztán kiállítottak jó sok pihentetést követően. De ahogy az YF-22 nem egyenlő F-22A, úgy az YF-23 is messze volt az F-23-tól.

    Both YF-23 airframes remained in storage until mid-1996, when the aircraft were transferred to museums.
    • YF-23A PAV-2, AF ser. no. 87-0801, registration number N232YF, was on exhibit at the Western Museum of Flight* until 2004 when it was reclaimed by Northrop Grumman and used as a display model for a YF-23-based bomber.[43] PAV-2 was returned to the Western Museum of Flight and was on display as of 2010 at the museum's new location at Zamperini Field, Torrance, California.

    *Ez a YT csatornájuk.
    https://www.youtube.com/user/PeninsulaSrsVideos/videos
  • molnibalage
    Mert nem eladó. Meg nincs "technológia". Két techdemó gép épült, amit kibelezve (?) aztán kiállítottak jó sok pihentetést követően. De ahogy az YF-22 nem egyenlő F-22A, úgy az YF-23 is messze volt az F-23-tól.

    Both YF-23 airframes remained in storage until mid-1996, when the aircraft were transferred to museums.
    • YF-23A PAV-2, AF ser. no. 87-0801, registration number N232YF, was on exhibit at the Western Museum of Flight* until 2004 when it was reclaimed by Northrop Grumman and used as a display model for a YF-23-based bomber.[43] PAV-2 was returned to the Western Museum of Flight and was on display as of 2010 at the museum's new location at Zamperini Field, Torrance, California.
    *Ez a YT csatornájuk.
    https://www.youtube.com/user/PeninsulaSrsVideos/videos
    Végülis nyilván való ... De , gondoltam a Török vagy Dél Koreai látvány skiccektől , csak több alap lenne. Talán nem is nem eladó , hanem inkább a kormány nem engedi...
  • Az amerikaiak nem szoktak ilyen kurrens technológiákat csak úgy eladogatni. Akkor se, ha az adott gépek, példányok sok évtizede rohadnak a sivatagban, vagy már múzeumba is kerültek.
    A kompozitok és a titán megmunkálásában az amerikaiak nagyon elől vannak, ezen felül az YF-23-asoknál speciális csempéket is alkalmaztak. A franciák maguk fejlesztették ki a kompozit és titán technológiájukat, ahogy a Eurofighter konzorcium is a sajátját.
    A SAAB úgyszintén.
    Akinek ilyen még mindig nincs, vagy csak most van feljövőben, az igykeszik behozni a lemaradását, ilyenek az oroszok, vagy a kínaiak.
    Ebben nem fogják őket segíteni a nyugati országok.
  • "Spanish CLAEX (Centro Logístico de Armamento y EXperimentación), is testing the MBDA Meteor AAM in order to implement its use in short time by spanish Eurofighter Typhoons..."

    [​IMG]

    [​IMG]
  • Terminator
    "Spanish CLAEX (Centro Logístico de Armamento y EXperimentación), is testing the MBDA Meteor AAM in order to implement its use in short time by spanish Eurofighter Typhoons..."

    [​IMG]

    [​IMG]
    Még csak most tesztelik?
  • gacsat
    Még csak most tesztelik?
    A Tranche 1-es gépeiket több lépcsőben korszerűsítik T2 és T3 szintre 2023-ig.
    Most jutottak el idáig.

    Nem teljesen értem a dolgot, mert az osztrák T1-es EF-ekre mintha azt mondták volna hogy nem lehet belőlük T3-at csinálni. Vagy csak túl nagy költséggel?

    "Phase 2 Enhancements (P2E) of the Spanish EUROFIGHTER will be the integration of the METEOR missile."
  • Terminator
    A Tranche 1-es gépeiket több lépcsőben korszerűsítik T2 és T3 szintre 2023-ig.
    Most jutottak el idáig.

    Nem teljesen értem a dolgot, mert az osztrák T1-es EF-ekre mintha azt mondták volna hogy nem lehet belőlük T3-at csinálni. Vagy csak túl nagy költséggel?

    "Phase 2 Enhancements (P2E) of the Spanish EUROFIGHTER will be the integration of the METEOR missile."
    Nem lesz T3, csak képességeiben. Mint ahogy a mi Gripenjeink sem C/D-k ténylegesen, csak azokkal megegyező képességű.

Ugrás a fórum topichoz